bizzy Skrevet 23. november 2004 #861 Del Skrevet 23. november 2004 Håper du får en kjempefin dag Stooor bursdagsklem :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 23. november 2004 #862 Del Skrevet 23. november 2004 Har du bursdag?????????????????????? GRATULERER ISÅFALL MASSE MED DAGEN STOR fra Charmina MARTINE 17.10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 23. november 2004 #863 Del Skrevet 23. november 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edea Skrevet 23. november 2004 #864 Del Skrevet 23. november 2004 jeg slenger meg også med,- , edea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 24. november 2004 #865 Del Skrevet 24. november 2004 Gratulerer så mye med gårsdagen! Håper du hadde en flott dag! Nå gleder vi oss bare til oppdatering på fredag! Stor klem fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 24. november 2004 #866 Del Skrevet 24. november 2004 Hei! Tuuusen takk for bursdagshilsener!!! :bukke: Ble litt rørt jeg nå! Hadde en kjempefin dag i går! Og del to av feiringen skjer til helgen. :D For et vær det har vært i dag! :o Har hatt liknende humør som været i dag... :veldigsur: Og vært så utrolig trøtt.. Gleder meg sånn til å gå å legge meg, blir ikke så lenge til tror jeg! :o Er så utrolig spent på timen på fredag!!!! Bare en dag igjen å vente!! Skal komme med full rapport etter timen! :D Skriver mer en annen dag, ikke helt i form i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 24. november 2004 #867 Del Skrevet 24. november 2004 Gratulerer med dagen på etterskudd og masse lykke til på fredag! , Cielo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 25. november 2004 #868 Del Skrevet 25. november 2004 Lykke til på fredag :blomst_opp: fra tine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 25. november 2004 #869 Del Skrevet 25. november 2004 Lykke til i morgen!! Klem Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 26. november 2004 #870 Del Skrevet 26. november 2004 Lykke til på samtalen! Håper det blir litt fortgang i sakene nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 26. november 2004 #871 Del Skrevet 26. november 2004 Gleder meg sånn til å høre hvordan det har gått i dag!! Håper du oppdaterer snart!!! og du.... GRATULERER SÅ MYE MED OVERSTÅTT DAG!!! :blomst_opp: :dagensrose: :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edea Skrevet 26. november 2004 #872 Del Skrevet 26. november 2004 jeg er også kjempespent på hva dere har funnet ut på kk-timen!!!! Håper virkelig dere får oppmuntrende opplysninger!!!! Masse lykke til... kanskje litt seint, men... fra edea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 26. november 2004 #873 Del Skrevet 26. november 2004 Løper innom for å ønske deg en god helg! Klem fra Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 26. november 2004 #874 Del Skrevet 26. november 2004 Tusen takk for hilsener!! Kjekt å vite at noen tenker på en! Er så skuffet i dag jeg... Hadde ingen forventninger til timen i dag, annet enn informasjon, og er forberedt på at ting vil ta tid i Vesen-Systemet. Men SÅ lang tid... Vi hadde time kl 9, og legen var selvfølgelig for sein og vi ventet nesten en time før vi fikk komme inn. Han spurte om sykluser, eggløsniger, vi snakket om sædkvaliteten til mannen, om hva som evt. skal skje fremover. Alt det der var greit. Men jeg ble så skuffet! Ingen forståelse, ingen medfølelse (forventer nå ikke det av en lege, men likevel...) Han mente vi var enda unge, ting ville mest sannsynlig skje i løpet av noen år, og for hvert år som gikk (!) økte prosentandelen som var blitt gravide. Han snakket generelt om at folk var så utålmodige, beklaget seg over at folk begynte utredning etter et halvt år. HALLO??? Har jo ikke noe med oss å gjøre, hva andre gjør?? Vi har prøvd i over et og et halvt år, med en gammel, kjent "dom" om at Mannen har små sjanser for å bli far på naturlig vis!! Konklusjonen av timen var at jeg måtte ta noen blodprøver (som jeg tok i dag) og at jeg får innkalling til ultralyd av eggstokker og eggledere, for å sjekke om egglederne er åpne (ikke røntgen, men ultralyd). Og Mannen måtte få seg henvisning til urolog for en evt. Pergotimekur eller annen behandling for å øke spermieantallet - det kunne ikke Dr.Gyn gjøre... Og om tre måneder får vi ny time på KK, da skal alt dette være gjort og "vi vet litt mer" som han sa, og hvis ikke vi er gravide til da, skal han "søke" om ICSI for oss. Og fra da av er det ventetid på 4-6 mnd til før behandlingen skjer... Så Mannen har kontaktet fastlegen sin i dag for henvisning til urolog. Hvorfor kunne ikke de på KK henvise Mannen??? Er skikkelig skuffet.. Men fikk nytt håp om at det skal kunne klaffe naturlig. Og samtidig ble jeg likevel så utrolig lei meg, for sannsynligvis vil det ta de til sammen 7-9 månedene til før vi blir gjort gravide med hjelp.. Nesten et helt svangerskap bare det... Er sint, lei meg og håpefull. Går det an på en gang...? Det er sånn at jeg har mest lyst å bare glemme alt... Bare drite i at vi i det hele tatt prøver. Men savnet er så stort! Helt utrolig at man kan savne noe så mye som man aldri engang har hatt!! Vi var skuffet etter timen begge to. Ønsket at vi var rike og kunne gått på privatklinikk... Men aller helst vil vi jo at Det Store skal skje naturlig! Det var jammen blandete følelser etter timen i dag, ja... Kanskje vi skal holde mest på Håpet... Dag 10, PP 21. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 26. november 2004 #875 Del Skrevet 26. november 2004 Huffda, hørtes lenge ut ja. Du får en kjempe fra meg, og håper dere til tross får en avslappende og fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 26. november 2004 #876 Del Skrevet 26. november 2004 Arg han legen kunne nå godt ha henvist mannen din videre!!!!!!! Fatter ikke hvorfor han må til fastlegen for å gjøre det!!!Snakk om tungvinte greier da!!!!!!! Det er så dumt når man møter på så lite forståelsesfulle leger! Skjønner godt at du ble skuffet etter en slik opplevelse! Og humøret blir jo ikke akkurat bedre med det været vi har nå om dagen Man blir jo kliss våt bare man åpner døra jo Håper dere får en fin helg alikevell da vennen - det er iallefall mange som tenker på dere! Stor helgeklem fra Charmina MARTINE 17.10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 26. november 2004 #877 Del Skrevet 26. november 2004 Fritt sykehus valg er tingen! Få gjort unna all utredning av deg, og få fastlegen til å sende søknad om ICSI til St. Olav i Trondheim. Der er det INGEN ventetid på ICSI. Etter at alle blodprøver er sjekket og godkjent(kromosom-, hepatitt- og HIV test) så tar det ca. 1 mnd før dere får klarsignal for behandlings start. Da ringer du på første mens og starter med medisiner 21 dager senere. Vi valgte å reise til Trondheim selv om vi bor 3 mil utenfor Oslo. Jeg ringte nemlig og sjekket ventetiden på de forkjellige sykehusene. Rikshospitalet hadde 6-9 mnd vente tid, Ullevål ca. 6 mnd og St. Olav ingen ventetid. Og siden de også er den klinikken i Norge som har drevet med prøverør lengst og veldig god ekspertise på bl.a. fryse egg så var ikke valget veldig vanskelig. Trygdekontoret dekker jo reise utgiftene (minus en egenandel på kr. 440,-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edea Skrevet 27. november 2004 #878 Del Skrevet 27. november 2004 :trøste: huff, det hørtes fryktelig lenge ut, ja. Tror kanskje jeg ville ha vurdert å reise til Trondheim, sånn som Zianta sa... jeg synes legen godt kunne vist mere forståelse og medfølelse. det er ikke utelukket selv om han er lege. Selv om andre ønsker utredning etter ett halvt år gjelder jo ikke dette dere!!! Men huldra, jeg husker ikke helt, har ikke du/dere vært noe utredet tidligere? ønsker dere i allefall lykke til med prosjektet fremover, og hvem vet, det kan jo hende det skjer helt spontant før prosjektet kommer igang!! fra edea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 27. november 2004 #879 Del Skrevet 27. november 2004 Dr. Gyn har tydeligvis fått noen i vrangstrupen en gang, som ville utrede seg helt for tidlig. Og han oppfører seg skikkelig uprofesjonelt når han lar det gå utover andre... :evil: det skal vel være mulig å skifte lege? Eller be om en second opinion? Og det kan kanskje korte ned tiden med et par måneder, men det kan dessverre ikke gjøre noe med ventetiden på det sykehuset du har valgt. Hvis det er mulig for dere, så hadde det jo vært veldig fint om dere kunne fremskynde hele prosessen i Trondheim :-) :trøste: Har Mannen din fått henvisningen, eller må han inn til time hos fastlegen for å få den? I såfall kan han kanskje snakke om skuffelsen med legen, og høre om han har forslag?? Tenker på dere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 27. november 2004 #880 Del Skrevet 27. november 2004 Så synd at dere møtte på en så lite forståelsesfull lege. Og hvorfor kunne ikke han henvise manne din til urolog mens dere først var der. Det er misbruk av alles tid og ressurser at mannen din må dra til fastlegen sin for å gjøre det! :evil: Så mannen di skal altså igjennom samme behandling som mannen min? Det blir spennende å se om det fungerer, vi får vite om det har hatt noen effekt for oss den 22 desember. Jeg forstår godt at du både er sint, lei deg og håpefull, jeg. :trøste: Håper dere får en fin helg tross alt. , Cielo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå