Gå til innhold

Vi prøver!

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsener, Lilletrollet, Ionaa, Veronal, Magnhild, Madden, Murmel, Lillen og Moonchild!

Er helt utslitt i dag. Har gått og hanglet i flere dager, med verk i kroppen, feberfølelse, svimmelhet. I dag maktet jeg ikke å gå på jobb, så i dag er jeg hjemme. Har nesten ingen krefter igjen i kroppen. Hvis ikke jeg roer ned nå, blir jeg skikkelig syk tror jeg, kanskje jeg nå får tatt knekken på elendigheten før det bryter ut for fullt.

Jeg er så sliten, både fysisk og mentalt. Har vært så mye i det siste. Huldermannen og jeg har røsket opp i hele forholdet vårt, med roten og det hele - det er det jeg har vært litt hemmelighetsfull om i det siste. Men roten har vi plantet på nytt igjen. Vi har brutt ut av en del onde sirkler/dårlige vaner eller hva man skal kalle det, og gjort en del "renoveringsarbeid" som var helt nødvendig hvis vi skulle få forholdet til å bestå...

For å gjøre dette har også jeg måtte røske meg selv opp med roten, og det har vært fryktlig vanskelig, og i flere uker nå så har jeg omtrent ikke visst hva jeg heter... Men nå vet jeg hva jeg heter, og jeg vet hva Huldermannen heter, og jeg vet hvor vi står. :hjerte:

I tillegg har Huldermannen fått ny jobb midt oppi alt dette, med en ny hverdag for både han og meg. Og jeg har gått på jobb hver dag og prøvd å gjøre en god jobb samtidig som jeg ikke har hatt det noe godt.

Og vi har et oppussingsprosjekt på gang som skal skje neste uke, det har vært bestemt for lenge siden; jeg skal ha ferie neste uke for å få det til, men forarbeidet har kommet på etetrskudd pga viktigere problemer i livet.. Så i går ble den store sy-sammen-dagen - bestilt rørlegger, tømrer, anbud på kjøkken. Kjøp av kjøkkenet gjenstår, fargevalg til vegg og kjøp av maling, og bestilling av montering/installeringshjelp gjenstår. Vi hadde tenkt å bygge selv, men har gitt opp på forhånd. Vi krangler bare vi skal skru sammen en bokhylle - hvordan skal vi få til å bygge et helt kjøkken?! :hoho: På tide å bli realistisk! Og heller betale det det koster.. Så kanskje jeg også kan få litt ferie i ferien min, og ikke bare pusse opp!

Har vært litt hemmelighetsfull om alt dette, men siden jeg ikke er så anonym her lenger (har jo truffet flere her) så har jeg valgt å gjøre det sånn mens alt har vært så usikkert. Har desstuen vært nødt å gjøre alt dette aleine i forhold til min kjære, og jeg har ikke blandet inn andre - jeg har måttet være sikker på at mine valg er nettopp mine valg.

Utrolig slitsomt å røske opp i et forhold på denne måten.... Men det kom jammen mye godt ut av det, og mere vil det bli.. Og det måtte gjøres. :Nikke: Vi har enda mer arbeid både sammen og hver for oss for å få forholdet som vi vil, men det skal vi få til. :hjerte:

Og om bare en måneds tid skal vi på KK og få vite litt mer om når vi kan vente oss at det kan begynne å skje noe på "avleggerfronten" (som en venninne av meg så søtt kaller det") :hoppe:

Ellers: Er på dag 26 i dag, har murringer som jeg pleier å ha to dager før mens, så jeg venter mens på fredag. Det stemmer med når jeg kjente EL-smerter.

Har kanskje fortalt litt mye i dag... Går kanskje inn og sletter noe, får kjenne på magefølelsen etter hevrt! :wink:

Slettet litt i dag jeg.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

:vinke: Hei Becca! Der var du også!

Satt så lenge mded innlegegt mitt, du var der ikke før jeg begynte å skrive, men nå var du her og må jo få en hilsen du også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD BEDRING :trøste:

Godt å høre at det vanskelige er bedre :kose:

Skulle gjerne ha tatt deg på ordet og løpt og shoppet..., men får nok holde meg til matbutikken en stund fremover :roll: Men når det klaffer da skal det shoppes :Nikke:

Håper formen bedrer seg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk, Bizzy! Formen er litt bedre, men jeg er matt og litt surrete i hodet i dag - har ikke vært utenfor en dør enda! :o

Kjøkkenplan:

* Funnet bedre løsninger enn på opprinnelig anbud, går tilbake i dag og bestiller og kjøper. :D

* Kjøpe maling i morgen. Og sparkel. Og grunning.

* Golv!!! Golvet som ligger der nå er skjært til i forhold til kjøkkeninnredningen - dvs ingen golv under skapene! Må derfor rive opp golvet og legge nytt. Klikklaminat? Skal ta en runde i morgen og se, da har jeg fri.

*inn i Hus hage hobby-forumet for tips*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt 1000% sikker på at jeg hadde vært her og gitt deg en :klem: eller to :klem: :klem:

Men her var det ingen, så da hiver jeg meg inn og gir deg en stor, varm :klem:!!!!

Ps! Kos deg litt med innredningen,da! Gled deg over resultatene. Et nyrenovert kjøkken er jo absolutt ikke å forakte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det ser ut som om det opprøskingsarbeidet du og mannen din har gått igjennom har vært gjennomtenkt og grundig. (Selv om jeg bare har lest den slettede versjonen).

Det høres ut som om du er realistisk på at dere har mer å jobbe med, og er motivert for at dere skal få det til.

Det er faktorer som ofte gjør at folk lykkes! :hjerte:

Og det er ikke lenge til timen på KK! :hoppe:

Håper du få det fint framover.

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! :kose:

Jeg blir egentlig full av beundring over par som klarer å røske opp i alt, og så gå "seirende" ut av det etterpå. Har inntrykk av at de fleste gir opp før de egentlig har prøvd seriøst. Ikke minst det å skulle gå i seg selv. Mye lettere å se hva alle andre "gjør galt". Forstår godt at du har hatt det tøft i det siste. Men hvis jeg forstår deg rett, så vil etterhvert alt bli til det bedre. Og ingen ting er vel bedre enn at dere er på topp om 1 måned :-D

Håper formen din ellers blir bra snart. Du vet jo at hele immunforsvaret blir påvirket av at du har hatt det tøft psykisk også :wink: Så ta vare på deg selv nå så du ikke går på en stor smell :klem:

Ønsker deg ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt hemmelighetsfull om alt dette' date= men siden jeg ikke er så anonym her lenger (har jo truffet flere her) så har jeg valgt å gjøre det sånn mens alt har vært så usikkert. Har desstuen vært nødt å gjøre alt dette aleine i forhold til min kjære, og jeg har ikke blandet inn andre - jeg har måttet være sikker på at mine valg er nettopp mine valg.

Helt forståelig!

Og veldig veldig fornuftig, det med egne valg... :Nikke:

Jeg tror alle forhold har godt av et lite eller stort røsk, og som Murmel sier, så er det beundringsverdig med de som virkelig klarer å gå inn i seg selv osv. Det er en vanskelig jobb!

Det virker som om du er positiv nå, og at dette bare har styrket dere på veien videre :hjerte:

Kjempespennende med nytt kjøkken! :klappe:

Gleder meg til å lese mer om det...

God bedring, Huldra!

Og god helg... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så spørsmålet ditt ang. legging av klikklaminat på hus og hjem, men er litt ustrukturert så jeg svarer her jeg.. :sjenert:

Har ikke lagt klikklaminat selv, men mannen og pappa la vanlig limparkett i nesten hele leiligheten vår på en dag, manglet kun det ene soverommet da de gav seg, men det var gjort på et par timer dagen etter (14kvm). Dersom du trenger parkett/laminat-leggeverktøy kan du få låne av oss :wink: Og er det noe dere lurer på så kan ikke jeg legge gulv, men mannen er flink og helt garantert hjelpsom :kul:

Håper du har en finfin dag i dag og får en toppers helg :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Tusen takk for tips og fint tilbud, Bizzy! :bukke: Kan godt hende vi ringer for tips... Utstyr skal vi nok få lånt oss, pappa'n min har mye sånnt. Du skal få slippe å låne ut mannen din, men tusen takk for omtenksomheten! :kyss: Du er bare herlig!

Tusen takk for hilsen Lillen! Et røsk gjør seg ja, men hos oss var det bare helt nødvendig. Takk for støtte og ros :oops: Og kjøkkenprosjektet - ja det er jeg også spent på! :ler2: Men det begynner å flaske seg nå!

Takk for gode ord, Murmel! :klem: Godt at noen forstår! :-D Har det mye bedre nå! Både jeg og Huldermannen. :D Og heldigvis ble jeg ikke skikkelig syk, uggenheten har forsvunnet nå. Tror det var veldig fornuftig å ta det med ro de to dagene, selv om jeg skulle ha ferie rett etterpå.. Men noen ganger MÅ man bare roe ned..

Takk for støtte fra deg også Cielo :klem: Jeg har stor tro på at jeg og min kjære lykkes. Vi er på god vei! Takk for gode ønsker! En stor stor :klem2: til deg!

Takk for klemmer i fleng fra deg, Tyttis! Sender deg bøttevis tilbake! :klem:

I dag har jeg fri, og har smugstartet på min lille ferie som begynner på mandag! :Hehe: Har vært en runde og sett på ulike laminattyper. Tror vi skal få til å legge golvet selv. Nå venter jeg på at kjøkkenet skal bli levert, det skal komme nå ganske snart.

Har begynt å tømme kjøkkenskapene. Så utrolig mange ting man har på et kjøkken!!! :o Og begrenset med plass til å plassere det i vår lille leilighet... Men det må tømmes, for nå i helgen skal vi demontere og rive kjøkkeninnredningen. Bare benken med vasken og varmtvannstanken skal stå igjen til mandag når rørleggeren kommer.

Gleder meg til alt er ferdig! *drømme* Får vi dette i havn så er vi jammen gode! :ler2: Begynte for alvor å planlegge detaljene på tirsdag, og målet er at det skal stå ferdig neste fredag! :o Snakk om hurtig-renovering! :ler2: Når vi nå skal rive det gamle kjøkkenet blir vi en uke uten kjøkken før det nye står ferdig... Det blir mye take away det... :sjenert:

Går og venter på mensen.. Er på do i et sett.. Har vondt i magen, men ingen tante helt enda.. Er nok på plass innen kvelden tenker jeg..

God helg til alle som er innom! :danse: Kjempeklem fra Huldra! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Nå ligger det et kjøkken i x antall pakker i stuen vår!!!! :o :o Nesten ingen plass å gå på! :o Hjeeelp - hva har vi gjort?!? :ler2:

Stakkars de som bare alt opp, de ble slitne, gitt! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å pusse opp kjøkken! :hoppe:

Og så vil jeg bare si noe en vis person sa til meg en gang: Å være sammen med ett menneske hele livet er ikke noe man bare velger en eneste gang, men igjen og igjen.

Skal man få en hage til å blomstre og bli fin må man jobbe med den. Innimellom må man luke bort ugresset og fjerne tornbuskene, og det kan være både vondt og ubehagelig, men gjør man jobben skikkelig blir hagen desto bedre! (Og dess lenger man venter med lukingen, jo tyngre blir jobben).

Ha en koselig oppussingsuke!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legger igjen en god :klem: her og må rose dere for den jobben dere har gjort med forholdet. Klart det er opprivende og slitsomt på alle måter når det står på, men så inderlig god følelse nå som dere har løst floken.

Gleder meg til å følge med mht kjøkkenet, og må samtidig ønske deg en deilig helg, hvor alt blir slik du ønsker det aller aller mest

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Det står respekt av å ordne opp i et forhold.

Den letteste veien å gå i nuet er kanskje en annen vei.

Men for å sitere en del flåser...: :oops:

"Selv om gresset virker grønnere på andre siden

av gjerdet - må du slå og gjødsle der også"...

"Du vet hva du har - ikke hva du får"...

"Du vet ikke hva du har før du mister det"...

Men for all del; ikke for enhver pris... :wink:

Jeg angrer ikke på at jeg gikk fra pappan til Aleksander.

For ellers ville jeg jo ikke møtt samboer...

Men når folk kommer til meg for "støtte til å gå fra" - råder jeg til å prøve mer. Men klart det kommer jo veldig ann på hva det gjelder også da.

Merket at jeg selv også la ut masse info om meg/samboer/barna/ekskone +++. Ble nødt å tenke litt mer over hva jeg skrev siden verden er liten... :oops:

Så jeg skjønner deg godt at du ikke vil legge ut om alt.

Selv om det er lett å glemme at dette er internett og åpent for hvem som helst...

Skulle bare innom og gi deg en liten klem - men så måtte jeg bare skrive noen ord.

Lykke til med kjøkkenet.

Deilig når det er ferdig.

Vi har bodd i et oppussingsprosjekt nå i 7 mnd.

Husker ikke hvordan det var å ha et hjem jeg... :ler:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hulderjenta

Bare en snartur innom for å oppdatere IKM-tråden i prøverforumet. Mensen kom i dag morges, nå er vi herved inne i PP 20...

Men så kjekt det var å komme inn her og se hvor mange fine hilsener som var skrevet til meg! :D Har sagt det før, men jeg sier det igjen: Dere er bare skjønne! :kyss: :dagensrose:

Skriver mer i morgen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Bare fant en oppskrifttråd jeg måtte ta vare på! Fant ut jeg kunne lime den inn her. :DOstekakeoppskrifter . Skal lage ostekake når bare kjøkkenet er ferdig... Elsker ostekake! :sikle: Men har til nå bare laget 1-2-3-variant (pakkekake) :oops: Så det er på tide å gjøre det ordentlig!

Men det blir lenge til... I hvertfall en uke... Nå har vi 1/2 kjøkken på kjøkkenet, 1/2 kjøkken på terassen, og et helt kjøkken i stuen.... :roll: Snart har vi også komfyr i stuen, kjøleskap i gangen, oppvaskmaskin, blir vel i plassert stuen den også... :roll:

Og jeg har vondt i magen, vondt i magen, vondt i ryggen, vondt i magen, vondt i magen og vondt i magen. Og i ryggen. Og i magen. Nevnte jeg magen? Hater å ha mensen! :sinna: Ønske til Moder Natur: Kan vi få slippe å ha mensen???? Kan vi ikke heller få et graviditetstegn som er så sikkert at når det kommer så VET vi at det ikke er noe annet? Alt for å slippe dumme tante rød. Har vondt vondt vondt! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: Håper smertene forsvinner raskt, Huldra...

Hvor har dere kjøpt kjøkken egentlig?

Og hva koster det å få det "montert"?

Håper vi får se bilder når det er ferdig... :-)

Kos og klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...