Gå til innhold

Lære Italiensk

Gjest dunebuggy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Survival

Fransk og italiensk er egentlig ganske likt. Mange av de samme ordene, men uttalen er litt annerledes, samt at italienerne gjerne uttaler vokaler og ord franskmenn ikke uttaler. Sånn sett er det gjerne litt uvant å snakke italiensk etter man har pratet en god del fransk, men det gjør det helt klart lettere å kunne det ene før man går over på det andre språket.

Jeg syns forøvrig at italiensk (og fransk for den saks skyld), er mye vanskeligere å lære enn engelsk. Dette fordi at engelsk er et språk man får matet i seg hele tiden, via TV, internettet og engelsktalende bekjente. Skal du bli ordentlig god i italiensk gjelder det bare å finne god litteratur og film, og ei solid ordbok. Grammatikken er selvfølgelig også viktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dunebuggy

Gramatikken i engelsk virker ganske lett, men jeg husker det var endel å komme inn i. For eksempel who og which.

Er italiensk gramatikk like greit som engelsk?

Har inntrykk av at fransk grammatikk er endel mer omstendig enn engelsk iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan den franske grammatikken godt, vil ikke italiensk være så vanskelig å lære seg. De har noe lik grammatisk oppbygging. Men er greit å ikke holde på med begge språkene samtidig, da kan det fort bli forvirrende! (snakker av erfaring :P)

Nå er det en stund siden jeg lærte engelsk grammatikk, men siden både norsk og engelsk er beslektede språk (germansk språk), føler jeg det sånn sett er lettere å plukke opp engelske ord og uttrykk, siden noen ting er likt ved de to språkene. Samme føler jeg med italiensk og fransk, de er vel også beslektet, så noen ord og grammatiske greier er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på de andre her, gramatikken er ikke så ulik fransk gramatikk men uttalen er ganske annerledes.

Jeg lærte italiensk ved å bo i Italia, tok ca 3 mnd før jeg begynte å prate noe særlig men så løsnet det. Anbefaler deg å reise dit om du ønsker å lære språket, ta et språkkurs i Italia f.eks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at hvis du kan litt fransk, er italiensk forvirrende. Kan du godt fransk, er italiensk lettere, fordi da kan du sammenligne mye. Men hvis du ikke er god nok i fransk til å skille så kan det bli surr. Vet ikke hva du mener med 'en del fransk', kunne du lest en bok for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...