Gå til innhold

Rare ting folk gjør på visning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen bra historier om rare eller morsomme ting folk har sagt og gjort på visning? Jeg har jo ikke hatt så mange visninger selv, men synes det er nesten rart hvor lite folk bryr seg om at eieren er tilstede. Jeg har hørt både "fy, så stygt det var her, makan til dårlig smak", og i andre enden av skalaen "oj oj, denne bør vi gå høyt på i budrunden". Det siste er vel ikke særlig taktisk å annonsere høyt for eier. :sjenert:

Men den beste var vel paret som skulle teste om det var lytt mellom rommene. De sto i hvert sitt rom og stønnet og ropte til hverandre. Tydelig hva slags lyder de ville sjekke om man kunne høre gjennom veggene. Noen som skulle ha foreldre og svigers på fremtidig overnattingsbesøk antagelig. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er en artikkel med et par historier

Min lenke

"jeg har hatt par på visning som har lagt seg i senga og begynt å kline. Og en dame som absolutt måtte bruke toalettet. Hun var en gjenganger. Det kinkige var at hun tok av seg alt fra livet og ned og insisterte på å bæsje med toalettdøren åpen. Det tar jo oppmerksomheten bort fra en ellers flott bolig"

:skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er direkte ubehagelig å gå på visning når eieren er til stede. Har ikke skjønt poenget heller, hva har man megler for liksom?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er direkte ubehagelig å gå på visning når eieren er til stede. Har ikke skjønt poenget heller, hva har man megler for liksom?

Er jo mange som står for visningen selv i dag. Jeg ville ikke latt en masse fremmede gå rundt i min leilighet når jeg ikke var tilstede, i hvert fall ikke hvis jeg fortsatt hadde tingene mine der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle leie ut kjellerleiligheten vår. En dame som var veldig interessert i leie insisterte på at hun måtte "test-sove" leiligheten før hun kunne bestemme seg. Snodig! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere noen bra historier om rare eller morsomme ting folk har sagt og gjort på visning? Jeg har jo ikke hatt så mange visninger selv, men synes det er nesten rart hvor lite folk bryr seg om at eieren er tilstede. Jeg har hørt både "fy, så stygt det var her, makan til dårlig smak", og i andre enden av skalaen "oj oj, denne bør vi gå høyt på i budrunden". Det siste er vel ikke særlig taktisk å annonsere høyt for eier. :sjenert:

Men den beste var vel paret som skulle teste om det var lytt mellom rommene. De sto i hvert sitt rom og stønnet og ropte til hverandre. Tydelig hva slags lyder de ville sjekke om man kunne høre gjennom veggene. Noen som skulle ha foreldre og svigers på fremtidig overnattingsbesøk antagelig. :fnise:

Kanskje litt rart med den stønningen, men jeg syns det er forståelig da at man ønsker å sjekke ut hvor lytt det er mellom rommene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo mange som står for visningen selv i dag. Jeg ville ikke latt en masse fremmede gå rundt i min leilighet når jeg ikke var tilstede, i hvert fall ikke hvis jeg fortsatt hadde tingene mine der.

Jeg hadde aldri kjøpt en leilighet der det var huseier som stod for visningen, det blir litt for uprofesjonelt for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kjøpt en leilighet der det var huseier som stod for visningen, det blir litt for uprofesjonelt for meg.

Jeg synes det er best når huseier er på visning, da kan man spørre om ting huseier vet best.

Haha for noen syke historier, håper denne tråden blir like lang som rare ting andre plasser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kjøpt en leilighet der det var huseier som stod for visningen, det blir litt for uprofesjonelt for meg.

Da regner jeg med at du ikke kan tenke deg å bo utenfor byen, for det er svært vanlig å droppe megler rundtom i bygdene...

Regner for øvrig med at det er enkelte som går inn for å gjøre boligen mindre attraktiv for de andre som er på visning (ved å snakke svæært høyt og tydelig om små og store mangler og problemer som kan oppstå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Da vi solgte vår leilighet i Oslo ville megleren at en av oss skulle være til stede sammen med han. Det var mange som hadde spørsmål til leiligheten/bygården som megleren ikke kunne svare på.

Leiligheten hadde tre etasjer slik at det var kjekt med "selgere" i inngangsetasjen og i hovedetasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kjøpt en leilighet der det var huseier som stod for visningen, det blir litt for uprofesjonelt for meg.

Det er da akkurat samme leilighet enten eier er der eller ikke. Deres "profesjonalitet" eller mangel på sådan går jo ikke utover leilighetens kvalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kjøpt en leilighet der det var huseier som stod for visningen, det blir litt for uprofesjonelt for meg.

Vi har nettopp kjøpt leilighet, og har snakket om at den dagen vi skal selge den igjen så skal vi selge selv. Faren til min samboer er nemlig advokat og driver mye med eiendomsmekling via advokatfirmaet, og han kan hjelpe oss. Men vi har ikke lov til å bruke han som offisiell megler. Da sparer vi mye penger. Leiligheten vi kjøpte betalte vi 25.000 kroner over takst for, og det er seriøst ingenting. Jeg er så utrolig fornøyd med den, flott planløsning, enorm veranda, mye sol og fantstisk beliggenhet i stille og rolig strøk. Og flott utsikt. Jeg syns ikke megler har gjort jobben sin for selger da vi kjøpte den. Jeg vurderer derfor å være her selv når vi skal selge fordi jeg vet akkurat hva jeg skal skryte av, og jeg kan gjøre det uten å lyge.

Men det blir jo selvsagt noen år til vi skal selge da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valiumsjunkie

Jeg syns det er direkte ubehagelig å gå på visning når eieren er til stede. Har ikke skjønt poenget heller, hva har man megler for liksom?

Jeg synes også det er ubehagelig, og hvis personen er "dårlig" reklame så unngår jeg leiligheten i enda større grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig det er mest merkelig alt det folk IKKE gjør på visning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns egentlig det er mest merkelig alt det folk IKKE gjør på visning...

Som hva?

Dette er vel egentlig ganske vanlig på visning men; var en mann som svært høyt og tydelig fortalte megler hver gang det kom inn nye på visningen at han hadde så så mange mill og at han absolutt skulle ha denne leiligheten, ingen andre hadde noen som helst sjanse :balltre:

Var også på en visning en gang hvor melger tydelig var ganske fyllesjuk og helst ikke ville prate med noen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er direkte ubehagelig å gå på visning når eieren er til stede. Har ikke skjønt poenget heller, hva har man megler for liksom?

Tja.. hvis man ikke bor i en by, men ute på bygda har man gjerne mer enn 1 visning før det blir solgt. Mange har gjerne 4-5-6 visningshelger. Og ikke alltid det kommer noen heller. Det koster jo en del penger å ha megler til å vise leiligheten også, så da sparer man masse penger. Si 3000,- per visning, også har man visning lør + søn i 5 helger, så har man fort spart kr. 30.000,- på å ha visningene selv.

Veldig vanlig på bygda. Man får jo opplæring av megler på hva man skal gjøre og si og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

En annen ting jeg synes er rart med mange visninger er at megleren er tydelig nervøs og klønete. Har vært på 4 visninger hittil, og på to av de var de skikkelig dårlige, og de to resterende var de tilfredstillende, men ikke strålende. Kanskje jeg har misforstått hvordan en eiendomsmegler skal være? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farene min pleier å banke i taket (han er høy) og si 'ER DET MUR?' og nikke litt mens han banker litt mer i tak og vegger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...