Gå til innhold

Nei du får ikke sprettrumpe av å jogge


LisaMaria

Anbefalte innlegg

Har lest gjennom en del her idag, og har sett MANGE tråder her inne hvor jenter venter på den perfekte kroppen ved å jogge eller bruke elipsemaskin. Vil bare si..løft vekter, markløft,knebøy,utfall(bulgarske utfall) med vekter. Kroppsvekt er desverre ikke effektivt. Er ikke meningen å være negativ på noen måte eller nedlatende ( har bare erfaring med dette ) har prøvd selv på denne måten, før jeg satte meg litt mer inn i alt rundt kosthold og trening.

Kjedlig å rote vekk mye tid på å danse zumba, for å få "drømmekroppen" hehe..mange som skal ha drømmekroppen til julen eller sommeren her inne ser jeg. Hvem har oppnådd dette ved zumba??? Bare spør, vil gjerne høre om det virkelig finnes noen som går på zumba/corebar og diverse gruppetimer som har gode resultater å vise til! Er virkelig ikke meningen å vær nedlatende på noen måte, jeg bare lurer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle som spør her inne om hvordan de skal få bra rumpe får faktisk tips om de nevnte øvelsene. Les bedre. :gjeiper:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..kanskje det. måtte bare skrive noe..følte bare for å si det. og så hadde jeg dette spørsmålet da..resultater angående gruppetimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ellipse, jogging og spinning er ikke dårlig trening. Det er bra trening for å forbrenne fett, og man trenger kondisjonstrening når man skal ned i vekt. Er helt enig i at styrke er det som gir den "perfekte" kroppen, men kondisjon er også veldig viktig.

Zumba tror jeg er en bra time, hvis man virkelig tar i et tak og kan alle trinna. Jeg gidder ikke bruke flere dager i uka på å lære meg det, da trener jeg heller effektiv kondisjonstrening som spinning.

Endret av antibac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsvekt er jovisst effektivt! Hva er den uttalelsen om at det ikke er det basert på?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg er så lei alle disse nedlatende trådene og innleggene som kritiserer alle som foretrekker gruppetimer, ikke trener tung nok styrke osv., og nå har du startet enda en.

Hva som er den perfekte kropp er opp til hver enkelt, og det er da f* meg bedre å gå på Zumba enn å ikke gjøre noenting. Dessuten har kostholdet mye å si for vektnedgang, som jeg tror mange mener at de trenger for å få "perfekt kropp" - hva vet du om kostholdet til disse damene? Og har du selv vært med på Zumba eller Corebar?

Gaaah, jeg blir bare så oppgitt over alle dere jævla bedrevitere som får en til å føle seg utilstrekkelig samme hva! :kjefte:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler om genetikk, enten så har man sprett rompe eller "anlegg" for det, eller så har du det ikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått stramme og fint formede lår og rumpe etter å ha gått/jogget mye i bratt og ujevnt terreng de siste 7 mnd ;) Ikke blitt særlig tynnere, men ser bedre ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bazibaz

Det handler om genetikk, enten så har man sprett rompe eller "anlegg" for det, eller så har du det ikke!

Tull! Styrketrening kan forme kroppen I veldig stor grad.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meg noen exempler "before- after", kanskje da vil jeg tro på det.?

Når jeg skriver sprett-rumpe, da mener jeg rumpe som Jlo.

Tull! Styrketrening kan forme kroppen I veldig stor grad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skrev litt fort og skarpt...virkelig ikke meningen å ver nedlatende å "bedrevitende" , når jeg på ingen måte er det. Har flere venniner som driver med det, har drevet med det lengeee, og som ikke har fått noe effekt. Jeg spurte så om noen hadde fått gode resultater! Har prøvd zumba selv ja. Definitivt bedre enn ingen trening, og hvis man liker å danse er det strålende!!! Eier ikke kordinasjonen til dansing...hehe.

Jeg mener fra erfaring at kroppsvekt ikke er effektivt i den forstand at man får større setemuskler eller i lår..ingen belastning når man har blitt sterk nok. Men jeg kritiserer ingen som helst, bare måtte si noe etter alle trådene med slike spørsmål. Jeg vet ikke mere enn noen, vet mindre enn de fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener å ha lest et sted at på Zumbareklamen står det med liten skrift at resultatene varierer veldig, og at zumba alene ikke bidrar til vektnedgang og slikt, det må et forandret kosthold til.. Kan hende jeg tar feil, men er så sikker på at det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den har formet min kropp i hvertfall. Har prøvd det meste. Kondisjonstrening kombinert med styrketrening med vekter har vært det eneste med synlige resultater. Når jeg brukte kroppsvekt kjente jeg resultater, men hadde ikke noe mer å gå på, så måtte begynne med vekter. Sikkert mange med forksjellige erfaringer, var egentlig ute etter å få høre hvile erfaringer folk hadde med diverse, men jeg var så oppkavet jeg fikk jo bare frem mine "nedlatende og bedrevitende" tanker :))

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest bazibaz

Vis meg noen exempler "before- after", kanskje da vil jeg tro på det.?

Når jeg skriver sprett-rumpe, da mener jeg rumpe som Jlo.

Da bar vi forskjellig definisjon av hva en sprettrumpe er. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom en del her idag, og har sett MANGE tråder her inne hvor jenter venter på den perfekte kroppen ved å jogge eller bruke elipsemaskin. Vil bare si..løft vekter, markløft,knebøy,utfall(bulgarske utfall) med vekter. Kroppsvekt er desverre ikke effektivt. Er ikke meningen å være negativ på noen måte eller nedlatende ( har bare erfaring med dette ) har prøvd selv på denne måten, før jeg satte meg litt mer inn i alt rundt kosthold og trening.

Kjedlig å rote vekk mye tid på å danse zumba, for å få "drømmekroppen" hehe..mange som skal ha drømmekroppen til julen eller sommeren her inne ser jeg. Hvem har oppnådd dette ved zumba??? Bare spør, vil gjerne høre om det virkelig finnes noen som går på zumba/corebar og diverse gruppetimer som har gode resultater å vise til! Er virkelig ikke meningen å vær nedlatende på noen måte, jeg bare lurer.

Du gjør ihvertfall en god jobb i å være nedlatende.

De som ønsker en mer markert sete- og lårmuskulatur får kjapt tips om å trene knebøy, utfall og markløft.

Nei, zumba gir deg ikke kroppen som tåler jernkvinnekonkurranser, men hvis det er timen som får deg opp av sofaen og på trening så vinner alle på det. Dørstokkmila er tøff nok for mange, så det dummeste du gjør er å kritisere folk får å ha kommet seg ut og i gang. Når trening har blitt en vane og de ser at det gjør dem godt, så kan videre progresjon og økt kunnskap få dem nærmere målet.

Og det med at kroppsvekt ikke er nok er sprøyt. Bulgarsk utfall med bare kroppsvekt vil få de fleste nordmenn til å oppleve DOMS i flere dager etter økta. Planke, sideplanke, ettbeins knebøy gående utfall er alle øvelser som vil gi mer enn nok belastning, og det i lang tid.

Edit for å si at du har baller nok til å skrive under synlig nick. De fleste som skriver skarpe innlegg feiger fullstendig ut og skriver som AB.

Endret av bergans
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke gjøre bare det ene eller det andre ;) Jeg danser, jogger, bokser og trener styrke. Jeg tror ikke akkurat rumpa mi blir noe styggere av jogginga... :gjeiper:

De fleste har nok fått med seg at styrke er bra, men det er ikke alle som gidder det, og da må de få lov å slippe ;) Og de som skriver på trådene at de driver med f.eks. zumba skriver da ikke at det er det eneste de gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zumba og ALL trening er kjempebra..jeg kan finne på å trene pilatesøvelser for lår en dag jeg ikke gidder styrke selv. Ville bare si at jeg merket resultatene med en gang etter jeg begynte med vekter. Alle som hyler ut om hjelp, det var de jeg ville si det til. Ikke alle som blir forbanna fordi jeg er bedreviter. Føler meg mindre heldig med dette innlegget. Men er sjeldent jeg skrive innlegg..leser helst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...