Gå til innhold

"Gjenger" på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er litt rart du skriver dette, ser du ikke hvor mange som er uenige i det og oppfatter dette som en problemstilling?

Nå er ikke jeg enig i at dersom mange nok mener noe så er det sannhet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hogwash

Nå er ikke jeg enig i at dersom mange nok mener noe så er det sannhet ...

Der er jeg helt enig ;)

Vil likevel påstå at det er et stykke derifra til å ikke bare avfeie en problemstilling, men regelrett gjøre narr...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ser jeg mange som argumentere med at de ikke har venner her, og har ingen interesse av å bli venner med noen. For det har de jo i "det virkelige liv". Og de gjør nesten narr av de som de mener er ute etter å skaffe seg venner.

Å møte kjæresten sin på nett er jo blitt ganske stuerent. Så hvorfor er det så "teit" å ville møte nye venner på nett egentlig?

Har ikke peiling, men - jeg har en mistanke om at det er mye veldig unge mennesker her. Jeg har det med å tenke at debattanter på KåGe er voksne. Men det er jo i ca 50 prosent av tilfellene ikke sant. Også en grunn til å debattere med brukere som har vist seg å ha utviklet litt personlighet.

Denne tråden er et godt eksempel, jeg mener, hele problemstillingen er jo på barneskolenivå. Klikker?

Jeg er IRL sikker definert som med i mange klikker , men i forskjellige situasjoner.

Det er ikke sånn når en blir voksen at det finnes en fast klikk man ikke går utenfor .

Så er det sånn på forum av og til at man blir litt fandenivoldsk og kjeder seg . Så kødder man litt, big deal...

Hadde det vært en bruker som ba om hjelp til noe alvorlig eller ville diskutere brudekjolen sin hadde jeg nok ikke gjort det. Men invitten her var , la oss ta de som bruker nicket sitt !!!!!!de er onde og må ødelegges .

Endret av sebastianen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Å møte kjæresten sin på nett er jo blitt ganske stuerent. Så hvorfor er det så "teit" å ville møte nye venner på nett egentlig?

Det er ikke det.

Det er ikke teit å møte nye folk på gata heller, men gjør man det i fotgjengerovergangen og ikke på fortauet vil folk reagere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg helt enig ;)

Vil likevel påstå at det er et stykke derifra til å ikke bare avfeie en problemstilling, men regelrett gjøre narr...

Det er da ikke å gjøre narr å mene at et emne er absurd ?

Nå burde jeg sikkert bare ignorert tråden og ikke sagt noe , men så er det dette med at en ikke skal ignorere folk og da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg poster denne i Samliv og relasjoner siden den handler om relasjoner på KG.

jeg ser det er noen som har klagd over at det er krangling i en av gjengene her som nesten har gått over til mobbing. jeg visste ikke at det var gjenger her jeg :sjenert: men det er jo noen som snakker mye sammen da, men det betyr vel ikke at de er en klikk eller gjeng? :lete:

har dere andre oppfattet klikking her og hva syns dere?

De som ikke tør stå for egne meninger blir ofte med i "gjeng" eller "klikk", og holder med hverandre i diskusjoner. Slik er det i det virkelige liv, men dette er ikke det virkelige liv. Der er det mellommenneskelige forhold og seff enda vanskeligere p unngå "klikker". De er ofte de som driver en slags splitt og hersk teknikk som danner "klikker" for få mange på sin "side". Holder meg langt unna sånt, klarer ikke innordne meg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

De som ikke tør stå for egne meninger blir ofte med i "gjeng" eller "klikk", og holder med hverandre i diskusjoner. Slik er det i det virkelige liv, men dette er ikke det virkelige liv. Der er det mellommenneskelige forhold og seff enda vanskeligere p unngå "klikker". De er ofte de som driver en slags splitt og hersk teknikk som danner "klikker" for få mange på sin "side". Holder meg langt unna sånt, klarer ikke innordne meg ;)

Her har jeg nok en litt annen oppfatning enn deg. Når det gjelder KG så syns jeg det virker som det er de med de sterkeste meningene og som ALLTID skrive rmed nick, som er med i "klikker".

Og å skrive som gjest er vel ikke akkurat å stå for egne meninger, eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger man opp diskusjonen slik TS gjør, er man dømt til å skape reaksjoner. Humor er en av dem, da langtfra alle ser dette på som noe problem. Det at individer søker sammen med noen de er komfortable med, er ikke akkurat noe nytt. At noen skal dra på seg sinnadrakten sin og bedrive uintelligente personangrep, ser jeg på som langt verre enn litt uskyldig fjasing....

Nå er det mulig jeg leste veldig fort her - men ingen nevner konkrete navn?

Denne tråden, som alle andre klikketråder er et glimrende eksempel på teknikker som minner veldig om utstøting, latterliggjøring og mobbing av de som faktisk mener det eksisterer.

Du velger å bruke ordet "uintelligent", beskriver innspill som "å ta på seg sinnadrakten" - altså du latterliggjør og degraderer.

Så, kaller du fjasingen for "helt uskyldig" - og dermed har du ufarliggjort og legitimert fjasingen.

Du burde holde deg for god til å komme med den slags beskrivelser og hersketeknikker(selv om jeg ikke tror det er bevisst).

Jeg finner det ganske enkelt helt utrolig at noen gidder forsvare noe slikt, når det helt ÅPENBART forekommer, ellers hadde vel ikke så mange tråder kjapt blitt flyttet til snikksnakk?

Og hva er det som har skjedd når en tråd flyttes til snikksnakk? Den er ødelagt. Det er ikke et par tulleinnlegg(som jeg gjerne kan se humor i) - men det er mangfoldige sider med pjatt mellom få brukere. Gjerne krydret med en tonn seksuell inuendo.

Tilogmed i tråder om potensielt døde brukere klarer enkelte å flørte og digregere.

Det er faktisk bare uendelig trist.

Det er fint at folk vil få seg venner eller kose/tøysesnakke, men da kan dere gjøre det på PM eller i dagbøker som alle oss andre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Nå er det mulig jeg leste veldig fort her - men ingen nevner konkrete navn?

Bare en kjapp kommentar på den, tråden har blitt ryddet ila. natten :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp kommentar på den, tråden har blitt ryddet ila. natten :opplyser:

Ah. Den er grei, og det er jo bra.

Men jeg står likevel for resten av innholdet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvorfor den type avsporinger ikke ryddes/modereres i samme grad som tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Ah. Den er grei, og det er jo bra.

Men jeg står likevel for resten av innholdet ;)

jeg er i grunn enig, men har inntrykk av at de fleste tråder som blir flyttet til snikk-snakk er tråder som på en måte inviterte til fjasing til å begynne med? Type "hvem på KG ville du hatt sex med?"

Men mulig jeg ikke har fått det med meg, eller at det skjer mer i tråder jeg selv ikke har vært så aktiv i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i grunn enig, men har inntrykk av at de fleste tråder som blir flyttet til snikk-snakk er tråder som på en måte inviterte til fjasing til å begynne med? Type "hvem på KG ville du hatt sex med?"

Men mulig jeg ikke har fått det med meg, eller at det skjer mer i tråder jeg selv ikke har vært så aktiv i.

Hvem er det egentlig som avgjør hva som inviterer til fjasing?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Hvem er det egentlig som avgjør hva som inviterer til fjasing?

Den som poster innlegget. I den tråden jeg nevnte så var jo trådstarter med på fjasingen selv, så da regner jeg med det er greit.

Og du må vel innrømme at noen tråder er mindre seriøse enn andre? selv om de ikke er lagt ut på snikk-snakk?

Endret av Maria_Marihøne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den som poster innlegget. I den trpden jeg nevnte så var jo trådstarter med på fjasingen selv, så da regner jeg med det er greit.

Og du må vel innrømme at noen tråder er mindre seriøse enn andre? selv om de ikke er lagt ut på snikk-snakk?

Noen tråder er kanskje mindre seriøse enn andre, men det er ikke noens jobb å avgjøre hvilke tråder dette er. Jeg har faktisk opprettet en tråd som AB, som var ment svært seriøst, som ganske fort ble avfeid som useriøst. :) Det var sårende, siden temaet var personlig for meg.

Det hender rett som det er at jeg leser et innlegg jeg mener er absurd, men folk har ulik måte å uttrykke seg på. Jeg opplever at mange kunne hatt godt av å tenke mer over akkurat dette. Spesielt de som fjaser.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tråd som snikk-snakk som heter "Fjas" og der er alle invitert til fjasing. Jeg vil si at det i stor grad er en klikk der inne eller en gjeng, og at jeg er en del av den. Det startet inn på uinteressant-tråden hvor etter å ha sagt uinteressante ting, brukerne der ble veldig godt kjent med hverandre og trivdes i hverandres selskap. Men det har skjedd masse vondt også. Det har vært uenigheter, brukere har støtt hverandre og jeg har selv opplevd å bli kalt skjellsord. Vi sier at alle er inviterte og at vi alle bare vil ha det koselig med god stemning. Jeg håper at vi skal klare det, men uinteressant-tråden er nå skjult som en konsekvens av at vi ikke klarte det.

Jeg tror at det er både positive og negative ting med klikker/gjenger og jeg har heldigvis opplevd mest positive ting. Men jeg stiller spørsmål ved om det er sunt når en bruker ble, i mine øyne, presset ut av tråden og en annen bruker valgte å slette seg helt. Da blir det bare trist og jeg synes at det også grenser til mobbing. Likevel lever jeg nok i litt naivitet og håper og krysser fingrene for at det skal bli god stemning og koselig fjasing igjen, og at alle er velkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Den som poster innlegget. I den trpden jeg nevnte så var jo trådstarter med på fjasingen selv, så da regner jeg med det er greit.

Og du må vel innrømme at noen tråder er mindre seriøse enn andre? selv om de ikke er lagt ut på snikk-snakk?

Når en tråd startes i snikk snakk, legges det i grunn opp til fjasing og tull. Denne tråden ble startet i samlivsforumet, TS stiller sprøsmålet på en seriøs måte, og det går 4-5 svar, før fjaset er i gang.

Det verste er at dere som har ødelagt tråden i størst grad, fortsatt forsvarer det dere holdt på med i går kveld. Må si jeg er temmelig matt over hvor lavt nivået har blitt her inne. Rett og slett.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Når en tråd startes i snikk snakk, legges det i grunn opp til fjasing og tull. Denne tråden ble startet i samlivsforumet, TS stiller sprøsmålet på en seriøs måte, og det går 4-5 svar, før fjaset er i gang.

Det verste er at dere som har ødelagt tråden i størst grad, fortsatt forsvarer det dere holdt på med i går kveld. Må si jeg er temmelig matt over hvor lavt nivået har blitt her inne. Rett og slett.

jeg er helt enig i at det tok helt overhånd i går. Føler ikke at jeg var av de verste, men jeg deltok. Men nå har jeg i hvert fall svart ordentlig på det TS spør om.

Ja jeg har opplevd "klikking". Men jeg ser ikke på det som et så stort problem som visse andre.

Og stort sett så blir de fleste tråder svart seriøst på, selv om problemstillingen er aldri så absurd.

Men det er mulig at denne fjasingen foregår på forum eller i tråder der jeg selv ikke er så aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...