Gå til innhold

"Gjenger" på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enig med alle disse.

Selv bryr det meg null og niks og nada, ettersom jeg virkelig ikke har noen interesse av å bonde med mer eller mindre intelligente folk på et diskusjonsforum. Og dessuten, de gangene jeg har opplevd at noen har forsøkt seg på sånt her, har jeg backet unna. Ingenting for meg, med andre ord.

Jeg skjønner allikevel utrolig godt folk som er ganske nye her, og som kanskje har en problemstilling som er litt alvorlige for dem, at det er utrolig frustrerende at tråden bare blir til pisspreik blant brukere som "kjenner" hverandre. Faktisk så synes jeg at det er ganske respektløst overfor trådstarter. Nei: VELDIG respektløst, faktisk. Så hvorfor kan dere ikke bare holde slikt innenfor deres interne og lavpannede fora? (Tips: snikk-snakk, dagbøker, personlige meldinger, osv.) Så kan folk muligens få seriøse og gjennomtenkte svar på ting de sliter litt med.

(For øvrig er det jo morsomt at en tråd som faktisk var ment å skulle omhandle dette fenomenet, på kort tid ble omdannet til en veldig intern fjasetråd. Navlebeskuelsen kjenner ingen grenser, tydeligvis.) :sprettoy:

[/quote

Hear, hear. Traff spikeren på hodet der.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Koala Lompa

Ærlig talt,jeg vet ikke hva folk prøver på her inne nå men dette blir for dumt..Er ikke denne tråden et kroneksempel på avsporing,fjasing og lite respekt for dem som vil diskutere seriøst så vet ikke jeg.

Beklager om jeg virker sur og bitter men jeg kjenner jeg blir litt frustrert.

Tror det er best jeg tar natta.

edit; Vil bare legge til at det er mulig at det er jeg som ikke ser humoren i tråden nå.

Endret av Koala Lompa
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 medlemmer, 12 gjester, og 13 anonyme brukere følger med på tråden? :overrasket:

Ja, dette var visst hakket viktigere enn krig og fred og sånn :sukk:

Herregud, klart det, det kunne jo hende noen sa de likte meg eller noe..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Men jeg driter i det, skriver alltid som AB og har ikke noe behov for å få venner her inne. Jeg har venner i det virkelige liv, i motsetning til de som henger 20 av 24 timer i døgnet på Snikk-Snakk forumet.

Det var da voldsomt...

Nå vet jeg helt seriøst ikk eom jeg anses for å være med i noen klikker, men jeg svarer likevel. Noen av oss klarer faktisk å gjøre to ting på en gang: Både fjase i snikk-snakk og svare ordentlig på andre forum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjasing, avsporinger, tulling og masse smileybruk, det har vel ikek så mye med klikker å gjøre, har det vel?

Eller mener dere at bare de som er med i klikker gjør dette? Man kan jo fjase og avspore en tråd fint som AB også!

Det er absolutt klikker her inne, klarer ikke å plassere de, men de finnes, men vet ikke helt om jeg tror de er de som sporer av mest tråder og fjaser mest!

Det klikkene kanskje gjør, som jeg ikke har sett selv, er å ta interne ting/meninger i en tråd slik at ingen andre klarer å følge med, men som sagt, ikke sett dette, bare flere som nevner dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, klart det, det kunne jo hende noen sa de likte meg eller noe..

Mens politikk, teknologi, eller tråden min om exoplaneten som kretser rundt KIC 12557548, se det er kjedelige greier.. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenger her på kvinneguiden? Så det er med andre ord litt ungdomsskole-miljø på kvinneguiden? Litt overrasket, trodde ikke at voksne kvinner oppfører seg slikt. Men slike finner man vel overalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Gjenger her på kvinneguiden? Så det er med andre ord litt ungdomsskole-miljø på kvinneguiden? Litt overrasket, trodde ikke at voksne kvinner oppfører seg slikt. Men slike finner man vel overalt.

Oppfører seg "slik"? Hva mener du egentlig? Er det automatisk negativt å være en del av en gjeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenger her på kvinneguiden? Så det er med andre ord litt ungdomsskole-miljø på kvinneguiden? Litt overrasket, trodde ikke at voksne kvinner oppfører seg slikt. Men slike finner man vel overalt.

Du finner klikker på arbeidsplasser med overvekt mannfolk mellom 40 og 60 også.

Tror KG har en rimelig vid spredning både alder og kjønn, egentlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenger her på kvinneguiden? Så det er med andre ord litt ungdomsskole-miljø på kvinneguiden? Litt overrasket, trodde ikke at voksne kvinner oppfører seg slikt. Men slike finner man vel overalt.

De som holder på slik er jo ikke voksne kvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel litt med å gjøre at klikkene flyter litt over i hverandre og skal man begynne å ramse opp så må man nesten lage et kart og linke til hit og dit. Jeg gidder iallfall ikke å skrive noen hovedoppgave rundt dette bare slik at du skal bli fornøyd. Dessuten var det flere av oss som ramset opp konkrete brukernavn i den forrige tråden i sommer. Resultatet var at dere glatt hoppet over og latet som dere ikke såg de innleggene, og til slutt ble de ryddet bort. Siden de ble ryddet bort prøvde vi deretter å hinte, men av en eller annen "merkelig" grunn så var det absolutt ingen som klarte å forstå hintingen i det hele tatt.. (jadda).

Og som tidligere sagt, det er alltid de som er med i klikkene som er inne i disse trådene og leser og svarer. Hvorfor? Jo, for når de ser overskriften så vet de med en gang at det fatisk er de det er snakk om. De blir automatisk dratt mot å gå inn å lese om "seg selv", og selvfølgelig "bedyre sin uskyld".

Men jeg driter i det, skriver alltid som AB og har ikke noe behov for å få venner her inne. Jeg har venner i det virkelige liv, i motsetning til de som henger 20 av 24 timer i døgnet på Snikk-Snakk forumet.

Snakk om stråmann. Det er ikke snakk om noen hovedoppgave, men om å underbygge og dokumentere ens påstander. Gjør man ikke det, forblir de bare tomme påstander.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg poster denne i Samliv og relasjoner siden den handler om relasjoner på KG.

jeg ser det er noen som har klagd over at det er krangling i en av gjengene her som nesten har gått over til mobbing. jeg visste ikke at det var gjenger her jeg :sjenert: men det er jo noen som snakker mye sammen da, men det betyr vel ikke at de er en klikk eller gjeng? :lete:

har dere andre oppfattet klikking her og hva syns dere?

Jeg har ikke sett klikker , men det er jo folk her jeg liker bedre enn andre ,

Jeg har heller ikke fått med meg noe krangling eller mobbing .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfører seg "slik"? Hva mener du egentlig? Er det automatisk negativt å være en del av en gjeng?

Ja, å være en del av en "klikk" er negativt når man er over tenåringsalderen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NerdMedSverd

har dere andre oppfattet klikking her og hva syns dere?

Ja, har lagt merke til det og er til tider grusomt irriterende. Noen brukere her inne er helt ekstreme til å spore av og det blir litt vel mye rævslikking i perioder.

Løs det ved å opprette dagbok der dere kan snikksnakke så mye dere vil

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Mange etterlyser hvilke klikker/gjenger de er med. Det er nødvendigvis ikke slik at det er mange gjenger/klikker, men det er lett å si det slik. Selv om jeg mener at det er gjenger/klikker her inne så merker jeg at jeg får trøbbel med å peke ut hvem som er med i hvilken klikk.

Så,for meg så tror jeg det bunner ut i at man har mange som er inne i varmen her. Ikke at vi andre nødvendigvis er støtt ut. Det er en kjerne som ofte tuller,flørter,avsporer og som preger diskusjoner/samtaler sterkt og disse er som oftest de samme folka :)

Edit; skriveleif.

Jeg tror at de som føler seg utenfor har en annen form for humor enn "superfjaseklikken". Og så tror jeg veldig mange tror at det foregår et "hemmelig" liv bak lukkede rom der man omtrent avtaler hvilke tråder man skal "fjase til" og hva som er lov å le av.

Noen av de som er i mot fjasing av enhver sort har jo sagt det rett ut også.

Jeg deltar i fjasing når jeg har tid og er i humør til det. Jeg synes selvsagt at det er en uting at det fjases i seriøse tråder, samtidig så er det litt kjedelig å få nok en "klikketråd" når vi knapt nok har rukket å avslutte forrige.

Jeg ser også at enkelte tema inviterer til skiveutgliding med baklengs banansalto i tredje moment. F.eks. er akkurat nå klikker noe som får det til å klikke for enkelte. For noen år siden var det dokurver. Noen av dagens "klikkefjasere" ble jeg kjent med nettopp i den store dokurvtråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jeg synes faktisk at veldig mange av dere som har deltatt i denne tråden forpester forumet. HVORFOR kan dere ikke bare holde dere til Snikk-snakk og lignende?

(Regner ikke med å få noe seriøst svar her altså, så dette kan vel bare regnes som et slags retorisk spørsmål. Men allikevel, dere må da skjønne det at hvem som vil ha sex med hvem, og i hvilke konstellasjoner, utelukkende er interessant for dere selv.)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hva med å respektere TS, for en gangs skyld? Eller er det for mye forlangt, muligens? :sprettoy:

Veldig enig med deg. Dette blir jo bare for dumt, rett og slett. Nå er jeg temmelig tolerant og liker humor og fjas, men nå synes jeg det går over alle grenser her.

De som absolutt må fjase med alt, kan vel holde det til snikk snakk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter man en slik tråd om klikker og gjenger, så vet man på forhånd hva man vil få. Det er ikke rakettforskning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...