Gå til innhold

Så pinlig..


Fremhevede innlegg

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Må bare spørre, er det ikke litt spesielt å sitte oppe hele natta, med knukket bein i håndå, og skrive på KG?

Ellers stemmer jeg i med gjesten 19:31. Hva skal dere gjøre den dagen ett av barna skader seg, men blir nektet sykehuset pga av pappas stilling? Dette blir regelrett for dumt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: Du identifiser er deg selv og din mann her. Det vil være svært få kirurger med en jordmorkone som har brukket noe denne helgen...

2: Hva skjer den dagen et av barna tryner, og får en typisk "mishandlingsskade"?

Om han velger å sette sitt eget rykte fremfor andres helse så er det horriblet at han jobber innefor helse.

Håper inderlig dette er en fleip, eller at hans overordnede finner denne tråden på et eller annet vis.

Ts;

Det tror jeg skal gå helt fint. Mange, mange innenfor helseforetaket er gift med noen på samme arbeidsplass her til lands.

Har vært flere ganger på sykehuset med minstebarnet, hjernerystelser, sydd kuttskader, brukket håndleddet.....hva er problemet med det?

Uansett;

Jeg har sjekket hånda, fått konstantert brudd, fått på gips..

Ikke ser jeg vitsen å fleipe med noe sånt heller, har en ikke annet å gjøre enn å sitte på et forum og dikte opp ting så har man et problem.

Skrevet

Må bare spørre, er det ikke litt spesielt å sitte oppe hele natta, med knukket bein i håndå, og skrive på KG?

Ellers stemmer jeg i med gjesten 19:31. Hva skal dere gjøre den dagen ett av barna skader seg, men blir nektet sykehuset pga av pappas stilling? Dette blir regelrett for dumt.

Ts;

Jeg hadde lagt meg, men fikk ikke sove pga det var vondt (tror jeg skrev det i natt og). Ganske ensomt og stusselig å sitte alene om natta og vente på dagen, og da var Kg grei å ha.

Jeg har aldri skrevet at vi ikke drar på sykehuset hvis noen skader seg pga mannen min sin jobb! Herrefred!

  • Liker 2
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Jeg har aldri skrevet at vi ikke drar på sykehuset hvis noen skader seg pga mannen min sin jobb! Herrefred!

Eeh.. jo. Mannen din nektet deg og å ta røntgen i går pga hans stilling på sykehuset og mobbing, så det har du skrevet. Og jeg syns fortsatt at det er rart å ha skadet hånden, men skrive ti+ innlegg med sterke smerter.

Skrevet

Eeh.. jo. Mannen din nektet deg og å ta røntgen i går pga hans stilling på sykehuset og mobbing, så det har du skrevet. Og jeg syns fortsatt at det er rart å ha skadet hånden, men skrive ti+ innlegg med sterke smerter.

Ts;

Mulig du synes det er rart å skrive innlegg når en har smerter. Jeg synes ikke det. Som jeg skrev, greit å ha Kg (trodde jeg iallefall), og ei bok så nattetimene gikk fortere mot dag.

Uansett; jeg var på sykehuset i morges, og nå er det kommet på gips, så da får jeg bare ta tiden til hjelp. Og ja, jeg får til å skrive med gipset hand og, venstrehånda er en fin ting (i tilfelle noen lurer på hvordan jeg får til å skrive nå).

Skrevet

For en idiot til mann du har! Det der høres jo helt vilt ut! Ikke la deg få lov å ta rtg når du mistenker at hånden er brukket. For en usympatisk lege! Håper jeg aldri havner på det sykehuset!

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Dersom dette er sant, så håper jeg du innser at mannen din har noen veldig rammeskjeive prioriteringer? Det går faktisk ikke an at han skal få tenke på hans jobb, og hans stilling, når du har smerter og trenger legehjelp.

Du er voksen, og fikk ikke støtte eller trøst. Tydeligvis bare en påpakning om at mennesker som får disse skadene har fått de på fylla, så du må holde deg unna sykehuset for hans del. Igjen, hvordan tror du han vil reagere dersom ett av barna dine blir skadd? Skal det da være helt ok at pappa ikke gir noen støtte, og bare tenker på seg og sitt?

Om dette er sant så må du faktisk stramme opp fyren. Det får være måte på hvor tulling man skal få være.

Skrevet

Dersom dette er sant, så håper jeg du innser at mannen din har noen veldig rammeskjeive prioriteringer? Det går faktisk ikke an at han skal få tenke på hans jobb, og hans stilling, når du har smerter og trenger legehjelp.

Du er voksen, og fikk ikke støtte eller trøst. Tydeligvis bare en påpakning om at mennesker som får disse skadene har fått de på fylla, så du må holde deg unna sykehuset for hans del. Igjen, hvordan tror du han vil reagere dersom ett av barna dine blir skadd? Skal det da være helt ok at pappa ikke gir noen støtte, og bare tenker på seg og sitt?

Om dette er sant så må du faktisk stramme opp fyren. Det får være måte på hvor tulling man skal få være.

Ts her;

Skal innrømme at vi har hatt noen runder pga hans prioriteringer der jobben har kommet først, og det burde vært familien som hadde vært prioritert. Så mulig jeg er blitt vant med det.

Likedan så har jeg aldri vært vant med å renne til legen med en gang, helt fra jeg var lita så har det alltid vært "vent og se det an"-holdinger.

Skrevet

Ts;

Det tror jeg skal gå helt fint. Mange, mange innenfor helseforetaket er gift med noen på samme arbeidsplass her til lands.

Har vært flere ganger på sykehuset med minstebarnet, hjernerystelser, sydd kuttskader, brukket håndleddet.....hva er problemet med det?

Uansett;

Jeg har sjekket hånda, fått konstantert brudd, fått på gips..

Ikke ser jeg vitsen å fleipe med noe sånt heller, har en ikke annet å gjøre enn å sitte på et forum og dikte opp ting så har man et problem.

Lite sykehus. La meg ta et anslag der og si 150 som passer inn under den? *googler litt*

"Det er i dag vanskelig å angi noe eksakt tall over sykehus i Norge. Dette skyldes at en rekke helseforetak driver sykehusaktiviteter på flere steder, og det som har navnet av et sykehus ofte bare er en del av en større organisatorisk enhet. I 2006 finnes det nær 30 helseforetak med drift av sykehusenheter av større eller mindre omfang på nær 80 steder."

Uansett.

La oss si at hVert av de har 5-10 ortopediske kirurger.

1, max to er nyansatt.

150, max 300 personer.

Hvor mange kirurger er gift med en jordmor? Det vil være en overrepresentasjon, men si 1 av 10.

Du er nede i 30, om jeg er liberal, men bevares, skru det opp til 100 aktuelle par pga at jeg fint kan ha regnet feil.

Og som din mann var inne på, dette er ikke av de mest vanlige skadene for en kvinne.

Men det er godt at han har vett til å gi blaffen i at folk kan flire av han når det gjelder barna, da er det kun deg og din helse han er villig til å risikere.

Skrevet

Jeg ser virkelig ikke problemet. Vi har noen tullete ortopeder hos oss også, men dette er jo ikke spesielt morsomt? 'Haha kona di har brukket hånda!' ... jajøss. Det hadde vært noe annet hvis du brakk kragebenet mens dere hadde sex, det kan jeg forstå hadde vært morsomt på morgenmøtet.

Turnuslegen som tar i mot hos oss spør jo uansett alltid hvordan skaden skjedde, og de dikterer ikke 'Pasienten sier hun har falt i en trapp i hjemmet, men denne voksne damen som i tillegg er sykepleier og har ingen voldshistorikk har selvsagt egentlig vært i slåsskamp ute på byen, samme hva hun sier.'

  • Liker 2
Skrevet

Pinlig? Du er skadet! At det er pinlig får du legge bak deg.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Kråkesaks, moderator.

  • 1 år senere...
Skrevet

Mye man skal bli mistenkt for :)

På sykehusene jeg har vært på har det vært røntgenmøte hver morgen på ortopedisk, hvor man går gjennom alle pasienters røntgenbilder, også de som har kommet på poliklinikken i ukedagene (altså siden forrige rtg-møte), eller til mottakelsen i helgene. Samtlige turnusleger, assistentleger og overleger på jobb den dagen er til stede, pluss røntgenlegen. Og ja, pasientens navn - og fødselsdato - står på røntgenbildet. Om det er kona til noen er det en typisk ting man ville ha nevnt på en eller annen måte, akkurat som mekanikere på et bilverksted ville ha nevnt det hvis kona til den ene hadde kommet inn med bulket bil.

Dette er altså et godt eksempel på at TS blir mistenkt for å trolle, når det hun skriver høres helt vanlig ut. Når det er sagt så synes jeg mannen til TS oppfører seg rart.



Anonymous poster hash: 13702...4c6
Gjest navnelapp
Skrevet

Mye man skal bli mistenkt for :)

På sykehusene jeg har vært på har det vært røntgenmøte hver morgen på ortopedisk, hvor man går gjennom alle pasienters røntgenbilder, også de som har kommet på poliklinikken i ukedagene (altså siden forrige rtg-møte), eller til mottakelsen i helgene. Samtlige turnusleger, assistentleger og overleger på jobb den dagen er til stede, pluss røntgenlegen. Og ja, pasientens navn - og fødselsdato - står på røntgenbildet. Om det er kona til noen er det en typisk ting man ville ha nevnt på en eller annen måte, akkurat som mekanikere på et bilverksted ville ha nevnt det hvis kona til den ene hadde kommet inn med bulket bil.

Dette er altså et godt eksempel på at TS blir mistenkt for å trolle, når det hun skriver høres helt vanlig ut. Når det er sagt så synes jeg mannen til TS oppfører seg rart.

Anonymous poster hash: 13702...4c6

Korleis i alle dagar fann du fram til denne gamle tråden?

  • Liker 4
Skrevet (endret)

Åja, gammel tråd :P

Endret av Miss moneypenny
Skrevet

Du er jordmor, hånda di er ødelagt og du VURDERER å dra å få den sjekket? Skal du ta i mot barn med en hånd du eller? Kom deg avgårde!!!!

Foresten jordmor og ortoped? Wow dere må ha en passe grei inntekt! Men mannen din hørtes ut som en douche

Anonymous poster hash: 61024...296

  • Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg kryssar alt eg har i von om at denne handa er fiksa no.

Skrevet

Hallo. Dette må være en tulletråd!

Hvilke duster sitter å "mobber" noen på morgenmøte da...?



Anonymous poster hash: 23863...93f
Skrevet

Jeg kan veldig godt forstå at det var smertefullt fot ts. Jeg knuste to knoker i kinnbenet på en som overfalt meg, og ble blå og grønn fra fingertuppene til albuen og definitivt det mest smertefulle jeg har opplevd.



Anonymous poster hash: b0ad1...fc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...