Gå til innhold

Så pinlig..


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er jordmor og jobber da på føden. Grunnen til at jeg skrev VI, er at vi begge jobber på samme sykehus. Som sagt tidligere, liten by og lite sykehus.........

Og jo, jeg har, som i regi av ekstravakter på kirugen og ortopedien, vært med på morgenmøter. Alt som har skjedd på vakt (etter kl 17) blir presentert på morgenmøter. Mulig du jobber i en storby, men sånn er tingenes tilstand her

Ts forresten

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette er ikke ditt ansvar. Dette er ikke ditt barn! Og når du ikke en gang ser barnet oftere enn 4 ganger i året, syns jeg i hvert fall at du bør ligge unna.

Jobber du selv også på sykehuset? :klo:

Uansett så må du jo dra dit og få tatt et bilde. Kanskje du må gipses? Drit i hva dustemann og evt. andre sladrehanker måtte bry seg med.

:roll:

Og god bedring med hånda di! :kose:

Endret av loffen
Skrevet

Å joda, særlig når pasienten er kona til en overlege. Blir fredagsettermiddag-stemning på en mandagsmorra nå! ;)

Ts;

Der naglet du problematikken!

Skrevet

Jobber du selv også på sykehuset? :klo:

Uansett så må du jo dra dit og få tatt et bilde. Kanskje du må gipses? Drit i hva dustemann og evt. andre sladrehanker måtte bry seg med.

:roll:

Og god bedring med hånda di! :kose:

Ts;

Ja, jeg jobber på samme sykehus. Er ikke lege, men sykepleier/jordmor.

Blir en tur på jobben i morgen for å ta et bilde, og antar det blir noen uker med gips.....

Skrevet

Ts, om sykehuset du jobber på er aldri så lite og provinsielt, tror jeg du kan være helt sikker på at et brudd/brist i en hånd IKKE kvalifiserer til å bli gjenstand for diskusjon på et morgenmøte blant overleger. Kun innlagtes pasienters tilstand blir diskutert her. Om du er kona til overlegen aldri så mye. Du kommer til å havne på poliklinikk, få gips/bandasje avhengig av hvorvidt det faktisk er brudd, og du kommer ikke engang til å være i nærheten av der en overlege jobber. En overlege driver ikke og gipser en lite brudd i en knokkel, vær trygg.

  • Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg har ikke tatt rtg idag, men mannen min har sett på handa, og den er ikke i skeivstilling, ergo kan jeg vente med rtg til i morgen og en evt gips eller laske.

Endret av Kråkesaks
Skrevet

Ts, om sykehuset du jobber på er aldri så lite og provinsielt, tror jeg du kan være helt sikker på at et brudd/brist i en hånd IKKE kvalifiserer til å bli gjenstand for diskusjon på et morgenmøte blant overleger. Kun innlagtes pasienters tilstand blir diskutert her. Om du er kona til overlegen aldri så mye. Du kommer til å havne på poliklinikk, få gips/bandasje avhengig av hvorvidt det faktisk er brudd, og du kommer ikke engang til å være i nærheten av der en overlege jobber. En overlege driver ikke og gipser en lite brudd i en knokkel, vær trygg.

Ts;

Alle rtg-bilder som er tatt på helg blir tatt opp på mandagsmøter.

Skrevet

Ts;

Alle rtg-bilder som er tatt på helg blir tatt opp på mandagsmøter.

Dessuten; mannen min jobber jo der, og vet hva han snakker om

Skrevet

Ts;

Har du hatt et brudd? Det er dritvondt, og jeg får ikke sove. Jeg kjeder meg, ja, men smertene er verre og holder meg våken. Mann og barn har gått til sengs for ei stund siden.

Jeg har ikke tatt rtg idag, men mannen min har sett på handa, og den er ikke i skeivstilling, ergo kan jeg vente med rtg til i morgen og en evt gips eller laske.

Hvorvidt jeg har hatt et brudd eller ikke har vel ingenting med det jeg skrev å gjøre?

Ts;

Alle rtg-bilder som er tatt på helg blir tatt opp på mandagsmøter.

Veldig merkelig.

Skrevet

Hvorvidt jeg har hatt et brudd eller ikke har vel ingenting med det jeg skrev å gjøre?

Veldig merkelig.

Ts;

Jeg lurte på om du hadde hatt et brudd, siden du mente at jeg satt her på lørdagsnatta og kjedet meg. Har du følt på vondtheter med et brudd så ville du ikke ha tvilt.

Og på ditt andre spm; alle skader som kommer inn etter ettermiddag, og helg, blir presentert på morgenmøte dagen etter. Mulig det er forskjell fra sykehus til sykehus, men her jeg bor, og jobber, er det vanlig. Nå er jeg ikke med på ortopedi og kirugi sine morgenmøter, siden jeg nå har faststilling på Føden, men t.o.m på Føden så har vi morgenmøter der vi rapporterer hva som har skjedd siden forrige skift.

Så det er ikke så veldig merkelig.

Skrevet

Ts;

Jeg lurte på om du hadde hatt et brudd, siden du mente at jeg satt her på lørdagsnatta og kjedet meg. Har du følt på vondtheter med et brudd så ville du ikke ha tvilt.

Og på ditt andre spm; alle skader som kommer inn etter ettermiddag, og helg, blir presentert på morgenmøte dagen etter. Mulig det er forskjell fra sykehus til sykehus, men her jeg bor, og jobber, er det vanlig. Nå er jeg ikke med på ortopedi og kirugi sine morgenmøter, siden jeg nå har faststilling på Føden, men t.o.m på Føden så har vi morgenmøter der vi rapporterer hva som har skjedd siden forrige skift.

Så det er ikke så veldig merkelig.

Jeg mente at du satt her og kjedet deg, uten noe brudd i noen hånd, og finner på noe for å more deg.

Greit, ser ingen hensikt i å snakke om vanlig praksis ved norske sykehus. Poenget mitt var at jeg tviler på om det selv på ditt lokale sykehus er slik at et brudd i en knoke blir presentert på morgenmøter. Det er vanlig praksis at det er innlagte pasienter som blir diskutert her, ikke de som svipper innom og som forsvinner igjen. Som vil være ditt tilfelle - om det er et tilfelle.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg mente at du satt her og kjedet deg, uten noe brudd i noen hånd, og finner på noe for å more deg.

Greit, ser ingen hensikt i å snakke om vanlig praksis ved norske sykehus. Poenget mitt var at jeg tviler på om det selv på ditt lokale sykehus er slik at et brudd i en knoke blir presentert på morgenmøter. Det er vanlig praksis at det er innlagte pasienter som blir diskutert her, ikke de som svipper innom og som forsvinner igjen. Som vil være ditt tilfelle - om det er et tilfelle.

Ts (som har prøvd å lagt seg, men stått opp igjen pga smertene);

Alle pasienter som kommer inn i løpet av ei helg, eller etter kl 17 som har en reel skade,blir presentert på morgenmøtene, hver eneste ukedag fra mandag-fredag. Ja, jeg snakker norske sykehus,i.o.m at jeg bor i Norge. Dette pga operasjoner skal planlegges, nestemann på vakt skal vite hva han har med å gjøre, dagsplanen skal legges....

Uansett; det blir en tur på rtg på meg i morgen. Når smertene er så ille at jeg ikke får sove , så er det vondt! Jeg har just nuh dobbelt str lillefinger og ringfinger, ser ikke knokene på handa pga det er så hovent, ei vakker svartfarge på handa og opp til andre ledd på de sistnevnte fingre. I tillegg står lillefinger og ringfinger rett ut og jeg klarer ikke å bøye de. Har flyttet gifteringen over til venstre hånd.

Skrevet

Ts (som har prøvd å lagt seg, men stått opp igjen pga smertene);

Alle pasienter som kommer inn i løpet av ei helg, eller etter kl 17 som har en reel skade,blir presentert på morgenmøtene, hver eneste ukedag fra mandag-fredag. Ja, jeg snakker norske sykehus,i.o.m at jeg bor i Norge. Dette pga operasjoner skal planlegges, nestemann på vakt skal vite hva han har med å gjøre, dagsplanen skal legges....

Uansett; det blir en tur på rtg på meg i morgen. Når smertene er så ille at jeg ikke får sove , så er det vondt! Jeg har just nuh dobbelt str lillefinger og ringfinger, ser ikke knokene på handa pga det er så hovent, ei vakker svartfarge på handa og opp til andre ledd på de sistnevnte fingre. I tillegg står lillefinger og ringfinger rett ut og jeg klarer ikke å bøye de. Har flyttet gifteringen over til venstre hånd.

Og; jeg synes det er utrolig nedlatende og arrogant av en person å være så frekk å påstå at noen sitter å later som om man har vanvittige smerter i handa etter en smell.........

Gjest grapefrukt
Skrevet

Enten er du i et forhold med en mann som virkelig bør skjerpe seg litt (og det bør forøvrig du og, det å la være å dra til legen når du mistenker at du har brukke noe fordi du har en tulling til en mann blir for dumt!), eller så er du et troll.

  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes ts får noen horrible svar her i tråden.

Hun sier jo ikke at hun ikke skal dra til sykehuset - hun skal dra i morgen/idag!

Det må være måte på å kalle folk for troll. Kan ikke skjønne at denne tråden er spesielt merkelig, bortsett fra at mannen til ts virker noe spesiell (men jeg kjenner en del leger, og alle er ikke like empatiske..). Ortopeder er vant til mye forskjellige brudd og store smerter, så mannen til ts synes vel ikke skaden hennes er så alvorlig sammenlignet med mye av de andre skadene han tar seg av.

Lykke til ts, håper du kommer deg raskt til sykehus når det begynner å lysne av dag. :)

Skrevet

Ts her;

Just kommet hjem fra sykehuset. Det var brudd. Så nå må jeg belage meg på noen uker med gips og sykemelding.

Også blir det nok litt vitser og terging av mannen på mandag :fnise:

Måtte bare le da jeg leste at jeg var et troll..... typisk mange på Kg....

En annen ting; det er et skikkelig bajasstemning blandt ordopedene her, mannen er ganske ny i stillingen sin på dette sykehuset, så han er ikke vant med det. Det sier han selv iallefall. Derfor han synes det er litt flaut.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet

Og mannen din er lege og har ikke tilgang på sterkere smertestillende enn ibux og paracet?

Skrevet

Og mannen din er lege og har ikke tilgang på sterkere smertestillende enn ibux og paracet?

Ts;

Selvfølgelig har han det.

Men jeg liker ikke å ta sterkere enn paracet/ibux, siden jeg blir innmari trøtt og sløv av det. Med to barn i hus så liker jeg ikke å føle meg "ruset".

Skal ta pinex forte til natta da, fikk med meg fra sykehuset.

Skrevet

1: Du identifiser er deg selv og din mann her. Det vil være svært få kirurger med en jordmorkone som har brukket noe denne helgen...

2: Hva skjer den dagen et av barna tryner, og får en typisk "mishandlingsskade"?

Om han velger å sette sitt eget rykte fremfor andres helse så er det horriblet at han jobber innefor helse.

Håper inderlig dette er en fleip, eller at hans overordnede finner denne tråden på et eller annet vis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...