Gå til innhold

Tips til god,stor,mettendes og sunn lunsj.


LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er sunn fra før av og prøver å lage variert og spennende lunsj til meg selv som jeg har med meg hver dag. Men denne må holde for ca 9 timer(er 8 timer på studiested og 1. time med hjemreise). Jeg pleier å ha med meg en yoghurt, og frukt, og hjemmelaget grovbrød osv.. men jeg blir alltid veldig fort sulten igjen.. vil se og prøve noe nytt!! Oppskrifter på noe annen type brødmat... ala sconeslignene, men det må være sunt.. gjerne så jeg kan spise litt for å bli mett.. spiser ofte. Frukt og grønt har jeg med meg uansett så ønsker å ha dette med meg. Men trenger virkelig tips.. og det er viktig at det er sunt, og inneholder mye fiber og annet som er godt for kroppen :)

Håper på litt inspirasjon, bilder... oppskrifter... råd!

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(står stor... fordi jeg må ha med meg endel så det holder for 9 timer.. og jeg kan ikke spise hver fjerde time...d blir for lite)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett med ulike grønnsaker i metter veldig. Jeg liker brokkoliomelett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes omelett er så kjedelig, desverre.. er godt ibland, men synes det fort kan bli kjedelig selvom jeg krydrer og putter i alt mulig. Flere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittlunsjen min til jobb er en av to salater.

1: Det mamma kaller gresk salat som de plukket hjem fra ferie der. Alt er i små terninger, mindre enn yatsyterninger. Paprika, tomat, fetaost, rødløk, agurk osv osv alt du liker - og blanted sammen med olivenolje og mye gode krydder, dill, urter og noen fedd hvitløk. (sistnevnte helst om man spiser hjemme :fnise: )

2: Pastasalat med fullkornspasta og kylling eller skinke. Jeg lager dressingen av like deler creme fraiche og lett majones og har litt salt og pepper i dressingen. Varierer litt hva jeg bruker. Kan styre etter egen smak.

Jeg har noen ganger spist lunsjen min etter jobb på en travel dag og de har holdt seg smakfulle etter endt arbeidsdag i tett tupperwareboks uten kjøl. Jeg pleier å lage MEGAporsjoner av hver når jeg først lager og har i flere dager.

Ingen av disse er direkte slankemat, men jeg elsker dem og de er stappfulle i smak og masse fine farger. Sånt blir jeg glad av.

Edit: Førstnevnte blir jeg fort sulten igjen men ikke siste. Pasta og kylling er ting som holder meg mett lenge.

Endret av Tirkes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke forslag til lunsj, men jeg knasker valnøtter jevnlig de første timene på jobb. Når jeg får fyllt opp med lunsj (vanlige brødskiver/pålegg) så er jeg så mett at det holder i minst 6 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

apropo nøtter... hvilke nøtter er sunnest egentlig? Det er jo sunt fett, det er det jo. Og jeg er ikke gal etter å ha fettfri mat, teller ikke kalorier etc etc.. men hadde vært greit å vite hvilke nøtter som er sunnest :) Valnøtter er veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregryn

Skjønner ikke hvordan jeg skal få dette med meg på skolen? Hadde DET gått... :pls:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på noe... wraps med grove sånne wrapslefser... der kan man jo ta myyye godt i, eller??? :) Takk for inspirasjon, skal sjekke den grete roede linken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunfisksalat:)

Tunfisk

Ruccola

Oliven

Vårløk

Bønner

Pinjekjerner eller solsikkefrø

Cherrytomater

Og en dressing av balsamicoeddik og dill:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supper er min favorittmat :)

Du kan variere i det uendelige, det er magert og du holder deg mett lenge!

Hva putter du i dem? lager du fra bunnen av da evnt eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rastl0s

Skjønner ikke hvordan jeg skal få dette med meg på skolen? Hadde DET gått... :pls:

Du kan ta med en shaker på skolen, fylle den med vann og ha havregryn i den fra før av. Så er det bare å vente 5-10 min til de har svellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropo nøtter... hvilke nøtter er sunnest egentlig? Det er jo sunt fett, det er det jo. Og jeg er ikke gal etter å ha fettfri mat, teller ikke kalorier etc etc.. men hadde vært greit å vite hvilke nøtter som er sunnest :) Valnøtter er veldig godt!

Valnøtter og mandler er de beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...