Gå til innhold

Er det greit at folk oppfører seg slik i landet vårt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

nei, men det er nok muslimer som gjør gærne ting. det er ikke rart at folk ser på denne religionen som noe dårlig. Jeg kjenner muslimer som er kjempehyggelige og aldri ville skada sin verste fiende engang.... Og jeg tror heller ikke at du ville skadet folk.

Men jeg har også møtt muslimer som fks har sett ned på meg fordi jeg er kvinne.

Men disse muslimene snakker gjerne på vegne av alle andre muslimer, og ja det er feil. Og det gjør bare ting verre.

De gjør mye for å skremme fks nordmenn, og det har de jo lykkes godt med. Det er ikke første gang muslimer har kommet med trusler til nordmenn. Og når man ser alle muslimene som sprenger i hytt og pine så er det ikke rart folk blir redde.

Det er nok heller bedre å prøve å forebygge mot ekstreme muslimer enn fordomsfulle nordmenn.

Jeg er enig i det meste av det du sier, men hver enkelt har sine menginger, Jeg er muslimsk kvinne og meget fornøyd med religionen, min fordi at det viser ikke vold det er bare ekstrimister som vet ikke en dritt om Islam også representere dem feil bildet av Islam til folk, Dere så jo at de var mere journalister og poiliti enn selve demonstranter, hvorfor dra alle under en kam.

Det er også feil det er bare muslimer som står for det meste gærne ting. ABB var Europas og Norges verste terrorist som ikke var muslim, men var oppvokst som kristen som senere ble terrorist.

Det var ikke flere 10000 som hadde demonstrerert men allikevel blir alle muslimer stemplet som terrorister. Det er feil.

JEg enig i at ektrimister må kjempes.

Endret av lady GaGa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er meget sjeldent man ser muslimer be hvor som helst når som helst. Du er virkelig manipulerende og frekk vil jeg si.

Og å antyde at nordmenn er paranoide om de blir redde når muslimene truer de sier vel at du ikke har helt rett virkelighetsforståelse.

Det du som ikke har virkelighetsforståelse, ja du ser dem skjelden fordi at de går til moske, men akurat der og da kunne de ikke gå til moske for å be, så de gjorde det der, og det ser jeg ikke noe galt i.

mener du jeg er frekk fordi at jeg sier sannheten :filer: på seg selv kjenner man andre.

Endret av lady GaGa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger merke til at de sier "dere nordmenn". "Dere nordmenn vil få svi". "Dere nordmenn vil bli straffet for dere" o.s.v. D.v.s de regner seg altså ikke som nordmenn selv. Hva svarten gjør de her i dette landet da!!? Hvis de hater Norge og nordmenn så intenst som de gir uttrykk for og attpåtil truer oss med straff, død og fordervelse, så kan de vel til pokker se å dra seg ut herfra!

Ellers skjærer jeg med god samvittighet alle troende og utøvende muslimer under èn kam når det kommer til hat og trusler mot Vesten. Jeg har selv studert denne religionen inngående, og den er gjennomsyret av nettopp dette. Alle som innbiller seg annet bør ta en realitetsjekk!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du som ikke har virkelighetsforståelse, ja du ser dem skjelden fordi at de går til moske, men akurat der og da kunne de ikke gå til moske for å be, så de gjorde det der, og det ser jeg ikke noe galt i.

Spar meg! Tror du virkelig det er noen som ikke forstår at dette var provokasjon, og kun det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du som ikke har virkelighetsforståelse, ja du ser dem skjelden fordi at de går til moske, men akurat der og da kunne de ikke gå til moske for å be, så de gjorde det der, og det ser jeg ikke noe galt i.

Jeg trodde demonstrasjonen skulle være etter fredagsbønnen. Så dersom flere hadde kommet så hadde det vært en hel haug knelende menn der. De hadde vel hindret all gjenningang og alt som var. Hadde de fått lov til det av politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Jeg tenker at dette viser at så å si ingen muslimer i Norge støttet denne aksjonen. Det var snakk om noen-og-tredve folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fr21_5ffdsa

Litt off topic, men jeg så en gang en muslim som bødye seg ned på et teppe han hadde lagt på en stor plen her i nabolaget. Så det var jo helt tydelig at han ba helt åpenlyst. Jeg har ikke samme religion som han, men jeg syns egentlig det er bra om man kan praktisere sin religion i fred (og åpenlyst) her i landet.

Men så er det jo forskjell på dette det det kun var en person, og et arrangement der man taler for en forsamling ute i det fri.

Endret av fr21_5ffdsa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger merke til at de sier "dere nordmenn". "Dere nordmenn vil få svi". "Dere nordmenn vil bli straffet for dere" o.s.v. D.v.s de regner seg altså ikke som nordmenn selv. Hva svarten gjør de her i dette landet da!!? Hvis de hater Norge og nordmenn så intenst som de gir uttrykk for og attpåtil truer oss med straff, død og fordervelse, så kan de vel til pokker se å dra seg ut herfra!

Ellers skjærer jeg med god samvittighet alle troende og utøvende muslimer under èn kam når det kommer til hat og trusler mot Vesten. Jeg har selv studert denne religionen inngående, og den er gjennomsyret av nettopp dette. Alle som innbiller seg annet bør ta en realitetsjekk!

Er du ny her i debatt forumet eller har du ikke vært borti i tråder hvor folk blir kritisert for å kalle seg for nordmann, jeg har sett mer enn 100 personer som blir kritisert for at de kaller seg for nordmann, hva er vitsen med å kalle seg nordmann når man blir ikke akseptert som nordmann i samfunnet. man blir ikke nordmann autmatisk, Ja de kan bli norsk, men nordmann kommer de aldri til å bli, sånn som en nordman fortlate meg hadde du vært nordmann hadde du nok ikke het Ali eller Ahmad. (sier ikke mitt navn det var bare et eksempel).

folk som, har levd har i flere generasjoner, blir fortsatt kalt for norsk pakistaner, norsk afghaner osv i media og ikke nordmann.

når du sier at du har lest denne religionen og at den er gjenom stryt av hat mot vesten så anbefaler jeg at du studerer det en gang til, for at du har nok ikke følgt nøye med i klassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette viser at så å si ingen muslimer i Norge støttet denne aksjonen. Det var snakk om noen-og-tredve folk.

'

Vel, en av møtedeltakerne sa da at Allah også takket de som var hjemme. Det var vel ikke alle som turde å komme, men som likevel har de samme holdninger. Dessuten synes jeg 35 er mere enn nok!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde demonstrasjonen skulle være etter fredagsbønnen. Så dersom flere hadde kommet så hadde det vært en hel haug knelende menn der. De hadde vel hindret all gjenningang og alt som var. Hadde de fått lov til det av politiet?

Men de var ikke flere, tvertimot synes jeg at det var politiet og journalister som hadde stengt veien.

men, hvis, ditt og datt, det kan du bare slutte med. snakk om det som har skjedd og ikka fantaser så mye unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'

Vel, en av møtedeltakerne sa da at Allah også takket de som var hjemme. Det var vel ikke alle som turde å komme, men som likevel har de samme holdninger. Dessuten synes jeg 35 er mere enn nok!

omg u cracked me up :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de var ikke flere, tvertimot synes jeg at det var politiet og journalister som hadde stengt veien.

men, hvis, ditt og datt, det kan du bare slutte med. snakk om det som har skjedd og ikka fantaser så mye unødvendig.

Er ikke muslimer i stand til å planlegge slik at demonstrasjoner skjer etter fredagsbønnen? Eller rakk disse ikke fredagsbønnen? Eller var det kort og godt en provokasjon?!

Med så dårlig planlegging så trenger man kanskje ikke være redd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke muslimer i stand til å planlegge slik at demonstrasjoner skjer etter fredagsbønnen? Eller rakk disse ikke fredagsbønnen? Eller var det kort og godt en provokasjon?!

Med så dårlig planlegging så trenger man kanskje ikke være redd....

Huff må jeg si det 1000 ganger for at du skal forstå.

tidelig på dagen for soloppgang er det morgen bønn, og rundt mellom 12 og 13 Fredags bønn også etter på førmiddags tiden også etter middags og kvelds bønn, nå vet ikke bønne tider for oslo.

Men jeg tror det var før middagsbønn, og jeg synes dette er fullt lov i Norge, og det var ikke noe lovsbrudd å be foran stortinget.

om du er usikker spør en advokat, de kommer til å gi deg samme svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ville dere at de skulle ha gått til en moske midt i demonstrasjonen for å be, nei Muslimer kan be overalt, de trenger ikke å ha eget rom for det, for lenge siden så hadde flere en lang debatt om et bønnerom på skolen hvor noen reagerte på at det var spesielt for muslimer og at skoler blir rettet etter muslimers ønske osv.

Her er bevise de trenger ikke noe særlig rom, de kan be hvor som helst, Nå at de ber på gate så er det også et problem, for enkelte her på KG.

Skjønner ikke at noen kan reagere på det, Å be foran Stortinget er ikke lovbrudd. Stortinget er ikke kirke eller religiøst sted hvor andre religioner blir fornærme.

Jeg støtter ikke de som demonstrerte på denna måten, men det er ingen som kan ta retten til demonstrasjon og ytringsfriheten fra dem.

Er det så vanskelig å forstå dette eller????

De kom jo rett fra fredagsbønnen? De ber vel ikke en gang i timen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff må jeg si det 1000 ganger for at du skal forstå.

tidelig på dagen for soloppgang er det morgen bønn, og rundt mellom 12 og 13 Fredags bønn også etter på førmiddags tiden også etter middags og kvelds bønn, nå vet ikke bønne tider for oslo.

Men jeg tror det var før middagsbønn, og jeg synes dette er fullt lov i Norge, og det var ikke noe lovsbrudd å be foran stortinget.

om du er usikker spør en advokat, de kommer til å gi deg samme svaret.

Nå er også advokater opptatt av etikk og moral da. Så lovbrudd eller ikke, jeg finner det støtende. Og tenk om flere hundre demomstranter hadde bedd, for et skue midt i Oslo sentrum og foran Norges nasjonalforsamling. Et bedre bilde av muslimer i Norge kunne det ikke blitt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er også advokater opptatt av etikk og moral da. Så lovbrudd eller ikke, jeg finner det støtende. Og tenk om flere hundre demomstranter hadde bedd, for et skue midt i Oslo sentrum og foran Norges nasjonalforsamling. Et bedre bilde av muslimer i Norge kunne det ikke blitt!

Hallo nå er det jo ikke slikt at de må blokkere veien og det er ikke slik at de må be akkurat på nøyaktig samme sekundet. De kan varriere den ene gruppe kan be først også den andre osv. Det finnes flere løsninger uten du skal lage en stor sak ut av fantasien din.

Your makeing a mountain out of mole hole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leste nettopp på db.no om dette: http://www.dagbladet.no/2012/01/20/nyheter/demonstrasjon/innenriks/arfan_bhatti/19877330/

Og må si at jeg føler meg så smått provosert av denne oppførselen, selv om jeg i utgangspunktet ikke anser meg selv for å være spesielt rasistisk eller nasjonalistisk.

Er det flere som synes dette nærmer seg grensen for hva som er akseptabelt, og at det er noe respektløst å be en islamistisk bønn utenfor stortinget i et land med kristendom som statsreligion?

Jeg syns det er helt uakseptabelt å ha kristendom som statsreligion, ja, any religion i og for seg. Jeg er heller ikke patriotisk, og alle som kan spytte på nasjonalfølelsen på en eller annen måte anser jeg for å være helter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med at folk ber på gata i Norge, om de ønsker det.

Har du ett problem med trusler?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Den teknikken de har begynt med nå, å si at det ikke er en trussel men en advarsel, det er slags semantikk for å gå klar av norsk lovgivning. Det er ikke særlig formildende. Jeg regner med at politiet og påtalemyndigheter vil se nærmere på det nå, når det ser ut til å ha blitt et mønster, mener Bøhler.

De balanserer altså på en hårsbredd fra loven, likevel er det folk i denne tråden her som presterer å kalle det "bare bønn".

Enfoldighet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en liten gruppe heldigvis. Men de rekruterer altså via sosiale medier bl.annet .

Det er og samme gjengen som lagde trusselvideoen mot Stoltenberg, Støre og kronprinsen .

En gjeng med feige ynkelige hunder . Og en skjeggape som står og truer den norske befolkning . Nå er heldigvis han arrestert ,videotypen, vi får håpe noen mister nøkkelen.

Demonstrere kan de gjøre så mye de vil, og om de vil ligge med ræva i været kan de det og . Men de usle truslene kan de holde kjeft om .

Endret av sebastianen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...