Gå til innhold

hvordan gikk det med ditt kjæledyr nyttårsaften?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest onyx, i.i.

Hadde egentlig trodd at katten min skulle få hetta, men han klarte seg fint! Tidligere i jula hadde han nemlig blitt kjempenervøs når folk hadde "prøveskutt" raketter, men i natt satt han faktisk sammen med oss å så på raketter i en slags skrekkblandet fryd (omentrent som når han kjører bil...). Ble glad og lettet over at alt gikk bra! Håper alt gikk fint for deres kjæledyr også!

godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Gikk egentlig helt greit, helt til en rakett kræsjet i vinduet vårt, etter hva jeg hørte. Var ikke hjemme sjøl, så hadde noen som passet på han. Etter raketten traff vinduet så har han bjeffet og knurret mot vinduet hver gang det er en lyd utenfor ... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at jeg har rotter som kjæledyr. De bryr seg ikke om sånne lyder, så de hører nok på en helt annen måte enn oss! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk like glimrende som forventet: bikkjene sov seg gjennom midnattsbråket (og det uten å være dopet på annet enn masete unger...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten løp under sofaen og lå der ved midnatt. Hunden var litt trøtt så hun brydde seg ikke noe særlig. Klokka tolv stod hun i vinduet sammen med oss. Gikk veldig bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vosen var så oppttt med å kose med gjestene at hun glemte å bli hyper.

Men litt tidligere på kvelden smalt det rett over hodet hennes når hun var ute og tisset.. da ble hun litt småredd (dette viste hun selvsagt ved å stå på to bein og knurre til raketten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at det gikk helt fint med våre to. Vi var ikke hjemme, men siden vi bor på landet er det bare raketter fra ett hus her. De holder som regel på i 15 minutter så blir det stille. De var iallefall helt rolige da vi kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går fortsatt ikke bra...han ligger og skjelver ved doen, den trangeste og minst koselige plassen i huset..Det skytes vilt her ute enda, ikke kommer han seg ut, ikke spiser eller drikker han og jeg ser han har det vondt.. :(

Han , og vi..trodde det var over på morgenen i dag, da så jeg en hund som slappet av for første gang på over et døgn, men det viste seg vel bare at idiotene sov da..og er våkne igjen nå... :evil:

Vi angrer på at han ikke fikk beroligenede!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hjemme og hadde besøk av masse folk og to hunder, så det var altså tre hunder der. Den ene hundegjesten liker seg ikke, men går og legger seg. Den andre og min sto og så ut av terassedøra da vi gikk ut for å se på rakettene (skyter ikke opp selv, men bor i boligfelt der andre gjør det). Hundegjesten sto bare og så på, mens vår sto og logret og ville ut til oss.

Dyr er søte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var spente, fordi vi har en tispevalp på 7 mnd. Hun er absolutt ikke typen til å bli redd, og hun har ikke reagert noe annet enn med å løfte på et øyebryn når det har smelt ellers, men akkurat rundt midnatt på nyttårsaften er det jo litt ekstra.

Sendte mann, barn og venner ut for å sende raketter kvart på tolv eller noe, og ble inne med bikkja. Satte på tv'en litt høyt, og sløvet i sofaen. To minutter på tolv smalt det overalt, og bikkja ruslet til matskålen sin og begynte å spise... Hehe...

Tok det som et tegn på at alt var ok, og gikk ut til de andre. Hun lå og sov da jeg kom inn 10 minutter senere.

Alt i alt er vi kjempeglade for at hun takler det på den måten :)

Rotter, marsvin, degus og gullfisker reagerte ikke synlig, forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen vår satt og så rart på all som smalt og lagde merkelige tegn på himmelen.

Vi bor i borettslag, hvor det er ganske trangt (jeg var livredd når vi var ute de 15 minuttene vi var ute...), men pusen brydde seg ikke det spor. Bare satt og så på :ler:

Prøve en gang å hoppe opp vinduet for å ta en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleulv finnes ikke redd, han blir sinna og skal fly etter rakettene, drepe dem...

Han var ikke her, men i Oslo - men det gikk bra. Eieren var hjemme med ham, og det var ikke full fest, men bare noen nære bekjente.

Kameraten hans, en grønlandshund, var imidlertid nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Det gikk bra. Var ute på tur rundt 23.00 - og selv om det smalt rundt ørene var det synlige ingen tegn til redsel.

Vofsen var fryktlig trøtt i dag morges, så litt stresset har han nok vært allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi var mangel kilometer inni skogen vi, UTEN en eneste rakett - deilig! Men gullet har ikke reagert de to andre årene vi har hatt han, så det hadde vel gått.. Gikk kveldsturen med han ikveld og da reagerte han ikke på smellene som fremdeles kommer rundt her...

Holder meg helst inne meg gutten min jeg altså!

GODT NYTTÅR ALLE SAMMEN :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lady-M

Ene pusen min hater raketter, har blir så innmari redd stakkar. Han lå under senga vår og nektet å komme frem før kl 22. i går kveld! Han satt der et døgn! I natt lå han i armkroken min og purret, men skvatt opp hver gang han hørte den minste lyd. Uff, synes så synd på han...

I dag tidlig våknet jeg av at han sloss med armen min, så da har han nok blitt seg selv igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuglen min bryr seg faktisk ikke. Men det er verre med hunden til mamma og pappa. De reiser hvert år på hytta på fjellet for å unngå det verste for ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære lille hund var for første gang på flere år ikke neddopet på nyttårsaften. Han er livredd for disse rakettene og synes ikke det er noe gøy i det hele tatt. Men i år feiret vi nyttårsaften på en veldig rolig plass med lite rakettoppskyting så det gikk kjempefint. Vi var inne og han lå på sofaen og passet på kakene og brydde seg ikke om smellene i det hele tatt. Russisk epleterte derimot var mer interessant. :) Så det gikk kjempefint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt gikk ut på formiddagen og jeg tenkte at det var greit fordi han da kommer inn på ettermiddagen. Men nei, det gjorde han ikke. Fra klokken var 1630-1930 var jeg skikkelig på hugget, var ute tilsammen i 1 1/2 time å leta etter han. Men borte var han. Så da dro vi på middagselskap. Da jeg kom hjem 0200, stod han på verandaen og tittet inn gjennom vinduet. Gjett om han var klengete den natten :blunke: Men det ser ut til at han hadde taklet det bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...