Gå til innhold

Gjør det noe da?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva om jeg sender en sms til foreldrene å ber de sende med mat gutten kan spise?

Da risikerer jeg ihvertfall at han ikke får i seg noe han ikke kan spise :)

Ts

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at de aller fleste muslimer kan spise kyllingpølse uten at de nødvendigvis er halalslaktet.

Kyllingene altså - ikke pølsene :takke:

Skrevet

Hva om jeg sender en sms til foreldrene å ber de sende med mat gutten kan spise?

Ts

God ide! :blomst:

Skrevet (endret)

Veldig seriøst og saklig innlegg. Du har jo ikke peiling på hva du snakker om. :skratte:

Jo det er akkurat det jeg har. Vi gir relgiøse og da spesielt muslimer (som i dette tilfellet) alt for mye goodwill.

Vi har en verden der store deler av den har gått i dass nettopp på grunn av at man slåss om hvem som tror på den rette guden.

Det Norske samfunnet har i tilpasset seg enormt til den muslimske delen av befolkningen, langt mer enn vi burde.

Hvis en av si 20 barn lager komplikasjoner for ditt bursdagsselskap pga. relgion, så beviser jo det akkurat hva jeg sier.

Hva om du hadde tenk å ha biff og noen sa til deg at de måtte ha svin for det var det eneste deres profet tillot? Hadde du da svingt deg om for å skaffe noe annet?

Allergi er selvfølgelig en helt annen debatt.

Endret av Kim
Skrevet

Jo det er akkurat det jeg har. Vi gir relgiøse og da spesielt muslimer (som i dette tilfellet) alt for mye goodwill.

Vi har en verden der store deler av den har gått i dass nettopp på grunn av at man slåss om hvem som tror på den rette guden.

Det Norske samfunnet har i tilpasset seg enormt til den muslimske delen av befolkningen, langt mer enn vi burde.

Hvis en av si 20 barn lager komplikasjoner for ditt bursdagsselskap pga. relgion, så beviser jo det akkurat hva jeg sier.

Hva om du hadde tenk å ha biff og noen sa til deg at de måtte ha svin for det var det eneste deres profet tillot? Hadde du da svingt deg om for å skaffe noe annet?

You talk like you fuck :goodbye:

• Liker 6
Gjest NozMonster
Skrevet

Haha, pizzakjøtt, hva er det liksom? Kommer det fra pizzadyret kanskje? :fnise:

Dumme Stabburet.

hahaaaa.... akkuratt som pizza-topping eller hva det står på!

ikke en dritt ost idet hele tatt!

Ts

lurt! gjør det :)

si hva det blir til da :)

er nyskjerrig jeg nå!

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

jaaa, for det er så innmari unødvendig å være imøtekommende og inkluderende ovenfor andre egentlig...

mye bedre å bare tenkte på Me, Myself and I ! :jepp:

• Liker 9
Skrevet

Ts

Jeg synes ikke det er greit. Du inviterer til bursdag - du ordner mat.

• Liker 10
Skrevet

Men ettersom Grandiosa ikke inneholder svinekjøtt må det da være greit å servere dette? :)

• Liker 2
Skrevet

Men ettersom Grandiosa ikke inneholder svinekjøtt må det da være greit å servere dette? :)

Ja, det tenkte jeg å.

Ts

Skrevet (endret)

jaaa, for det er så innmari unødvendig å være imøtekommende og inkluderende ovenfor andre egentlig...

mye bedre å bare tenkte på Me, Myself and I ! :jepp:

Du, jeg er faktisk veldig imøtekommende, men hvis alle skulle lage seg spesialregler slik relgiøse og da spesielt muslimer og jøder, så hadde det blitt en veldig vanskelig hverdag.

Hvorfor gir vi relgion et frikort på denne måten? betyr det å tro på en ubevisbar skaper, med røtter i 2000-3000 år gamle eventyr at vi på noen måte skal vise ekstra forståelse og respekt? Nei det betyr at vi skal gjøre det vi ville gjort om folk sa de tror på Tor og Odin, at Elvis lever osv. Vi skal le av dem og deres bakstreverske og rett og slett mindre utviklede måte å tenke på.

Endret av Kim
Gjest NozMonster
Skrevet

hehe, enig med deg! jeg leste feil på innlegget til ts jeg...

synes hun skrev at hun villle sende SMS til moren å spørre om maten hun skal servere er ok for gutten..

men å be moren ta med mat er IKKE greit synes jeg heller!

da er det bedre å gjøre det jeg trodde du skulle gjøre, skriv noe som at : skal servere grandiosa, den innholder storfe, kan sønnen din spise det? ellers ordner jeg gjerne noe han kan spise og liker :) ?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kan du ikke sende en sms og spørre om poden spiser Grandis?

Eventuelt kan du vel plukke av de tre skinkestrimlene det er snakk om, litt avhengig av hvor nøye foreldrene er. For skinke er vanligvis svinekjøtt.

Endret av Edvarda
Skrevet

hehe, enig med deg! jeg leste feil på innlegget til ts jeg...

synes hun skrev at hun villle sende SMS til moren å spørre om maten hun skal servere er ok for gutten..

men å be moren ta med mat er IKKE greit synes jeg heller!

da er det bedre å gjøre det jeg trodde du skulle gjøre, skriv noe som at : skal servere grandiosa, den innholder storfe, kan sønnen din spise det? ellers ordner jeg gjerne noe han kan spise og liker :) ?

Poenget er at imorra har jeg ikke sjangs til å dra på butikken, var derfor jeg handla alt idag.

Ts

Skrevet

Du, jeg er faktisk veldig imøtekommende, men hvis alle skulle lage seg spesialregler slik relgiøse og da spesielt muslimer og jøder, så hadde det blitt en veldig vanskelig hverdag.

Hvorfor gir vi relgion et frikort på denne måten? betyr det å tro på en ubevisbar skaper, med røtter i 2000-3000 år gamle eventyr at vi på noen måte skal vise ekstra forståelse og respekt? Nei det betyr at vi skal gjøre det vi ville gjort om folk sa de tror på Tor og Odin, at Elvis lever osv. Vi skal le av dem og deres bakstreverske og rett og slett mindre utviklede måte å tenke på.

Hva hvis du inviterte til middagsselskap og en av gjestene viste seg å være vegetarianer. Av eget valg, ikke av religiøst årsaker. Vi du fortsatt ikke tilpasse?

Skrevet

Kan du ikke sende en sms og spørre om poden spiser Grandis?

Eventuelt kan du vel plukke av de tre skinkestrimlene det er snakk om, litt avhengig av hvor nøye foreldrene er. For skinke er vanligvis svinekjøtt.

..men det er jo ikke skinke på grandis :)

• Liker 1
Skrevet

Poenget er at imorra har jeg ikke sjangs til å dra på butikken, var derfor jeg handla alt idag.

Ts

Det er ikke gjestenes problem :plystre:

• Liker 2
Skrevet

ok :skratte:

Skrevet

enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...