Gå til innhold

Gjør det noe da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha barnebursdag imorra, å maten er kjøpt inn. Poden ønsket grandis med ost og skinke.

Fikk idag vite at en av ungene er muslim å spiser ikke svinekjøtt, men jeg har jo allerede kjøpt inn maten å rekker ikke å handle mer før bursdagen.

Skal jeg;

1) Servere den gutten brødskive med nugatti?

2) Sende en sms til foreldrene å be de sende med mat som gutten kan spise?

3) Late som ingenting å bare servere grandis til hele gjengen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke svinekjøtt på grandisen hvis det er den vanlige du har kjøpt!

Skrevet

Det er ikke svinekjøtt på grandisen hvis det er den vanlige du har kjøpt!

Hva slags kjøtt er det da? :klo:

• Liker 2
Skrevet

Hva slags kjøtt er det da? :klo:

40% storfekjøtt, 60% vann, stivelse og soya. Altså er det egentlig ikke kjøtt i det hele tatt.

Skrevet

Skinke er da svin? Men har du ingen mulighet til å kjøpe inn noen kyllingpølser? Få noen andre til kjøpe det inn for deg?

Du må faktisk ta hensyn til denne lille gutten og ikke servere ham noe som han ikke har lov til å spise.

• Liker 6
Skrevet

Be muslim kidden shut the fuck up! Har absolutt ingen respekt for relgiøse kranglefanter.

Gjest Marregutt
Skrevet

Be muslim kidden shut the fuck up! Har absolutt ingen respekt for relgiøse kranglefanter.

uuuuh, tøffeeeen.

• Liker 7
Skrevet

Skinke er da svin?

Jeg stusset litt på om TS mente en vanlig grandis med ekstra ost og skinke, eller at den vanlige grandisen har ost og skinke på seg. Gikk ut i fra at hun mente en standard vanlig grandis uten noe ekstra på, og da er det verken skinke eller svin på den. Selv om det ser ut som skinke.

Skrevet (endret)

Veldig seriøst og saklig innlegg. Du har jo ikke peiling på hva du snakker om. :skratte:

Endret av Aldrisur
  • Liker 6
Skrevet

40% storfekjøtt, 60% vann, stivelse og soya. Altså er det egentlig ikke kjøtt i det hele tatt.

Stemmer det. Tror jeg leste det på en nettavis for en tid tilbake?

Forresten, fra stabburet.no:

"En “Grandis” består av mel, kjøtt, ost og grønnsaker. Dette er anerkjente råvarer i ethvert sunt kosthold. 100 gram gir 220 kalorier og fordelingen mellom proteiner, karbohydrater og fett er god.

Et stykke Grandiosa inneholder det samme som en brødskive med Jarlsbergost, pizzakjøtt og noen paprika- og tomatskiver på toppen."

Haha!

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

jeg synes absolutt ikke du bare skal late som ingenting!

gå i fryseren nå da, og titt på innholdsfortegnelsen, for å bekrefte at det ikke innholder svin, så kan vi finne ut noen løsninger om det innholder det... jeg er også riiiimlig sikker på at grandisen ikke er gris på!

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Skrevet

Jeg stusset litt på om TS mente en vanlig grandis med ekstra ost og skinke, eller at den vanlige grandisen har ost og skinke på seg. Gikk ut i fra at hun mente en standard vanlig grandis uten noe ekstra på, og da er det verken skinke eller svin på den. Selv om det ser ut som skinke.

Det er sant!! :jepp:

Skrevet

uansett kjøtt du gir det muslimske barnet så må du tenke på at det må være hallal også. hjelper ikke at det er ku- eller kyllingkjøtt hvis det ikke er slakta på riktig måte.

Skrevet

Vanlig grandis, å det ser da ut som skinkestrimler på bildet.

På innholdet så står de bare pizzakjøtt, men det kan jo være så mangt.

Så da kan jeg servere grandis til hele gjengen da?

Ts

Skrevet

Stemmer det. Tror jeg leste det på en nettavis for en tid tilbake?

Forresten, fra stabburet.no:

"En “Grandis” består av mel, kjøtt, ost og grønnsaker. Dette er anerkjente råvarer i ethvert sunt kosthold. 100 gram gir 220 kalorier og fordelingen mellom proteiner, karbohydrater og fett er god.

Et stykke Grandiosa inneholder det samme som en brødskive med Jarlsbergost, pizzakjøtt og noen paprika- og tomatskiver på toppen."

Haha!

Haha, pizzakjøtt, hva er det liksom? Kommer det fra pizzadyret kanskje? :fnise:

Dumme Stabburet.

• Liker 5
Skrevet

Kjøp inn en ekstra pizza. Grandis med pepperoni f.eks. Den inneholder vel ikke svin :)

Skrevet (endret)

Vanlig grandis, å det ser da ut som skinkestrimler på bildet.

På innholdet så står de bare pizzakjøtt, men det kan jo være så mangt.

Så da kan jeg servere grandis til hele gjengen da?

Ts

Ingredienser:

Hvetemel, Jarlsberg (21,4%), vann, pizzakjøtt (storfekjøtt (40,0%), vann, soyaprotein, stivelse (bl.a. hvete), salt, krydder, aroma, konserveringsmiddel (E 250)), tomatpure, paprika, gjær, vegetabilsk olje, salt, krydder, sukker.

Edit: merket litt mer enn det som var meningen, men det får ikke hjelpe.

Endret av Scaramouche-
Skrevet

Siden man skal respektere andre mennesker, så gir du selvsagt ikke noe som strider mot deres tro.

Jeg foreslår at du ringer nærmeste sjappe og bestiller en pizza til, om det er seriøst vanskelig å få kjøpt inn en butikkpizza.

• Liker 1
Skrevet

Kjøp inn en ekstra pizza. Grandis med pepperoni f.eks. Den inneholder vel ikke svin :)

Du tuller nå???

• Liker 1
Skrevet

Øøøh.. Pepperoni er svinekjøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...