Gå til innhold

Monotont sexliv etter at vi fikk barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter at vi fikk barn for 3 år siden har sexlivet vårt blitt veldig monotont, syns jeg.

Vi har alltid sex på kvelden før vi sovner, og som regel er det i helgen. Har sex 2-3 ganger pr mnd.

Det er som regel litt tafsing og fingring i noen minutter, og så samleie. Alltid under dyna, med lyset av.

Som mange kvinner trenger jeg egentlig god tid på å bli varmet opp på forhånd, og bruker ganske lang tid på å få orgasme. Har prøvd å hinte om at den sjansen ryker totalt hvis han går rett på klitoris før jeg engang har begynt å bli kåt, men han tar ikke hintet.

Syns det er veldig dumt at det skal være sånn som dette, for jeg har lyst at vi skal ha god og variert sex. Det kan jo ikke være noe særlig for ham heller, selv om han alltid får orgasme. Det må vel være kjekkere for ham også å bruke lang tid og gjøre litt forskjellige ting?

Jeg har lyst til å ta det opp med ham, men tør ikke. Er redd for at han skal tro jeg syns han er dårlig i senga og tro at jeg krever noe, noe jeg absolutt ikke gjør. Jeg kan leve med den sexen vi har nå, men ønsker meg jo noe annet...

Hvordan i all verden skal jeg forklare ham det? Trodde menn visste at kvinner ofte trenger mye tid, jeg...

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet, du må da kunne snakke med din egen mann som du har laget 3 barn med om sexlivet deres? Han kan ikke være så hårsår at han ikke tåler å høre at du trenger variasjon og litt mer tid. Det er jo sånt ca. alle kvinner trenger! Og ja, skulle da tro han vil ha et variert og spennende sexliv han og. Bare si det rett ut det. SPør han hva han syns om sexlivet deres, og så si hva du syns. Enkelt og greit. Her snakker vi om sexlivet vårt sikkert en gang i mnd. Spør hvordan den andre syns det har vært i det siste osv osv. Helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke klarer å snakke med han om det, så kan du jo ta styringen selv neste gang og forsøke deg på en del av det du har lyst til å prøve. Det virker som du overlater for mye av føringene til han og at du passivt følger etter. Snu om på det, ta styring og la han følge etter.

Og om du har hintet om ønsker om variasjoner så kan jeg nesten forsikre deg om at hinting ikke duger som kommunikasjonsmåte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Hvordan i all verden skal jeg forklare ham det? Trodde menn visste at kvinner ofte trenger mye tid, jeg...

Noen ideer?

Du kan slutte å legge all forklaring og skyld på ham, ta tak i situasjonen selv og legge det du både kan og vil i potten for å rette opp skuta...........

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kontroll innimellom også, men da ift å gi ham blowjobs, ri han og andre ting som gir han nytelse. Syns det blir helt feil å si "nå vil jeg at du skal gjøre xxxxxx", det blir bare krevende. Jeg legger ikke noe skyld over på ham, bare forteller hvordan situasjonen er. Jeg kan ikke tro at menn ikke egentlig vet at kvinner ofte trenger mer tid, det er da noe alle er klar over?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så sexlivet deres ble sånn etter at dere fikk barn - hvordan var det før? Fungerte tankeleser-antennene hans bedre da? Turte du å ta ansvar for ditt eget sexliv på den tiden, eller har du alltid vært redd for å "kreve noe?"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kontroll innimellom også, men da ift å gi ham blowjobs, ri han og andre ting som gir han nytelse. Syns det blir helt feil å si "nå vil jeg at du skal gjøre xxxxxx", det blir bare krevende. Jeg legger ikke noe skyld over på ham, bare forteller hvordan situasjonen er. Jeg kan ikke tro at menn ikke egentlig vet at kvinner ofte trenger mer tid, det er da noe alle er klar over?

TS

Jo - det å fortelle han hva du vil han skal gjøre er kanskje nettopp det du skal for å gjøre deg tydelig. Du forventer at han skal være tankeleser og at han skal vite det som "alle er klar over". Jeg tror du tar for gitt at han vet hvordan du tenker. Nå har han gang på gang vist deg at han ikke vet hva du tenker og da må du enten fortelle han det eller vise han det.

Hvordan i all verden skal mannen ellers skjønne hva du tenker og hva du vil?

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Du kan slutte å legge all forklaring og skyld på ham, ta tak i situasjonen selv og legge det du både kan og vil i potten for å rette opp skuta...........

Det han sa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herlighet, det har jo akkurat vært en eviglang diskusjon her inne og uttalelser fra sexologer om at menn mister sexlysta fordi kvinner er for kravstore i senga...

Jeg kan ikke se for meg en eneste måte å gjøre ham oppmerksom på dette uten at det blir å kreve noe. Jeg vil ikke at han skal bli tvunget til å gi meg noe i senga, og hvis han ikke vil ha sex som varer mer enn 15 min kan jeg da ikke presse ham til det?

Jeg trenger en annen "taktikk", eller rettere sagt en metode for å få ham til å ønske dette og ta initiativ til det selv...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herlighet, det har jo akkurat vært en eviglang diskusjon her inne og uttalelser fra sexologer om at menn mister sexlysta fordi kvinner er for kravstore i senga...

Jeg kan ikke se for meg en eneste måte å gjøre ham oppmerksom på dette uten at det blir å kreve noe. Jeg vil ikke at han skal bli tvunget til å gi meg noe i senga, og hvis han ikke vil ha sex som varer mer enn 15 min kan jeg da ikke presse ham til det?

Jeg trenger en annen "taktikk", eller rettere sagt en metode for å få ham til å ønske dette og ta initiativ til det selv...

TS

Men mener du at du krever så mye av han ved å selv ta styringen i retningen som du ønsker? Kanskje han til og med liker det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herlighet, det har jo akkurat vært en eviglang diskusjon her inne og uttalelser fra sexologer om at menn mister sexlysta fordi kvinner er for kravstore i senga...

Jeg kan ikke se for meg en eneste måte å gjøre ham oppmerksom på dette uten at det blir å kreve noe. Jeg vil ikke at han skal bli tvunget til å gi meg noe i senga, og hvis han ikke vil ha sex som varer mer enn 15 min kan jeg da ikke presse ham til det?

Jeg trenger en annen "taktikk", eller rettere sagt en metode for å få ham til å ønske dette og ta initiativ til det selv...

TS

Hvordan i all verden kan du vite om han vil ha sex som varer mer enn 15 minutter når du ikke har verken spurt eller prøvd? Ta nå litt ansvar!

Jeg foretrekker å binde mannen fast og gjøre nøyaktig hva jeg vil med han. Det funker. Du kan jo fortsette å bruke telepati, men jeg tviler sterkt på at det vil gi samme resultat.

Endret av Cathrine88
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at vi fikk barn for 3 år siden har sexlivet vårt blitt veldig monotont, syns jeg.

Vi har alltid sex på kvelden før vi sovner, og som regel er det i helgen. Har sex 2-3 ganger pr mnd.

Det er som regel litt tafsing og fingring i noen minutter, og så samleie. Alltid under dyna, med lyset av.

Som mange kvinner trenger jeg egentlig god tid på å bli varmet opp på forhånd, og bruker ganske lang tid på å få orgasme. Har prøvd å hinte om at den sjansen ryker totalt hvis han går rett på klitoris før jeg engang har begynt å bli kåt, men han tar ikke hintet.

Syns det er veldig dumt at det skal være sånn som dette, for jeg har lyst at vi skal ha god og variert sex. Det kan jo ikke være noe særlig for ham heller, selv om han alltid får orgasme. Det må vel være kjekkere for ham også å bruke lang tid og gjøre litt forskjellige ting?

Jeg har lyst til å ta det opp med ham, men tør ikke. Er redd for at han skal tro jeg syns han er dårlig i senga og tro at jeg krever noe, noe jeg absolutt ikke gjør. Jeg kan leve med den sexen vi har nå, men ønsker meg jo noe annet...

Hvordan i all verden skal jeg forklare ham det? Trodde menn visste at kvinner ofte trenger mye tid, jeg...

Noen ideer?

Nå har ikke vi barn, men her har det også gått i bølgedaler fra sånn passe til kjempebra.

Og helt opplagt var det jo mest rutinepreget i den perioden forholdet ikke var helt på topp.

Vi kranglet ikke - men i etterkant, når vi snakke ut om det - viste det seg at vi begge oppfattet alt den andre tenkte gjennom kroppspråk.

Rent fysisk ble jeg frustrert av at han aldri tok seg tid til meg, akkurat slik du beskriver. Jeg hadde også mer vanskelig med å få orgasme og virkelig nyte det, fordi jeg hadde så mange tanker i hodet.

Det jeg ikke visste - var at han merket dette hos meg, selv om jeg skjulte det godt.

Når vi da pratet ut om problemene våre tok jeg også opp sexlivet - at jeg ville ha mer sex, og hadde trodd han ikke brydde seg særlig om mitt velvære. Og at dette gjorde det vanskelig for meg å slappe nok av til å faktisk få orgasme.

Min oppfatning var helt feil.

Han merket min frustrasjon ekstremt tydelig, det varsom om han kunne lese tankene - og skjønte at jeg "tenkte på noe", altså forholdet vårt - og han følte seg fullstendig utilstrekkelig både som partner og seksuelt.

Så han sluttet å forsøke, og hadde det egentlig ganske vondt på flere måter, akkurat som meg. Det ble altså en veldig dum sirkel for oss begge, og vi trodde den andre ikke merket noe, og synes det var vanskelig å ta opp fordi vi var redde for å få frykten vår bekreftet.

Jeg trenger kanskje ikke si det åpenbare, nemlig at når vi snakket helt ærlig ut om det, uttrykket hva vi begge ønsket, så er jo både forholdet og sexlivet i en totalt ny dimensjon for oss begge.

Sexy undertøy, nye stillinger og leketøy hadde ikke hjulpet oss noe som helst - vi trengte å snakke ut om hvorfor det var blitt slik, og hva vi ønsket.

Så brukte vi tid på nærhet - og dermed kom begjæret tilbake igjen som aldri før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke vi barn, men her har det også gått i bølgedaler fra sånn passe til kjempebra.

Og helt opplagt var det jo mest rutinepreget i den perioden forholdet ikke var helt på topp.

Vi kranglet ikke - men i etterkant, når vi snakke ut om det - viste det seg at vi begge oppfattet alt den andre tenkte gjennom kroppspråk.

Rent fysisk ble jeg frustrert av at han aldri tok seg tid til meg, akkurat slik du beskriver. Jeg hadde også mer vanskelig med å få orgasme og virkelig nyte det, fordi jeg hadde så mange tanker i hodet.

Det jeg ikke visste - var at han merket dette hos meg, selv om jeg skjulte det godt.

Når vi da pratet ut om problemene våre tok jeg også opp sexlivet - at jeg ville ha mer sex, og hadde trodd han ikke brydde seg særlig om mitt velvære. Og at dette gjorde det vanskelig for meg å slappe nok av til å faktisk få orgasme.

Min oppfatning var helt feil.

Han merket min frustrasjon ekstremt tydelig, det varsom om han kunne lese tankene - og skjønte at jeg "tenkte på noe", altså forholdet vårt - og han følte seg fullstendig utilstrekkelig både som partner og seksuelt.

Så han sluttet å forsøke, og hadde det egentlig ganske vondt på flere måter, akkurat som meg. Det ble altså en veldig dum sirkel for oss begge, og vi trodde den andre ikke merket noe, og synes det var vanskelig å ta opp fordi vi var redde for å få frykten vår bekreftet.

Jeg trenger kanskje ikke si det åpenbare, nemlig at når vi snakket helt ærlig ut om det, uttrykket hva vi begge ønsket, så er jo både forholdet og sexlivet i en totalt ny dimensjon for oss begge.

Sexy undertøy, nye stillinger og leketøy hadde ikke hjulpet oss noe som helst - vi trengte å snakke ut om hvorfor det var blitt slik, og hva vi ønsket.

Så brukte vi tid på nærhet - og dermed kom begjæret tilbake igjen som aldri før.

Tusen takk for svar! Kanskje jeg skal tenke på en sånn samtale, altså mer om bare oss, istedenfor å si "nå må du gjøre sånn og sånn". Skal absolutt tenke på dette!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det syntes jeg også var en god ide, som personen over meg skrev: ikke snakke om nå vil jeg at du skal gjøre ditt og datt på denne måten, men at du snakker om dere sammen.

Og hva med å bare hviske i øret hans en av ønskene dine? Mens dere holder på? På en litt 'sexy' måte sånn at det ikke virker krevende men at det høres ut som at du bare har veldig lyst på det..?

Selv har jeg ingen problemer med å snakke om sexlivet vårt med kjæresten min. Jeg tar alltid veldig fort opp ting som plager meg. Sist så syntes jeg at sexen hadde blitt så kjedelig de siste ukene, bare sånne kjappe, isf lange.. og det hadde mye å gjøre med at kjæresten følte med på så mange serier på tv at det hadde blitt viktigere enn å legge seg tidligere og kose med meg. Da jeg nevnte dette for henne så reagerte hun veldig positivt og gjorde noe med det med engang. Hun hadde også merket at det hadde blitt litt kjedelig men kunne ikke helt legge fingeren på hva som gjorde det kjedelig, men da jeg sa at jeg trodde det var pga tven så var hun veldig enig. nå går det veldig bra igjen:)

Prøv å snakk med han:) kommunikasjon er en av de viktigste tingene i et forhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herlighet, det har jo akkurat vært en eviglang diskusjon her inne og uttalelser fra sexologer om at menn mister sexlysta fordi kvinner er for kravstore i senga...

Jeg kan ikke se for meg en eneste måte å gjøre ham oppmerksom på dette uten at det blir å kreve noe. Jeg vil ikke at han skal bli tvunget til å gi meg noe i senga, og hvis han ikke vil ha sex som varer mer enn 15 min kan jeg da ikke presse ham til det?

Jeg trenger en annen "taktikk", eller rettere sagt en metode for å få ham til å ønske dette og ta initiativ til det selv...

TS

Det er mange måter å "kreve" ting på. Jeg skjønner deg veldig godt, og jeg klarer heller ikke å si på en tørr og saklig måte at " du mann, når vi har sex, jeg vil at du skal bruke lenger tid på å stryke hele kroppen min, være god og kysse, før du går på klitoris. Jeg trenger mer tid og mer forspill for at det skal bli suksess". Selv om dette er det mest tydelige, så blir det for "storforlangende" og krevende, og ikke noe jeg er komfortabel med å kreve.

Derimot kan jeg si (ikke i forbindelse med sex, men kanskje mens jeg lager middag eller noe) at "åh, husker du den gangen (referer til en konkret hendelse) da du strøk meg over hele kroppen, masserte ytre kjønnslepper, slikket meg, og pulte meg bakfra mens jeg hadde beina samlet....? Fy, fader så kåt jeg var på deg da."

Da er det temmelig bankers at jeg får en lignende behandling etter barnas leggetid..

Dagen, eller noen dager, etterpå gjør jeg noe jeg vet han digger, eller noe han har bedt om selvfølgelig (ofte suging som du tar opp), for vi er jo to her, og hans behov er jo like viktige.

Og ja, her også er sexen blitt begrenset til etter vi har lagt oss nå som vi har fått barn. Det er litt kjedelig, men bare sånn det er.

Ellers støtter jeg det med å "ta en prat". på generelt grunnlag Bare vær obs på at noen menn (og sikkert også damer) får litt hetta av at dama vil "prate". Men vær ærllig, så løser det seg.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...