Gå til innhold

Hvilke raser egner seg best som rene innekatter?


starie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Indianlady

Jeg har en Cornish Rex katt og den trives med å være inne.Det kan hende at den flyr ut i hagen en tur så kommer det et vindpust så flyr hun inn som hun skulle hatt styggen i hælene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har British Shorthair! De har et deilig, rolig gemytt og egner seg fortreffelig. Også har de et nydelig utseende. Tykk, tykk pels som står ut som plysj. Kroppen er rund, hodet er rundt! Store, runde øyne. Kort, tykk hale og korte, kraftige ben.

Vi gikk og lurte lenge, lenge på det å anskaffe katt i et borettslag hvor katten må være inne, og til slutt gikk vi for denne typen.

Skal legge inn noen linker og sende deg bilde av vår hvis du er interessert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legge inn noen linker og sende deg bilde av vår hvis du er interessert!

Ja, gjerne!!

Vi har lurt litt på perser, men de krever en del pelsstell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale abyssiner som innekatt.

De fleste abyssinere er inne, og de trives ganske godt.

De er korthårede, lange og slanke. Lite pelsstell.

De er ganske aktive, men det er ikke vanskelig å la dem få kjørt seg litt, selv om de er inne. Tips : Laserpeker (rød prikk), baller med bjeller inni, gummiballer og lekemus :)

Pusen har så til de grader spesiell personlighet og er til stor glede for oss. De har generelt et godt gemytt og er veldig kosete :D

Linker :

http://www.home.no/av-blairwitch/ ( oppdretter jeg kjøpte fra )

http://home.online.no/~tovsvend/

http://www.home.no/av-jamas/nyheter.html

Om du vil, så kan jeg godt sende deg noen bilder av min lille frøken :) Har tonnevis av bilder!

D :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Abyssinere er skjønne! Moren til sambo har en slik, men han liker godt å være ute også.

Burmesere er også skjønne, jeg elsker den sjokoladebrune fargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå skal det vel sies at Brutus ikke er 100% abyss' men sånn ca 50% eller noe rundt der. Hans "rasebakrund" gjør at han har litt... sært imunforsvar og må spise heller skammelig dyrt spesialfor.

Men hva gjør ikke modern for katten :). Fine de kattene der egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hellig Birma er en nydelig rase. Passer bra som inne katt også. Rolig, kosen og selskapssyk. Flott pels som ikke trenger mye stell av oss mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Somali er en nydelig sak, den hører vel inn under kategorien semi-langhår, og er en abbyssiner med halvlang pels. Abbyssinere er noen fantastiske dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en balineser (langhåret siameser). De har ikke pels til å være ute her nord. Gracy er en pratsom, kosen og hengiven dame :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale deg norsk skogskatt til å ha inne, de her veldig mye energi som må ut. I så fall må du leke mye med katten!

Men jeg vil anbefale perserkatt, har hatt det selv før. Den var veldig kosen av seg, rolig, snill. Man må jo børste den litt, men hvis du skal ha den inne så blir det ikke like mye klumper i pelsen som det ville ha blitt ute i snøen. Jeg like på mange måte den katten bedre en den vi har nå. Fordi den var så rolig, fant ikke på så mye ugang.. Som vår katt gjør nå.

Men er jo godt at man merker man har dyr da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

Hart da norsk skogkatt som innekatt og det har gått utmerket. Tror det er kattens personlighet som er avgjørende og ikke så mye rasen. Alle katter som skal være inne trenger ekstra mye aktivisering fra eierens side, men det er jo egentlig bare gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Perserkatter er kjempeskjønne og jeg har selv hatt det da jeg bodde hjemme med foreldrene mine. Kjæresten min vil ha korthårete katter da.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttrykket "innekatt" er selvfølgelig helt absurd, men skal du ha en bedagelig rase må det vel være perseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei.

Jeg har en sjokoladefarget burmeser og en huskatt. Huskatten fikk vi da vi leide leilighet og hun synes det var helt greit å være bare inne. Da vi fikk burmeseren skulle den også bare være inne, men den er så menneskekjær så da vi var ute i hagen prøvde han å krabbe ut gjennom vinduet... så de ble tilslutt utekatter begge to.. Burmeseren har så lopper i blodet at vi ville ikke orket å hatt han inne, men der er det jo forskjeller fra katt til katt. Han var den villeste i kullet så det kom ikke som noe stor overraskelse at han er helt propell nå også.. Har aldri vokst av seg kattungepreget. Så skal du ha innekatt så bør du også se an kattene i kullet før du tar med deg kattungen hjem, dersom den er helt propell og høyt og lavt når du er å ser på kattungen er det ikke sikkert den vil være særlig egnet som innekatt.

Har hatt perser som innekatt hos mine foreldre, og de er mye roligere og mer bedagelige enn huskatten og burmeseren jeg har nå, så dersom du er villig til å ta den jobben det er med en perser så er de ideelle som innekatter!

Lykke til med anskaffelsen av katt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en rase som heter "Ragdoll", den er opprinnelig amerikansk. De skal visst være helt fenomenale som innekatter. De er langpelsede og ligner en god del på perseren, men har mere "ansikt"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

persere, siamesere og abbynesere er fine innekatter:) du kan jo venne de fleste katter til og være innekatter fra de er små av men seff. noen raser er bedre egnet enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttrykket "innekatt" er selvfølgelig helt absurd' date=' men skal du ha en bedagelig rase må det vel være perseren.[/quote']

:Nikke:

Norsk Skogkatt passer ikke å være inne. Det beste min skogkatt-frøken vet er å gå tur i skogen, klatre i trær og fange snøballer i lufta. Da er hun i sitt ess! Skogkatten er den eneste rasen som klatrer ned trærne med snuten først, den har også en ekstra støttepote som er til for klare seg i ulent terreng. Den er som skapt for å være ute, og da den første gang ble oppdaget, var den en villkatt i norske skoger.

Selv om det stort sett går greit å ha alle katteraser inne, er det ikke dermed sagt at det er det beste. Men skal en absolutt ha innekatt, så må rasene Perser, Cornix Rex og Sphynx passe til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...