Gå til innhold

Kjøpe to roms eller treroms?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe leilighet, får lån på begge deler og har en del i egenkapital, og en treroms koster 2-300000 mer enn en toroms. Jeg er enslig så må jo ikke ha treroms, men synes ikke prisen er så mye mer for tre roms. Hva tror dere vil være lønnsomt i lengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treroms, tror markedet for toroms er mye mindre, og derfor at det er lettere å få solgt en treroms senere. Ut over det er det jo en haug med ting i markedet / beliggenhet osv osv osv som spiller inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du en 3 roms og finner en hyggelig person som er villig til å leie for 5000 i måneden tjener du 300 000 på 5 år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En toroms blir fort for lite etter noen år, så jeg ville definitivt satset på en treroms.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid fint med et ekstra rom, både ved tanke på besøk og bruk som hobbyrom, og du kan jo finne en livspartner, og da er ihvertfall kjekt med et ekstra rom, også med tanke på familieforøkelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville heller kjøpt en stor, lys og pen toroms i et fint strøk, enn en mindre bra treroms. Du får alltid solgt en toroms også, de fleste som kjøper sin første leilighet kjøper jo toroms.

Jeg ville kanskje sett på begge deler. Kommer litt an på om det f.eks er eget kjøkken og ikke åpen løsning, og planløsningen ellers. Hvis du er åpen for begge er det nok lettere. Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid fint med et ekstra rom, både ved tanke på besøk og bruk som hobbyrom, og du kan jo finne en livspartner, og da er ihvertfall kjekt med et ekstra rom, også med tanke på familieforøkelse.

Helt enig her og jeg elsker ordet familieforøkelse. Høres så søt ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall rom er ikke det eneste som teller - beliggenhet, størrelse, osv teller også med. Om det er snakk om ellers likeverdige hadde jeg selvfølgelig valgt treroms. Hvis det er flere forskjeller mås man vurdere flere variabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis leilighetene er like store, ville jeg foretrekke en toroms. Deilig å ha litt luft, synes jeg. Med mindre du selv ønsker deg et roterom, hobbyrom, gjesterom el.l. Jeg synes det er litt tullete å betale for et rom man nesten ikke bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...