Gå til innhold

Wikipedia stenges i dag kl 00


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klart kvinner ikke bryr seg. De tørster da bare etter kunnskap om kjendiser og mote uansett. Overrasket over at kvinnene her inne i heletatt viste hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har du tenkt å gjøre når SOPA knekker hele dns systemet?

Hva har Den Nationale Scene gjort SOPA?

Dette dreier seg om retten til å kunne ta overpris for produktene sine. Ser ikke helt hvorfor jeg skal betale mer for å se en film enn en som bor i USA eller India, når jeg kan kjøpe andre produkter for samme pris som de lands borgere på eBay.

Fett nok om Tine greier å tuske til seg monopol på smør, og selger det for tjue ganger mer enn det er verdt. Derfra til å nekte deg alle slags landbruksprodukter uansett leverandør på livstid, samt å sende antiterrortorpedoer på døra di, om du kommer i skade til å skjelve sånn av angst at fløteskvetten i mugga tjukner - da går det litt over streken.

Jeg tror forresten Obama kommer til å signere. Han er tross alt antikrist. Det står det på internet, ihvertfall. Ikke rart han vil hevne seg på internet da da. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Saken som gjør at du ikke trenger å huske 87.238.37.99. Hvis du lurer så er det ip addressen til forum.kvinneguiden.no. I det opprinnelige lovforslaget så lå det inne muligheten for at private aktører kunne få websider sperret ute ifra dns systemet.

hehee... dette blir for komplisert for meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

hehee... dette blir for komplisert for meg :ler:

***

SOPA er et lovforslag som er ment å beskytte opphavsrettigheter.

Om det vedtas, vil det bli slik at for eksempel en filmskaper kan klage inn og få utestengt (fra internett) nettsteder vedkommede mistenker for å ha forbrutt seg mot opphavsrettighetene (f.eks gjennom linker til eller i verste fall snakk om filmnedlasting).

Loven er sinnsyk, i praksis ville den kunne mørklegge store deler av internett.

Kritikere frykter at loven kan brukes som politisk redskap, siden man altså ikke må bevise at noen har forbrutt seg for å få dem utestengt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan like så greit stenge hele internett 24 t i protest. Klarte vi oss uten internett før kan vi klare det nå. Overlever uten KG, Google, Wikipedia og Paradise-gutta i et døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig talt, hvem bryr seg? Er man så avhengig av wikipedia at man ikke klarer seg uten i 24 timer så har man et problem.

Og dette SOPA opplegget er det jo omtrent ingen som har hørt om uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Alvorlig talt, hvem bryr seg? Er man så avhengig av wikipedia at man ikke klarer seg uten i 24 timer så har man et problem.

Og dette SOPA opplegget er det jo omtrent ingen som har hørt om uansett.

Det er mange som har hørt om det, det er bare ikke så mange av dem på dette forumet ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Alvorlig talt, hvem bryr seg? Er man så avhengig av wikipedia at man ikke klarer seg uten i 24 timer så har man et problem.

Og dette SOPA opplegget er det jo omtrent ingen som har hørt om uansett.

***

Vel, mange har dødd av AIDS uten å ha hørt om det.

AIDS er for folk det SOPA er for internett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart kvinner ikke bryr seg. De tørster da bare etter kunnskap om kjendiser og mote uansett. Overrasket over at kvinnene her inne i heletatt viste hva det var.

Jeg er kvinne, og jeg sitter her og er forbanna provosert over ignoransen i denne tråden. Stusset over det samme i VG i går da jeg leste resultatet av en spørreundersøkelse foretatt for å finne ut av folks respons på Giskes håndtering av TV 2-salget. På et av spørsmålene svarte 30 prosent av mennene "har ingen formening", mens nesten 20 prosent flere kvinner svarte det samme (ca. 48,6 % - om jeg ikke husker feil).

Hva skjer med engasjementet, jenter? Hva med å følge med litt i samfunnet? Man kan ikke klage over at det finnes flest menn i styrer og lederposisjoner og rope om kvotering osv., hvis dette er nivået på engasjementet. Nå dømmer jeg altså ikke bare fra KG, men tendensen er spesielt fremtredende her inne. Folk sitter gjerne og diskuterer utroskap og smmørmangel i det vide og bre, men samfunnsutviklingen engasjerer dem overhodet ikke. Deprimerende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og jeg sitter her og er forbanna provosert over ignoransen i denne tråden. Stusset over det samme i VG i går da jeg leste resultatet av en spørreundersøkelse foretatt for å finne ut av folks respons på Giskes håndtering av TV 2-salget. På et av spørsmålene svarte 30 prosent av mennene "har ingen formening", mens nesten 20 prosent flere kvinner svarte det samme (ca. 48,6 % - om jeg ikke husker feil).

Hva skjer med engasjementet, jenter? Hva med å følge med litt i samfunnet? Man kan ikke klage over at det finnes flest menn i styrer og lederposisjoner og rope om kvotering osv., hvis dette er nivået på engasjementet. Nå dømmer jeg altså ikke bare fra KG, men tendensen er spesielt fremtredende her inne. Folk sitter gjerne og diskuterer utroskap og smmørmangel i det vide og bre, men samfunnsutviklingen engasjerer dem overhodet ikke. Deprimerende.

* smørmangel

* i det vide og det brede

(Mobilutgave = skrivefeil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva SOPA er, og bryr meg ikke.

Fantastisk bra. Ikke bare utviser du total ignorans ovenfor noe som mange ser på som en grunnleggende rettighet i forhold til informasjonsflyt (på internett), men du blir også applaudert for det.

Du kunne like gjerne sagt; jeg vet ikke hva menneskerettighetene er, og deet bryr meg ikke.

Endret av Bond
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og jeg sitter her og er forbanna provosert over ignoransen i denne tråden. Stusset over det samme i VG i går da jeg leste resultatet av en spørreundersøkelse foretatt for å finne ut av folks respons på Giskes håndtering av TV 2-salget. På et av spørsmålene svarte 30 prosent av mennene "har ingen formening", mens nesten 20 prosent flere kvinner svarte det samme (ca. 48,6 % - om jeg ikke husker feil).

Hva skjer med engasjementet, jenter? Hva med å følge med litt i samfunnet? Man kan ikke klage over at det finnes flest menn i styrer og lederposisjoner og rope om kvotering osv., hvis dette er nivået på engasjementet. Nå dømmer jeg altså ikke bare fra KG, men tendensen er spesielt fremtredende her inne. Folk sitter gjerne og diskuterer utroskap og smmørmangel i det vide og bre, men samfunnsutviklingen engasjerer dem overhodet ikke. Deprimerende.

Jeg er helt enig.

Mangel på engasjement og samfunnsdeltagelse er faktisk imponerende her. Tråder som omhandler politikk og samfunn forsvinner straks i glemselen, mens tråder om utroskap, smørmangel, hvem som er deiligst på paradise hotell osv fortsetter i hundrevis av sider. Deprimerende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du bruker mobilversjonen av Wikipedia, blokkerer Javascript eller trykker Escape før siden har blitt lastet ferdig, funker Wikipedia som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bra. Ikke bare utviser du total ignorans ovenfor noe som mange ser på som en grunnleggende rettighet i forhold til informasjonsflyt (på internett), men du blir også applaudert for det.Du kunne like gjerne sagt; jeg vet ikke hva menneskerettighetene er, og deet bryr meg ikke.

Hey!

Jeg er ikke uutdannet eller uvitende ei heller uintressert i politikk, selv om jeg ikke hadde hørt om dette før!

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alvorlig talt, hvem bryr seg? Er man så avhengig av wikipedia at man ikke klarer seg uten i 24 timer så har man et problem.

Og dette SOPA opplegget er det jo omtrent ingen som har hørt om uansett.

For å bruke litt mindre og mer forståelige ord. Dette lovforslaget tilsvarer å bombe hele Pakistan med atombomber for å drepe Bin Laden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Men samtidig så er jeg veldig overrasket over at det er så mange som ikke bare aldri har hørt om SOPA, men som ikke bryr seg i det hele tatt.

Endret av Bond
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bomullsdott

Faen, jeg som skal ha framføring på skolen! Hvor skal jeg finne infoen fra nå da? :klo:

Men den er bare nede på engelsk eller? Det betyr at jeg kan bruke norsk og tysk wikipedia i framføringen min? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Faen, jeg som skal ha framføring på skolen! Hvor skal jeg finne infoen fra nå da? :klo:

Men den er bare nede på engelsk eller? Det betyr at jeg kan bruke norsk og tysk wikipedia i framføringen min? :sjenert:

Hva med resten av internett? :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...