Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest SummerJudith
Skrevet

Ja,fjompenisse er eit meget rart ord (og morosamt) :mrgreen:

hvor kommer ordet fjompnisse fra igjen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor kommer ordet fjompnisse fra igjen??

Heilt ærleg,har ikkje peiling. Men det er jo eit anna ord for tufs eller kloss,så mogleg har det vore eit dialektord. Rein gissing frå mi side no....

Gjest SummerJudith
Skrevet (endret)

Heilt ærleg,har ikkje peiling. Men det er jo eit anna ord for tufs eller kloss,så mogleg har det vore eit dialektord. Rein gissing frå mi side no....

hm, kan godt hende. men er ikke det ordet også fra harry potter? eller tar jeg feil :S?

Endret av Aaleyah
Skrevet

hm, kan godt hende. men er ikke det ordet også fra harry potter? eller tar jeg feil :S?

Ehm eg kan ikkje seie at eg hugsar det derifrå.. Kva bok tenkjer du då? :) Veit "husnisse" er med.

Gjest SummerJudith
Skrevet

Ehm eg kan ikkje seie at eg hugsar det derifrå.. Kva bok tenkjer du då? :) Veit "husnisse" er med.

kan hende jeg tar feil, hakke peiling xD har ikke lest harry potter bøkene så vet ikke men føler jeg har hørt det fra filmen.. :S men er sikkert ikke der ordet er fra

Skrevet

Nei,eg kan ikkje hugse at eg har lest det der. Har lest bøkene mange gongar og sett filmane nokre gongar,men skal ikkje seie at eg har rett fordiom :fnise:

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Fjompenisse stammer ikke fra Harry Potter-bøkene. Det er et helt alminnelig brukt ord i likhet med tosk, tufs, kløne og lignende.

Endret av Arabella
Gjest SummerJudith
Skrevet

Nei,eg kan ikkje hugse at eg har lest det der. Har lest bøkene mange gongar og sett filmane nokre gongar,men skal ikkje seie at eg har rett fordiom :fnise:

åja :D da så, da er jeg sikkert litt på jorde xD sikkert et eller annet kjempe gammelt norskt ord eller no o.o

Skrevet

Fjompenisse stammer ikke fra Harry Potter-bøkene. Det er et helt alminnelig brukt ord i likhet med tosk, tufs og lignende.

Det som var min teori :)

Gjest SummerJudith
Skrevet

Det som var min teori :)

åhh, unskyld :/

Skrevet

Ingenting å seie unnskyld for,vi alle tek då feil ;) Du kom jo berre med eit spørsmål uansett så :gjeiper:

Gjest Eurodice
Skrevet

Det som var min teori :)

Du hadde rett i det du skrev.

Gjest Eurodice
Skrevet

Men du, Lutetium, som er opphavsmannen til dette spørsmålet, hvor blir det av deg? :)

Skrevet
:vinke:
Gjest SummerJudith
Skrevet

:vinke:

åhh så søtt :fnise: måtte smile når jeg sa det utrykksikonet (:

Skrevet

åhh så søtt :fnise: måtte smile når jeg sa det utrykksikonet (:

:gjeiper:

Skrevet
:sjenert:
Gjest Eurodice
Skrevet

:sjenert:

Du trenger ikke være sjenert for meg, vet du. Jeg biter ikke, i hvert fall ikke så hardt :ler::klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...