Gjest SummerJudith Skrevet 10. mars 2012 #321 Skrevet 10. mars 2012 Ja,fjompenisse er eit meget rart ord (og morosamt) hvor kommer ordet fjompnisse fra igjen??
Daybreak Skrevet 10. mars 2012 #322 Skrevet 10. mars 2012 hvor kommer ordet fjompnisse fra igjen?? Heilt ærleg,har ikkje peiling. Men det er jo eit anna ord for tufs eller kloss,så mogleg har det vore eit dialektord. Rein gissing frå mi side no....
Gjest SummerJudith Skrevet 10. mars 2012 #323 Skrevet 10. mars 2012 (endret) Heilt ærleg,har ikkje peiling. Men det er jo eit anna ord for tufs eller kloss,så mogleg har det vore eit dialektord. Rein gissing frå mi side no.... hm, kan godt hende. men er ikke det ordet også fra harry potter? eller tar jeg feil :S? Endret 10. mars 2012 av Aaleyah
Daybreak Skrevet 10. mars 2012 #324 Skrevet 10. mars 2012 hm, kan godt hende. men er ikke det ordet også fra harry potter? eller tar jeg feil :S? Ehm eg kan ikkje seie at eg hugsar det derifrå.. Kva bok tenkjer du då? Veit "husnisse" er med.
Gjest SummerJudith Skrevet 10. mars 2012 #325 Skrevet 10. mars 2012 Ehm eg kan ikkje seie at eg hugsar det derifrå.. Kva bok tenkjer du då? Veit "husnisse" er med. kan hende jeg tar feil, hakke peiling xD har ikke lest harry potter bøkene så vet ikke men føler jeg har hørt det fra filmen.. :S men er sikkert ikke der ordet er fra
Daybreak Skrevet 10. mars 2012 #326 Skrevet 10. mars 2012 Nei,eg kan ikkje hugse at eg har lest det der. Har lest bøkene mange gongar og sett filmane nokre gongar,men skal ikkje seie at eg har rett fordiom
Gjest Eurodice Skrevet 10. mars 2012 #327 Skrevet 10. mars 2012 (endret) Fjompenisse stammer ikke fra Harry Potter-bøkene. Det er et helt alminnelig brukt ord i likhet med tosk, tufs, kløne og lignende. Endret 10. mars 2012 av Arabella
Gjest SummerJudith Skrevet 10. mars 2012 #328 Skrevet 10. mars 2012 Nei,eg kan ikkje hugse at eg har lest det der. Har lest bøkene mange gongar og sett filmane nokre gongar,men skal ikkje seie at eg har rett fordiom åja :D da så, da er jeg sikkert litt på jorde xD sikkert et eller annet kjempe gammelt norskt ord eller no o.o
Daybreak Skrevet 10. mars 2012 #329 Skrevet 10. mars 2012 Fjompenisse stammer ikke fra Harry Potter-bøkene. Det er et helt alminnelig brukt ord i likhet med tosk, tufs og lignende. Det som var min teori
Gjest SummerJudith Skrevet 10. mars 2012 #330 Skrevet 10. mars 2012 Det som var min teori åhh, unskyld :/
Daybreak Skrevet 10. mars 2012 #331 Skrevet 10. mars 2012 Ingenting å seie unnskyld for,vi alle tek då feil Du kom jo berre med eit spørsmål uansett så :gjeiper:
Gjest Eurodice Skrevet 10. mars 2012 #332 Skrevet 10. mars 2012 Det som var min teori Du hadde rett i det du skrev.
Gjest Eurodice Skrevet 10. mars 2012 #333 Skrevet 10. mars 2012 Men du, Lutetium, som er opphavsmannen til dette spørsmålet, hvor blir det av deg?
Gjest SummerJudith Skrevet 10. mars 2012 #335 Skrevet 10. mars 2012 åhh så søtt måtte smile når jeg sa det utrykksikonet (:
Lutetium 71 Skrevet 10. mars 2012 Forfatter #336 Skrevet 10. mars 2012 åhh så søtt måtte smile når jeg sa det utrykksikonet (: :gjeiper:
Gjest Eurodice Skrevet 11. mars 2012 #339 Skrevet 11. mars 2012 Du trenger ikke være sjenert for meg, vet du. Jeg biter ikke, i hvert fall ikke så hardt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå