Gå til innhold

Gravid eller ikke?


Icechika

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og kjæresten prøver å få barn, noe vi begynte med ganske nylig. Vi har kun prøvd en uke, men føler meg allerede gravid. Siste dagene har jeg hatt vondt i magen, og i dag tidlig litt stikkinger nederste i magen på venstre side, ryggen og ømme brystvorter. Er redd det bare er ønsketenkninger siden jeg virkelig har lyst på barn, men vet heller ikke hva dette kan være.

Noen som vet litt mer om graviditet, når man merker det å sånne ting enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde ikke å bli gravid, men merket ikke at jeg var det før jeg var nesten 8 (!) uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel et slags ordtak som går på at man aldri føler seg så gravid som når man prøver hardt på å bli det?

Ta en test. Kroppen din kan lure deg til å tro de rareste ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt så mange symptomer som den første perioden etter at jeg sluttet på p-piller og til jeg fikk mensen for "første gang". Psyken er mektige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. La meg se i krystallkulen min.

Svaret er at du må ta en test.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd i en uke? Mener du da at det er en uke siden du sluttet prevensjon eller en uke siden eggløsning? Eller har du kjent symptomene i en uke? Jeg begynte å merke symptomer ca 2 og en halv 3 uker etter el. Da var jeg altså ca 4 uker på vei og fikk noen kraftige blodtrykksfall som jeg aldri har hatt før så skjønte noe var annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har kun prøvd en uke, og du har hatt symptomer noen dager allrede? Du vet at du har hatt eggløsning?

I såfall er symptomer bare noen dager etter eggløsning svært lite sannsynlig.

Jeg var prøver i 1 år med førstemann, og jeg hadde flere "symtptomer" de månedene jeg ikke var gravid enn når jeg faktisk var det. De første ukene av graviditeten hadde jeg i grunn ikke symptomer, bare litt murringer rundt dagene jeg ventet mens. Kvalmen kom først i uke 8.

I andre graviditet kom kvalmen litt før, i uke 5. Men det var det eneste, fram til uke 10, da fikk jeg ømme bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, jeg tok test i dag og den var positiv, Gravid 3+ !!

Ikke helt gått opp for meg ennå, overlykkelig.

Da håper jeg at jeg kan komme med en annet spørsmål? Vet ikke om noen av dere ser det her, men er det noen som kan fortelle litt om hvordan graviditeten er. Hvordan dere har opplevd den og hva jeg kan vente meg? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tok test i dag og den var positiv, Gravid 3+ !!

Ikke helt gått opp for meg ennå, overlykkelig.

Da håper jeg at jeg kan komme med en annet spørsmål? Vet ikke om noen av dere ser det her, men er det noen som kan fortelle litt om hvordan graviditeten er. Hvordan dere har opplevd den og hva jeg kan vente meg? :-D

Gratulerer! :)

Graviditet er veldig forskjellig fra person til person og fra svangerskap til svangerskap, så veldig vanskelig å svare deg på det. Jeg har hatt lite kvalme i mine svangerskap (mer denne gangen enn sist) mens andre blir innlagt på sykehus fordi de ikke får i seg nok næring. Jeg har slitt mye med tr;tthet, og er en del svimmel. Men var mer svimmel i første svangerskap. ømme bryster har jeg hatt begge gangene, og oppblåsthet. Men som sagt det er veldig forskjellig fra person til person!

Lykke til!

Ps Graviditetstesten du tok sa 3+, det betyr 3 uker eller mer siden befrukning, så du er minimum 5 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, takk for svar! Et kjapt (nesten litt pinlig) spørsmål, er det normalt med diare nesten hver dag tidlig i graviditeten? Er da ca. 7 uker på vei... Er små kvaml og uvel veldig ofte. Skal ringe legen i morgen å høre, men nysgjerrig på hva dere sier, som evt har vært gjennom det. Normalt med diare i graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar! Et kjapt (nesten litt pinlig) spørsmål, er det normalt med diare nesten hver dag tidlig i graviditeten? Er da ca. 7 uker på vei... Er små kvaml og uvel veldig ofte. Skal ringe legen i morgen å høre, men nysgjerrig på hva dere sier, som evt har vært gjennom det. Normalt med diare i graviditeten?

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde veldig diarè i begynelsen av mitt svangerskap også...! Vet ikke om jeg var dårlig eller om det var et gravidsymptom.

Gratulerer hvertfall!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...