Gå til innhold

Conludag vs Cerazette


Knøtteliten

Anbefalte innlegg

Jeg ammer og har begynt å tenke på prevansjon, til jeg skal på 6 ukerskontroll hos legen. Har gått på cerazette før, og det var et uendelig styr med småblødninger konstant. Derfor vegrer jeg med for å begynne på de igjen, for ser ikke for meg at det skal bli noe annerledes denne gangen (for en graviditet kan vel ikke påvirke kroppen til å reagere annerledes denne gangen?).

Men conludag har jo samme bivirkningene som cerazette har jeg lest meg til, så regner med jeg får samme problemet med de. Noen som har prøvd begge typene, og reagert forskjellig på de?

Må nevnes at jeg fikk kviser av cerazette også. Samt at jeg ble tørr der nede og fikk mindre sexlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg har en liten Concludag-baby i magen.... Cerazette er mye mer sikker, det sa legen min til meg, men siden jeg hadde gått på Concludag i ti år tidligere så tenkte jeg ikke at det skulle bli et problem .... Og her er vi nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare prøvd Cerazette, men opplevd at bivirkningene/mangelen på bivirkninger endret seg veldig etter et lengre opphold på pillene.

Og også at de har ganske lang "innkjøringsperiode" før ting stabiliserer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på de i 6 mnd, men blødningene var likens hele veien. Spottet konstant. Det fikk meg til å miste troen på at det skulle gå seg til.. Vet Cerazette er sikrere, men.... :sjenert: hadde evt bare planlagt å bruke conludag (hvis det er noe bedre ift bivirkninger enn cerazette da, det vet jeg jo ikke) mens jeg ammet og gå over til noe annet etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...