Gå til innhold

sjalusi og tillit (langt!)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg har et problem med min samboer,og blir snart gal for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..

For 2 år siden traff han ei tysk dame på en fest,hun var utvekslingsstudent eller noe sånt.(Vi har vært sammen i snart 5 år)Dette fortalte han meg da jeg fant en lapp med adressa hennes på.Det var greit nok,og det har ikke vært noe mer snakk om det.

Nå for noen dager siden da jeg kom hjem,sto data'n på,med en mail oppe på skjermen.Det var en temmelig flørtende mail fra henne.Skrev om hvor fint hun synes det var den kvelden da han fulgte henne hjem,hun merket så godt at det var en tiltrekning mellom dem,han var så fin osv.

Da han kom hjem,konfronterte jeg ham med dette,og han fortalte at han noen dager før bare plutselig hadde fått en melding fra henne på mobilen,og de hadde begynt å maile.Ingenting hadde skjedd den kvelden.Han hadde tenkt å fortelle meg om mailene/meldingene osv.

Dagen etter ville jeg teste ham,se om hen fortalte meg det hvis han fikk flere mailer.Så jeg gikk inn på mailen for å se om han hadde fått flere(Ja,jeg vet det var galt,men jeg var desperat!!)Det hadde han,kvelden før,så jeg spurte om han hadde hørt noe mer,men nei,det hadde han ikke..Han hadde nettopp vært inne og sjekket sa han.

Da jeg fortalte at jeg visste det,ble han sur på meg for at jeg hadde snoket.Nå har han skifta passord..Jeg har bedt om unnskyldning,og alt er liksom ordna opp.

Jeg tenker på dette hele tiden,klarer ikke å bli ferdig med det.Vet han skriver med henne hele tiden,vil så gjerne vite hva de skriver,om han har fortalt om meg osv.

Hva hadde du gjort???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det trenger jo ikke å være noe i nærheten av utroskap. Muligens sier han at han ikke har hørt noe for å slippe mas/at du blir såret.

MEN jeg synes at det er trist at han ikke er ærlig mot deg.

Vi har alle våre små hemmeligheter, men det får da være grenser. Hadde nok reagert litt jeg også. Du vet jo ikke om du kan stole på ham.

Mitt eneste råd er å snakke med ham. Spør ham rett ut om sannheten og ikke vær sint.

Heldigvis er jeg sammen med en som alltid forteller ALT. Han klarer ikke å holde på hemmeligheter. Selv har jeg noen små som han ikke får vite, men de er av helt uskyldig art. Det har ikke noe med utroskap å gjøre. Det er ting som rett og slett ikke berører ham.

Så snakk ut med ham og hold deg unna mailen hans. Det hjelper ikke å snoke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hva som er så alvorlig om samboer leser en skarve mail eller to? Tvert imot; de som er så strenge på "privatlivets fred" har definitivt noe å skjule. For strengt tatt... skulle ikke du selv være det dette privatlivet består av?

Jeg mener ikke dermed at samboere nødvendigvis må vite alt om hverandre, eller gjøre alt sammen.

Samboeren min hadde iallefall aldri godtatt at jeg drev å hadde HEMMELIG kontakt med en annen mann! Spesielt ikke om denne hadde lagt an på meg tidligere.

Nei dette trenger du ikke å finne deg i! Jeg synes det virker suspekt. Han leker åpenbart med tanken om utroskap... icon_frown.gif og jeg er en av dem som er like hard mot mentalt som fysisk svik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar begge to!Godt å se at det ikke er jeg som er helt urimelig..

Jeg synes bare det er så rart at hun nå 2 år etter plutselig tar kontakt med ham..Jeg tror ham når han sier at det ikke skjedde noe den kvelden(tror jeg..),men noe må det jo ha vært.Og etter som det er så hemmelig begynner jeg også å lure litt.

Hun bor jo tross i Tyskland,så de møtes jo ikke eller noe,men jeg liker heller ikke at han har så god kontakt med henne,og flørter via mail..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke godt å ha det sånn!

Hadde tidligere en kjæreste som hadde masse hemmeligheter. Fant til slutt ut at han var utro og hadde en dame i hver havn. Ikke særlig gøy nei.

Men jeg anbefaler deg fortsatt å snakke med ham. Sørg for at han ikke slipper unna og konfronter ham med det du føler og tenker.

Ikke være urimelig for det er jo en mulighet for at du fantaserer litt også. Kanksje sannheten er en helt annen.

Det er jo mulig at hun hadde det tungt og at han var der for henne. Ikke vet jeg! Det er vel bare han som vet svaret på dette. Få ham til å snakke om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...