Gå til innhold

Spellemannprisen, Plumbo og mokkamann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan folk gå ut å lage oppstyr for dette etter det som skjedde på utøya?

DET var rasistisk.

Mokkamann var IKKE det.. Og han sa det med den tanke at det ikke skulle bli sett feil på.

Historien har skjedd.. Men det er ikke sånn lengre.. VI gjør ikke sånn lengre.. De ER ikke slaver.. De er likestilt med oss.. Det er på tide og ligge det bak oss.

Svart er svart, brun er brun,hvit er hvit.. en spade ER en spade.

Har en svart(nå blir jeg vell kaldt for rasist) veninne som skriver på facebook at hun ikke syns det var rasistisk..Og syns det var morsomt. Det kalles og ikke være så selvhøytidelig!!

Tror artist Norge bare reagerer for de ikke vil bli sett på som rasister..

Og nei jeg er ikke rasist! Jeg har flere mørkhudede venner og har ingenting mot dem eller hudfargen deres og ser på de som likestilte som meg..

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan folk gå ut å lage oppstyr for dette etter det som skjedde på utøya?

DET var rasistisk.

Mokkamann var IKKE det.. Og han sa det med den tanke at det ikke skulle bli sett feil på.

Historien har skjedd.. Men det er ikke sånn lengre.. VI gjør ikke sånn lengre.. De ER ikke slaver.. De er likestilt med oss.. Det er på tide og ligge det bak oss.

Svart er svart, brun er brun,hvit er hvit.. en spade ER en spade.

Har en svart(nå blir jeg vell kaldt for rasist) veninne som skriver på facebook at hun ikke syns det var rasistisk..Og syns det var morsomt. Det kalles og ikke være så selvhøytidelig!!

Tror artist Norge bare reagerer for de ikke vil bli sett på som rasister..

Og nei jeg er ikke rasist! Jeg har flere mørkhudede venner og har ingenting mot dem eller hudfargen deres og ser på de som likestilte som meg..

Hvilken slavetid sikter du til? Den hvor tusenvis av nordmenn ble fanget som slaver av mørkhudete arabere helt frem til 1800-tallet eller den hvor nordmenn var under okkupasjon av Danmark?

• Liker 1
Skrevet

Hva FEILER det folk her inne???

Klarer dere ikke skille det Plumbo sa i DIREKTESENDT tv med Tshaves reaksjoner på bakrommet?

Tshave tok ikke imot Plumbo med kommentaren "Gratulerer, fittehøl". Da hadde nok reaksjonene vært like sterke. Faktum er at Plumbovokalisten presterer å komme med en så steinalderrasistisk, hjernedød kommentar på direktesendt TV. Det er sårende, det er provoserende, og det er flaut. At noen i det hele tatt prøver å rettferdiggjøre en sånn handling, sier mer om dere enn om Tshave.

Jeg blr så flau over kommentarene og plussene her inne at jeg tror jeg melder meg ut av hele KG.

Å gidameg as! er det virkelig SÅ hysterisk og sårende??? man kommer LANGT med litt SELVIRONI, og blåse slikt opp lite smart, de blir FOR "se prektige meg " mens det de ønsker er OPPMERKSOMHET.

• Liker 7
Skrevet

Hvilken slavetid sikter du til? Den hvor tusenvis av nordmenn ble fanget som slaver av mørkhudete arabere helt frem til 1800-tallet eller den hvor nordmenn var under okkupasjon av Danmark?

Ingen av de.. Men ser hva du sikter til.. hehe.

Ser ikke oss sitte å grine av den sak.

Skrevet

Så LITE MANN HAN DER KAIZERS-TERJE ER, SYNKE SÅ DYPT OG DU ER IKKE BEDRE SJØL.

• Liker 8
Gjest Koala Lompa
Skrevet

Helt utrolig hvor lite mann han der Kaizers-typen er. Sniker seg inn på Plumbo-vokalisten bakfra, tømmer øl i hodet på han, hiver glasset i gulvet og løper vekk før noen rekker å reagere. Hadde han enda stått for det han gjorde overfor Plumbo, og ikke bare overfor media, så ville han kanskje fått bittelitt respekt og ikke bare framstå som full og PR-kåt.

Men hvem var han fyren som i dette opptrinnet stilte seg opp foran Plumbo-vokalisten og tydligvis sa noen skarpe ord? Tror han stod ved siden av Kaizers-Terje før han tømte øllen sin.

Klarer ikke å se klippet engang til,blir så flau.

Skrevet

Herregud. De kan kalle hvite for bleikfiser, men når de blir kalt mokkamann så er det hysteri? Nei nå får søren meg negerne gi seg. Alt er jo rasitisk mot de brune, men det går begge veier. Greit at spøken ikke var den beste, men var det såååå fælt?

Syns det topper seg når Kaizer mannen kommer å heller drikke i hue på han når han står å unnskylder seg.. Han beklaga seg, holder ikke det?

• Liker 5
Skrevet

Men hvem var han fyren som i dette opptrinnet stilte seg opp foran Plumbo-vokalisten og tydligvis sa noen skarpe ord? Tror han stod ved siden av Kaizers-Terje før han tømte øllen sin.

sikkert enda en avdanka kjendis som håper på å bli huska igjen.

• Liker 2
Skrevet

Løp kaizer Terje vekk etter å ha helt øl i hodet på han? :natti:

gu beeeeeeeeedre for en lavmåls oppførsel, hvor gammel er "mannen" ? :natti:

• Liker 3
Gjest Rosemor
Skrevet

Det var Tore Renberg tror jeg. (Han som blant annet har skrevet "Mannen som elsket Yngve")

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Så LITE MANN HAN DER KAIZERS-TERJE ER, SYNKE SÅ DYPT OG DU ER IKKE BEDRE SJØL.

Du trenger ikke rope.

Men jeg er enig. Dette var lavmål. Syns det er greit at man viser at man ikke syns dette var ok. Men det skal man vise med ord. Ikke med å kaste drinker på folk, mens de beklager seg.

• Liker 1
Gjest Koala Lompa
Skrevet

Det var Tore Renberg tror jeg. (Han som blant annet har skrevet "Mannen som elsket Yngve")

Ahaa :)

Synes Plumbo-vokalisten taklet opptrinnet bra iallefall :) Det var tydelig at det hele har gått inn på han og at han angrer. Tror han gjorde best i å bare gå å legge seg.

• Liker 3
Skrevet

Stemmer det at Madcon har kalt Thomas og Harald bleikfisker?

Orker ikke å lese hele tråden, men har forstått at mange forsvarer han i Plumbo. Madcon-gutta er kanskje de minst selvhøytidelige jeg har sett, og jeg tror neppe de reagerer fordi de kjeder seg. Plumbomannen dreit på draget på direktesendt tv, og får som fortjent.

Mange drar frem at Madcon har kalt Thomas og Harald bleikfiser, men de gutta kjenner hverandre, og da er det høyere terskel for hva man kan si til hverandre uten at det føles støtende.

Plumbo og Madcon har sannsynligvis aldri møtt hverandre før, og da er det IKKE greit.

Madcon er kanskje ikke de mest prektige selv, men vi vet hvordan de er, og at de ikke mener noe vondt med det. Plumbo kommer frem fra intet på Spellemannsprisen og lirer fra seg denne kommentaren, og mange tenker "..hvem er dette?". Hadde Plumbo vært mer kjent enn de er, folk hadde visst at de hadde vært litt rappkjefta så hadde det KANSKJE gått bra. Men ikke i denne settingen, ikke nå.

• Liker 3
Skrevet

Håpet i det lengste at norsk media ( og da spesielt hylekoret vg og db), våknet noe edruelig etter gårsdagens nyhetsfest, men akk.. Nei.

Vg's Stein Østbø skriver i sin kommentar om ulike reaksjoner etter Blokkhus' "rasistiske uttrykk". Ingenting om Bakwas "fittehøl"-utsagn eller Kaizersgitaristens pinlige fjortisopptrinn.

I tillegg sensureres støtteinnlegg for plumbo på debattsidene.

Dagbladet proklamerer plumbos eneste artistnorge-støtte fra Ole ivars som om det skulle vært noe negativt og supplerer med motsvar fra antirasistisk senter.

Nå når ca 95% av kommentaren fra ulike nettforum utelukkende er i plumbos favør, er det vel på tide å våkne opp og ta seg en kaffekopp.

Kjenner jeg har stor sympati for Blokkhus etter nattens hets fra hipster-twitrere og pk-journalister.

• Liker 5
Skrevet

Du trenger ikke rope.

Men jeg er enig. Dette var lavmål. Syns det er greit at man viser at man ikke syns dette var ok. Men det skal man vise med ord. Ikke med å kaste drinker på folk, mens de beklager seg.

Jeg bare utmerker min mening, det er lov. :goodbye:

Gjest Rosemor
Skrevet

Orker ikke å lese hele tråden, men har forstått at mange forsvarer han i Plumbo. Madcon-gutta er kanskje de minst selvhøytidelige jeg har sett, og jeg tror neppe de reagerer fordi de kjeder seg. Plumbomannen dreit på draget på direktesendt tv, og får som fortjent.

Jeg har ikke lest noen innlegg som har forsvart Plumbo-vokalistens utsagn.

Jeg tror det er nesten alle som mener at dette var en tankeløs, sleivete, unødvendig, og potensielt sårende kommentar.

De folk derimot reagerer på er reaksjonene i etterkant, og at "straffen" står ikke i stil med "forbrytelsen".

• Liker 2
Skrevet

Flott av Ole-Ivars, en sparker ikke en mann som ligger nede.

• Liker 9
Skrevet

Jeg tror det er nesten alle som mener at dette var en tankeløs, sleivete, unødvendig, og potensielt sårende kommentar.

De folk derimot reagerer på er reaksjonene i etterkant, og at "straffen" står ikke i stil med "forbrytelsen".

Let me be first.

Jeg støtter plumbos forsøk på et humoristisk ordspill. Jeg flirte tilogmed litt av det.

• Liker 7
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Absolutt!

Jeg ble selv helt satt ut av kommentaren, og syns det var flaut å se på. Men makan til overreagering da.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...