Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er lærerstudent som har bleket hår, liker løsnegler og elsker å pynte og sminke meg (til og med høyhælte sko, herregud!!). Den dagen jeg blir ferdigutdannet skal jeg legge vekk alle klærne og ta et storinnkjøp på Designforum, slik at det ikke skal være noen tvil. Lærere er jo strengt talt ikke individer som andre mennesker.

Tenkte jeg skulle opplyse deg om at det heter "strengt tatt" og ikke "strengt talt". Sider du er lærerstudent og sånn. :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sønn jeg som jeg lærer opp til å gi slike jålete fjollete lærere en klaps på rompa hvis hun står i riktig stilling.

Alt med måte å pynte seg på jobb enten som lærer eller andre yrker. Oppførsel deretter.

Jeg vet ikke om det der var en dårlig form for spøk eller om jeg leser feil, men unskyld meg, men nå begynner jeg virkelig å lure på hvor mange hjerneceller du har. Du skal ikke oppdra han til å voldta damer som går lettkledd også i samme slengen?

Du har ingen rett til å bestemme over denne damen sin klesstil og sønnen din har heller ingen rett til å klå på henne. Det er dere som er de "slemme" her, ikke læreren.

Unskyld meg, men fysj for et meneske du er :spy:

Er det rart barn mobber eller?

Nesten så jeg må spørre om det mangler et "ikke" i setningen din for naiv som jeg er så trodde jeg ikke det fantes sånne foreldre. Jeg vil ikke tro det en gang.

• Liker 6
Skrevet

På offentlige skoler i Norge trenger ikke lærere bry seg så veldig om hva elever og foreldre synes og mener. Det viktigste er vel å stå på krava? :rope:

Skrevet

På offentlige skoler i Norge trenger ikke lærere bry seg så veldig om hva elever og foreldre synes og mener. Det viktigste er vel å stå på krava? :rope:

Det viktigste er vel faktisk å være en god lærer, som er både faglig og pedagogisk sterk, en gode klasseleder og opptatt av å følge opp barna og samarbeide med foreldrene. Jeg klarer alle de tingene, og mer til, i høye hæler. Så får det være opp til foreldrene å skjønne at enkelte ting ikke er deres sak.

• Liker 3
Skrevet

Det viktigste er vel faktisk å være en god lærer, som er både faglig og pedagogisk sterk, en gode klasseleder og opptatt av å følge opp barna og samarbeide med foreldrene. Jeg klarer alle de tingene, og mer til, i høye hæler. Så får det være opp til foreldrene å skjønne at enkelte ting ikke er deres sak.

Der fikk du understreket det, Vampen.

Skrevet

Der fikk du understreket det, Vampen.

Understreket hva? At så lange jeg forholder meg til arbeidsgivers regler og normal sosial etikke, så er det ikke din jobb å bestemme hvordan jeg skal se ut 5 dager i uka? At man ikke bare er lærer, men også individ, og at selv en lærer har lov til å ha noen intimgrenser som foreldre ikke skal eller bør trampe over?

Var det det jeg fikk understreket? Isåfall, bra.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er både voksen og mann, og ser ikke helt problemet?

Er denne læreren faglig dyktig?

Om læreren da er pyntedukke eller emo eller går med nagler er ikke det jeg synes er førsteprioritet.

Litt mer uheldig derimot at TS forteller oss at hun lærer sønnen sin at det er lov å bruke vold mot personer man er uenig i.

Evt kan vi tolke det dithen at TS ønsker å lære opp sønnen sin til å være en pervers gris?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvor i teksten står det at jeg har en datter jeg bekymrer meg for pga. en jålete lærer?

Jeg har en sønn jeg som jeg lærer opp til å gi slike jålete fjollete lærere en klaps på rompa hvis hun står i riktig stilling.

Alt med måte å pynte seg på jobb enten som lærer eller andre yrker. Oppførsel deretter.

Jeg håper du glemte ironiflagget her, for maken til tankeløst innlegg skal man lete lenge etter.

Det du sier er at kvinner som ikke tilfredsstiller dine krav til dydighet er kjønnsobjekter som kan behandles nedlatende. Og ikke bare det, du er også villig til å lære videre dine dårlige holdninger. Syns du det er noe å være stolt av?

Jeg syns nok du bør skamme deg.

Altså, hvis du ikke glemte ironiflagget i sitert innlegg.

:heks:

Endret av Brunhilde
  • Liker 4
Skrevet

Jeg mener at dersom man er lærer er det en fordel om man har såpass sosiale antenner at kodene man sender ut samsvarer. Om en lærer snakker om temaet merkepress blant sine elever viser det etter min mening lite klokskap om læreren er en merkehysteriker selv. Men ingen rektor eller regler forbyr vel læreren direkte å gå neddynget i de rette merkeklærne?

Det samme gjelder temaet utseende og kroppshysteri der mange unger sliter i dag. Om en lærer messer til elever i en sårbar alder at andre ting en utseende er viktig kan det være vanskelig ta læreren seriøst når det visuelle uttrykket av læreren signaliserer

noe helt annet. :sexy:

En person med høvelig sosiale antenner forstår at det ikke bare handler om hva man sier når man skal være et godt forbilde. Det handler også om hvordan man kler seg og ter seg.

Og nei, jeg sier ikke at en lærer skal gå med lilla skjerf og fotformsko.

• Liker 4
Skrevet

Er det rart folk rømmer fra læreryrket..? Enkelte foreldre er jammen ikke sanne!

• Liker 1
Gjest Lektor Tørrdal
Skrevet

Er det rart folk rømmer fra læreryrket..? Enkelte foreldre er jammen ikke sanne!

Rene reklameplakaten dette ja:

Bli lærer i dag!

- Tjen mindre enn andre med tilsvarende utdanning

- Jobb overtid uten å få betalt for det

- Bli hengt ut i nettforum og baksnakket av foreldre som ikke liker hvordan du kler deg

- Slutt å tenke selv, la foreldrene til barna gjøre det for deg!

- Bli slått av barn som lærer hjemme at det er greit å slå læreren om foreldrene syntes de kler seg feil

- Få fast jobb etter 10 år i vikariater

- Få rettebunker større en fjell

- Få kjeft av politikere, media og alle andre som mener de har rett til å mene noe om deg

Hvorfor vente? Plukk opp ditt vikariat i dag!

Gud jeg er glad jeg tok en kontorjobb jobb i staten i stedet. Startet på det samme som lektorlønna slutter på og jobber jeg noe ekstra får jeg faktisk betalt for det. Deilig!

• Liker 7
Skrevet (endret)

aha nå skjønner jeg svarene deres.. det er jo sånn ungdommen ser ut om dagen i tillegg til at dere bruker flere tusen på å justere kroppen deres.

tydelig traff jeg et sårt punkt.

Får heller stille dette spørsmålet til litt mer voksne og oppegående personer skjønner jeg.

Poenget er at det viktigste er hva man har i hodet, ikke på kroppen. Jeg syns det er trist at man ikke kan pynte seg uten at andre skal kommentere: "Hva pynter du deg for? Skal du på fest?" Iblant er det godt for en selv å føle seg fin. Noen liker denne følelsen hver dag.

Jeg syns det er bra å lære barn at man skal akseptere at noen vil pynte og dolle seg opp, mens andre har mer laidback-stil.

Om denne lærerinnen kler seg som en barbie, vil de lære at man kan ha noe i topplokket da også, ja ;)

Husk at det du ser og føler, vil ikke barn tenke så mye over. Barn har ikke voksne tanker og følelser. De tenker og føler som barn, OG DET ER HÆRLIG!!! :strix:

Endret av Bølle
  • Liker 1
Skrevet

Hei

Jeg hadde faktisk ikke tenkt at det har noen betydning i den alderen. Tror kanskje det er værre når de er litt eldre, spesielt dersom læreren er ung. Er det en voksen lærer, så gir jo elevene blaffen.. men er hun et ungt forbilde så signaliserer en jo at mote er veldig viktig og en bør pynte seg til hverdags.

Det som jeg kanskje tenker på mest i 1. klasse er det praktiske. Korte skjørt v. av/påkledning m.m.

Jeg jobber i 1. klasse og har både sminke og smykker til hverdags, men korte skjørt har jeg sjelden og ikke dype utrigninger heller i jobbsammeheng. Både upraktisk og ikke helt riktig for meg.

Men så lenge det er en dyktig lærer, kjære vene... la folk få lov til å være seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan vanskelig se at dette er noe problem. Et mulig unntak er hvis denne laeren er saapas ung at hun kan vaere en person elevene identifiserer seg med, og muligens et forbilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...