The Kitten Skrevet 14. januar 2012 #41 Skrevet 14. januar 2012 Hvordan mener du hun burde gå kledd da, ts? 1
Gjest digital spåkone Skrevet 14. januar 2012 #42 Skrevet 14. januar 2012 Hvordan mener du hun burde gå kledd da, ts? Meget godt spørsmål, håper TS kan ta seg tid til å svare alle de jålete ungdommene som har tatt seg til å skrive i tråden innimellom de plastiske operasjonene deres. Om hun kan nedverdige seg til å gjøre det(om hun har tid da nå som hun skal forgifte de andre foreldrene mot læreren) så bør hun svare på ditt spørsmål først. Blir spennende å se TS sine moteråd til læreren....
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #43 Skrevet 14. januar 2012 Læreren til 1. klasse der sønnen min går på skole, er så jålete at jeg tror hun er pyntet til fest på hverdagene. Klassen består av 8 jenter og jeg lurer på; lange negler, bleket hår og ansiktet sminket så nåde hvis hun smiler og det sprekker, korte skjørt og høyhælte sko... Jeg reagerer på det, det er jo flott, men, er det bra for disse jentene på 6 år? Skal ikke lærere få lov til å pynte seg da vel? Tror ikke jentene i klassen skades av det, hvor mange pynta damer ser de ikke i løp av en dag? Enten det er på butikken, storesøstre til venner, tv osv osv..
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #44 Skrevet 14. januar 2012 Vet dere hva, jeg synes faktisk ikke en skole-lærer behøver å sminke seg opp, gå med veldig høye hæler og veldig korte skjørt. Jeg er enig med TS om at det virker merkelig.. Det hadde vært noe annet om det hadde vært et kontormiljø, hvor vedkommede tok seg av kunder/resepsjonist/hotell og må se presentabel ut. Jeg kan skjønne at TS synes det er rart, men det er vel heller ikke skadelig for ungene da akkurat..bare litt.... unødvendig. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #45 Skrevet 14. januar 2012 (endret) hahahhahahhahahahahha kan foresetille meg lærern xD JA, jeg tenker noe ala Cameron Diaz i bad teacher? http://teaser-trailer.com/movie/bad-teacher/ Innlegget er redigert for copyright. Yvonne (mod) Endret 15. januar 2012 av Yvonne 2
skruf Skrevet 14. januar 2012 #46 Skrevet 14. januar 2012 Forventer du at alle lærere skal kle seg i birkenstocksko og husflidsklær da eller? Antar at hvis denne læreren hadde vært ekstrem utfordrende kledd så ville ledelsen ha sagt ifra..... Grønt lys for freske lærere!! 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #47 Skrevet 14. januar 2012 Forventer du at alle lærere skal kle seg i birkenstocksko og husflidsklær da eller? Antar at hvis denne læreren hadde vært ekstrem utfordrende kledd så ville ledelsen ha sagt ifra..... Grønt lys for freske lærere!! Jeg er lærer for voksne og kan ikke sprade rundt med høye hæler utrigning og kort skjørt..Det hadde ikke funket.
Casall Skrevet 14. januar 2012 #48 Skrevet 14. januar 2012 Det er visst ingenting som er bra for barn lenger, makan til hysteri. 3
Gjest Vampen Skrevet 14. januar 2012 #49 Skrevet 14. januar 2012 Vet dere hva, jeg synes faktisk ikke en skole-lærer behøver å sminke seg opp, gå med veldig høye hæler og veldig korte skjørt. Jeg er enig med TS om at det virker merkelig.. Det hadde vært noe annet om det hadde vært et kontormiljø, hvor vedkommede tok seg av kunder/resepsjonist/hotell og må se presentabel ut. Jeg kan skjønne at TS synes det er rart, men det er vel heller ikke skadelig for ungene da akkurat..bare litt.... unødvendig. Nå går jeg sjelden i korte skjørt i klasserommet, først og fremst fordi det er ekstremt upraktisk. Ikke minst i 1. klasse, hvor man blir både klatret på, skal trøste, kose og ut og ha inspeksjon i minus 30. Men jeg kan finne på å ha på meg høye hæler, og jeg sminker meg. Hva er problemet? Sånn egentlig? Det er sånn jeg kler meg til vanlig. Må jeg legge an en egen klasseromsstil? Er barna helt uvant med å se kvinner med sminke, skjørt og høye hæler, slik at dette kommer som et sjokk? Eller gjør jeg en dårligere jobb i hæler, enn i joggesko? 5
skruf Skrevet 14. januar 2012 #50 Skrevet 14. januar 2012 Jeg er lærer for voksne og kan ikke sprade rundt med høye hæler utrigning og kort skjørt..Det hadde ikke funket. Skal ikke unge, søte kvinner som kler seg i skjørt og høye hæler være lærere da? Det er ikke utseende det kommer an på,men kompetansen. Skal ikke kvinnelige lærere bleke håret sitt og fikse neglene? Jeg anter at ledelsen ville ha sagt ifra hvis en lærer har vært svært utfordrende kledd, det er faktisk kleskodeks på de fleste arbeidsplasser....... Læreren til minstejenta vår er verdens skjønneste, hun har platinablondt kort hår, som står rett til værs, solariumsbrun, kler seg i hullete jeans og er i midten av tyveåra. Hun har en fabelaktig personlighet, er en innmari god lærer, og alle elevene liker henne! Og hun er en sinnsykt god lærer. Skal jeg da fordømme henne for hennes freshe og ungdommelige stil? 2
Suzy Skrevet 14. januar 2012 #51 Skrevet 14. januar 2012 Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det ikke går an å være uenig med TS, eller uttrykke at hun neppe har noe å bekymre seg for uten å måtte kalle henne drittkjerring, stygg, slem mot ungene, hysterisk osv osv osv Dette var lavmål. 3
Gjest Bredtvedt Skrevet 14. januar 2012 #52 Skrevet 14. januar 2012 Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det ikke går an å være uenig med TS, eller uttrykke at hun neppe har noe å bekymre seg for uten å måtte kalle henne drittkjerring, stygg, slem mot ungene, hysterisk osv osv osv Dette var lavmål. Det er nok en naturlig følge av det svaret TS gav de som svarte henne. Om du kaller de som svarer deg for idioter, jåler og drittunger som det ikke er verdt å svare da får du gjerne en del svar som svarer med samme ordlyd. Som en sår høster man. 1
Suzy Skrevet 14. januar 2012 #53 Skrevet 14. januar 2012 (endret) Det er nok en naturlig følge av det svaret TS gav de som svarte henne. Om du kaller de som svarer deg for idioter, jåler og drittunger som det ikke er verdt å svare da får du gjerne en del svar som svarer med samme ordlyd. Som en sår høster man. Hun svarte ikke slik med en gang, men etter en side med hets så svarte hun unødig surt ja - dog er det forståelig at hun reagerte på måten andre brukere valgte å svare henne. Endret 14. januar 2012 av Suzy
Gjest Bredtvedt Skrevet 14. januar 2012 #54 Skrevet 14. januar 2012 Hun svarte ikke slik med en gang, men etter en side med hets så svarte hun unødig surt ja - dog er det forståelig at hun reagerte på måten andre brukere valgte å svare henne. Det stemmer jo ikke. Ingen av svarene hun fikk før dette svaret var så ille at jeg ville kalle det hets. Det var to kommentarer som var litt krasse, men ingenting som var i samme liga som TS sitt svar. De fleste svarene var faktisk seriøse. Det eneste som var galt med dem må være at de ikke var enige med TS. Til KG å være var vel denne tråden tam og hyggelig før TS tok helt av. 4
Gjest halebein Skrevet 15. januar 2012 #55 Skrevet 15. januar 2012 På skolen der jeg er lærer har vi skjørtedag hver fredag (vi damene altså), og da er alle styla. Jeg liker å pynte meg, men siden jeg har mye kroppsøving så er det dessverre altfor mange joggebuksedager. All ære til de flotte damene som kler seg så flott på jobb hver dag. Vi har en ung, nyutdannet jente som ser helt fantastisk ut hver dag, f.eks. Nå er klassen min 10.klassinger - så jeg jeg ville nok ikke trappet opp til nynorsktimen med dyp utrigning og hotpants... men å pynte seg er flott og har ingenting å si for hvor flink lærer du er. Som andre påpeker, så tror jeg ikke jenta di tar skade av dette. Rektor ville sagt fra om antrekket var for utfordrende. Og om det er motepresset du tenker på, så ser vel jenta di andre damer i skjørt og høye hæler? Hun ser vel deg slik av og til? Du er jo et større forbilde og rollemodell for henne enn læreren? 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #56 Skrevet 15. januar 2012 Læreren til 1. klasse der sønnen min går på skole, er så jålete at jeg tror hun er pyntet til fest på hverdagene. Klassen består av 8 jenter og jeg lurer på; lange negler, bleket hår og ansiktet sminket så nåde hvis hun smiler og det sprekker, korte skjørt og høyhælte sko... Jeg reagerer på det, det er jo flott, men, er det bra for disse jentene på 6 år? Hva tror du vil skje med disse barna? Jeg har møtt slike som deg....sitter der og kritiserer de som kler seg bra,ser velstelt ut,tar på sminke. så sitter de der hjemme i utvaska joggebukse og ustelt hår...og kritiserer. Når det er så ille som du mener, ta det opp på foreldemøtet,med læreren til stede. Spør om dette er bra for ungene. med din bekymring,så bør du det. Og du kommer til å drite deg ut for hele skolen,og de vil snakke om det i tre genersjoner. Det er slik det er vet du 3
Wouxun Skrevet 15. januar 2012 #57 Skrevet 15. januar 2012 Tror nok ikke du trenger å bekymre deg, det er som fler over her sier, at hadde læreren vært for upassende kledd, hadde nok ledelsen ved skolen sagt ifra Men jeg kan se problemet ditt også... Hadde jeg kunnet velge lærer til barna mine, ville jeg nok foretrukket denne læreren du snakker om fremfor en lærer som det stinker svette, røyk og salamipølse av...
kaprifolen Skrevet 15. januar 2012 #58 Skrevet 15. januar 2012 (endret) Jeg synes det er flott med lærere som pynter seg litt på jobb! Og svaret ditt var utrolig umodent, Makkapakka! Endret 15. januar 2012 av kaprifolen 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #59 Skrevet 15. januar 2012 jeg tror nok heller problemet ligger hos deg TS. At det hele skyldes lav selvtillit, sjalusi og usikkerhet. Du ser på henne som en konkurent. Hvorfor skal du bry deg om utseende til andre? Det gjør henne ikke mindre smart eller egnet som lærer. Er det ikke vikitgere at barna lærer at alle mennesker er og ser forksjellige ut? og at ingen er like i denne verden. Dine fordommer kommer til og ødlegge barna dine sin selvtillit om du ikke skjerper deg! 2
Anglofil Skrevet 15. januar 2012 #60 Skrevet 15. januar 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Yvonne (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå