Gå til innhold

Våkne av tung bleie om natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veslejenta på 3 mnd har begynt å våkne litt tidligere enn vanlig om morgenen i det siste. Da jeg har tatt henne opp og skiftet så har bleie vært kjempetung. Kan det være det som plager henne? Slik som i går så sovnet hun kl 19, fikk mat kl 02 og våknet igjen og var urolig kl. 04, da med veldig tung bleie. Kunne det vært en ide å bytte bleie kjapt og holde det mørkt på rommet for å se om det kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe jeg har opplevd med sønnen min i alle fall, han sier ikke i fra uansett hvor tung den blir. Men det kan jo være det, er jo bare å prøve. Ville i så fall byttet før du ammer, slik at hun blir søvnig mens hun ammer igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter kan løpe rundt "med bleien på knærne" uten at det plager henne, så hos oss hadde det ikke virket. Men det er jo bare å prøve, noen babyer plages kanskje mer av veldig våt bleie enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd. Jenta mi hater å ligge med våt bleie, og det har hun gjort helt siden hun ble født. (Vi bruker tøybleier med masse innlegg for at det skal holde gjennom natten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslejenta på 3 mnd har begynt å våkne litt tidligere enn vanlig om morgenen i det siste. Da jeg har tatt henne opp og skiftet så har bleie vært kjempetung. Kan det være det som plager henne? Slik som i går så sovnet hun kl 19, fikk mat kl 02 og våknet igjen og var urolig kl. 04, da med veldig tung bleie. Kunne det vært en ide å bytte bleie kjapt og holde det mørkt på rommet for å se om det kan hjelpe?

Har samme problem her,å når jeg skifter bleie på badet så bir han lys våken.

Nå har jeg begynt å skifte bleie i sengen med en tynn stellematte under og medc lyset av.

Også gir jeg mat etterpå,å da blir han søvnig igjen å sovner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne det vært en ide å bytte bleie kjapt og holde det mørkt på rommet for å se om det kan hjelpe?

Ja, det gjorde jeg. Føltes best å gjøre det en å lure på om jeg skulle gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skiftet masse bleier praktisk talt i mørket. Litt kjipt med tanke på eventuelt søk, men utrolig hva man gjør for at barnet skal fortsette å sove ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jeg nok fortsette å gjøre :) Sov helt til nå, bare med mating :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må stort sett alltid skifte bleie på sønnen min på natta. Han får så tung bleie at det hender pysjen blir våt også. Han drikker veldig mye (vann) på dagen. Skifter i sengen i mørke.

Endret av SummerJoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her løste vi det ved å gå opp en bleiestørrelse om natta. Større oppsugingsevne gjør at det tar lenger tid før det kjennes fuktig for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde samme som SaltLakris,kjøpe større bleier til nattebruk.

Våres hadde tunge bleier på natta til tider om vi brukte riktig størrelse.

Møkkableier ble skiftet uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...