AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #41 Skrevet 13. januar 2012 så duste venninner du har...! umodne og dålig venninner vil jeg si... de burde heller støtte deg og bidra til at du har det best mulig i alensomheten! det er det venner er til..! Noen ganger tenker jeg at det bunner i sjalusi.. Selv om de har funnet sin utkårede osv har de måttet ofre en del andre ting som jeg har kunnet prioritere, mens de har kastet seg ut i familielivet mer eller mindre med det samme de flyttet hjemmefra. Men det er like fordømt sårende når de tråkker på meg når jeg egentlig kunne trengt at noen trekker meg opp. Det blir automatisk til at jeg ikke klarer å være glad på deres vegne... Det er synd!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #42 Skrevet 13. januar 2012 så duste venninner du har...! umodne og dålig venninner vil jeg si... de burde heller støtte deg og bidra til at du har det best mulig i alensomheten! det er det venner er til..! Noen ganger tenker jeg at det bunner i sjalusi.. Selv om de har funnet sin utkårede osv har de måttet ofre en del andre ting som jeg har kunnet prioritere, mens de har kastet seg ut i familielivet mer eller mindre med det samme de flyttet hjemmefra. Men det er like fordømt sårende når de tråkker på meg når jeg egentlig kunne trengt at noen trekker meg opp. Det blir automatisk til at jeg ikke klarer å være glad på deres vegne... Det er synd!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #43 Skrevet 13. januar 2012 Jeg møtte min da jeg minst ventet det. Var usminket, ikke fikset meg, ikke særlig fine klær hadde jeg heller, men alt klaffet. Syns du noen er tiltrekkende, ta kontakt. Prøvd nettdating? Ja, jeg har prøvd men jeg traff 90% griser! Fytti grisen for noen henvendelser jeg fikk.. 1
Gjest Bustenskjold Skrevet 13. januar 2012 #44 Skrevet 13. januar 2012 Det som også kan være er at jeg holder en del tilbake, bare fordi jeg er alltid like skråsikker på at det går rett vest.. Vet ikke om dere menn har sånne antenner at dere merker det? Jeg blir redd for å mase for mye i tillegg.. Mulig jeg rett og slett gir alt for lite av meg selv. Jeg merker vel om dama viser liten interesse ja. Og jeg synes denne "jakte-leken" er så tullete at jeg trekker meg unna i sånne tilfeller. Klarer ikke dama vise meg gjensidig interesse og ærlig være interessert i meg, trekker jeg meg stille og rolig unna. Yrkesvalg og inntekt var et stort problem for min eks, samtidig som han likte å dra nytte av det. Bodde mer eller mindre gratis på meg i 3-4 år, samtidig som han jevnlig måtte understreke at han NÅR SOM HELST kunne tatt over min stilling om han ønsket, men folk i min bransje er så overlegne og pripne, og det ville ikke han ha på seg Herlig generaliserende Det argumentet med at han kunne tatt over stillingen din når som helst, bekrefter at han ikke aksepterte sin underlegenhet i forhold til deg. Barnslig hersketeknikk. Ellers har jeg ikke truffet på noen som har kommentert det, annet enn at en og annen i en litt humoristisk tone har kalt meg en nerd Pffft! Revisorer har humor. Om enn noe tørr Han jeg traff nå sist er faktisk mange hakk over meg hva gjelder karriere, i samme bransje. Og han har ikke hatt noen problemer med å forstå at jeg mer enn gjerne vil bli tatt vare på, men likevel så går et eller annet galt : :gjeiper: Tja.. Det var kanskje det som skremte ham, at dere var i samme bransje? Fort gjort at jobben får bli med hjem?
Gjest Hard Ride Skrevet 13. januar 2012 #45 Skrevet 13. januar 2012 jaja, jeg blir 24 i neste uke. Vil det si at jeg er dømt til å mislykkes om jeg ikke skaffer meg en dame i løpet av de neste ukene? Harde kår!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #46 Skrevet 13. januar 2012 Jeg merker vel om dama viser liten interesse ja. Og jeg synes denne "jakte-leken" er så tullete at jeg trekker meg unna i sånne tilfeller. Klarer ikke dama vise meg gjensidig interesse og ærlig være interessert i meg, trekker jeg meg stille og rolig unna. Hvis hun maser for mye da? Det er min største skrekk! Jeg tør heller ikke å foreslå et møte... :/ Herlig generaliserende Det argumentet med at han kunne tatt over stillingen din når som helst, bekrefter at han ikke aksepterte sin underlegenhet i forhold til deg. Barnslig hersketeknikk. Han fant seg ei som var 6 år yngre enn meg, og såvidt ferdig på vgs. Passet nok midt i blinken Pffft! Revisorer har humor. Om enn noe tørr Ja, vet du hva vi revisorer kaller et dusjkabinett? Tja.. Det var kanskje det som skremte ham, at dere var i samme bransje? Fort gjort at jobben får bli med hjem? Vet ikke? Vi har generelt veldig mye til felles, og han har visst om mitt yrkesvalg om mine mål helt fra begynnelsen. Han har gitt uttrykk for at han liker det tidligere, men.. Tenk om han føler at jeg er for tilbakeholden da? Det her er håpløst!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #47 Skrevet 13. januar 2012 jaja, jeg blir 24 i neste uke. Vil det si at jeg er dømt til å mislykkes om jeg ikke skaffer meg en dame i løpet av de neste ukene? Harde kår! Ja det er nettopp det som er budskapet mitt! Ta det så bokstavelig som overhode mulig, og kom deg ut på damejakt!! 1
Gjest Bustenskjold Skrevet 13. januar 2012 #48 Skrevet 13. januar 2012 (endret) Hvis hun maser for mye da? Det er min største skrekk! Jeg tør heller ikke å foreslå et møte... :/ Personlig synes jeg det er sjarmerende. Heller det enn at hun skal virke "mystisk og uoppnåelig". Men det betinger at jeg er interessert selv såklart. Ja, vet du hva vi revisorer kaller et dusjkabinett? Nå forvirrer du meg.. Den må jo bli blaut.. Husker forøvrig at revisoren på jobben av en eller merkelig grunn kommenterte at jeg hadde så fin matboks. Ja, svarte jeg, den er gjennomsiktig sånn at jeg kan se om jeg er på vei til eller fra jobb.. Dette fant han så hysterisk festlig at han fikk ikke gjort noe vettugt resten av den dagen... Vet ikke? Vi har generelt veldig mye til felles, og han har visst om mitt yrkesvalg om mine mål helt fra begynnelsen. Han har gitt uttrykk for at han liker det tidligere, men.. Tenk om han føler at jeg er for tilbakeholden da? Det her er håpløst! Kanskje for mye felles også? Av og til søker man noe helt annet enn sine personlige egenskaper og interesser for at det ikke skal "ta over forholdet".. Men du kan nok være inne på noe, at du er for tilbakeholden. Jeg tviler på at jeg er den eneste mannen som bakker ut om jeg ikke merker interesse.. Endret 13. januar 2012 av Bustenskjold
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #49 Skrevet 13. januar 2012 Hvis hun maser for mye da? Det er min største skrekk! Jeg tør heller ikke å foreslå et møte... :/ Personlig synes jeg det er sjarmerende. Heller det enn at hun skal virke "mystisk og uoppnåelig". Men det betinger at jeg er interessert selv såklart. Kanskje jeg skal gi litt mer lyd fra meg.. For hvis han ikke er interessert snakker han vel ikke til meg? Han sender gir jo lyd fra seg uoppfordret mer eller mindre hver dag. Først i dag turte jeg.. Og da var responsen noe... kald? Er det rart man blir forvirret sier jeg bare... Ja, vet du hva vi revisorer kaller et dusjkabinett? Nå forvirrer du meg.. Den må jo bli blaut.. Husker forøvrig at revisoren på jobben av en eller merkelig grunn kommenterte at jeg hadde så fin matboks. Ja, svarte jeg, den er gjennomsiktig sånn at jeg kan se om jeg er på vei til eller fra jobb.. Dette fant han så hysterisk festlig at han fikk ikke gjort noe vettugt resten av den dagen... HAHAHA, jeg må ha lik humor som revisoren din. Jeg lo meg faktisk nesten halvt i hjel. Kanskje fordi jeg er litt overtrøtt, men.. Vi kaller forresten et dusjkabinett for et regnskap såklart Vet ikke? Vi har generelt veldig mye til felles, og han har visst om mitt yrkesvalg om mine mål helt fra begynnelsen. Han har gitt uttrykk for at han liker det tidligere, men.. Tenk om han føler at jeg er for tilbakeholden da? Det her er håpløst! Kanskje for mye felles også? Av og til søker man noe helt annet enn sine personlige egenskaper og interesser for at det ikke skal "ta over forholdet".. Men du kan nok være inne på noe, at du er for tilbakeholden. Jeg tviler på at jeg er den eneste mannen som bakker ut om jeg ikke merker interesse.. Kan han ikke bare si det? Jeg er litt dårlig på denne quotingen
Gjest laurine Skrevet 13. januar 2012 #50 Skrevet 13. januar 2012 Ja, jeg har prøvd men jeg traff 90% griser! Fytti grisen for noen henvendelser jeg fikk.. Finnes mye av de, ja.
Gjest Bustenskjold Skrevet 13. januar 2012 #51 Skrevet 13. januar 2012 Jeg er litt dårlig på denne quotingen Det går bra Kanskje jeg skal gi litt mer lyd fra meg.. For hvis han ikke er interessert snakker han vel ikke til meg? Han sender gir jo lyd fra seg uoppfordret mer eller mindre hver dag. Først i dag turte jeg.. Og da var responsen noe... kald? Er det rart man blir forvirret sier jeg bare Tror jeg ville reagert på samme måte etter å ha vist initiativ i dagesvis uten særlig respons... Vi kaller forresten et dusjkabinett for et regnskap såklart Kan han ikke bare si det? Jo. Men på den annen side, kan ikke du? Kan ikke du initiativ til en samtale, fortelle om dine tidligere erfaringer og si at det er grunnen til at du holder litt tilbake? For hvert forhold som har gått fløyten, har du vel egentlig reagert med å stadig holde litt mer tilbake for hver gang? Eller?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #52 Skrevet 13. januar 2012 Tror jeg ville reagert på samme måte etter å ha vist initiativ i dagesvis uten særlig respons... Han får alltid respons når han tar kontakt, ingen fare med det. Men jeg hadde vel også blitt lei hvis jeg måtte ta det første skrittet hver gang. Jeg skal kanskje bare være glad for at han i det hele tatt gidder, for jeg hadde gitt meg ganske fort selv i og med at jeg er redd for å mase... SKJERPINGS! Jo. Men på den annen side, kan ikke du? Kan ikke du initiativ til en samtale, fortelle om dine tidligere erfaringer og si at det er grunnen til at du holder litt tilbake? For hvert forhold som har gått fløyten, har du vel egentlig reagert med å stadig holde litt mer tilbake for hver gang? Eller? Jo, sånn her fungerer det; Jeg er ofte litt skeptisk i starten, men innimellom er det noen som klarer å bringe frem sommerfuglene i magen, og da blir jeg veldig engasjert, uten at jeg helt viser det. Også blir det bedre og bedre, helt til jeg finner ut at det går rett vest uansett, for det har jo gjort det hver gang hittil, så hvorfor skulle det gå bra denne gangen? SÅ går det til helvete Jeg har ikke helt skjønt hvordan menn fungerer. Jeg har i det siste datet menn som er litt eldre enn meg, og føler at det passer meg bedre enn de på min egen alder (som mange andre jenter). De på min alder skal helst ha kontakt daglig, og må ha kontroll på hva jeg gjør stort sett hele tiden. Sånt orker jeg ikke. Så kommer de som er litt eldre, som godt kan være stille en uke i slengen, uten at det gjør noe; er det normalt? Føler meg som et naut her jeg sitter.. Har tydeligvis mye igjen å lære om det motsatte kjønn
Aldrisur Skrevet 13. januar 2012 #53 Skrevet 13. januar 2012 Ok, kanskje du har mye å lære om det motsatte kjønn, men et NAUT, det er du ikke!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #54 Skrevet 13. januar 2012 Ok, kanskje du har mye å lære om det motsatte kjønn, men et NAUT, det er du ikke! Det er godt å høre! Litt forvirret er jeg.. Forrige forhold startet jeg for 7 år siden. Og jeg husker neimen ikke hvordan man gjør det tydeligvis?
Gjest Bustenskjold Skrevet 13. januar 2012 #55 Skrevet 13. januar 2012 Han får alltid respons når han tar kontakt, ingen fare med det. Men jeg hadde vel også blitt lei hvis jeg måtte ta det første skrittet hver gang. Jeg skal kanskje bare være glad for at han i det hele tatt gidder, for jeg hadde gitt meg ganske fort selv i og med at jeg er redd for å mase... SKJERPINGS! Han kan ha hatt en dårlig dag også da? Snakk ut om det med ham? Jo, sånn her fungerer det; Jeg er ofte litt skeptisk i starten, men innimellom er det noen som klarer å bringe frem sommerfuglene i magen, og da blir jeg veldig engasjert, uten at jeg helt viser det. Også blir det bedre og bedre, helt til jeg finner ut at det går rett vest uansett, for det har jo gjort det hver gang hittil, så hvorfor skulle det gå bra denne gangen? SÅ går det til helvete Jeg har ikke helt skjønt hvordan menn fungerer. Jeg har i det siste datet menn som er litt eldre enn meg, og føler at det passer meg bedre enn de på min egen alder (som mange andre jenter). De på min alder skal helst ha kontakt daglig, og må ha kontroll på hva jeg gjør stort sett hele tiden. Sånt orker jeg ikke. Så kommer de som er litt eldre, som godt kan være stille en uke i slengen, uten at det gjør noe; er det normalt? Føler meg som et naut her jeg sitter.. Har tydeligvis mye igjen å lære om det motsatte kjønn Den dagen en mann eller kvinne finner riktig nøkkel til kommunikasjon med det annet kjønn, vil vedkommende få klippekort til Nobels Fredspris de neste 20 årene. Nei, det er ikke nødvendig med kontakt hver dag. Jeg synes det er sjarmerende, men får ikke panikk om jeg ikke hører noe på en dag eller to. Kommer vel helt an på hvor vi er i fasen og hvor trygg jeg føler meg på henne. Og du? Lære om det motsatte kjønn gjør vi hele livet. Men man får aldri lært nok 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #56 Skrevet 13. januar 2012 Han kan ha hatt en dårlig dag også da? Snakk ut om det med ham? Hvis det ikke snur. Jeg vil helst slippe å virke paranoid også :gjeiper: I starten føltes det så naturlig, men så kommer jeg å overanalyserer og da blir det hele bare en anstrengelse. Vet ganske godt at det er min egen feil Den dagen en mann eller kvinne finner riktig nøkkel til kommunikasjon med det annet kjønn, vil vedkommende få klippekort til Nobels Fredspris de neste 20 årene. Nei, det er ikke nødvendig med kontakt hver dag. Jeg synes det er sjarmerende, men får ikke panikk om jeg ikke hører noe på en dag eller to. Kommer vel helt an på hvor vi er i fasen og hvor trygg jeg føler meg på henne. Og du? Lære om det motsatte kjønn gjør vi hele livet. Men man får aldri lært nok Jeg vil i alle fall lære nok til at jeg ikke skremmer de vekk ganske snart
Gjest Bustenskjold Skrevet 13. januar 2012 #57 Skrevet 13. januar 2012 I starten føltes det så naturlig, men så kommer jeg å overanalyserer og da blir det hele bare en anstrengelse. Vet ganske godt at det er min egen feil Overanalysering ja.. Typisk kvinnelig egenskap (ihvertfall min erfaring) Og det gjør det jo ikke bedre at dere har en tendens til å drøfte med venninner for å finne ut "han egentlig sa eller gjorde" når det i den store sammenhengen ikke betyr stort. Det er han du må snakke med, ikke venninner eller KG. Hans versjon kommer jo ikke frem her Jeg vil i alle fall lære nok til at jeg ikke skremmer de vekk ganske snart Veien blir til mens du går. -Ferdinand Finne-
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #58 Skrevet 13. januar 2012 Overanalysering ja.. Typisk kvinnelig egenskap (ihvertfall min erfaring) Og det gjør det jo ikke bedre at dere har en tendens til å drøfte med venninner for å finne ut "han egentlig sa eller gjorde" når det i den store sammenhengen ikke betyr stort. Det er han du må snakke med, ikke venninner eller KG. Hans versjon kommer jo ikke frem her Ja det er en fantastisk egenskap vi har fått det der Det er helt utrolig hvor vesentlig forskjellen mellom "vi snakkes" og "vi sees" er hvis man bare tenker nok på det, hehe! Første bud for meg blir vel å holde opp med å tro at jeg kan forutse hva som går føyken og ikke. Kanskje mye er gjort allerede. Veien blir til mens du går. -Ferdinand Finne- Jeg går og jeg gååår :D (men finner aldri døra?)
Gjest Bustenskjold Skrevet 13. januar 2012 #59 Skrevet 13. januar 2012 (endret) Jeg går og jeg gååår :D (men finner aldri døra?) Nettopp.. Det er ikke døra du skal se etter, men alt som skjer langs veien og ikke minst de du møter på din vei. Slutt og fokuser på døra, slutt å fokuser på å komme i mål. Du skal ha fokus på reisen gjennom livet, ikke å fullføre raskest mulig. Endret 13. januar 2012 av Bustenskjold
Mr.Omg Skrevet 13. januar 2012 #60 Skrevet 13. januar 2012 Jeg går og jeg gååår :D (men finner aldri døra?) Det er ikke døra du skal fokusere på. Det er alt du opplever på veien dit!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå