Gå til innhold

Oppmerksomhet fra mannen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns ikke du har vært kravstor. Synd at mannen ikke forsto det :klem:

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så trist å høre at han har valgt å gå fra deg nå som du er gravid og så dårlig :klem:

Allikevel tror jeg at i fremtiden vil du være glad for det (selv om du går en tøff tid i møte nå), fordi en sånn mann vil føre til mye frustrasjon. Hva når barna er syke? Er det bare du som skal ta deg av de? Fordi han ikke "orker"? Eller hva hvis du blir langvarig syk/ufør?

Min mann er litt på samme måte (sliter med å vise omsorg og er lite empatisk), og pga dette orker jeg ikke bli gravid igjen selv om han ønsker det. Jeg vurderer faktisk å gå fra han. Han skal jo være min støtte og ikke bare være der for meg når han har gode dager. Nå er han dessverre bare der i de gode dagene, mens i de dårlige dagene så er han sur eller overser meg. Sånn skal det ikke være, vel? Jeg føler at han ikke elsker meg eller respekterer meg når han bare viser at han er glad i meg på de gode dagene.

Stor klem til deg :klem:

Tusen takk! Jeg skjønner hva du mener.. har jo tenkt på dette med hva når dårlige dager kommer.. men nå vet jeg jo det. Da stiller han ikke opp.

Det skal ikke være sånn nei, det mener jeg. Jeg ville aldri gjort dette, men så er jeg en helt annen type da. Jeg holder med deg, ikke velg å få flere barn før du evt. skulle føle deg trygg på at han stiller opp uansett.

Og med meg går det opp og ned, jeg blir desverre mye værre av hypermesisen når jeg også sliter med tunge følelsesmessige ting, så det er vanskelig. Ellers prøver jeg å være mest mulig konstruktiv, ta vare på meg selv for barna sin del, og finne løsninger på hvordan jeg/vi skal komme gjennom dette.

Mannen må faktisk stille opp fremover, uavhengig om vi skal være gifte eller ikke, denne situasjonen er vi to om. Men vi må finne ut hvordan man gjør det på best mulig måte for alle.. og det er litt vanskelig..

Jeg synes på en måte det er lettere å slå meg til ro uten å håpe på denne "omtenksomheten", når jeg vet at han føler det slik. Da går jeg ikke rundt og forventer det, og søker heller støtte rundt meg ellers.

Men jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bare "backe ut" av en situasajon man selv har valgt å sette seg i, jeg syns det er utrolig egoistisk og lite ansvarsfullt gjort.

Så, jeg er forferdelig skuffet og trist over hele forholdet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shit! stor klem til ts!

og dette er sikkert ikke lett å tenke nå, men en som kan gå fra deg i en slik situasjon er faen ikke mye å beholde.

stor, stor klem. håper inderlig du har annen støtte i nærheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe sjokolade til en som er syk fordi hun er kvalm er ikke det første som hadde slått meg.

Og om du tross i kvalmen har behov for sjokolade kan du vel skrive det opp på handlelisten eller be han om å kjøpe i steden for å håpe at han skal skjønne at en kvalm dame vil ha sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe sjokolade til en som er syk fordi hun er kvalm er ikke det første som hadde slått meg.

Og om du tross i kvalmen har behov for sjokolade kan du vel skrive det opp på handlelisten eller be han om å kjøpe i steden for å håpe at han skal skjønne at en kvalm dame vil ha sjokolade.

Du tar ikke helt poenget her. Poenget er ikke sjokoladen i seg selv, men en pitteliten oppmerksomhet som koster 10 kr.. uten at man må BE om det på forhånd. Det kunne forsåvidt like gjerne vært en appelsin, en cd, et viskelær eller hva som helst, men en liten oppmerksomhet fordi man har det vanskelig.

Når min kjære har det vondt over tid, har jeg gjerne gitt han en ting som han blir glad for, duppeditt, klær, blomster, lakris eller andre små og store ting jeg vet han setter pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...