Gå til innhold

Bikini eller badedrakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

på min inbydelse til babysvømmingen så står det at vi bare har et kvarter til rådighet i garderoben før og etter kurset. er ikke det veldig lite med tanke på bleieskift - og skift av meg?!? jeg bruker iallefall myyyye lenger tid når jeg skal skifte på både meg og baby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker bikini, bruker aldri badedrakt. Synes forøvrig ikke at badedrakt er noe særlig mer flatterende enn bikini? Og litt OT: Hva skjer på babysvømming kontra å ta med babyen i bassenget en annen dag, foruten at det sikkert er roligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bikini, bruker aldri badedrakt. Synes forøvrig ikke at badedrakt er noe særlig mer flatterende enn bikini? Og litt OT: Hva skjer på babysvømming kontra å ta med babyen i bassenget en annen dag, foruten at det sikkert er roligere?

Vet ikke hvordan det er rundt i landet, men her er babysvømmingen på sykehuset, i oppvarmet rehabiliteringsbasseng... vet ikke om man har tilgang der utenom arrangerte kurs? For dette bassenget er jo varmere enn vanlig svømmehall, og dermed fint for små bebbiser :-)

(nå må noen korrigere meg om jeg tar feil! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og litt OT: Hva skjer på babysvømming kontra å ta med babyen i bassenget en annen dag, foruten at det sikkert er roligere?

Her hos oss er det ikke mulig å dra i oppvarmet basseng/terapibad utenom babysvømming (bassenget må være minst 32 grader, 34 grader er det som anbefales). Dvs, vi kan jo dra på badeland ol. men det koster endel, og vi må kjøre en time. Så det er en helgeaktivitet. Men vet jo at andre deler av landet nok er langt heldigere. Ellers så lærer man jo endel om hvordan man kan håndtere barn i vann, og man leker endel og synger, noe som babyene synes er veldig stas. (man lager ikke tunnel, og synger nede på stasjonen når man er på badeland alene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under babysvømming foregår kurset i oppvarmet basseng (terapibassenget på badelandet her i byen), med kursleder. Der lærer man sakte, men sikkert hvordan man lærer babyen å bli fortrolig med vannet slik at man kan gjøre undervannsdykk. Selv om de har lukkerefleks, så kan man ikke bare ta de under vann. Det begynner med at man heller en bøtte med vann over ansiktet, etter at man har sagt en, to tre. Slik lærer barnet å kjenne igjen når det kommer til å bli dykket under vann. Etter hvert begynner man å dyppe dem fort under vannet, og etter hvert igjen blir det ordentlige dykk.

I tillegg er det en del babysang og slikt under babysvømmingen. Er veldig koselig. :)

Har ikke vært med min egen baby da, men var med en venninne da jeg var høygravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under babysvømming foregår kurset i oppvarmet basseng (terapibassenget på badelandet her i byen), med kursleder. Der lærer man sakte, men sikkert hvordan man lærer babyen å bli fortrolig med vannet slik at man kan gjøre undervannsdykk. Selv om de har lukkerefleks, så kan man ikke bare ta de under vann. Det begynner med at man heller en bøtte med vann over ansiktet, etter at man har sagt en, to tre. Slik lærer barnet å kjenne igjen når det kommer til å bli dykket under vann. Etter hvert begynner man å dyppe dem fort under vannet, og etter hvert igjen blir det ordentlige dykk.

I tillegg er det en del babysang og slikt under babysvømmingen. Er veldig koselig. :)

Har ikke vært med min egen baby da, men var med en venninne da jeg var høygravid.

Takk for svar, det var denne infoen jeg var ute etter. Mannen min jobber på sykehus, og har derfor tilgang oppvarmet basseng. Det er ikke så mange som benytter seg av det på de tidene vi har til rådighet, så jeg har tatt med babyen vår dit. Jeg vet imidlertid ikke hva en skal gjøre med babyen, annet enn å gå rundt med ham i vannet, men nå vet jeg altså at de må "trenes opp" til dykk, så da skal jeg iallefall ikke prøve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...