Gå til innhold

Tenker homser for mye på sex?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høyres André Oktay Dahl ber norske homofile tenke mindre på sex og fest, og mer på sitt samfunnsansvar.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10016529

Har han rett i det han sier?

Har ikke lest artikkelen, men jeg har inntrykk av at homser er alt for seksualisert, ihvertfall slik media presenterer homser. Men det er vel kanskje media som overeksponerer akkurat disse ekstremistene for å skape snakkiser og tjene penger. Homser har vel sine ekstreme miljøer som vi heterofile. Men uansett tror jeg homser vil få større aksept dersom de tonet ned noe alt fokus på hvem de sikler etter, og heller fokuserte på å være mer innenfor normalen uten å undertrykke sine seksuelle preferanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gnækvåg

Homsete folk blir sikkert utsatt for sosial utfrysing og systematisk sexistisk vold i familien og mer ordinære sosiale platformer, så det kan forklare at de isolerer seg i sånne separatistiske, seksualiserte miljø.

Endret av Vanemagi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om jeg ikke "fikk lov" til å leve ut seksualiteten min før jeg var 18-20 år, slik mange homser ikke får, kan det hende jeg hadde blitt litt i overkant opptatt av sex jeg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror den aktive parten under homsesex tenker: "ahhh lukkemuskelen klemmer så godt rundt p....n!!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres André Oktay Dahl ber norske homofile tenke mindre på sex og fest, og mer på sitt samfunnsansvar.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10016529

Har han rett i det han sier?

Her var Dahl ganske generaliserende. Som om at det å ikke være personlig engasjert i hvordan andre homofile i andre land og kulturer har det, skulle bety at homofile i Norge kun tenker på sex. Det går an å få til større engasjement rundt en sak, uten å mobbe en hel minoritet.

Så til TS sitt spørsmål; har Dahl rett? Tenker homofile (homser) for mye på sex? Det kommer an på hvem man spør og hvilke homofile man tenker på. Homofiles meninger og tanker kan ikke generaliseres på en slik måte. Noen homofile tenker masse på sex, andre homofile tenker lite på sex. Folk er forskjellige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken heterofile, homofile, pedofile m.m. tenker mer på sex enn andre generelt. Å tro noe annet er kun et tegn på myter og uvitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertrykt seksualitet fører kanskje til overdreven, på grensen til desperat tilnærming til sex senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et forsøk på å skåre noen billige poeng for å komme seg fram i rampelyset.

Å ikke tåle tanken på at enkelte miljøer kan ha seg "når og hvor mye de vil" er en dårlig måte å takle undertrykt seksuell frustrasjon på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dessverre litt for vanlig å mene at spesielle grupper har et større ansvar enn andre. "Homser i Norge må være solidariske med homser i andre kulturer, så slipper vi andre." "Norske feminister må ta ansvar for kvinner i andre land, så slipper vi andre."

Hva med at vi alle sammen tar ansvar for å bekjempe diskriminering? Sammen er vi sterke, og alt det der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...