Gå til innhold

Har noen blitt gravide med "ubrukelig" sædprøve?


Gjest Pippi1979

Anbefalte innlegg

Gjest Pippi1979

Jeg skriver her for oppmuntring og råd. Mannen min har 100% hodefeil og 0% morfologisk normale. Vi tenker å ringe Ken Purvis i morgen.

Noen gravide eller med barn som har opplevd det samme?? Frykten vår er jo at det ikke finnes noen friske nok for ivf engang:(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann hadde også 100% hodefeil. Ivf ble forsøkt med negativt resultat. Så du må ikke ha for store forhåpninger. Hva med å vurdere donorsæd?

Ellers får du neppe mange svar, da dette ikke er en vanlig tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippi1979

Min mann hadde også 100% hodefeil. Ivf ble forsøkt med negativt resultat. Så du må ikke ha for store forhåpninger. Hva med å vurdere donorsæd?

Ellers får du neppe mange svar, da dette ikke er en vanlig tilstand.

Takk for svar. Jeg har ikke turt å nevne donorsæd til mannen min ennå, det tror jeg han vil ta svært svært tungt. Vi har nå fått time hos Purvis, så får vi høre hva han sier.

Dere lykkes med donorsæd?

Prøvde dere Icsi eller vanlig ivf?

Endret av Pippi1979
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr 100% hodefeil? :sjenert:

at det er anatomiske feil i hoderegionen på alle spermiene! Ingen av spermiene til mannen til TS var riktige i oppbyggingen (morfologien). Alle hadde feil, noe som reduserer sjansen for å bli gravid, drastisk.

Men selvsagt, kan det være at akkurat denne prøven var slik, og at det kan finnes friske spermier i nye sædprøver mannen avleverer. Det er uansett det beste å snakke med Purvis, for han er den beste innen sitt felt.

Lykke til, TS, uansett hva løsningen blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pippi1979

Takk:) Jeg pratet med Riksen i dag, og de sier at dette ikke er så ille. At vi fint kan bli gravide, og at de kun sjekker 200 sædceller ved en sødprøve. Jeg klamrer meg til håpet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om de bare sjekker 200, så er det jo sjans for at det kan være noen friske. Lykke til hos Purvis. Har hørt om MANGE som har fått god hjelp hos han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi fikk beskjed at mannen hadde veldig mye nakke, hode og halefeil. Det var visstnok en prøve som skal være over 4%, mens min mann hadde kun 1%. Vi har prøvd i 1 år og gitt opp og henvisning ble sendt til assistert befruktning.

....og jeg fant akkurat ut at jeg er gravid!! VELDIG uventet! Vet ikke helt om jeg tror på det enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...