Marikke Skrevet 26. april 2012 #341 Del Skrevet 26. april 2012 Jeg har ei perfekt lita frøken i magen Alt var flott, men jeg ble satt litt tilbake. Men jeg forholder meg til min termin, for viss ikke har jeg testet positivt da jeg var 3+1 uker.. Ble satt til at jeg er 16+5 i dag. Men morkaken min ligger kant i kant med livmorhalsåpningen.? Jeg får UL i august for å sjekke at den har vokst seg oppover. Om den ikke gjør det, hva skjer da? Gratulerer med frisk og fin jente, Orchideae!! Hvis morkaka ligger i veien for åpningen når det nærmer seg fødsel, tror jeg det kan bli snakk om keisersnitt. Men siden livmoren skal utvide seg mye mer frem til da, så er det ganske sannsynlig at det blir bedre plass der nede før du skal føde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 26. april 2012 #342 Del Skrevet 26. april 2012 Gratulerer med frisk og fin jente, Orchideae!! Hvis morkaka ligger i veien for åpningen når det nærmer seg fødsel, tror jeg det kan bli snakk om keisersnitt. Men siden livmoren skal utvide seg mye mer frem til da, så er det ganske sannsynlig at det blir bedre plass der nede før du skal føde De regnet med at det ville rette seg, men ville sjekke for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjørnemamma Skrevet 26. april 2012 #343 Del Skrevet 26. april 2012 jeg ble satt tilbake 9 dager med min forrige + at jeg gikk 8 dager over termin.. Ikke gøy. Men fikk god oppfølging med ultralyd. Ut kom en frisk og fin jente. Litt kalk i morkaka bare, ellers ingen tegn på overtidsbarn;) man må bare overlate ansvaret litt til naturen... Det går nok kjempefint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 26. april 2012 #344 Del Skrevet 26. april 2012 Jeg har blitt flyttet frem to ganger, så jeg er egentlig veldig spent på når jeg egentlig blir mamma slik på ordentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 27. april 2012 #345 Del Skrevet 27. april 2012 Åh må bare sutre litt i dag!! Jeg føler meg så sliten, så sliten. Som en utvasket fille. Føles ut som huden i ansiktet mitt har flyttet seg NED 20 cm i løpet av natten. I tillegg til smerter i rygg og nakke som er helt ulevlig og jeg har igjen 6 timer på jobb - sittende Og nevnte jeg hodepinen? Hodepinen som omtrent kveler meg... Agh.... *Sånn dagens utblåsning og nå skal jeg snu snart å være frk. Positiv igjen!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 30. april 2012 #346 Del Skrevet 30. april 2012 Håper du føler deg bedre, Illicitus! (Hva betyr illicitus, egentlig?) Her går det også opp og ned. For et par uker siden begynte jeg å føle meg bedre, og vurderte å ringe legen for å få gradert sykmelding (i motsetning til 100 %), men så fikk jeg bronkitt for tredje (!!!) gang i år, og ble slått rett ut igjen. Fy søren, da fikk jeg meg en knekk. Men nå er jeg på bedrings vei igjen, og planen er å begynne å jobbe 50 % fra onsdag. Gleder meg til å komme i gang igjen, og håper håper håper at jeg har energi og ork nok til å jobbe. Det blir nedtur av en annen verden hvis jeg må kaste inn håndkleet enda en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. april 2012 #347 Del Skrevet 30. april 2012 Her er det fint. Merker at bekkenet protesterer litt hvis jeg bøyer meg mye og sitter lenge på gulvet (sånn går det når jeg skal henge med gutten min!), men ellers merker jeg lite plager. Er 19 uker nå, og magen har omsider begynt å komme. Var på ultralyd i forrige uke, og da fant vi ut at vi venter en frisk og fin liten gutt. Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 30. april 2012 #348 Del Skrevet 30. april 2012 Så koselig, Ciara! Deilig å få vite at alt ser bra ut på UL. Nå har jeg begynt å kjenne spark fra den lille hver dag, både sent og tidlig, og sparkene er så kraftige at de kjennes utenpå magen. Så mannen har også kjent mini sparke! Jeg hadde nesten glemt hvor koselig det er å ligge og kjenne på at babyen turner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. april 2012 #349 Del Skrevet 30. april 2012 Samme her, det er så koselig! Akkurat som sist føler jeg en helt ny tilknytning til babyen nå som han sparker så jeg kjenner det. Flere ganger om dagen tenker jeg "Nei, der er jo du, lillegutt!" hehe. Synes det er spennende med et barn til. Tenker mye på om han her vil være lik broren eller ikke, ser mest for meg en liten mini Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. april 2012 Forfatter #350 Del Skrevet 30. april 2012 Babyspark er herlig Jeg er også veldig spent på om snuppa blir lik storebror - eller om hun blir lik meg eller pappan osv. Storebror er veeeldig lik pappan, med noen innslag av meg innimellom, så det blir utrolig artig å se 22 uker idag, syns svangerskapet har gått fort sålangt - hva med dere andre? Kan ha noe med at jeg er annengangs og har mye annet som opptar tiden nå, enn første gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 30. april 2012 #351 Del Skrevet 30. april 2012 Jeg er jo også annengangs, men jammen synes jeg det går sakte alikevel. Først var det kanskje skrekken for enda en abort som gjorde dagene og ukene lange, nå er det krykkene og det at jeg føler meg bundet fast hjemme fordi alt annet gjør mer vondt. Håper og tror at jeg kan bli litt mer optimist etterhvert, det hjelper nok på når eksamen er over og jeg ikke lengre føler at jeg risikerer å ha kastet bort ett år på studier uten å klare å ta eksamen pga helsa. Jeg SKAL klare eksamen. Alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 1. mai 2012 #352 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg synes også tiden går fort. Men det har nok mye med at jeg har ei lita jente fra før. Dagene og ukene bare flyr! Jeg har gått i surr i ukedagene nå som jeg har vært sykmeldt så lenge, men av og til går jeg jammen i surr i årstidene også. Hva? Knopper på buskene? Var det ikke nettopp jul, da? Kvist: Stå på! Men hvis du må stå over en eksamen, så er ikke året bortkastet, da. Du har jo lært mye, og har grunnlaget på plass når du tar opp faget igjen. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 1. mai 2012 #353 Del Skrevet 1. mai 2012 [quote name='Marikke' timestamp='1335857802' post='10889775' Kvist: Stå på! Men hvis du må stå over en eksamen, så er ikke året bortkastet, da. Du har jo lært mye, og har grunnlaget på plass når du tar opp faget igjen. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #354 Del Skrevet 1. mai 2012 I morgen tidlig reiser vi med lillegutten til Gran Canaria - ferie i 2 uker og det blir så hææææææææææærlig Gleder oss helt sinnsykt, faktisk den første ordentlige ferieturen med E - måtte jo gjøres i år, for føler at snuppa i magen er for liten til å tas med til syden neste sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 1. mai 2012 #355 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg synes svangerskapet både går sakte og fort på en og samme tid. Kan være at jeg synes tiden går sakte siden jeg venter på pappaen skal komme hjem, samtidig som at det skjer såpass her at tiden går fort. Jeg er førstegangsfødende... Hva er siste frist å reise med fly når man er gravid forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 2. mai 2012 #356 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Jeg synes svangerskapet flyr unna, og må tenke meg grundig om når folk spør hvor langt på vei jeg er. Merker stor forskjell fra sist svangerskap, der jeg liksom var gravid hele tiden. Nå er det litt mer sånn "Ups, jajamensann, jeg er visst gravid, det må jeg ikke glemme". Jeg merker jo at jeg er gravid veldig godt, men det er bare det at det er så mye annet å tenke på både på jobb og hjemme at det havner litt i andre rekke. Litt kontrast til forige gang, da jeg visste nøyaktig hvor langt jeg var kommet i uker+dager. Her har vi hatt en skikkelig kjip langhelg, der vi har vært syke på tur. Først snuppa, men det gikk fort over, deretter gikk jeg ned for telling, og da jeg såvidt begynte å komme meg, gikk mannen ned for telling. Så jeg er mer sliten nå enn det jeg har før helgen startet. Ellers er formen i grunnen fin, men jeg begynner å bli veldig sliten. Det funker ikke så bra å jobbe 80 %, blir i grunnen bare mer å gjøre på mindre tid. Er litt i tenkeboksen om dagen. Skal til kontroll neste uke, skal ta en prat med legen om det da. Illicitus: Jeg tror det avhenger av flyselskap, hvor lang flygning det er, og om det er utenlands- eller innenlands. Norwegian tillater f.eks gravide å fly inntil to uker før termin på tuter under fire timer, og inntil fire uker før termin på resten. Men jeg tror noen er strengere, og noen kraver legeattest når det nærmer seg. Endret 2. mai 2012 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 2. mai 2012 #357 Del Skrevet 2. mai 2012 UL i dag 2 armer som konstant lekte skyggebokser! 2 ben som lå og sprikte. Var vel morro å vise fram intime deler? Rett og fin ryggrad. Fint og rundt hode. Blære, magesekk og hjerte som fungerte supert. Morkake som lå inn mot ryggen min. Såvidt vi fikk se ansiktet noen få ganger, var mere intr. i å se ned mot magen sin. Og til slutt såvidt omrisset av 2 små kjønnslepper Vi venter ei lita jente ! Jeg ble forresten også flyttet fram til uke 17 + 0 i dag, ikke 16 + 2 slik vi har trodd Merkelig å være på UL egentlig. Den fantastiske graviditetsfølelsen som så mange snakker om kjenner jeg ikke noe særlig til. Jeg vet at det er liv der, at vi skal bli foreldre og vi er veldig glade for det. Men jeg kjenner ikke en så stor tilknytting til henne enda.... Det kommer vel når jeg får henne i armene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 2. mai 2012 #358 Del Skrevet 2. mai 2012 Gratulerer, tr.heimspia83! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 2. mai 2012 #359 Del Skrevet 2. mai 2012 Takk takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 2. mai 2012 #360 Del Skrevet 2. mai 2012 Gratulerer med ei lita jente i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå