Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det i går? Det var legetime ang. videre henvisning til gynekolog, sant? Håper hun var forståelsesfull ihvertfall. :klem:

Men åh, nå fikk jeg skikkelig julestemning av å lese her inne! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du tenker ekstra på engelen på denne tiden. Men bare tenk - neste år er det kanskje en liten knert til på julekortet? *håpehåpe*

Vi har feiret jul alene siden tassene kom, og det skal vi i år også (for tredje gang). Jeg synes det er helt topp! Klart det er trivelig å feire med masse familie og greier også, for det er jo tradisjonen jeg er vant med, men det blir mye roligere når vi er alene. Ingen masete tanter, "skjulte" konflikter eller altfor trange hus! De siste årene før vi fikk barn syntes jeg faktisk at jula var mest stress og styr. Nå har vi liksom innført våre egne tradisjoner, en god mix av mine og mannens og noen nye "just for us". Er stadig på utkikk etter nye ideer til tradisjoner vi kan innføre! Fikk en koselig en i fjor som vi definitivt skal gjenta i år, nemlig at alle tassene får nye pysjer lille julaften, slik at de kan dusje, ta på helt ny pysj og så drikke kakao til barnetv "kvelden før kvelden". Det var utrolig koselig i fjor og skal definitivt gjøres i år også! :jepp:

(...også har jeg bestemt at vi ikke skal bake tradisjonelle julekaker, fordi de blir bare tørre og kjedelige. Vi skal heller lage sjokoladekjeks og andre kaker som kan fryses!)

Åååååå, nå begynte jeg å glede meg til jul!!! :hoppe:

Høres så koselig ut med pysj-kakao-kos! :hjerte: Det må være en ny tradisjon å følge ja!

Godt det er flere enn meg som greier seg fint uten plikt-familiesammenkomster. Jeg orker ikke å sitte å late som om jeg blid og interesert, når vi faktiskt kan ha det koselig alene. Men vi får se. Jeg vil så gjerne at de nære familieforholdene skal fungere fordi vi er så få, men blir dessverre skuffet så altfor ofte.

Vi satser på snuppa ikke blir alene på neste års julekort! :Nikke:

Åh, nå fikk jeg også julestemning ;) Jeg har gjort litt som Mayami, ikke bakt tradisjonelle julekaker, men har laga noen "kongelige nøttekaker" som er kjempegode, og sarah bernard bakte jeg et år (de vil jeg ha igjen i år). Så jeg lager litt egne tradisjoner på julekakene. Og den tradisjonen med pyjamaser og kakao hørtes kjempekoselig ut syns jeg! Det må være kjekt å få satt sånne type tradisjoner ettersom barna er store nok til det :) Julenisse-gaver er nok veldig lurt tror jeg, for jeg husker at julaften var en utrooolig lang dag fram til gavene da jeg var liten :fnise: Kjekt å få en gave hver å leke med fram til det endelig skjer noe, selv om det er mye koselig på tv også.

Ikke enkelt å få tatt gode bilder av de små alltid nei. Men så lenge ett er brukbart, så holder det ja. Vi skal også få bestilt julekort i dag eller morgen er planen (bruker av fotografbildene).

Og alle forberedelsene til jul er så koselige ja! I år har jeg bestilt til-fra-lapper med bilde av ungene på (fotoknudsen), og har planer om å pakke inn alle gavene i likt papir med de fineste til-fra-lappene ;) Jeg er heller ikke så ivrig på selve julefeiringa i år, for vi skal være hos svigers. Så jeg får verken pinnekjøtt eller riskrem... Og jeg slapper ikke av like mye der som hjemme hos mine foreldre heller + at å sitte og amme i et rom fullt av folk frister ikke heller, tror jeg får gjemme meg litt vekk i år ;)

Jeg baker også det jeg har lyst på! Pepperkaker (har så mange morsomme utstikkere), brunepinner (kjæres favoritt) og cc-cokies må med, og så lager jeg noe nytt hvert år. Mamma sper på med noen av de tradisjonelle fordi hun synes jeg MÅ servere dem, men så lenge jeg slipper å bake dem selv så er det helt greit! ;) Kanskje jeg skal prøve meg på SB i år? Inbiller meg at de er vanskelige...

Jeg husker at julaften var så lang, så jeg synes det er kjekt om de koser seg med noe fram til middagen. Husker vi fikk velge oss èn gave på formiddagen og et år tok vi selvfølgelig den største og til vår store skuffelse var det turkise snowjoggs! :ler: Ungene skal få slippe sånt!

Kjempefint med personlige til og fra lapper! Ble fotobok til svigers og oss selv her. Tenker å lage ei fotobok med snuppa annenhvert år. Vet ikke om jeg bestiller julekortene fra Foto Knutsen, selv om jeg liker fotoboken godt. Synes frakta er litt dyr...

Skjønner godt at du ikke slapper like godt av hos svigers, spesielt med amming i år. Dere får ta igjen pinnekjøttet og riskremen en annen dag i jula. Kanskje før jul?

Vi skal invitere til jul i nytt hus i år. Det blir herlig. Vetlo snakke om julenissen, men ho er veldig redd han.

Åh, det blir koselig! :hjerte: Vi skulle det i fjor vi, men jeg måtte jobbe! :( I år slipper jeg det, men jeg er ikke sikker på om det faller i god jord at jeg ønsker jula hos oss i år også... Men jeg ble jo snytt for det i fjor.

Huff, sånt er skummelt! Håper legen tar deg på alvor og at alt går fint! Skal tenke på deg i dag! :klem:

Takk, Maymi! Legetimen gikk greit. Først var hun litt negativ og syntes jeg kom litt tidlig får å bli utredet siden vi bare er i PP8. Men etterhvert skjønte hun at jeg hadde gode argumenter; sex uten prevensjon siden SA`en for 13 mnd siden, alder, at kjære skulle ha begynt på en ny medisin, osv. Hun trodde vel først at jeg bare var "stressa", men forsto etterhvert at det er gode grunner til å begynne å se på det og at jeg ikke er veldig stressa. Som jeg sa til henne; jeg vil ikke få beskjed om at jeg skulle ha kommet tidligere! Henvisning er nå sendt, så får vi se. Håper jo at vi geier det på egenhånd, men det er greit at vi har begynt å se på om vi kan trenge litt hjelp.

Vi har det så fint sammen, vi tre, og jeg har vært gravid to ganger, så jeg tror nok at vi får det til. Jeg var mere stressa før, men når vi ikke greide det "med en gang" har jeg etterhvert senket skulderne litt. Dessuten er det jo mye festlig som skal skje i nov. og des. så jeg ser ikke mørkt på å få tatt meg et glass vin eller tre. ;) Håper jo selvfølgelig at jeg slipper å drikke, men det er litt godt å ha julebordet som en liten belønning hvis vi ikke skulle greie det denne PP`en heller.

Fikk også antibiotika mot det som hun trodde var en betennelse i brystet. Synes det er litt skummelt, men jeg fikk beskjed om å komme tilbake i morgen hvis jeg ikke ser bedring!

Snuppa og kjære ble sendt ut tidlig og planen var å legge seg igjen. Men jeg var sulten og våken fordi jeg vant med å stå opp så tidlig, så her sitter jeg, og surfer og ser på frokost-tv. Får vel unne meg en formiddagsdupp istedet, sånn at kjære slipper å se på at jeg ligger og sover på sofaen i kveld også! :fnise:

Snuppa har vært feber- og kosesyk i to dager og vært hjemme fra bhg. Vi har begynt dagene tidlig (kl 04 en av morgenene) og jeg gått på jobb på formiddagen, så det har blitt litt lite egentid. Har vært ekstra kveldstrøtt og planen om kjærestetid har utgått! Vi får prøve å ta det igjen i helga. Ryggen er forresten ikke så mye bedre og :sengekos: er liksom ikke det første jeg tenker på når det er vondt å bevege seg. Men nå må jeg bare trosse vondtene, som en som regel glemmer når en først er kommet i gang. :lur:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også tiden før jul er mest kos, julen er så full av stress synes jeg i alle fall på den kanten av landet vi bor nå. Alle skal liksom ha en bit av deg..

I år skal vi ha juletre for første gang, det gleder jeg meg litt til :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Pusilus! :Nikke: Blir koselig med eget juletre da!

Kanskje vi kan lage ny tradisjon med å pynte juletreet sammen med suppa nå når hun har blitt så stor? Ser for meg at det kan bli koselig. :hjerte: Hun var i allefall flink til å ta av treet i januar!

Lurer på hvorfor det bestandig blir stress når vi skal i bhg samme hvor god tid vi har? Blir så oppgitt og lei meg for at det nesten hver dag jeg skal levere sent blir sure miner og diskusjoner fordi hun vil gjøre alt annet enn det jeg har forberdt henne på at vi skal gjøre. Føler at jeg bare maser, forklarer og diskuterer, og at de timene vi har kost oss sammen på morgenen er bortkastet. Blir for dumt å levere til frokost i bhg bare for å slippe styr!

Ble ekstra ille idag fordi en gutt var slem og fikk snuppa til å hylgrine idet jeg forlot avdelingen. Når jeg kom ut i bilen visste jeg nesten ikke hva jeg skulle gjøre med meg selv. Jeg fikk så vondt inni meg og ville bare grine. Føler ikke at humøret/hormonene er helt på min side om dagen. Litt for mange nedturer, sinne og likegyldighet/oppgitthet. Heldigvis forsvinner det like raskt som det kommer.

Har hatt en frem og tilbake dag idag. Bare kjørt fram og tilbake; snuppelevering, hjem til mamma for å hjelpe henne, handle mat, sette av mamma igjen, kjøre hjem med mat, sette på plass, spise, hente snuppa, hjem og vaske vinduer, ut til kiropraktor, bomtur på møbelbutikk og springing etter snuppa som ELSKER å stikke av fra meg (har mest lyst å la henne rote seg bort for å lære henne lekse, men tørr ikke å slippe henne av syne!), hjem til halvferdig middag, og nå er snuppa i seng og jeg skal bare slite sofa og kose meg i kveld (har kjøpt sushi OG lage dippe til potetgull). I morgen er det kjøpesenter og cafe med god venninne, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med sånne stressdagar og utrulig irriterande når ungen berre stikker av stad, sånn kan vetlo og finna på. Håper du slappa godt av i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det i går? Det var legetime ang. videre henvisning til gynekolog, sant? Håper hun var forståelsesfull ihvertfall. :klem:

Men åh, nå fikk jeg skikkelig julestemning av å lese her inne! :hjerte:

Hei, du hadde visst sneket deg inn med et innlegg mens jeg satt å skrev selv! ;)

Fikk henvisning til spesialist ja. Vet ikke om det er til gynekolog, men hun nevnte navnet på en privat klinikk her. Gruer meg, men samtidig er jeg avslappet til det. Følelsene endrer hele tiden! :eeeh:

Jeg er i julestemning jeg! :hjerte: Har ikke pyntet eller spist julemat, men har tenkt tanken! :fnise: Men jeg har lest julemagasiner, drukket gløgg, spist pepperkaker og er nesten ferdig med gavene. Har noen småting igjen, og de værste gavene; mamma, svigermor og svigerfar.

Har god tid til pynting, baking og kos framover! Gleder meg!

Kjedelig med sånne stressdagar og utrulig irriterande når ungen berre stikker av stad, sånn kan vetlo og finna på. Håper du slappa godt av i går kveld.

Er heldigvis ikke så mange sånne dager, heldigvis. Snuppa synes det er så gøy å bli sprunget etter. Dessverre må jeg springe etter henne og da blir det jo enda morsommere. Men nå har jeg begynt å bare plukke henne opp og bære tilbake henne uten å si noe, i tillegg varsle ifra på forhånd om at hvis hun stikker av så må hun sitte i vogna. Håper det hjelper på sikt!

Har hatt noen avslappende kvelder foran tven. Mest halvsovende til kjæres fortvilelse. :P

Håper du har hatt en mye bedre dag i dag, og sushi + chips og dipp hørtes nydelig ut ;)

:klem:

Dessverre spiste vi litt før mye pottis og dippe før sushien, men godt ble det! :wink:

I dag har ryggen vært helt forferdelig. Jeg har hatt så fryktelig vondt og hatt problemer med å gå. Likevel har snuppa og jeg vært på besøk hos ei venninne som bor utenbys og vi har hatt mamma på middag. Jeg tok to voltarol i ettermiddag, og det begynner å hjelpe. Tror ikke den laaaange dagen på shopping i går var så lurt. :unsure:

I morgen begynner jeg på den tredje uka med ryggvondt. Jeg har hatt mye vond rygg oppigjennom, men ikke på denne måten og ikke så vondt så lenge. Så nå blir det tur til legen for å få henvisning og sykmelding. Skal prøve den private helseforsikringen på jobb siden dette er et nytt problem, og håper derfor på snarlig hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ryggvondt er BAD! Håper du kommer til noen dyktige folk på området, og at det ting bedres snart. Når man ikke kan gå (knapt), er det noe som er spinnhakkanede gale ja.

Skal si du begynner å bli klar for jula.... Blir litt stressa bare av å tenke på det jeg, for det er jo første jula i nye huset, og jeg må handle selv julepynt og stasj. Får ikke ta det så hardt. Kanskje kikke etter litt gaver på nett? ;)

Spennende å høre om henvisning til gynekolog eller hva det var også, det er godt å vite at man følges opp og får hjelp om det trengs.

Ha en kjempefin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedama er her så nå skal jeg ut å gå tur etter bhg.levering. Doctors orders! Fikk en uke sykmelding for å gå tur og bli bra i ryggen! Skal virkelig prøve å gjøre dette til en meg-uke, og ikke ta-igjen-alt-jeg-burde-ha-gjort-tidligere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sounds lovely! Håper det blir godt vær da, så du får mange fine turer... IKKE ta husarbeidet nå, heller flyt enn vond rygg. Thank heaven for vaskedama! Og god bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ryggvondt er BAD! Håper du kommer til noen dyktige folk på området, og at det ting bedres snart. Når man ikke kan gå (knapt), er det noe som er spinnhakkanede gale ja.

Skal si du begynner å bli klar for jula.... Blir litt stressa bare av å tenke på det jeg, for det er jo første jula i nye huset, og jeg må handle selv julepynt og stasj. Får ikke ta det så hardt. Kanskje kikke etter litt gaver på nett? ;)

Spennende å høre om henvisning til gynekolog eller hva det var også, det er godt å vite at man følges opp og får hjelp om det trengs.

Ha en kjempefin dag!

Er jo ikke helt klar for julefeiring, men koser meg nå. Sitter på nett (amazon.co.uk via biit.no) og shopper litt smågaver nå med tv og en kopp te. :hjerte: Skulle hatt mere juelpynt jeg også, men jeg finner ikke noe jeg liker. Har masse (arvet) til treet, men mangler til huset.

Er ikke så værst i dag, men tørr liksom ikke å tro at jeg er på bedringesvei helt enda. Det har vært noen opp og nedturer de siste ukene.

Er spennende med henvisningen ja. Håper jo selvfølgelig vi får det til før vi får time! ;)

Sounds lovely! Håper det blir godt vær da, så du får mange fine turer... IKKE ta husarbeidet nå, heller flyt enn vond rygg. Thank heaven for vaskedama! Og god bedring!!

Ikke så værst vær, men det skal visst endre seg. Bare å kle på seg da, og håpe det ikke blir for jævlig! :sno:

Nei, med vaskedame trenger jeg ikke å ta så mye husarbeid. Love her! :hoppe: Klesvask er fint å ta (lett bevegelse), mens matlaging kan være vondt på dårlige dager (litt for statisk).

Ja, var altså til legen i går. Hun var fast bestemt på sykmelding og det var litt godt. Kan være vanskelig å få til ekstra trening i full jobb, og litt vanskelig å slappet av med skuldrene under ørene. Fikk også en kur på betennelsesdempende, men den kommer jeg ikke til å ta. Googlet litt og det passer veldig dårlig sammen med ønsket om å bli gravid. Akkurat nå kjennes det ut som jeg klarer meg uten tablettene.

Har hatt mye stikkninger og stiv mage de siste dagene og er jo spent på om hvordan EL og LF, og om det nye kosttilskudden virker. Men jeg skal prøve å roe ned enda litt til og tester derfor ikke etter EL. Så da er det bare å :humpe: og så vente for å se om det blir full fest eller bilkjøring på julebordene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ryggvondt er BAD! Håper du kommer til noen dyktige folk på området, og at det ting bedres snart. Når man ikke kan gå (knapt), er det noe som er spinnhakkanede gale ja.

Skal si du begynner å bli klar for jula.... Blir litt stressa bare av å tenke på det jeg, for det er jo første jula i nye huset, og jeg må handle selv julepynt og stasj. Får ikke ta det så hardt. Kanskje kikke etter litt gaver på nett? ;)

Spennende å høre om henvisning til gynekolog eller hva det var også, det er godt å vite at man følges opp og får hjelp om det trengs.

Ha en kjempefin dag!

Vi også, og i tillegg skal vi ha langveisgjester i 6 dager :daane: Godt det er mine foreldre sier jeg for de klarer seg fint selv og tar i et tak der det trengs :Nikke:

Vaskedama er her så nå skal jeg ut å gå tur etter bhg.levering. Doctors orders! Fikk en uke sykmelding for å gå tur og bli bra i ryggen! Skal virkelig prøve å gjøre dette til en meg-uke, og ikke ta-igjen-alt-jeg-burde-ha-gjort-tidligere! ;)

Fikk du kommet deg ut en tur når vaskedama var hos dere?

Godt du fikk henvisning videre, og hvis det var til den private klinikken (i den byen jeg mener du bor i) så er det nok til den gynekologen som bare tar i mot henviste pasienter. Jeg har en venninne som har vært der og er storfornøyd med oppfølgingen de fikk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liksom ikke tenkt på hvordan det vil bli å møte på denne klinkken (som jeg er nysgjerrig på om er den samme som du tror. PM?), Pusilus. Litt fordi jeg er redd for at jeg må vente lenge og for at de der også synes vi skal prøve lengre på egenhånd, men mest for at nå når vi har fått henvisning så hadde vært så typisk at vi får det til selv.

Men det skal ikke være lett. Måtte krangle/surmule meg til sex igår... :angry: Vi var begge i dårlig humør, men jeg hadde varslet ifra om at vi burde ha sex (han vet godt hvordan det funker!). Og selvfølgelig er det han som skal ta første skrittet og tenne meg, når jeg er sur på han. Skjønner godt i ettertid at han ikke giddet å prøve seg på ei sur, trøtt kjærring! :fnise: Men der og da hadde jeg jo selvfølgelig heeelt rett! Kjeftet ("jeg greier ikke dette alene!"), gråt og surmulte til han "ga" sag. Ville jo ikke gi etter siden jeg fremdeles var sur på han, men var fornuftig nok til å gi meg. Jeg hadde tross alt fått viljen min. :ler2:

Helt unødvendig at vi var så sure egentlig. Vi hadde en koselig kveld sammen. Vi fikk satt sammen spisestuesofaen og plassert den. Godt vi har stor spisestue for den tok mye større plass enn jeg trodde! Nå må alt av lamper, speil og bilder flyttes etter spisebordet, så det ble litt mere ekstra arbeid enn jeg hadde planlagt. Heldigvis har vi ikke pusset opp vegger og tak, så noen nye hull her og der er ingen krise.

Sitter nå å ser på været. Har planer om en lang kjøretur med mamma, men jeg vet ikke om det er det beste føret. Orker egentlig å utsette turen heller. Vi får bare ta det med ro!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda, det var jo måte til koselig elskovstund på dere.. Håper det bærer frukter da!! Håper neste gang blir med mindre sure miner...

Gikk bilturen bra? Eller ble det ikke noe av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må ikke snakke om hvor romantisk det var! ;) Håper på litt koseligere runde i kveld. Vi er venner og har klemt og kysset mye, så det lover godt.

Blir tur idag. Været var så dårlig og mammas form like så.

Har sendt avgårde kjære og snuppa tidlig. Ble så tidlig at de måtte vente utenfor bhg i 10min. på at den skulle åpne! :fnise: Ligger og prøver å sove, men er for våken og sulten. Kroppen er så vant med å stå opp i sekstida, så den skjønner visst ikke opplegget! Hjelper ikke at leileboeren har vært ut og inn tre-fire ganger på to timer. Gleder meg til han slutter å røyke!

Så det er vel bare å stå opp å begynne dagen med en lang, rolig frokost og ei bøtte te! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftige EL.smerter idag. Vondt å sette seg innimellom. Tydelig at EL er på vei.

Men det morsomste tegnet på EL, som ikke er like tydelig hver mnd., er at kjære blir kjekkere og jeg får liksom ikke nok av han. :hjerter: Og dette er samme mannen som ikke kunne gjøre noe riktig for to dager siden! :ler:

Har lagt inn en liten bestilling på iHerb og lagt bare 25 produkter i ønskelista! :daane: Kan ikke få nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble to iHerb-bestillinger til... :sjenert: Kunne sikkert bestilt mere, men nå får det være nok for en liten stund. Snakk om å bli "hooked"! :blush:

Har dag to med snuppekos. Fikk ikke gjort så mye i går fordi vi hadde arbeidsfolk som "aldri" ble ferdige. Ble en runde "på byen" i dag istedet. Fikk med mamma og det er greit å være to på snuppa, spesielt når det er så mye folk som på lørdager. Men hun er ganske flink også, foruten når hun bestemmer seg for å stikke av. Så veslevoksen når hun vil på cafè, og takker for maten og sier den er nydelig, når hun legger varer i kassa og stolt valser ut med pose i handa etter jeg har betalt (for hun vet at alt må betales), når hun sitter på stordo (hjemme foretrekker hun potta for da trenger hun ikke hjelp), og uredd trasker avgårde. Hun holdt på å le seg ihjel når ei dame repiterte det hun sa når hun skulle "gå trappa selv". :hjerte: Vi koser oss og jeg er så stol av henne, men samtidig er jeg litt oppgitt over trassen og at det blir stortuting når hun ikke får viljen sin. Det har vært ganske greit lenge nå, men nå får vi det visst tilbake med renter! ;)

Fikk gjort unna nesten alle ærendene jeg hadde; kjøpe "sølv" sidebord (aluminium) til spisesofaen og strømpebukser til julebordene. Ble ikke noe lampe for å ha på bordet eller den store blomster potta jeg ser for meg inni hodet mitt ;) , med det er fordi jeg har så vanskelig for å bestemme meg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er stolt av henne ja! :hjerte: Store, lille jenta mi!

Ble sykemeldt enda en uke pga ryggen. Skal bli godt med lengre tid til trening og egentid! Har hatt 4 dager med snuppa og det er kos, men det er også en del arbeid, må jeg innrømme! Kjære har vært på jobb og jobbet med hjemmet, så vi så ikke så mye til han i helga. Og med en rygg som krangler blir det litt mye når alt faller på meg.

Har vært til lege og kiropraktor med snuppa på slep. Hun er grei å ha med seg på sånt,men det ble ikke noe dupp på henne, så jeg er redd det blir litt "uenigheter" til kvelds. Men jeg skal ut i damelag, så det blir kjæres "problem".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iherb. :rodmer: Hva slags greier kjøper du der? (Det er jo så mye å velge mellom! :fnise: )

Snuppa høres bare helt herlig ut! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...