Gå til innhold

Er kosen slutt allerede? :-(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min er 12 uker og har ikke lenger tid til å ligge på magen min å kose seg :-( Vi hadde en tøff start sammen hvor det endte med at jeg fikk fødselsdepresjon og ikke fikk så godt kontakt med henne på en god stund.

Jeg har hatt vel en måned med henne hvor hun har kost seg med å ligge på magen, men nå er tydeligvis det over :-(

Alle sa til meg at jeg måtte ta vare på tiden og kose meg. Jeg gjorde ikke det og angrer :-(

Det er ikke stort å gjøre med det nå. Tror jeg bare trenger å lufte det litt. Jeg skal heretter nyte hvert eneste koseøyeblikk!

Er det mulighet for at hun blir mer kosete igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min er 18 år og er forsatt kosete, så ta det helt med ro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille tass er litt over ett år, og når jeg strekker armene ut og sier: "kom og få kos", springer han mot meg og hviler hodet i armene mine. Også lager han samtidig søte koselyder: Mmmm Mmmm Mmm...!

Det er gull, det! :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag satt jeg med treåringen min i armkroken gjennom barne-tv, mens han lente hodet sitt mot meg og strøk meg på armen. Og i helgene får han lov til å komme inn i vår seng på morgenen før han står opp, da ligger han helt stille inntil og slapper av.

Som baby hadde han stort sett ALDRI tid til kos, for da skulle jo verden utforskes må vite ;) Ting endres fort, og alt kommer i bølger. Så selv om hun nå har det litt travelt kommer det garantert nok situasjoner om kort tid igjen hvor kos er prioritert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille har blitt kosete nå som han nærmer seg 2 1/2, så ikke fortvil, ts... Min har aldri hatt tid til å kose før!! Jeg tvang han til å ligge ved puppen til han var seks mnd, men da var det full nekt og hadde det vært opp til han så hadde vi gitt oss mye før... :fnise: Han var nysgjerrig på verden og skulle se, ta på, lytte og lære, men som sagt har han plutselig finni ut at fanget til mamma er koselig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barmet ditt har akkurat nådd alderen hvor de begynner å interessere seg for omverdenen i større grad, og ikke minst for leker. Så bruk tid på å leke litt med babyen.

Har du noe godt bæretøy, kan du jo bære på tur. da får babyen se verden fra ditt perspektiv, noe som er svært utviklende for barnet, det får stabiliserende muskeltrening helt gratis og når babyen blir mett på inntrykk kan hun lene seg inntil deg og sove en liten lur.

Så kan du pjuske på henne når hun sover...

Og hun kommer nok tibake i faser hvor hun igen trenger nærhet og kos. Masse kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 åringen min er en liten kooosegutt. Må stadig opp i armene til mamma og kose. Han er fort klar for lek igjen da, men en liten kosestund må han ha.

3 åringen har begynt å dele ut hjertelige susser.

Det er håp! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår begynner først nå, i en alder av 2 1/2, å bli kosete. Til mors store glede :)

Men hun sitter/ligger ikke mange minuttene oss før hun spretter opp og vil hoppe i senga/sofaen eller finne på noe annet sprell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...