Gå til innhold

Bolig fra 2007 - ser ut som noe fra 90-tallet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som er så galt med dette? :klo: Badet er dritfint, kjøkkenet er heller ikke ille. Litt for mye møbler og kræsj i stua i 1.etg, men det har iallefall potensiale! Men det var kanskje det du prøvde å si :sjenert:

Ville også ha byttet ut noen sofaer :tongue:

Tja...

- diiigert hus men knøttlite, mørkt kjøkken med planløsning som vårt gamle 70-tallskjøkken

- kombinasjonen laserte (?) panelvegger og mørke lister og bjelker, alt føles fryktelig trangt

- de grusomme flisene i hele 1. etasjen

- peisen i hovedstua som gjør fysisk vondt å se på

- innredningen på hovedbadet kræsjer totalt med flisene og er ganske utdatert, men greit nok

- badekaret som er klint under skråtaket, hvordan skal man egentlig bruke det? Jammen bra det er prioritert sittegruppe under takvinduet der i stedet da...

Ser jo at det er valgt solide, sikkert ekslusive materialer men de gjør at huset ligger ca en halv mill over normaltakst for området og de fleste ville nok pusset ganske kraftig opp ved innflytting...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=32638582

Ut i fra hvordan denne ser ut fra "utsiden", så skulle man tro at den er fin og "moderne" inni. Jeg fikk en følelse av å komme tilbake på 90-tallet da jeg så listene og valget av møbler ellers. Møbler er irrelevant, siden de kan byttes ut. Bygget er fra 2007! Vi har ikke forandret smak SÅ mye siden den gangen? Synes leiligheten så 20 år gammel ut innvendig.

Innvendinger?

Hvilke årstall lever du i egentlig. Eneste jeg ikke har villet hatt er listverket,men slike lister setter de opp enda pga de er billig. Bygge billig,selge dyrt. Heldigvis rakk jeg å få byttet lister fr de fikk satt opp de planlagte.

Møblene? Ta deg en tur rundt i butikker...selger det samme. Bortsett fra soverommet,hvor det står arvegods som antagelig er arvet,og som er flotte møbler.

Om det så var møbler fra 90,skal man skifte alt hvert tiår?

Kom deg ned på jorden

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten så veldig billig ut innvendig. Dårlig valg av farger, og listverket var helt forferdelig - crashet greit med gulvene også. Badet og kjøkkenet var forsåvidt fint, men var veldig trangt? Interiøret var forferdelig - se på soverommene! Stua så ut som noe fra Ellos-katalogen.

Huset var veldig fint utvendig! Stilen innvendig samt interiøret var det verre med, men det var i alle fall gjennomført om det er noen trøst..

Endret av Zaphireh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I serien "nyere boliger med snodige materialvalg og løsninger" presenterer jeg dette huset, bygget i 2003, som er stort, ser fint ut fra utsiden og som er PÅKOSTET i tillegg. Og dette er hva de ender opp med: in lenke

Ytterst spesielt interiør der, ser mest ut som en hytte på Oppdal.

Leiligheten i det første innlegget var mer normalt kjip syns jeg, ikke speiselt 90-talls, men heller ikke særlig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten så veldig billig ut innvendig. Dårlig valg av farger, og listverket var helt forferdelig - crashet greit med gulvene også. Badet og kjøkkenet var forsåvidt fint, men var veldig trangt? Interiøret var forferdelig - se på soverommene! Stua så ut som noe fra Ellos-katalogen.

Huset var veldig fint utvendig! Stilen innvendig samt interiøret var det verre med, men det var i alle fall gjennomført om det er noen trøst..

Ehh, dårlig valg av farger? Hvite vegger, og hvitt/grått på badet? :klo: Badet ser da heller aldeles ikke trangt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nybygg slik leiligheta i første innlegg er, så er det faktisk helt vanlig at veggfargen er helt nøytral hvit, vanligvis er vel også flisene hvite, da de ikke anbefaler å male før etter 1 år, pga at mye beveger seg det første året av husets levetid.

Innredning på kjøkken og bad er i utgangspunktet HEEEELT minimalt, og om man ønsker benkeplate som er mer en billig, og kjøkkenskaper og plass som er mer en minimalt, er dette noe man må påskoste i tillegg. Slik ER det.

Når de bygger drøssevis med blokker tett i tett, stort sett overalt, så sier det seg selv at de må holde basisen helt nøytral. De kan ikke kjøre noen stil inne i leilighetene, da det er snakk om at drøssevis med totalt forskjellige mennesker skal kjøpe disse leilighetene, og selv lage det til sitt.

Ett vennepar av sambo og meg kjøpte en slik total-ny leilighet, de måtte kjøpe ekstra skaper til kjøkkenet, for selv om kjøkkenet var stort, så var det minimalt med skaper der. Det var minimalt med benkeplate, og siden de ønsket en annen benkeplate i tillegg, kom det på endel tusen på kjøkkenet alene, og dette er da kostnader som komm OPPÅ de man allerede har betalt for å kjøpe leiligheten.

Ikke alle har råd til å be om tilpassede ting allerede fra dag en, og er faktisk nødt til å vente ett år eller fler, før de har råd til å pusse opp og gjøre det mer sitt.

Listene derimot, hadde jeg ikke klart å levd med, og de hadde jeg malt sporenstreks uansett om det var anbefalt eller ikke!!

Men dere vet, noen er bare glade de har fått seg noe eget, som de kan gjøre mer og mer til sitt etterhvert!! Ikke alle må ha sitt første hjem som drømmehjem fra dag en, med alt perfekt, koste hva det koste vil.

Og møbler, vel, noen tar det de allerede har, og har ikke råd til å kjøpe nye møbler som matcher den nye leiligheten, fra dag 1. Tenk det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes den var fin jeg, men kunne nok spart meg for de listene som er trefarget. Men fort gjort å male de hvit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra de trefargede listene er det ikke noe merkelig med denne leiligheten.

Alle nedsettende bemerkninger kommer fra anonym bruker.

Jeg tipper at ts

a) tenker å kjøpe leiligheten selv, og gjør et desperat forsøk på å snakke ned prisen.

b) skal selge den, og forsøker seg på litt omvendt fjortis-psykologi: "kjolen min er grusom". "Neida, den er jo kjempefin!" "Neiiii, se på utringningen, er ikke den merkelig?" "utringingen er jo det fineste på hele kjolen" osv

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Hvis du ser bort fra innredningen, så ser ikke leiligheten som en 90talls en.

Selv har jeg en veldig lik leilighet fra 2009. Måtte male lister hvite for å få til det jeg liker best. Det kostet meg 500 kr mer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=32638582

Ut i fra hvordan denne ser ut fra "utsiden", så skulle man tro at den er fin og "moderne" inni. Jeg fikk en følelse av å komme tilbake på 90-tallet da jeg så listene og valget av møbler ellers. Møbler er irrelevant, siden de kan byttes ut. Bygget er fra 2007! Vi har ikke forandret smak SÅ mye siden den gangen? Synes leiligheten så 20 år gammel ut innvendig.

Innvendinger?

Ja... hvordan ser det ut hjemme hos deg? bokstaver og sånn på veggene som er på vei ut nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det der er ikke mye 90-tallet, nei. Så f.eks. ingen inkamønstrede puter, stormønstrede gardiner i burgunder, koboltblå sofa, store grønne planter, oljelamper... Jeg kjøpte min første leilighet i 1993, og jeg husker veldig godt hva som var interiørtrendene den gang... Kjøkkenet er nesten likt mitt, vi pusset opp i 2006.

Og forresten, luta furu var på 80-tallet... 70-tallet vil jeg helst ikke snakke om (prøver å fortrenge det jeg husker fra det tiåret...).

Luta furu var definitivt på 90-tallet!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra de trefargede listene er det ikke noe merkelig med denne leiligheten.

Alle nedsettende bemerkninger kommer fra anonym bruker.

Jeg tipper at ts

a) tenker å kjøpe leiligheten selv, og gjør et desperat forsøk på å snakke ned prisen.

b) skal selge den, og forsøker seg på litt omvendt fjortis-psykologi: "kjolen min er grusom". "Neida, den er jo kjempefin!" "Neiiii, se på utringningen, er ikke den merkelig?" "utringingen er jo det fineste på hele kjolen" osv

Jeg holder en knapp på b jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...