Gå til innhold

Spørreundersøkelse


kræsjbang

Hva synes du om ikke-vestlig innvandring ?  

30 stemmer

  1. 1. Hva synes du om ikke-vestlig innvandring ?

    • Er du i mot ikke-vestlig innvandring ?
      21
    • Er du for ikke-vestlig innvandring ?
      9


Anbefalte innlegg

Jeg er helt klart imot, det er ikke noen tvil eller spørsmål rundt dette. Men jeg får ikke stemt. Og jeg har kjent og vært venninne med muslimske jenter, men det var før de begynte med hijab! Jeg er forresten jurist.....

Hei, fint at du svarer, selv om du ikke får stemt. Men jeg lurer på en ting, hva i alle dager har yrket ditt med dette å gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte jeg bare skulle "sjokkere" noen da jurister bør vel være litt mere reflekterte. Haha. Men av og til kan det faktisk være bra å ikke tenke så mye om og men også, etter min mening da. Tror nok det er en grunn til at integreringen har vært feilslått, man er så rund i kantene og er så lite klar i både forventninger og krav og så reddd for å støte innvandrere at det går helt galt. Typisk et kvinnefenomen (og sosialistisk) kanskje. Jeg har vanskelig for å se at en ikke-vestlig innvandring og levesett faktisk kan eksistere sammen med og ved siden av vårt vestlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt klart imot, det er ikke noen tvil eller spørsmål rundt dette. Men jeg får ikke stemt. Og jeg har kjent og vært venninne med muslimske jenter, men det var før de begynte med hijab! Jeg er forresten jurist.....

hva mener du før de brukte Hjiab, ble de uvenner med deg, pga Hijab, eller ville du ikke være venn med dem pga Hijaben deres? skjønner ikke helt poenget ditt :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle "sjokkere" noen da jurister bør vel være litt mere reflekterte. Haha. Men av og til kan det faktisk være bra å ikke tenke så mye om og men også, etter min mening da. Tror nok det er en grunn til at integreringen har vært feilslått, man er så rund i kantene og er så lite klar i både forventninger og krav og så reddd for å støte innvandrere at det går helt galt. Typisk et kvinnefenomen (og sosialistisk) kanskje. Jeg har vanskelig for å se at en ikke-vestlig innvandring og levesett faktisk kan eksistere sammen med og ved siden av vårt vestlige.

Men det er da enda godt du inrømmer selv at dine tanker og meninger rundt dette ikke er særlig gjennom tenkte !

Hva de angår dine vanskligheter med å se at en ikke-vestlig invandrere og vår levesett kan eksistere med og ved siden deres så er du hjertelig velkommen hjem til meg og min norske samboer til ribbe og nan brød så skal du få sett litt utenfor din egen boble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det hadde vært hyggelig det, men forvent ikke at jeg endrer syn av den grunn. For selvsagt er det mange hyggelige enkeltpersoner, men for meg blir de likevel en del av en gruppe og et trossamfunn. Jeg finner bl.a islam syn på kvinner svært diskriminerende og horribelt.

Når det gjelder bruken av hijab kan jeg faktisk ikke forstå behovet for å vise hvilken religon man tilhører! For meg virker det også som et hån mot vestlige kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det hadde vært hyggelig det, men forvent ikke at jeg endrer syn av den grunn. For selvsagt er det mange hyggelige enkeltpersoner, men for meg blir de likevel en del av en gruppe og et trossamfunn. Jeg finner bl.a islam syn på kvinner svært diskriminerende og horribelt.

Når det gjelder bruken av hijab kan jeg faktisk ikke forstå behovet for å vise hvilken religon man tilhører! For meg virker det også som et hån mot vestlige kvinner.

Tror ikke det kun fins hyggelige enkelt personer, jeg er selv en del av en familie. Der alle deler samme syn, jeg kjenner også mangfoldige andre som deler samme syn og respekt for den norske kultur og regler.

Så din manglende forståelse for markering av tilhørlighet er grunnlag for å nekte ikke-vestlige invandring til norge?

For da viser du og bekrefter nok en gang at det du sier om at dine tanker og meninger rundt dette ikke er særlig reflekterte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ikke evner å se at jeg svarte på spørsmål om hijab og ikke sa noe om at det var årsaken til at jeg ikke vil ha ikke-vestlig innvandring så tror jeg ikke du skal si så mye om meg!

Og hvorfor i all verden skulle jeg ønske de velkommen? Hvorfor er det så fint at de kanskje blir flere enn etniske nordmenn? Hvorfor er det så fint for de å komme hit?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor i all verden skulle jeg ønske de velkommen? Hvorfor er det så fint at de kanskje blir flere enn etniske nordmenn? Hvorfor er det så fint for de å komme hit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også si at jeg ikke svarte "lite reflektert" fordi jeg ikke hadde gjort meg opp noen meninger, men fordi jeg faktisk ikke kan se at det er noe å reflektere over.

Og jeg må da bli respektert for mine meninger som alle andre! Hvorfor i all verden prøver man å endre de??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...