Gå til innhold

Flørter for mye?!


Charlotte

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp fått beskjed om fra min kjære samboer, at han synes at jeg flørter for mye, med andre...

Hva vil dere si er å flørte for mye?

Synes forøvrig at JEG IKKE flørter FOR MYE, har bestandig vært slik jeg...Elsker å Flørte bare... Iallefall når man flørter med andre som KAN Leken...icon_wink.gif

Hva vil dere anbefale meg at jeg gjør? Hva bør aksepteres, og hva bør ikke?

Takknemmelig for svar icon_smile.gif

Charlotte icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er flørt?

Hva kan man tillate? Vi har forskjellige grenser.

Hva er grensen din? din samboer?

Dere må finne ut av hva slags felles grenser dere skal ha.

Noen mener fra 0 til knull, en plass mellom der. Personlig syns jeg det er å strekke det vel langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flørter med alle jeg!

Unger, damer, menn og eldre.. absolutt alle.

Men grensen går når man får følelser som ikke lenger er vennskap.

Synes at du skal få lov til å flørte jeg. Det er dånt man blir lykkelig av. Og jeg tror nok til syvende og sist at din samboer også vil ha glede av det!

men hvis han synes at det er mye flørting skal du også respektere det. Flørt når han ikke er der. Vær åpen og ærlig mot ham og spør hvor han setter grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... jeg lurer på hva som er flørt jeg... Hvis jeg er ute, enten på byen eller på fest så ler jeg... danser jeg... snakker jeg med andre... Men jeg regner ikke DET som flørting. Flørting må være et SÅNN blikk, en SÅNN berøring, en spesiell måte å snakke på og til en annen... Flørting er vel når du ler av alt den andre sier og sånne ting?? Og det er vel slik en oppfører seg når en er forelsket. Jeg tror jeg er ute av "gamet" jeg... icon_lol.gif

Opplys meg??12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takker for svar, vil gjerne ha flere synspunkter icon_smile.gif

Ja, jeg vet at man bør ha en "felles" regel for hvor langt man kan gå i det å flørte.

Og vi har i og for seg, blitt enige i en slik regel. Grensen vår for flørt stopper ved kyss. Viss en går over denne grensen, er det utroskap. Det er vi begge enige i.

Men jeg har ALDRI flørtet, så "voldsomt" at jeg har kysset en annen.(ville heller ALDRI gjort det foran hans øyne, UANSETT) Derfor synes jeg det er litt dumt at han nå sier at jeg flørter for mye...

Han blir så sjalu, sier han, når jeg er SÅNN= Flørtete. Han er vel kanskje inners inne redd for å miste meg.... Men jeg føler jeg mister meg selv....icon_frown.gif visst jeg ikke får lov å flørte...

Flere som har noen ord, til meg? icon_smile.gif

Charlotte icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er også veldig flørtete, i betydningen åpen, blid og "leken" i min omgangsform - men det er likevel klinkende klar forskjell på det og den seksuelle flørten! Og det vet du best selv!

Jeg har iallfall ingen problemer med å vite når det går for langt - ta en liten test - kunne jeg vært sånn med kjeæresten til stede? Jeg setter grensen ved når jeg ville følt meg dum hvis jeg skulle bli tatt på fersken, for å si det sånn. Kjæresten min og jeg er begge litt flørtete, da mener vi den lekne flørten med "alle", en tone som er uformell og... ja, leken er egentlige det ordet som beskriver det best. Og det har ingenting med sjekkeflørt å gjøre.

Flørt kan være en omgangsform, men det er den flørten som tydelig er harmløs - nemlig den man har med venner man kjenner godt, av motsatt kjønn, venninners typer (hvis man kjenner hverandre godt) eller liknende - den åpenbart ikke-erobrende flørten; litt sånn "Hey, hey, så stilig du er idag", e.l. Dersom du flørter på en slik måte at du føler du må gjøre det når ikke typen er der, synes jeg faktisk du går for langt, og skjønner at typen reagerer. Sjekkeflørten er faktisk reservert for singellivet - hvorfor vil du sjekke noen hvis du har det bra i et forhold? Min erfaring er at den dagen du er tilfreds og trygg i et forhold, trenger du ikke de stadige bekreftelsene fra andre for å fore egoet, i hvert fall ikke på DEN måten. Nei, den sexy flørten reserveres for kjæresten, han fortjener den. Så leker jeg heller hvis jeg absolutt må ha feedback, men aldri mer enn at jeg kan stå for det og fortelle det til typen hvis han spør.

Usikkehet har ingen plass i et forhold. Flørten har gått for langt hvis den du flørter med begynner å tro det er noe å hente - for det er det vel ikke, når du er sammen med noen?

Tillit er noe av det mest grunnleggende i et forhold. Alle forhold jeg vet om der han og hun har hatt veldig ulik oppfatning av grenser, tar slutt eller skranter veldig. Det bør være balanse i et forhold, og grensesetting er viktig der. Hvis du er av den flørtende typen som trenger mye bekreftelse fra andre enn typen din, vil du kanskje trives bedre med en som har det på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...