Fredslilja Skrevet 24. juli 2004 Forfatter #281 Del Skrevet 24. juli 2004 Tror jeg må riste av meg tvangstanker om at dagboken min må være på første side nå som alle dagbøkene har slått seg sammen. En annen mulighet er jo rett og slett å tilbringe alle døgnets tider her, slik at jeg kan komme alle i forkjøpet og når noen poster i dagboken sin, poster jeg også slik at jeg holder meg på side en.... Kanskje jeg skal få et nytt mål.. Side 3 kanskje... Neida, skal være tilpasningdyktig jeg Ha en flott lørdag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 24. juli 2004 #282 Del Skrevet 24. juli 2004 Du er søt du! Skal passe på at dagboken din holder seg på side 1, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 24. juli 2004 #283 Del Skrevet 24. juli 2004 Det er jammen godt det er lørdag i dag ~ og lov å spise snop.. Ønsker deg en flott lørdag vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 24. juli 2004 #284 Del Skrevet 24. juli 2004 Hvilken sjokolade står på menyen i dag da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 24. juli 2004 Forfatter #285 Del Skrevet 24. juli 2004 Det ble ikke noe sjokolade på meg i dag, men derimot slike vannmelonsmågodter som jeg har dilla på, som forøvrig alle andre synes smaker såpe. Men det gjør ingenting - for da får jeg dem for megselv. Savnfølelsen kommer opp av og til, men nå driver jeg med positiv tanke-krigføring mot megselv, og prøver å minne megselv på alle de andre gode menneskene jeg har i livet mitt, alle mulighetene jeg har og hvor utrolig priviligert jeg er. Og det er gøy å se hvordan jeg kan snu mitt eget humør ved å bruke mine mattekunnskaper til å telle gleder istedetfor å legge sammen sorger. Er så gøy nå om dagen da jeg jobber litt sammen med en gammel bekjent som ikke har hatt det så lett, og jeg har fått for meg at jeg skal 'leke pollyanna-leken' ovenfor henne. Har lyst til å bare gi henne hennes 2 mnd av 'summerfame'. Har lyst til å virkelig SE henne. Å gjøre hverdagen hennes lysere ved å gi henne ekte komplimenter, tilby skyss til jobb og slike småting. Elsker å kunne spre litt glede her og der hvor det er mulig.. Når jeg ser tilbake på livet mitt nå, kan jeg ikke forstå at jeg var en litt trist jente for 5 år siden som hadde lyst til å sulte bort den indre tomheten min. Kjenner ikke igjen den jenta fra gårsdagene mine.. "Når man snubler, går det hvertfall fremover!" God natt vakre KG'ere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 24. juli 2004 #286 Del Skrevet 24. juli 2004 God søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 24. juli 2004 #287 Del Skrevet 24. juli 2004 Du er så herlig og reflektert! Et nydelig menneske med et nydelig hjerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 25. juli 2004 #288 Del Skrevet 25. juli 2004 :fy: nå var dogboken nede på side 2! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 25. juli 2004 Forfatter #289 Del Skrevet 25. juli 2004 Liker ikke KG-endringene jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 25. juli 2004 #290 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg ble fengslet allerede på side 1, så nå har jeg brukt dagen i dagboken din. Jeg slutter meg til de andre her: du skriver utrolig vakkert! Og perspektivet ditt på livet er enestående. Og inspirerende! Du har fått en ny, fast leser Den youghurtsjokoladen.. Het ikke den SoHo? Veldig god, men i skikkelig upraktisk innpakning. Finnes den i andre land? Må ha God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 26. juli 2004 #291 Del Skrevet 26. juli 2004 Den het Soho ja. Fikk aldri smakt den, jeg :-( Ikke sant, Lilja vår er nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #292 Del Skrevet 26. juli 2004 Jolie kjempehyggelig med nytt ansikt innom boken min, og takk for alle de fine ordene.. Kommer nok til å titte innom boken din etterhvert skal du se! Fisken du er som alltid bare gjennomført god. Takk for at jeg får lov til å ha æren av å ha deg på besøk i boken min av og til :-) I dag har jeg virkelig vært på tankereise. I det ene øyeblikket går jeg rundt og fundere på hvor rart det egentlig er å være menneske. At her er jeg en kroppsmasse som lever et vanlig liv. Jeg putter klær rundt kroppen min, sender mat inn gjennom munnen min, drar inn luft jeg ikke ser, ut av munnen min kommer vibrasjoner som andre oppfatter som lyd med mening. Øynene mine ligger som to øyer midt i ansiktet, og med disse kan jeg faktisk oppfatte verden rundt meg. Rart hvordan hjernen klarer å tolke landskapet, og i farger attpåtil. Og men munnen kan jeg sette melodiøs tone på ordene.. Jeg kan sende kommandoer til armene og beina mine om at de skal bevege seg - og så kan jeg forflytte meg, uten bensin og uten motor.. Hvordan kunne jeg i det hele tatt lure på om dette livet var verdt det for noen år siden. Hvordan kunne jeg tvile? Når det er så vidunderlig å være menneske. Når det er et mirakel hvordan en fungerer. Og i neste øyeblikk sitter jeg og funderer på hvor fantastisk det er at jeg kan ta opp tlf og ringe til vennene mine på den andre siden av jorden, og momentant kan vi snakke sammen, som om de skulle stått rett ved siden av meg... Har alltid vært veldig voksen og moden av meg, men samtidig har jeg et barns hjerte noen ganger, og bruker mye av tiden min til å fundere over de små miraklene i hverdagen, som barn gjør - og som man dessverre glemmer å fortsette med når en blir voksen. Men for i dag så fryder jeg meg ikke over pengene innestående på konto, eller klærne jeg eier. Ikke alle planene for fremtiden eller minnene om det som har vært. I dag består min glede i simplent hen det å bare være til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #293 Del Skrevet 26. juli 2004 Har hatt en ytterst lat dag i dag. Ikke gjort noe produktivt, annet enn å kose meg. I dag har jeg fått ligget i solen og lest en bok, jeg har spist kirsebær til jeg var lilla både på hendene og leppene. Og jeg har vandret barføtt i gresset. Nå skal jeg bare bruke kvelden til å surfe litt rundt på KG, spise smågodt (det er jo sommer) og høre på gla-musikk! Før det er på an igjen i morgen med jobb og korridortrasking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 26. juli 2004 #294 Del Skrevet 26. juli 2004 hei lilja En til deg, fordi du er den den du er, og fordi du alltid skriver så utrolig vakkert. Hver eneste gang jeg leser det du skriver, er noe som rører seg innvendig hos meg. Du setter virkelig i gang tankene hos meg... Takk for det, verdens beste lilje! Det er virkeig godt å lese det du skriver...du får virkelig satt ord på tankene! Bare et lite spørsmål...Hva jobber du med? Ha en fortreffelig aften! klemmer fra baby-E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 26. juli 2004 #295 Del Skrevet 26. juli 2004 Heisann. Du har en så fantastisk evne til og utrykke deg, og din evne til og bare kunne nyte og leve livet er noe mange kunne lære av. Bra du har funnet meningen med ditt liv ,og evnen til og glede deg over det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 26. juli 2004 Forfatter #296 Del Skrevet 26. juli 2004 Betty Takk for det. Selvfølgelig har jeg dager hvor ikke klarer å stoppe opp og lukte på rosene langs veien. Dager hvor jeg bare har lyst til å trekke dyna over hodet og si til verden at i dag gidder jeg ikke å være med på karusellen. Men jeg har lært at jeg har det som jeg tar det, og jeg prøver å gjøre det beste ute av hver dag jeg får!! baby-E - takk for nydelig hilsen! Jeg jobber på sykehjem Kom på noen tanker jeg har reflektert rundt akkurat jobben min... Tanker jeg har fått i møte med demente mennesker. ~~ Til deg - du vakre menneske som blir spist opp av alzheimers~~ Du sitter der i stolen din. Sier ikke et ord, gir ikke respons på mine spørsmål. Hvor er du vakre kvinne? Hva foregår i din verden? Hvordan er landskapet der hvor tankene dine ferdes? Er det mennesker i din verden? Spilles det en glad sang eller en trist melodi? Er du et barn der som er avhengig av dine foreldre eller besteforeldre. Eller kanskje du er en tenåring med følelser som går opp og ned? Skjer det noen gang at du besøker oss andre i verden her ute vakre kvinne? Vet du hva som foregår? Er du redd skjønne menneske? Eller er du lykkelig i din verden? Det håper jeg du er. Jeg ser på deg. På ditt gamle ansikt fullt av rynker. Mellom dem er historien om ditt liv skrevet. Dine myke hender forteller meg at du har vært en kjærlig mor, men du har jobbet hardt. Det ser jeg på hendene dine. Du har levd et langt liv vakre menneske, forhåpentligvis et godt et. Og jeg håper du er lykkelig i den verden du befinner deg i å. Du kan ikke uttrykke deg om hvem du er og hva du har vært, men jeg vil gjøre mitt beste for å respektere deg for den du har vært og din integritet. Jeg kan ikke nå deg med ordene mine, men kanskje kan du kjenne at jeg legger hånden min på din. At jeg legger armen min rundt deg når jeg følger deg til sengen. Vet du at du er elsket? Når du er redd og jeg tar hånden din, kjenner du at du ikke er alene? Klarer jeg å gjøre redselen din mindre? Kan du kjenne at jeg klapper deg på kinnet når du skal legge deg? Vet du at vi er glad i deg kjære menneske? Vet du at vi bryr oss? Jeg håper vi når inn til deg i din verden. Ikke med fine ord, men med en varsom hånd og tilstedeværelse. Jeg håper du er lykkelig i din verden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 27. juli 2004 #297 Del Skrevet 27. juli 2004 Hei du skjønne! Er det ikke herlig å kunne glede seg over å simpelthen være til? Sov godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplegrønn Skrevet 27. juli 2004 #298 Del Skrevet 27. juli 2004 Klem til Fredslilja fra meg :-) . Håper du får en fin uke. Hilsen Eplegrønn :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 27. juli 2004 #299 Del Skrevet 27. juli 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #300 Del Skrevet 27. juli 2004 Så koselig å se deg i boken min Eplegrønn, og alltid hyggelig med Fiske-besøk! Er faktisk solbrent, og synes på en måte det er kjempedeilig. Det betyr jo at solen har vært fremme litt!! Og nå melder de bra vær fremover. Men hva er det egentlig med dette fenomenet at alle har en mening eller noe de vil si om været. Hvorfor bryr vi oss så mye om det? Hvorfor gidde å bruke energi på noe vi absolutt ikke kan gjøre noe med fra eller til allikevel.. Savner vennene mine jeg. De som befinner seg på den andre siden av jorden og som skal ta et studieår der nede. Synes det er trist å ikke kunne se dem og være sammen med dem. Venner betyr så utrolig mye for meg, og jeg elsker å investere tid i andre! Alle vennene mine har flyttet på seg denne sommeren, og det liker jeg ikke. Synes det er trist med tanke på skolestart å måtte begynne fra begynnelsen igjen med å danne vennerelasjoner. Liker ikke forandringer. Synes KG har blitt veldig rotete etter at alle dagbøkene ble samlet under en link. Og så trist å måtte lete på side 3-4 for å finne dagboken som jeg skrev i for ikke lenge siden.. Men nå misliker jeg forandringer generelt sett. Ikke for det, liker å tenke nytt og gjøre nye ting. Men jeg sørger alltid så over å legge et kapittel bak meg. Når jeg leser en bra bok, synes jeg det trist når jeg blar om til siste side. Jeg er den som gråter når sommeren er over, for jeg vil den skal vare evig. Men når vi er midt på høsten skulle jeg ønske at jeg kunne stoppe tiden - slik at jeg kunne nyte peiskos og innekvalitetstid på stormfulle dager for alltid. At jeg synes det er trist å legge noe bak meg, må jo bety at nuet betyr mye for meg - at jeg har det bra der jeg er, ellers ville det ikke være et savn å gå videre? Ellers er jeg lat om dagen. Gjør lite konstruktivt utenom jobben. Bruker fritiden min i solen, med venner, inni bøkenes verden - og så har jeg fått dilla på kirsebær!! Ah - elsker bær.. Sov godt til dere som måtte finne på å stikke innom boken min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå