Gå til innhold

Nå vil tollvesenet også nakenscanne deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tollvesenet vil kroppsskanne flypassasjerer

Nå kommer helt sikkert noen til å skrive at dette ønsker de velkommen, siden de ikke har noe å skjule. Så hvem er neste ut? Butikkene? For å sjekke at du ikke har gjemt en grandiosa på kroppen? Arbeidsgiver? Tilfelle du har nasket med deg kontorrekvisita hjem? Og de overvåkningskameraene som er plassert rundt omkring, kan ikke de byttes ut med nakenscannere? Så kan politiet gripe inn øyeblikkelig hvis de ser noe i hulrommene til forbipasserende?

*Ops, beklager så meget frue, en blodig tampong er på godkjent-listen. Beklager igjen*tørke av seg på hendene*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må virkelig få meg slik en scanner -haha! ;)

Ja, der sier du noe! Vi bør selvsagt også ha påbud om slike scannere i hvert hjem. Hvordan skal du ellers vite om gjestene dine har rent mel i posen? Noterer på lista, alle dørkarmer i private hjem konverteres herved til nakenscannere. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollvesenet vil kroppsskanne flypassasjerer

Nå kommer helt sikkert noen til å skrive at dette ønsker de velkommen, siden de ikke har noe å skjule.

Jeg kan ikke se at dette er noe problem. De som ser på bildene, ser jo ikke personene som blir scannet, og det er nærmest umulig å gjenkjenne personens identitet ut fra bildene.

Jeg er mer skeptisk til at bildene av dem de ikke fant noe på, blir slettet. Slike bilder kan være verdifulle for dem som er scannet som bevis på at de ikke hadde med seg noe ulovlig ombord på flyet.

Jeg mener tilsvarende at all overvåkningsvideo og alle elektoniske spor bør bevares på ubestemt tid. Dette gjelder også datalagringsdirektivet som ikke bør sette noen grense for hvor lenge dataene skal oppbevares. Evt kan sletting ex 50 år etter personens død vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette erstatter fingre kjørt inn i hulrom, greit. Tvungen GU er rimelig jævlig, spesielt med vestibulitt... Om dette er noe som alle blir utsatt for er jeg betydelig mer skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Da vil de få seg en god latter når jeg går igjennom og de ser hvor liten jeg er mellom beina

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...