Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani

Rainbow

Anbefalte innlegg

Oh glemte dagens mat!

Frokost: Tre linfrøknekker med kyllingskinke og strandaskinke og en boks ananas.

Mellom; En Nutrilettbar og en muslibar (sånn fra helsekosten, naturbar-ting, tror KaDust har hatt bilde av det på Instagram).

Middag: Laks med pesto, couscous og stekte grønsaker.

Kvelds: Liten skål med havregryn og glutenfri musli.

Snacks: Fire dadler med ekte peanøttsmør (uten sukker).

Jeg må da ha glemt noe? Litt cola zero, hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eat Natural - barene? De er gode :nigo: Er en annen type også, som jeg aldri husker hva heter, som har noe med natural i seg. Kjempegode de og. :ler:

Men, kremt.. Hvor ble det av lunsjen? :hakeslepp: Må ha masse mat til all den treningen du driver med vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det, tror jeg! Spiste forøvrig de barene med endel tid i mellom. Lunsjen ble vel egentlig dem. Fløy rundt i masse butikker og rakk ikke spise noe som krevde at jeg satt! :P Glemte å si at jeg kasta meg på den siste fjortistrenden og kjøpte frozen yoghurt. Så ble litt godt strø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi nettopp fullført Agility X (Woho, den lå på Vimeo!) Det var veldig morsomt! Det er en cardio-video der du stadig vekk skifter retning, også har man to tapebiter på ca 120cm på gulvet, med 3-4 steg mellom hver. Det er de man forholder seg til hele tiden, løper åttetall mellom, hopper over, har lunge mellom...Moro! Han nye treneren (ny for meg) sier masse morsomt, også gjør han skikkelig narr av å gå på treningsstudio.

:fnise: For meg som ikke liker det noe særlig er det ekstra artig.

Jeg har kanskje nevnt tidligere at ikke dette programmet kommer til å bil gjort hver dag, men gjennomsnittlig fire dager i uka. Noen ganger mer, andre mindre. Jeg fant ut at jeg var såpass OCD i hodet mitt at jeg måtte klusse over ukedagene på kalenderen for ikke å bli stressa. :P

Etterpå tok jeg Shaun T sin video, det var overkropp med vekter i dag. Noe som var kjempetungt, for i går var vi i klatreparken på Tryvann, hvor vi balanserte mellom trepinner og tauverk langt oppi tretoppene og tok ziplines og sånt. Veldig gøy og god trening for armer og overkropp. Turte ikke gå lengre opp enn "utfordrende" i vanskelighetsgrad, kanskje vi tør mer neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøøøøøy den agility økta hørtest ut! Skikkelig kjekk kan jeg tenke meg :nigo: Kjekt å lese om alle hjemmevideoene dine og øktene dine, du inspirerer! ;)

Var innom Shaun T siden på fb, så kult det er at han legger ut fem minutters økter, er jo genialt om man har det travelt en dag!!! :nigo:

Og vet du, du er råååååå ;):trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg på den økta nå, den så jo supergøy ut! Så kreativt med de tapebitene, genialt jooo! Denne vil jeg prøve, men er så myyyye du legger ut jeg vil prøve, men så har jeg jo "programme mitt" jeg følger på senteret, og minien og alt, men kanskje imorgen på dagen om jeg får tid, men bør vel strengt tatt ta fri siden jeg har trent tre tunge styrkedager nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at dere syns det så moro ut! :hoppe: Kan ikke garantere for hvor lenge det blir liggende på nettet, for jeg mistenker at BeachBody jobber hardt for å fjerne sånt. Men om det blir borte får dere si ifra, så kan jeg sende den på Dropbox!

I dag var det en Yoga-økt. Yoga X3 het den. Jadda, du. Det ble mye "hæh?" "Skal jeg ha beinet DER?" "Shit, jeg faller" "Hun har jo ikke en normal kropp, det går ikke an å bøye seg SÅNN?!!" :hoho: Jeg er så lite myk at det er latterlig. Mens folka på videoen holder seg på foten med begge hender og har albuene nedi gulvet klarer jeg å ta meg på kneet, lissom. På kneet!! Jiiz. Jaja, det gikk da på et slags vis. Vi kåla rundt og datt nesten på hverandre, men!

Etterpå tok vi Shaun T sin video for dagen, som var trening med manualer inkuldert pushups og en burpee. Da ble jeg mer svett på fem min enn jeg ble på 30 med yoga, siden yogaen ble veldig kavete.

På kvelden jogga jeg en bittebitteliten tur. Bare fra stallen og hjem, som er kanskje 1.2 km eller noe. Bare for å sjekke hva allergien min syns om lufta ute nå. Går bra foreløpig!

Spiste protein pluss salaten på Lille Persille idag igjen. Den er så sinnsykt god!!! :spise:

I morra blir det nok ikke video, for da er det en challenge-video med pushups og pullups, og vi er så støøøle. Mulig jeg tar noe annet hvis jeg rekker, skal i alle fall gjennom Shaun T sin fem-minutter!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Høres ut som meg når jeg først startet med yoga! Nå klarer jeg å ta i gulvet, men er det en stund siden jeg har tatt yoga må jeg være varm for å få det til først.

Ikke rart dere er støle så mye som dere holder på! Flinke da. :jepp: Jeg tenkte jeg skulle teste ut flere av disse Shaun-T videoene når jeg har ferie, blir digggg! Bare - eh.. Jeg kommer til å være en del på hytta tror jeg, og der har jeg ikke internett. Ser vel nok på mobil da forhåpentligvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også på den shaun t videoen fra den dagen, han lager utrolig mye bra da!! :jepp: Glad du tipset meg om han! :nigo: Han er jo ikke så værst, sånn i utseende heller akkurat :lur: ... men vet ikke om du bare liker jenter kanskje :jepp: ?? Han var hvertfall helt ok, kan man si :lur:

Dere er utrolig flinke, der må jeg si meg enig med KaDust ;) Men trener kjæresten din også så mye/liker dere trene sammen? Det er utrolig kult hvertfall, om dere gjør det, er såååå koselig med par som deler den lidenskapen, ønsket det var det her :ler: Men tja, kan vel se et stykke etter det. Han liker trening, men ikke på "helsestudio" som han så fint kaller det, også kaller han det helsebevarande trim :hoho: Han er morsom. Han liker best trim iform av jobben sin, hogge ved osv osv :fnise: Men han ser bra nok ut sånn kroppsmessig da :lur: Men okei, nå sporer jeg av :hoho: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har sjekka ut videoene hans! Jeg får ikke så mye utav å se på kroppen hans, nei! :fnise: Jeg ser jo at han er veltrent og sånt, men mange av de jeg ser skrive i treningsgrupper på FB sier han er så superfin og deilig, og jeg tenker ikke noe særlig over det, akkurat. Er noen fine damer i videoene hans, da.

De eneste mannfolka jeg liker er to supersjarmerende og talentfulle bergensbrødre med eget tv-show. :rodmer: Men enda så stor fan jeg er av dem kan de godt få lov til å beholde klærne på!

Kjæresten og jeg har trent litt sammen, men ikke så mye. Hun trent endel på treningssenter mens jeg kun trente hjemme. Men vi starta sammen da vi endra livsstil for nesten tre år siden med 30 Day Shred. Og vi jogger sammen innimellom. Hun har hatt noen skader som har gjort at hun ikke kan ta alle videoene jeg har kunnet ta, så dette er første gang på lenge vi går inn i et videoprosjekt sammen igjen. Det er moro å motivere hverandre! Vi er begge veldig glade i å trene og prøver å velge sunn mat, samtidig som vi har etedager/kose-seg-dager. Helsebevarende trim, ja! :fnise:

Vi skulle jo ikke trene P90X3 i dag, men jeg ble så rastløs, så jeg tok en T25-video som heter Core Speed. Den er superrask, masse øvelser etter hverandre i to bolker, og først gjør man den første bolken tre ganger, fortere og fortere (færre repetisjoner) og så den andre tre ganger og så begge to etter hverandre tre ganger. Alt fra burpees med én arm til hoppende knebøy til løping på stedet. Ble sjukt svett, det var varmt i rommet også.

Etterpå tok jeg Shaun T sin video, som var diverse pushups, walking plank og triceps med en bok på gulvet som man hadde hånda på. TUNGT, spesielt triceps, så det gikk dårlig. :P Men kom meg da gjennom! Han har også lagt ut en musikkfil med treningsmusikk, skal sjekke den ut til fremtidige joggeturer!

Ja, du ser nok på mobil, Kadust! Jeg gjør det noen ganger når jeg trener hos foreldrene mine fordi nettet deres er så dårlig. Men da ser jeg det først, skriver ned øvelsene og bruker mobilen til å ta tida siden alt skal være i ett minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag ble det treningsfri, besøk og ganske usunt kosthold.

I dag var det back on track og back med P90X3 sammen. Fra kommende uke er planen å trene det tirsdag, torsdag, lørdag og søndag. Så kommer jeg til å trene andre ting innimellom der. Håper jeg da klarer å velge programmer som ikke bryter ned istedet for å bygge opp. Når man følger et fast program er jo meningen at det er styrke den ene dagen, cardio dagen etter, yoga noen dager osv. Men jeg får bare prøve å velge videoer som ikke er hard styrke dagen før en P90X3-styrkeøkt. Mye Cardio går jo for eksempel bra. Har lyst til å ta en Insanity-økt i morra. Lyst til å se hvordan det er nå, om jeg får til mer. De øktene er lengre, men nå er jeg mer utholdende også.

Uansett, i dag het videoen The Challenge. Det fulgte med et skjema der man skulle fylle ut hvor mange repetisjoner vi gjorde. På forhånd skulle man sette seg et mål med to nummer. Et nummer for antall pullups, et nummer for antall pushups. Så besto hele halvtimen av ulike former for disse to øvelsene. Bred pushups, chinups, miletær pushups, pullups med en hånd forover og en bakover ogsåvidere.

Jeg satsa på lave tall. Folka i videoen bare "næh, tenkte jeg skulle ta 25 pullups og 40 pushups". Jeg bestemte meg for fem pullups og ti pushups. Pullups er vanskelig!! Trengte å hoppe på nesten alle øvelsene, men klarte å ta alle repetisjonene. Pushups gikk mye bedre, der kunne jeg øke til 15 ganske kjapt, så setter meg nok et høyere tall etter hvert.

Det var en intens økt, og vi måtte stoppe og spole endel siden vi bare har én pullup-bar. Men moro, og en fin ting å starte dagen med. Etterpå tok jeg den siste Shakology-shaken min (kjøpte seks prøvepakker for en tid tilbake, det er BeachBody sin shake - altfor dyrt å bruke fast), og vannmelon. Nammenam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter gårsdagens styrkeøkt tok jeg cardio i dag. Det er også på programmet i P90X3, men siden vi ikke skal ta den i dag gikk jeg tilbake til yndlingsøkta mi fra Insanity. Max Interval Sports Training. Den fant jeg på en japansk nettside nå hvis noen vil se. Eller kinesisk. Gudene veit, jeg kan ikke sånne tegn.

Det er en times trening, og det var ganske uvant, etter å ha hatt en halvtime i månedsvis. Men jeg merka at jeg har blitt utrolig mye mer utholdene enn da jeg drev med Insanity. Da måtte jeg ha mange pauser, nå hadde jeg to bittesmå pauser på 3-4 sekunder, ellers holdt jeg koken hele veien gjennom. Klarte også å holde tempoet til de i videoen på nesten alle øvelsene, og jeg hadde ingen koordinasjonsproblemer.

Den videoen her er basert på sportsøvelser. Boksing, basket, gymnastikk, amerikansk fotball, løpetrening etc. Det er ingen repetisjoner, og det liker jeg. Også er det morsomme øvelser. Men Insanity er insane. Svetter helt vilt mye, og blir helt sigen etterpå. Håper ikke jeg ødelegger progresjonsplanen til P90X3 med å trene andre ting innimellom, men jeg greier ikke å ikke trene hver dag.

Shaun T har en opptatt uke og har ikke mulighet til å lage fem-minuttersvideoer. Men det passa ganske bra, for da kan jeg ta de han lagde da jeg var på ferie. Det var mye rompe og lår, som jeg fikk trent nok av fjellturer. Så da tok jeg den som var for mandag 7. juli. Da skulle man ha squat pulses (knebøy) med den ene foten på en bok, først ene siden, så andre siden, og så begge sider etter hverandre med hælen opp. Til slutt plié squat (vidt ut med beina) pulsere i ett minutt. Alle øvelsene er ett min hver.

Ganske digg å være ferdig med en hel times trening og dusjing rett etter klokka ti. Nå må jeg få meg litt frokost og begynne å gjøre noe fornuftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Du må ikke ha dårlig samvittighet for å ikke trene den greia med det vanskelige navnet hver dag, det kan fort bli for mye! ER glad jeg tar T25 først, insanity høres hakket mer slitsomt ut :) Flink du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, "den greia med det vanskelige navnet" :fnise: Det var søtt sagt! Nei, dårlig samvittighet får jeg vel ikke, egentlig, men jeg blir rastløs av å ikke trene så godt som hver dag.

I dag tok vi den økt der igjen, den het CVX. Det var cardioøvelser med en manual i hendene. Brukte 2 kg. Han sa at den ikke skulle være for tung, og jentene der brukte 5lbs, så da var det vel ok. Syns den var morsom, selv om det var litt gjentagelser. Litt hopping, litt knebøy, litt utfall og litt annet greier. Ble skikkelig sliten i muskla i armene og helt vilt svett, spesielt siden leiligheten har vært varma opp av sola hele dagen.

Glemte Shaun T etterpå kom jeg på nå! Og nå er jeg ikke varm lenger. UPS! Får ta dobbelt i morra i stedet, det går vel bra, tenker jeg.

Jaaa, Insanity er slitsomt, og myye lengre økter. Men moro! :hoppe:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt gjentagelser gjør jo ingenting så lenge det er morsomt likevel! Er det veldig varmt hos dere for tiden? Hos oss var det 36 grader utenfor hos oss, også kunne vi ikke lufte fordi katta må bli inne for medisinering. :daane: Holdt på å døø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig veldig varmt! Godt over tredve, og leser at det skal bli 36 som du skriver. Oslo koker, og jeg er glad jeg ikke bor i sentrum! Dere må jo ha rent bort når dere ikke kunne lufte!!

Merker at det er vanskeligere å trene max når det er så varmt. Fant ut at jeg skulle ta Beta Core Cardio i dag. Prøver å ta noe som ikke ligner for mye på de P90X3-øktene som kommer før og etter, og i morra er det mye styrke med kroppen som utstyr (mye planke, pushups, mageøvelser etc) og i går var det litt cardio med vekter. Så i dag ble det cardio, men lite styrke involvert. Likevel hadde jeg glemt en lang plankeøkt på slutten.

Stå i planke. Ta høyre fot til siden og inn igjen, samme med venstre. Annenhver gang. Så er det armene sin tur mens føttene står stille. Så er det diagonalt, venstre fot, høyre arm. Så er det fortsettelse med diagonalt, men løfte arm og fot/bein høyt. Når man da har reist seg opp etterpå og begynt på noe annet, er det burnout. Burnout er det mye av i BeachBody-programmer, og da gjentar man det man har gjort, bare fortere og mer intenst. Så da var det som nevnt over, og så skulle man løpe med føttene mens man sto i planke, og SÅ hoppe i spider-lunge (foten så nærme hendene som mulig mens det andre beinet er rett).

Måtte ha flere pauser i dag, også for å bytte sko fordi jeg fikk vondt i føttene. Etterpå silte svetten og jeg var rimelig ferdig. Tok ikke de Shaun-øktene fra når jeg var borte i dag heller, det er full fokus på rompe og lår, og det tror jeg det blir nok av i morra. Pluss at jeg følte meg virkelig sliten etterpå.

Forbrenner man mer når man svetter mer?

Edit: Ja. Det gjør man. Når det er varmere brenner man mer kalorier fordi kroppen jobber hardere for å kjøle seg ned. Forskning, ass! :nigo:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Juhuu, mer forbrenning :ler: Jeg ser på det som en god utsvetting som sikkert kvitter seg med massevis av guff i kroppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...