Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani

Rainbow

Anbefalte innlegg

Har prøvd den men til ingen nytte. Jeg mister litt motet fordi jeg ser på helheten. Så at det tar 30 dager til sammen gjør at jeg trekker meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah! Tricky! Jeg tror jeg tilbringer litt mye tid på KG, for i natt drømte jeg at jeg hadde funnet et treningsprogram som bar varte i én uke, og at jeg skulle skrive om det her inne til deg!

Hvis du vil ha noe ekstra som du ikke trenger å planlegge kan du alltids gjøre de Shaun T-videoene jeg linker til, eller se selv på FB. Han lager en liten fem-minuttersøkt hver dag, med alt fra styrke til abs (tema varierer litt), og man får fem øvelser som hver skal gjøres i ett minutt. Man skal gjøre det etter vanlig trening. Det er også veldig variert med tanke på hvor slitsomt det er. Noen ganger går det helt greit, andre ganger er det et sliiit! :P

I dag var det Extreeme Circuit. Den finnes også bare som video folk har lagt ut av seg selv som trener. Hvorfor GJØR folk det? En ting er at de vil ha det for egen del, men å legge det ut? Hele videoen? Nei, det skjønner jeg meg ikke på. Anyway, her starta man friskt med vekter allerede i oppvarminga. Halvveis uti videoen med 3.5 i hver hånd føltes det som om armene mine skulle visne. Det var mye repetisjoner og holde armene i nitti grader og sånt, og... jeg måtte bytte til 2 kg. Så da hadde jeg det for det meste, men veksla litt opp til de tyngste etter hvert. Blir interessant om det blir bedre utover i måneden! Det var til og med burpees med vekter her, gitt!

Etterpå skulle jeg gjøre Shaun T sin video, som for sikkertsskyld utelukkende besto av øvelser der man står i planke eller tar pushups. Ja, for DET funka fint etter 25 min med drithard trening av armene!! Klarte ikke engang å stå i høy planke i ett minutt uten å ta pauser. Det eneste jeg klarte uten pause var å gå i pike-ups (stå i planke, gå inn med rette bein så langt man kommer og gå ut igjen). Herregud, jeg sleit! Jaja, jeg kom meg da gjennom på et vis, selv om det ikke ble uten stopp!

I morra er det siste gang det er en video jeg ikke har tatt før, for Gamma-fasen har bare fire videoer, mens de andre to fasene har fem. Så får jeg gleden av å gjøre Speed 3.0 igjen på fredag, men det syns jeg jo faktisk er ganske gøy! I morra er det noe med vekter igjen, den heter The Pyramid. Jeg ser aldri gjennom videoene på forhånd, liker at jeg ikke aner hva som venter meg! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Jeg liker heller ikke å vite hva som skal skje i treningsvideoene! Mye bedre med overraskelser!

Du er flink!! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Ja, DA tilbringer du litt mye tid på KG!

Har sett på videoene hans og prøvd noen av de du linket til. God idé da, jeg skal jaggu meg gjøre det så fort strekken i gluteus maximus er borte!

Du er jo utrolig flink da, som fortsatte å prøve selvom du var dritsliten fra før av! Good job! Og skjønner deg der, det er jo morsomst hvis man ikke vet hva som kommer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taakk, Lillelarve! Ja, når jeg ikke har sett gjennom blir det både litt spennende og overraskende, og jeg trenger ikke å grue meg! Når jeg har gjort dem noen ganger er det jo greit det også, for da slipper det å bli sånn at jeg blir stående og lure på hva øvelsen er og gjøre det halvveis i stedet for å hive meg rett uti og gjøre det riktig med det samme!

Så bra, Kadust!! På videos på Facebooken hans ligger alle sammen, sikkert også en god del jeg ikke har tatt, for jeg begynte ikke å like Facebooksiden hans før for et par uker siden. Vet ikke når han begynte å legge ut daglige videoer. Han har noen med vekter, noen med cardio, noen med abs osv. Veldig variert, og noen av øvelsene har modifiseringer også, mens andre er high impact.

Gah, ja, det var slitsomt, jeg bare "det er femten sekunder igjen, det skal gå...ti..nii...døøøh." :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det en økt som het The Pyramid, som nevnt i forrige innlegg. Det var bygd opp til flere og flere repetisjoner pr. øvelse. Feks 1 squat med vekter - reis dem over hue - to squat med vekter, reis dem over hue to ganger - tre--osv. Som oftest opp til sju eller elleve repetisjoner. Jeg fikk skikkelig problemer når det var pike-ups og det skulle være elleve. Altså stå i planke og hoppe inn til midten 1 gang, så 2 ganger, etc. Flere og flere og flere ganger. Samme med pushups. Datt jo helt sammen. Klok av skade brukte jeg bare tokilosvekter mesteparten av tiden, mange reps gir slitne armer, og de er ikke så sterke ennå.

Vil ikke si jeg naila denne videoen, men neste torsdag er den igjen, så da får vi se om det er noen bedring.

Etterpå var det Shaun T sin video igjen, denne gangen var det utelukkende beinøvelser, og jeg klarte alle uten pauser eller stopp. Når kjæresten kommer hjem fra jobb blir det abs! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes veldig tungt ut! Flink som trener så mye da, MEN KJÆRE DEG DU MÅ SPISE MER NÅR DU TRENER SÅ MYE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke helt at jeg spiser så lite heller?

Her er det jeg har spist i dag:

Frokost: 3-4 linfrøknekker (glutenfritt knekkenbrød) med chillisalami og en liten skål havregryn, rosiner og sukrin + mandelmelk.

Mellom: Sjokoladeproteinpulver med vann + en liten juice (bare ren juice mamma lagde med eple, sitron og ingefær, som skulle hjelpe mot allegi)

Lunsj: Omelett av to egg og en neve kyllingkjøttdeig, spinatblader, grønkålblad og ananas.

Mellom: Liten skål med havregryn og glutenfi musli og mandelmelk

Middag: En kyllingfilet, fullkornsris og stekte grønnsaker + en dæsj waldorfsalat

Så blir det vel bittelitt av et eller annet til kvelds. Men i dag er en av de dagene jeg har spist mer, da. I går var lunsj en pose med kål/gulerotrasp (sånn som man kjøper) og en atikins-bar. Dagen før en svær salat. Noen ganger blir det sånn at jeg om jeg ikke finner noe sunt alternativ blir jeg gående og vente til jeg finner noe.

Men jeg må vel egentlig spise MER nå når jeg prøver å bygge muskler. Enn før når jeg slanka meg, mener jeg. Merker det er vanskelig å tilpasse seg det fordi hodet mitt fortsatt tenker at sunt og ikke mye kalorier er bra. Borsett fra på etedag, da! :P Jeg har aldri hatt sånn spiseforstyrrelsestanker (får migrene om jeg ikke spiser, så tror ikke jeg hadde greid det), men prøver å spise litt mer etter at jeg begynte på gamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunt er bra, uansett hvor mye kalorier det er! Idag var jo ikke så værst, hvis du fortsetter sånn + et kveldsmåltid så skal du få i deg nok for å bygge muskler (og såklart blir det bedre resultater når du spiser riktig og riktig mengde!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er første uke av Gamma-fasen over! :trene:

I dag var det Speed 3.0 igjen. Skulle virkelig ønske gamma-videoene var på nett. Føles som jeg snakker om et eventyr ingen skjønner noe av! :P Det finnes som nevnt kun videoer av folk som har filma mens de trener. Så det gidder jeg ikke lete gjennom for å finne noen som er vettuge. Speed 3.0 er i alle fall masse øvelser, rein cardio, som gjøres i intervaller uten pause, fortere og fortere. Det er myyye burpees, og jeg liker denne videoen. Å finne rytmen og holde tempoet, hoppe opp og ned og rundt og klare å holde tempoet til de i videoen.... I love it!

Var lettere å krysse av "nailed it" (og ikke "barely made it" som er alternativet) på denne!

Etterpå var det Shaun T- time fra Facebook igjen. Det er nemlig ikke doble fredagsøkter i Gamma. Noe som er snodig siden det står Double Day Friday, men jeg har undersøkt, og det stemmer.

Såå. Fb-video, altså. Herregud og pine så vanskelig det var. Det var diverse mageøvelser med et hånkle mellom knærne, og jeg fikk så vondt i ryggen på nesten alle øvelsene, unntatt den siste der man bare skulle hoppe. Blir så SUR når jeg må ta masse pauser fordi jeg får vondt, og ikke klare å ha rette bein feks. Men jeg gjorde da så godt jeg kunne.

Gikk lang tur med vofse da jeg kom hjem.

Kanskje jeg burde begynne å skrive ned her hva jeg spiser jeg også, så kan jeg (og de som leser) sjekke om jeg spiser for lite eller mye...Nå er det den tida i måneden, i alle fall, så jeg SER forskjell på magen min fra i forgårs til i dag, hvor alt vannet har gjort den om til en dvask ballong. Jeg skal ikke ha unger engang, så jeg er så lei av at kroppen blir ekkel én gang i måneden! :(

God helg, folkens!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nesten prøve Speed 3.0 etter jeg har sett hva du skriver om den. :P

Får du trent ryggen utenom all denne treningen da? Tenker det er ganske viktig siden du får vondt i ryggen av mageøvelsene. Pass på at du ikke presser seg når du får vondt i ryggen, de fleste ryggskader av trening kommer fra mage-treningen.

JA skriv hva du spiser!

God helg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det er bare å si ifra, jeg kan sende den på dropbox om du vil! :nigo:

Ble litt trening i dag også. Først den vanlige abs-challengen. Begynner å bli tungt nå. Vi glemte det en dag, så vi er en dag bak skjema. Etter den tok jeg en video Shaun T la ut i går (han hadde en poll om hvorvidt han skulle legge ut en lørdagsvideo denne uka). Det var cardio, så det gikk fint. Etterpå tok jeg også en styrkevideo med vekter han har hatt fra tidligere sammen med kjæresten. Hun var med på den første også, det glemte jeg å si. Så tok jeg stretch-videoen som er yoga-stretch-aktig, og skal gjøres hver søndag.

I går var vi i byen og handla. Kjøpte to bikinier! Sist jeg kjøpte bikini var for 13 kilo siden. Det var ikke noe pent syn da, og definitivt ikke nå. Puppene fylte dem litt mer ut den gangen, gitt. Så jeg trengte noen som passa bedre...

Og når jeg gikk med det da følte jeg meg så ille, nå gleder jeg meg til å bruke dem! Ble målt i butikken så det skulle bli riktig størrelse. Det var dyrt, men sånn bilr det når man skal ha noe annet enn Cubus-bikini...

Kjøpte også en kjole jeg skal bruke i et bryllup i sommer. Føltes kult da jeg måtte be om XS istedet for S. For tre år siden brukte jeg L.

Ok, fra i morgen skal jeg skrive ned hva jeg har spist. Ikke i helga, for det var mye rart i går, og i dag ble det is til lunsj og taco til middag. :P Jeg har funnet denne siden, med sunt snacks som har én ingrediens (eller noen har i alle fall to, men siden heter One Incredient Chef.) Skal bruke den når jeg iløpet av uka får lyst på godteri. Spesielt lyst til å prøve kikerter i ovnen og grønnkål-chips! Det er nok mange spennende middagstips også her! Alt er vegansk, og det meste er glutenfritt også!

Har allerede prøvd banana oat cookies, og de ble veldig gode!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne det! :jepp:

Er det ikke morsomt å kjøpe bikini når det er en så stor forskjell? Jeg gruet meg til å gå i bikini før, men nå har jeg ingen problemer med det, og det er mye morsommere å handle bikinier nå enn før også! :nigo:

Da er det veldig stor forandring fra for 3 år siden, det er jo kjempebra!

Oi, spennende side. Der skal jeg titte mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kult, send meg mailadresse på pm så fikser jeg! :)

Ja, det var mye morsommere, bra du også syns det! Og dette var "that time of month", så jeg vet det kommer til å se bedre ut også. Mye bedre selvtillitt har jeg også, enn da jeg brukte L og veide nesten søtti kilo, som er ganske mye når man er bare 164 cm. I alle fall for meg, som var slank, men dvask helt til jeg ble sånn 24-ish, og så spiste og spiste jeg drittmat og jobba meg halvt ihjel. Men før det var jeg sånn som folk her inne kaller tynnfeit, mens jeg nå er mer trent! :trene: Så jeg ser bedre ut nå enn da jeg var 20 og slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuh, du blir nok rålekker i bikini nå! :nigo: Trent ser bedre ut enn tynnfeit, helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det Ript Up, en video med mye vekter og farlig mye pushups-greier. Vanlig pushups, tell-sakte-til-fire-opp-og-ned-pushups, tell-til-to-like-sakte-pushups, spiderpushups... :bond: Borsett fra noen pauser på de øvelsene gikk det imidlertid bra! Veksla på vektene, brukte 3.5, 2 og 1 kg. Den letteste brukte jeg på Superman- og Rocketman-øvelser.

Shaun T la ikke ut noen video igår, så da ble det bare det. Ble ingen abs-challenge øvelser heller, for på kvelden fikk jeg helt sinnsykt vondt i magen. Fikk enten i meg gluten eller noe annet jeg ikke tåler, eller bare luftsmerter. Ikke vet jeg, men jeg satt på bakken på hundekurs og beit tenna sammen mens samboeren trente med hunden.

Mat i går:

Frokost: Fire Linfrøknekker/havreknekker med chillisalami på tre og nugatti på den ene. :fnise: Og en liten skål med havregryn, honning og glutenfri musli med mandelmelk

Mellom: Sjokoladeproteinpulver-shake.

Lunsj: Svær skål med havregryn og blåbær, banan og mandelmelk.

Middag: Frossenpakke med Kyllingwok-greie, sånn fra Findus. Delte med samboer. Pluss en liten boks ananas.

Kvelds: Tre havreknekker med chilisalami.

Jeg er helt sikker på at det var noe mer også, men det har jeg glemt.

I dag følte jeg meg heldigvis bra igjen.

Trente Extreme Circuit, som jeg tror er den med vekter jeg liker best. Det er vekter på nesten absolutt alle øvelsene, til og med i oppvarminga. Klok av skade fra sist jeg tok denne videoen brukte jeg 2kg hele veien. Da klarte jeg alt, og det eneste jeg måtte modifisere på var pushups med tette hender. Veldig fornøyd med økta, tror jeg kan ta tyngre vekter igjen neste gang det er den.

Shaun T hadde lagt ut video i dag, nå var det diverse styrkeøvelser med hjelp av en stol. Pushups og triceps-dips, blant annet.

Mat hittil i dag (før middag)

Frokost: En stor skål havregryn, litt glutenfri musli, litt honning og mandelmelk

Mellom: 1 Nutrilettbar (vet de ikke er så kjempesunne, altså!)

Mellom igjen: Sjokoladeproteinpulvershake

Lunsj: Tre linfrøknekker med chillisalami.

Føler at jeg spiser veldig ensformig, egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest og kommer tilbake med bedre kommentarer når jeg ikke sitter å sovner foran pcen. :daane: Men ser jo ut som du får i deg mer enn 3 måltider hver dag da, tulling.

Bra trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist to til nå! :opplyser:

Middag: Tandori-kylling: Kyllingfiletbiter som har ligget i masse krydder og yoghurt før det blir stekt i ovnen, fullkornsris og raita (yoghurt med krydderblanding). Det var kjempegodt, spiste altfor mye!

Kvelds: (eller evt dessert flere timer etterpå): Cake in a Cup delt med kjæresten. Det er sukkerfri og glutenfri kake som man bare blander med vann og setter i mikroen. Farlig godt!

Du må legge deg tidligere så du ikke blir så trøtt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tandoriversjonen der hørtes forresten skikkelig god ut, det skal jeg prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...