Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani

Rainbow

Anbefalte innlegg

Takk, det er så koselig at du kommenterer sånne ting, det er jo ingen (andre) som leser her inne, så det er fint å vite at jeg ikke skriver bare for meg selv!

Håper du føler deg bedre snart, forresten, leste i dagboka di. Høres ikke bra ut med så lite matlyst hele tiden. Jeg har alltid matlyst! :fnise:

I dag var det Dynamic Core igjen, samme som fredag. Sju stående og sju sittende øvelser som alle fokuserer på magen. Sliter fortsatt med vondt i ryggen, men det hjelper om jeg greier å være helt fullstendig rett i ryggen og ikke spenne på feil sted. Shaun T har lagt ut video igjen, denne uka er det styrke. Det var en fin video som man kunne ta 1-3 ganger, med ett minutt pr øvelse. Jeg rakk bare én runde, for vi skulle ha besøk. Får kanskje ta et par runder til på neste video, eller ta en runde på alle øvelsene til sammen en dag! Jeg blir irritert over at han skriver og sier masse om at jenter ikke må være redd for å bli bulky og at det bare er å løfte lette vekter og blablabla!! Som om det er noen skade for jenter å løfte tungt. :bond:

Her er videoen:

https://www.facebook...840159932679557

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel flere andre som er innom, men som kanskje ikke kommenterer. :P

Ja, jeg vil ha tilbake matlysten!! Kjøleskapet er ganske tomt nå også, så har jo ingenting å spise heller, men klarer ikke handle mat når jeg ikke har lyst på noe. Får dra med gubben etterpå tror jeg. :ler:

:hoho: Det er absolutt ingen skade. Mye som skal til før vi blir bulky også fordi vi har en annen anatomi enn menn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bedre med kaloriinntaket ditt i dag!

Vi har nettopp spist svin korma med epler, løk og spinat. + fullkornsris. Det var godt! :spise:

I dag trente jeg Core Cardio, som er en veldig intens cardioøkt. Sist klarte jeg hele uten pause, nå måtte jeg ha flere. Det var så varmt i rommet, og jeg var tydeligvis litt ekstra sliten. Det vanskeligste punktet er mot slutten. Før det går det rimelig ok.

Da skal man stå i planke, og så tappe ut og inn med annenhver fot. Bli stående. Tappe ut og inn med annenhver hånd. Bli stående. Tappe ut og inn med diagonal hånd og bein annenhver gang. Bli stående. Løfte diagonal arm og fot annen hver gang. Så er det opp og gjøre noe stående greier, fortfort. 30 sek pr øvelse.

Så ned igjen, og løfte diagonal arm og bein igjen. Så løpe med beina mens du står i planke. Så LØPE i spider lunge. (Altså, du står i planke, og hopper med det ene beinet fram til der hendene står, og tilbake, og så med andre beinet). På slutten av det skal du løpe superfort på stedet og deretter som en skiløper på stedet. Slutten går fint, men alle de plankegreiene....guuhd! Rant svette fra ansiktet mitt til slutt!

Etterpå tok jeg Shaun Ts stykevideo for dagen.

Det var tungt, men moro! Er spent på om halvannen uke, når jeg skal begynne på gamma! Det blir muligens tre uker gamma, 1 ukes pause med ferie (men en aktiv ferie), og så siste uka med gamma. Tror jeg.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er bra med sånne tung øvelser er at de er skikkelig effektive! Godt jobba! Jada, kaloriinntaket mitt er bedre nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette må gi resultater, altså, så mye som jeg sliter, haha!

BRA du spiser bedre nå, må være noe dritt med så dårlig matlyst!

I dag var det Dynamic Core igjen, samme som i forgårs. Trengte noen få pauser pga vondt i ryggen nå også, men tror det gikk bedre enn sist. Og det er ikke som om jeg skipper øvelsen, jeg bare tar føttene ned, eller går ned i Child’s Pose i noen sekunder før jeg er back at it!

Etterpå var det ny styrkerunde med Shaun T, denne gangen uten vekter, bare kroppsvekt. Og herregud, på den ene som var noen kjappe dips opp til tabletop og så ut og inn med beina var TUNGT! (Bare rolig, videolinken forklarer. De som er til småvideoene er bare på 1 min, han forklarer øvelsene). Også var det kjappe pushups i ett minutt. Yeah, right. Jeg KLARER IKKE å få brystet ned til bakken. Men jeg klarte rette i et halvt minutt og på knærne et halvt minutt. På knærne kommer jeg nedi, men det ser jo så lett ut når Shaun T bare spretter ned og opp i disse pushupsa sine!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at du får kjempegode resultater av denne treningen, jeg. :nigo:

Han er jo supertrent da, ikke rart det ser lett ut når han gjør det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Jeg leser altså, har liksom ikke så mye annet å si enn:

YOU GO GIRL! :danse:

Burde strengt talt hive meg på noe lignende selv, har ikke treningssenter nå etter denne helgen. Hva kan du anbefale en nybegynner? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :nigo:

Jeg ser jo at det er folk innom her, men er ekstra koselig når noen har skrevet noe!

Videoer er gull verdt, syns jeg! Jeg takler av en eller annen grunn ikke treningssenter noe særlig. All motivasjonen og stå-på-viljen og iveren bare renner ut, og jeg blir gående litt halvhjerta rundt til de ulike apparatene og fjase.

Det spørs hvor nybegynner du er, da! Du trener på senter og jogger, så du er jo langt fra så nybegynner som jeg var da jeg begynte å trene. Jeg trente veldig mye med Jillian Michaels kombinert med jogging. Og det var hun som fikk meg til å begynne. Nå er jeg ærlig talt lei hele dama. :fnise:

Men for all del, videoene hennes er fine, gode, og man blir godt trent av dem.

Nå sverger jeg til Beachbody-treninger. Insanity er crazy shit, men om man ikke gjør den hver dag ser jeg ingen grunn til at man ikke skal klare det.

T25 som jeg holder på med nå syns jeg er genialt, for både i Alpha-fasen og Beta-fasen er det modifisering. Det er en person du kan følge om du ikke greier å gjøre high impact-tingene. Det er det forøvrig i alt Jillian gjør også, altså. Men der Jillian har 30 day shred og Ripped in 30 der du gjør den samme videoen hver dag i 10 dager før du bytter (eller 7 som i Ripped), så varierer T25 mye mer. Det er fem ulike videoer, og det er forskjellige hver dag. Det er fem uker, og hver video gjentas ikke så ofte at man blir lei. Sånn er Insanity også.

Beachbody har masse annet jeg ikke har prøvd, da. Noe er mer aerobic-aktig, annet mer hardcoe med vekter. Jeg elsker at man kan trene hjemme. (Selv om jeg strengt tatt trener hos foreldrene mine fordi vofse er slitsom).

Og jeg har *host* ikke betalt for noe av det *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg trent hardt! Etter morgentur med vofse og ridetur med horsey (som egentlig bare består i å skritte rundt på veiene).

Etterpå var det tid for dagens økt. Som jo, siden det er fredag, er dobbeltøkt. Da var det først eeeegentlig Speed 2.0 som sto på planen, men den kan man jo erstatte med Core Speed når man vil, og det ville jeg! :fnise:

Det er kjempemorsomt, og det er så teit at jeg ikke finner link til det på nett så jeg kan vise det fram! Det er så fort, og man må virkelig fokusere og konsentrere seg fordi øvelsene skifter så raskt. Også har de burpee på én arm!

Etter å ha tatt en liten cooldown (2.5 min video etter hver video - varierer for hver gang) og litt vann, var det tid for økt to, som var Upper Focus. Magefokus både med cardio og på matte. Og bortsett fra at jeg må modifisere pushups innimellom gikk det kjempebra.

Til slutt hadde Shaun T lagt ut styrkevideo igjen, så da kjørte jeg gjennom fem min intensøkt med det. Den ene var "low push up hold". Altså stå i så lav pushup-formasjon som mulig og holde seg der. I ett minutt. :hoho: Det gikk ikke!! Så jeg gjorde det på knærne og gikk litt høyere innimellom. Så det ble en slags planketing. Men ble da tungt uansett.

Avslutta det hele etter dusj med lunsj på Lille Persille hvor de har glutenfri havrevaffel med bær og vaniljeyoghurt! Nam!!

GIkk en tre kvarters tur med vofse i rolig tempo også, så nå er det godt å sitte i sofaen!

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var litt av en aktiv dag! :ler: Håper du har hatt en super helg, og ja dumt du ikke finner video! ER NYSGJERRIG JEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Jeg skulle ønske jeg kunne funnet videoene noe sted, mange av dem dukker opp innimellom, men så forsvinner de igjen siden det jo ikke er lov til å legge dem ut gratis.

Jeg har visst ikke oppdatert hele uka, jeg...! Så da kommer en liten ukesoppdatering fra meg. Shaun T videoene er bare 1-2 min lange der han forklarer øvelsene man skal gjøre.

Mandag: Ript Circuit. Den er det i det minste link til! Klarte hele uten noen pauser, også på slutten når jeg vanligvis får vondt i ryggen. Da er det fem sittende mageøvelser som man holder mens man teller sakte til fem i hver øvelse- to ganger. Dette ble etterfulgt av Shaun T sin video for mandag. Denne uka fokuserer han på cardio. Fem øvelser, hver på ett minutt. Gikk helt fint å gjøre de med high impact (han la ut både det og low impact - altså ikke fullt så hardt). Bortsett fra pushups hvor jeg måtte ta knærne nedi de siste 30 sekundene.

Tirsdag: Tid for Core Cardio. Det er den jeg har slitt mest med i Beta. Den har noen helt syke plankegreier på slutten. Hvis man spoiler fram til ca 19 min her begynner noen burpees-øvelser, og på 19.30 kommer den intense plankebiten. (Minuttene på den store klokka som teller ned er ca 5.50). Så går det noenlunde ok igjen, og på 23 min er det plankehelvete igjen. JEG KLARTE HELE UTEN Å STOPPE! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Etterpå tok jeg dagens Shaun T video. Også nå klarte jeg uten å brukte low impact/modifisert versjon, selv om tempoet mitt slakka veeeldig av etter hvert! Sliten etterpå!!

Onsdag: Ript Circuit igjen, den er tre ganger denne uka, så onsdagen var nummer to. Klarte alt uten pause denne gangen også. Skikkelig innbitt nå!

Videoen til Shaun T den dagen var ekstremt hard, så her trengte jeg å modifisere på den siste øvelsen. Det var også vanskelig med den første, men det gikk, selv om pushupsene ble sakte og ikke helt nedi gulvet.

Torsdag (i dag): Nå var det Dynamic Core. Jeg fant pokker meg den også, se så lenge det går an!! Den er veldig slitsom på enkelte mageøvelser som er sittende fordi jeg får så forbanna vondt i ryggen. Men nå greide jeg det med unntak av litt modifisering. Veldig fornøyd!! Shaun T brakte roterede burpees på banen i dagens fem-minuttersøkt. Burpee-hopp 90 grader rundt -burpee-hopp 90 grader rundt...i ett minutt. Jiiiz!! Merkerlig nok klarte jeg både det og alt det andre high impact. Men det ble litt pustepauser innimellom.

Hvis noen av linkene til småvideoene skulle vise seg å ikke virke går det an å gå på Shaun T på Facebook og se på videoer. :)

Også har kjæresten og jeg begynt på en AB-challenge som har vært på facebook. Det er situps, crunches, leg raises og planke som øker i antall og tid på 30 dager. Her er den:

post-41744-0-81911200-1402004923_thumb.j

Det går foreløpig bra, men kjenner det i ryggen.

Så, i morra er det Ript Circuit igjen, og siden fredag er dobbeltdag er det også Speed 2.0. Så det blir først mageøvelser og core fokus, og så tempo og hurtighet og kondis. Men jeg tar nok Core Speed, den som er hardere, for den er så morsom! Også finner vel Shaun T på noe rart tenker jeg!

Og da er jeg offisielt ferdig med Beta! Det vil si at jeg har trent hver hverdag i 10 uker, og hatt stretch/yoga-ish hver søndag. Egentilg er jeg da en T25 Graduate, for Gamma selges separat. Men det visste ikke jeg, så jeg er så mentalt innstilt på at Gamma må til for å fullføre, selv om andre går videre til andre programmer når de er ferdige med morgendagen.

Jeg har ikke turt å veie eller måle meg på snart tre uker. Jeg har sett at andre har hatt bedre resultater (i en fb-gruppe) og er redd for å se på bildene. Men jeg skal ta nye på lørdag. Må nesten det. Så får vi se om jeg tør å sjekke ellers. Jeg ser jo at jeg har fått bedre og mer markert mage, men det er så vanskelig med noe man ser på hele tiden, blir helt blind for endringer. Spesielt når man er normalvektig, tror jeg. Hvis man er kjempeovervektig og så går ned masse er jo resultatene veldig tydelige. Når de bare skal være på å bli mer tona og ripped er det vanskeligere. I alle fall syns jeg det.

Dette ble tidenes avhandling, som jeg tviler på at noen gidder å lese. Oh, well!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

:hoppe: Kjempeflink! Jeg får lyst til å teste disse videoene jeg! :) Og å ta bilder er viktig, man ser ikke alltid egen fremgang :)

Jeg kan forresten ikke gjøre så mye av vanlige sit-ups, jeg får veldig vondt i korsryggen av det. Vet ikke hvorfor, men det er plagsomt, så jeg unngår det så mye jeg kan!

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å være graduate! Skal du gjøre Gamma likevel eller?

Det er nok mye lettere å se forskjell når man har en del ekstra i starten, dette fordi det er lettere å miste fett enn det er å bygge muskler. Det tar lengre tid å bygge muskler, selvom dette kommer an på kosthold og gener selvsagt (så noen bygger jo fortere enn andre).

Lykke til med ab-challenge da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, jeg er skikkelig klar for gamma! For meg er det helt klart et tredelt program, og jeg klarer ikke å bare avslutte nå. Så i morra er det igang med det! :hoppe:

På fredag var det altså siste dag i Beta-fasen. Jeg tok først Rip’t Circuit, som det er video til lenger opp her. Det var tungt med de øvelsen jeg får vondt i ryggen av, men det gikk å gjennomføre hele uten pause! Nesten litt fint å vite at jeg ikke er den eneste som får vondt i ryggen av enkelte mageøvelser!

Etter det smalt jeg til med Core Speed (siden man kan velge mellom den og Speed 2.0). Jeg vet dette ikke sier dere NOE, men poenget med Speed-videoene er i alle fall at det er intervaller som gjentas og det går fortere og fortere og fortere. GØY! Etterpå var det en liten runde med Shaun T igjen. Det var ikke sånn kjempehardt, egentlig, satt opp for å passe alle nivåer.

Vel hjemme ble det en liten runde med den AB-challengen.

Kult å ha gjennomført 10 uker med trening på denne måten!

På lørdag tok jeg mål og veide meg igjen. Fikk en skikkelig dårlig følelse etterpå, for jeg hadde ingen endring i resultater fra før T25!! Tenkte at det ikke var noe vits når det ikke virka. Men jeg føler meg jo sterkere og syns selv jeg ser bedre ut. Så til slutt tok jeg mot til meg og lasta opp bildene mine. Og sammenligna dem. Jeg syns jeg så litt endring, spesielt på magen. Så la jeg dem ut på den ene hemmelige facebook-gruppa for trening med T25 og lignende. Er jo bare amerikanere med, og man må være medlem for å se dem.

Folk sa at jeg allerede var i veldig bra form (noe jeg aldri har hørt om meg selv, hehe), så det var ikke rart jeg ikke hadde kjempesynlige resultater. Men flere mente de kunne se en mer toned mage, løfta rompe og bedre ryggmuskler. Så jeg får håpe de har rett, og jeg tror vel det, for jeg har nå klart hele fem hele pushups, altså med brystkassa ned til gulvet!!! :hakeslepp: Jeg kan ta rette, men ikke helt ned vanligvis. Det må bety at jeg er sterkere!!

Så da er jeg klar for mandag!! Det er en video som heter Speed 3.0. Som visstnok går under tilnavnet Death By Burpees. Artig! :fnise: Mer fit kropp, here I come!

Forresten, kjæresten og jeg snakka om å begynne på Crossfit. Men det er jo sinnsykt dyrt. Så nå vurderer vi å ta P90X3. Den har visst også mange modifiseringer, så man trenger ikke hoppe 90 grader rundt for å ta pushups som i reklamen. Hadde vært gøy å ta noe sånt sammen! Kanskje ikke like gøy for han som bor under oss, men! :P Og da må vofse stenges ute av rommet, men slipper å være alene mens vi er på trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å se resultater selv, selvom man har bilder å sammenligne med synes jeg, men hør på hva gruppa sa for andre har lettere for å se sånt enn oss selv! :Nikke: Så gratulerer!

Haha, stakkars mannen under dere ja, men det er morsomt å trene med samboeren sin så go for it! Har ikke sett hva P90X3 er, men kanskje jeg sjekker det ut senere når jeg har tid. Uansett klarer jeg nesten aldri å fullføre sånne treninger, har enda ikke klart å karre meg igjennom 30 days shred engang :P haha. Blir for mange rammer for den ADHD-meg'en. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Man blir veldig blind på egen progresjon, merker jeg, ja!

Det er moro å trene sammen, vi gikk opprinnelig inn i dette sammen også, og trente Jillian Michaels med 30 Day Shred høsten 2011. I tillegg har vi trent andre ting sammen, som jogging. Så hadde vært gøy å følge et hardere og lengre treningsprogram også, og gjøre det hver dag som man skal. Når vi trente Jillian var jeg for syk (utbrent) til å trene hver dag, så det ble annenhver og noen ganger tredjehver dag.

Hehe, jeg liker videoer veldig godt, det er godt med rammer for min del. Hvis jeg ikke har noe struktur, som når man skal gå inn på et treningsstudio og selv velge øvelser og sette det opp, da blir jeg tilbake til hu småtjukke og late med null motivasjon som bare surra rundt, og klarer ingenting. Så det er vel ikke alle som passer på treningsstudio - eller med videoer for den del!

I dag var det altså start på Gamma. Speed 3.0 (som ikke finnes i andre videoformat enn at folk har filma seg selv som trener). Det var faktisk veldig gøy! Jeg likte alle burpees-øvelsene! Blitt gæren, tydeligvis. Syns den var fort og kul og samtidig ikke for vanskelig koreografi. Det var ikke Death By Burpees som folk sa, selv om mange av øvelsene var basert på burpees. Som ned-plank walk-plank-walk-opp og stå-ned-plank walk...etc eller Ned, pushup jacks (push up og beina ut som i en jumping jack) to ganger og opp og stå.

Syns det var gøy! Etterpå tok jeg Shaun T sin video for dagen fra Facebook, og det var mye som gjorde vondt i ryggen, men jeg kom meg da gjennom! Dro hjem og tok Abs-øvelsene med samboer etterpå. Er nå oppe i 45 situps, 30 crunches, 30 leg raises og 38 sekunder planke.

Gleder meg skikkelig til resten av gamma! Alle videoene utenom den i dag har vekter. Love it! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker videoer godt jeg også altså, men når det er sånn at man må trene de hver dag eller må ha den videoen en dag og en annen neste dag, i stedet for at jeg selv kan velge hvilken video jeg vil bruke når, så klarer jeg ikke holde følge. :P Det er egentlig en av tingene jeg skal trene meg opp da, sammen med timeplaner og gjøremåls-lister. Har bare satt konsentrasjon og fokus høyest på listen etter jeg startet på medisiner, så får jeg vel prøve meg på noe sånt etterhvert kanskje. Hadde det vært noe for 2 uker i stedet for en hel måned å sånt også, så tror jeg at jeg hadde klart det bedre.

Gamma hørtes litt morsomt ut! Du får kose deg videre med den, blir spennende å se med vekter å sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er det jeg liker. Planer og å kunne krysse av på kalenderen, og å på en måte ha en personlig trener som står der på videoen og presser meg hver dag. :) Jeg trente ikke så ofte med Insanity, da, for det var mye lengre økter. Men nå går det fint! Nå er jeg nesten litt avhengig, hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke skal trene hver dag, lissom..!

Konsentrasjon og gjøremålslister høres bra ut, Kadust!

I dag var det dag to på gamma. Argh, ingen av gammavideoene finnes på nett! Kanskje fordi det er relativt nytt, tror det kom ut i fjor høst. Jeg satte sammen det nye vektsettet mitt i dag. Husker ikke om jeg har skrevet om det her, men det er i alle fall dette jeg har kjøpt. Veldig billig og bra. Men jeg er jo ikke sterk ennå, så måtte ha på det minste. Det vil si 2 x 1.25 pluss vektstang (som er ca 1) er lik ca 3.5 kilo. (Sant?? Jeg kan seriøst ikke regne. Jeg er så dårlig i matte at jeg skulle hatt premie). Det var mer enn tungt nok, faktisk. Måtte til og med fram med 1-kg på noen av de tyngste øvelsene. Syns faktisk denne videoen var mye tyngre enn den cardiovideoen i går, for jeg er mye svakere i arma enn jeg er i kondis. Det var mye pushups her også, og det var jo sykt slitsomt. Men det gikk da til slutt, selv om jeg trengte noen pauser og lå på gulvet og stønna innimellom! :P

Etterpå tok jeg Shaun T sin video for dagen, og det gikk egentlig veldig bra. Jeg har blitt sterkere. Vil bare bli enda bedre!

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var litt sånn jeg og. Mest fordi jeg sliter med å tilpasse meg på jobb når det er ting jeg MÅ følge. :P Jaja, det kommer vel etterhvert. Du vet ikke tilfeldigvis om et treningsprogram med videoer som varer i maks 14 dager? Verdt å spørre! (Jeg kan jo egentlig google det da)

Men det er bra da!! Så får du trent opp armmusklene dine litt (og kanskje matematikken også :hoho: ), men joda du har regnet riktig på vekta. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre! :fnise: De andre vektskivene er 2.25 kg hver, så to av dem blir for mye foreløpig, gitt. Man kan bygge opp til 19 kg (med stanga), så mye å gå på, kan man si!

Ripped in 30 har 1 uke på hver økt, da. Med Jillian. Så om du holder ut 1 uke med det ene kan du jo gjøre noe annet en uke, og så ta 1 uke på igjen eller noe? Det er jo fire uker til sammen, men hvert program går det jo an å følge uavhengig av resten bare for å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...