Gå til innhold

Hvor sover deres babyen på dagtid?


Charlie28

Anbefalte innlegg

Fått med meg at nyfødte sover en del i starten, og at babyer gjerne hviler en del på dagen osv..

Hvor bruker dere å legge babyen da?

I sengen, vognen eller vugge?

Kan kanskje lekegrind med "madrass" fungere som seng? Vi må ha lekegrind uansett pga hund osv... Kan vi bruke dette som soveplass? Noen som har noen innspill?

Føler meg helt grønn :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fått med meg at nyfødte sover en del i starten, og at babyer gjerne hviler en del på dagen osv..

Hvor bruker dere å legge babyen da?

I sengen, vognen eller vugge?

Kan kanskje lekegrind med "madrass" fungere som seng? Vi må ha lekegrind uansett pga hund osv... Kan vi bruke dette som soveplass? Noen som har noen innspill?

Føler meg helt grønn :sjenert:

Mine har sovet i vognen eller i senga si. Du kan jo f.eks putte vognbaggen oppi lekegrinda, babyer trives ofte bedre i en bag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Mange lekegrinder kan heves bunnen på sånn som på en sprinkelseng. Legger du en madrass oppi der kan den fint brukes som seng de første månedene. Da slipper du vugge/kurv i stua, og babyen er høyt oppe så ikke hunden når opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har fram til de er ca 6 mnd sovet i hengevugge i stua på dagtid. Etter det har de sovet i sengen sin også om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har stort sett sovet i vognen, enten ute eller inne. Vi har hatt kurv/vugge i stua, men den har bare vært i bruk de første ukene.

En lekegrind kan forsåvidt fungere som soveplass, ville da hatt en annen madrass eller lammeskinn i bunnen. Men så er det det at babyer gjerne ikke liker å ligge åpent, de vil helst ligge litt beskyttet.

Med min yngste måtte vi sette vognbagen i vuggen for at hun skulle godta å ligge der og da kunne hun jo like gjerne ligge i vognen.

Men kanskje dere kan sette vognbagen eller en kurv i lekegrinden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, tragisk skrivefeil i overskriften.. JAJA..

Ja, fått med meg at babyer liker å ligge lunt og nesten litt trangt. Har en ammemadrass som jeg tenkte at vi kunne bruke de første mnd, og gjerne ha denne oppi lekegrinden?

Når ungen blir litt eldre kan han vel kanskje sove en del ute i vognen på dagen? Så lenge vognen står litt lunt under tak? Har en venninne som lar jenta hennes (1 år) sove ute, og hun elsker det. sover som en stein. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått med meg at nyfødte sover en del i starten, og at babyer gjerne hviler en del på dagen osv..

Hvor bruker dere å legge babyen da?

I sengen, vognen eller vugge?

Kan kanskje lekegrind med "madrass" fungere som seng? Vi må ha lekegrind uansett pga hund osv... Kan vi bruke dette som soveplass? Noen som har noen innspill?

Føler meg helt grønn :sjenert:

Vuggen,vognen eller på sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

I begynnelsen sov han i vugga, i vogna, i sofaen, i senga vår eller oppå en av oss. Som regel det siste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sover som regel alltid én lang lur ute i vogna. Det har hun gjort siden hun var ganske så fersk :) Der sover hun veldig godt og lenge!

Ellers ligger hun i vognbagen inne eller i armene våre :rodmer: .

Jeg unngår soverommet på dagtid slik at hun kan lære at det er natta når hun legger seg i senga si.

Jeg skulle gjerne hatt en vugge på stua, men når en har en liten leilighet tar alt babyutstyret mye plass, dessuten baller det lett på seg av kostnader, så ser ikke på det som et stort savn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover hun kun i vogn pådagtid. Hun vil ikke sove i sengen. Og på kvelden er det motsatt,da nekter hun å sove i vogna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På oss, i bæresjalet (der sov han myyye), evt. i bedside criben sin når jeg skulle sove med han. Han sov også litt i den om kvelden. Da trillet vi senga inn på stua. Det var så tett mellom ammingene allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en byssanlull hengevugge, som vi bruker som seng (har ikke plass til sprinkelseng på soverommet :) ), den sover hun i både om natta og om dagen. Hun sovner som oftest av puppen, så jeg vil påstå at 70% av alle gangene hun sovner så sovner hun på oss, for å så bli flyttet over til sengen. Noen ganger våkner hun og gir seg ikke før hun kan sove oppå oss. Noen ganger lar vi henne, fordi vi synes det er så kos, men som oftest så løser vi det ved å legge en varmeflaske i vugga, la den ligge der en stund, og ta den ut når vi legge henne ned igjen, for da er det godt og varmt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sov på sofaen, i vippestol, i vuggen, i sprinkelsengen, ute og inne i vogn, i bil og på fanget. Og med lys og lyd, og uten. ;) Jeg ville at hun skulle klare å sove "overalt" og "når som helst", så jeg ville ikke bare venne henne til å sovne ett sted. Om det ikke bare er derfor, så har hun i hvertfall til dags dato (1,5 år) ingen problemer med å sove noe sted. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sover i vognen ute på dagtid og i vognbaggen eller på soffaen på ettermiddag/kveld. Har også vugge, men den vil han ikke sove i.

Har sovet ute fra han bar ca 4 uker. Sover utrolig godt og lenge der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...