Gå til innhold

Det å gi vann til baby...


Meg88

Anbefalte innlegg

Hei! :-) Når ga dere barnet deres vann for første gang? Min gutt på 6 mnd. har enda ikke blitt introdusert for dette. Kanskje snart på tide? Har rett og slett ikke tenkt noe på det... kanskje fordi jeg fullammer. Men hvordan skal det gjøres? Er det slik at man bør koke vannet først for så å avkjøle det, eller er ikke dette så viktig lenger for et barn som har rundet halvåret? Og hvor lenge kan vannet stå i flasken før det bør helles ut og tappes i nytt? Går det f.eks. greit å lage til litt vann på dagen og bruke det utover kvelden/natten dersom det ikke blir drukket opp? Ikke det at det er så mye stress å lage til ny flaske altså... men jeg kom bare til å lure... :-) Jeg tenker forresten også snart å prøve å avvende denne nattammingen.

. føler dette også er på tide nå? Har dere noen tips ift. dette? Mener jeg har lest noe om at det kan hjelpe å tilby vann istedet for puppen på natten? Erfaringer og råd tas i mot med stor takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke introdusert vann til noen av våre før de er kanskje 8 mnd. Lillebror er 10 mnd og drikker fremdeles omtrent ingenting vann. Jeg har rett og slett ikke sett behovet. Mens de er såpass små drikker de fremdeles mye melk og får i seg den væsken de trenger der. Husk også på at både grøt og most mat inneholder mye væske. En baby på 6 mnd kan drikke vann rett fra springen, du trenger ikke koke det først. Bare finn en tutekopp og la ham prøve seg fram, men det er ingen hast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke koke vann til en på 6 mnd. Jeg har gitt mine vann fra rundt 6 mnd, for da har de begynt å få middag og da er det naturlig med vann til tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke koke vann til en på 6 mnd. Jeg har gitt mine vann fra rundt 6 mnd, for da har de begynt å få middag og da er det naturlig med vann til tenker jeg.

Er ikke alle som har begynt med middag da. Anbefalt er vel å introdusere fast føde fra seks mnd alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle som har begynt med middag da. Anbefalt er vel å introdusere fast føde fra seks mnd alderen.

Det gjelder først og fremst de som fullammer. MME-barn begynner ofte med grøt fra 4 mnd og oppover, avhengig av når de krever mer enn 1liter mme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle som har begynt med middag da. Anbefalt er vel å introdusere fast føde fra seks mnd alderen.

Det er basert på det at det er anbefalt å fullamme til barnet er 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjelder først og fremst de som fullammer. MME-barn begynner ofte med grøt fra 4 mnd og oppover, avhengig av når de krever mer enn 1liter mme.

Ts fullammer, så ser ikke helt hva du vil med kommentaren din?

Hadde selv mme barn og gav grøt fra 3 mnd alder (pga undervekt) så det er jeg fult klar over...

Endret av Redbull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts fullammer, så ser ikke helt hva du vil med kommentaren din?

Bare for å informere deg om at det med fast føde først og fremst gjelder mm-barn, siden du tydligvis ikke visst det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å informere deg om at det med fast føde først og fremst gjelder mm-barn, siden du tydligvis ikke visst det ;)

Redigerte komentaren min over før jeg så denne. Jo, det viste jeg. Svarte ts ut i fra at hun fullammer jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første min fikk kokt vann ved siden av mm fra fødselen. Det var så vanvittig varmt den sommeren han ble født, så jeg ga han litt vann innimellom allerede hyppige amminger for at han ikke skulle bli dehydrert. Var sikkert unødvendig, men vi så på det som litt flasketrening også.

Andremann begynte å få vann fra 5-6 måneders alder, sammen med middag. Hun er veldig glad i vann, og drikker mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å gi vann da jenta vår var 4 måneder, samtidig som vi introduserte fast føde (grønnsaker). Tenkte at det kom til å ta litt tid å bli vant med det, men hun har elsket det fra første stund og drikker nå mye vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å gi vann når vesla begynte å spise et helt måltid. Hun var vel ca 7 mnd tror jeg. Jeg har alltid kokt vann og hatt i kjøleskapet (liker bedre smaken selv, enn rett fra springen ;)), så det har ikke vært noe jeg har tenkt over. Men tror ikke man må koke når de er såpass store?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble anbefalt av hs på 5mnderskontrollen å begynne å gi vann til måltidene (fast føde), for å venne de til å drikke vann. Fullammer fortsatt (har såvidt starta med smaksporsjoner), så lillemann får den væsken han trenger fra mm, men fint å venne han til å drikke vann. Han syntes foresten det var stas med tutekopp, men det ble endel søl :fnise:

Edit. Man trenger ikke koke vannet, så lenge det er kaldt, rent vann fra springen.

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...