Gå til innhold

Brystbetennelse


camillaaa

Anbefalte innlegg

Jeg har da fått brystbetennelse og den vil ikke forsvinne :( Jeg har vært hos leger og fikk endelig antibiotika for en uke siden. Kuren skulle vare i ti dager og jeg skulle ta fire piller om dagen. Problemet er at brystbetennelsen har ikke blitt noe bedre i det hele tatt. Jeg har få dager igjen av kuren og brystet mitt er bare mer vondt og ser mye værre ut enn det gjorde. Legen jeg fikk resepten av sa hun skulle ringe meg og sette opp ny time til meg etter en uke så hun kunne se hvordan det gikk. Det har nå gått en uke og det er jo helg i morgen(og da er det jo stengt), men hun har fortsatt ikke ringt..

Jeg er nå veldig bekymret. Har hatt vondt så lenge nå og er utrolig lei... Så jeg lurer da på om det er noen som har noen tips? Noe annet som kanskje kan hjelpe? Jeg får foresten ikke pumpet/ammet eller massert. Klumpen i brystet er så stor og ligger rett under brystvorta så kommer ikke til, pluss at jeg tror ikke jeg har mer melk(sluttet å amme for tre uker siden ca). Lurer også på om det er noen andre det her har skjedd med og hva de evnt måtte gjøre når antibiotika ikke hjalp. Lurer på om jeg må skjære den ut, noe jeg virkelig ikke har lyst til.

- Camilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

stor sympatiklem til deg, brystbetennelse er noe shit!

Men du er nødt til å få vekk klumpen. Jeg tror ikke det blir bra - antibiotika eller ikke - før klumpen er vekk. Hva mener du med at du ikke får den vekk? Hvor lenge har du prøvd? Jeg har hatt gjentatte brystbetennelser og tilstoppede melkeganger i fleng, og har alltid fått vekk klumpen til slutt. Det kan ta lang tid med massasje og pumping, men det går til slutt. Har du fått resept på oxytocin som gjør det lettere å få i gang melkestrømmen?

Det må sies at jeg ikke har erfaring med brystbetennelse i forbindelse med ammeslutt (ennå..), så mulig det er annerledes da.

Uff, føler virkelig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med nesespray som skal hjelpe til med å få ut melk og pumpet osv, men får ikke ut noe. Er helt tett. Har hatt klump/betennelse i to uker nå ca. Jeg fikk beskjed om å ta antibiotikan i ti dager så skulle alt bli bra og klumpen skulle forsvinne. Men det hjelper jo ingenting, så nå vet jeg liksom ikke hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å skifte hud på det området rundt brystvorta :S Er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Lecithin, fåes på helsekostbutikk. Åpner tette melkeganger.

Mener man må innta 2000 mg/døgn, altså rundt 10 tabletter.

Det står om dette på ammehjelpen, mener jeg å huske.

Slet med klumper, betennelse, og tette melkeganger etter fødselen, og det som funket, var skikkelig tømming av brystet (babyen gjorde en kjempejobb for å "hjelpe" mammaen sin, hehe) samt en Lecithin-kur.

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...