Gå til innhold

Hardbag eller softbag?


Stinelin

Anbefalte innlegg

Vi har arva ei Teutonia barnevogn uten bag. Ser at det selges både hardbag og softbag, men hva velger man?

Har hardbag og softbag ulike bruksområder, eller er det bare smak og behag?

Vi har ei bratt og lang trapp hjemme, slik at vogna blir stående nede i gangen, og ungen bæres opp i bagen. Jeg har litt ømtålelige skuldre/armer, og vil derfor gjerne ha lettest mulig bag.

Det er ikke aktuelt å bruke bagen til sikring av baby i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Jeg sier hardbag, men dette er jo også en personlig smak. Alle mine tantebarn har ligget i hardbag, utenom hu yngste. Når jeg bar på henne følte jeg at bagen var veldig vinglete og at hun ikke lå stødt nok, som i hardbagen, som er mer beskyttende. Hadde jeg vært deg, ville jeg testa de i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier hardbag, men dette er jo også en personlig smak. Alle mine tantebarn har ligget i hardbag, utenom hu yngste. Når jeg bar på henne følte jeg at bagen var veldig vinglete og at hun ikke lå stødt nok, som i hardbagen, som er mer beskyttende. Hadde jeg vært deg, ville jeg testa de i butikken.

Synes også at softbag er veldig viglete og følte ikke at det var trygt å være han opp i den bagen.

Så jeg bruker kun Hardbag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med svarene over. Vi har også brukt hardbagen som seng innendørs de første par månedene, ser for meg at dette ikke ville blitt like lett med softbag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hvis man bruker teutonia som kombivogn, altså med soft- eller hardbag i sportsdelen, så blir vogna ganske tung. Tror mange teutoniavogner veier rundt 16-17 kg med sportsdel. Det er litt kjedelig hvis du har vond skulder.

Ville kanskje heller kjøpt en fashionbag og så bruke voksipose med bæreplate. Den fungerer som softbag. Da får du en lettere vogn og en lettere bærebag. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fashionbagen er også god å bære og en av de absolutt letteste hardbagene på markedet. Veier 3 kg ca. Og det er ikke så mye mer enn softbager. Forskjellen er at du får armen nærmere kroppen med softbagen. Men jeg hadde nok gått for hardbag. Føles tryggere også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge bruker man egentlig bagen? Ungen blir født i mai, regner med at behovet for voksipose kommer i oktober.

Hva er egentlig forskjellen på fashionbag og softbag, kalesjen? Ser på Lilleprinsen at fashionbagen veier 3kg, står ikke vekt på softbagen.

Fashionbagen måler 77x35cm innvendig, softbagen måler 80x32cm.

Vogna vi har er Teutonia Prestige, står ikke at Fashionbagen passer i denne, så kanskje vi må ha softbag? :klo: Tror kanskje det kan være kalesjen som er problemet med Fashionbagen, at det muligens blir trangt inni vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Du får sommerdyne til Voksi-posen.

Hvor lenge man bruker bag varierer veldig, vi brukte i fem mnd. mens søsteren min har brukt sin i over et år med sin første baby og fem mnd. med sin siste baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde teutonia prestige til storesøster som er født i juni 2009. Kjøpte ny vogn og brukte fashionbag. Bagen brukte vi til hun var 5-6 mnd, gikk da over til sportsvogn vendt mot meg, med voksipose. Fungerte fint det.

Når er vognen din fra? Aner ikke om fashionbag passer eldre modeller, men den passer i hvert fall til 2009-modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...