Gå til innhold

Kjære kvinner som vil ha en fantastisk sommerkropp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest MorAase

Hmm.... jeg som har fått beskjed om å trene dette for å få større rompe og lår :klo:

Og større rumpe og lår, som følge av trent kropp, er en uting fordi???

Kan kvinner slutt å tro at homofile moteskapere er malen for hva Menn vil ha?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og større rumpe og lår, som følge av trent kropp, er en uting fordi???

Kan kvinner slutt å tro at homofile moteskapere er malen for hva Menn vil ha?

Nei, jeg sier ikke at det er en uting. Jeg vil ha det. Jeg vil få på litt former på den ellers flate stumpen. Og har fått beskjed om at da må jeg trene utfall og knebøy.. Så kommer det en i denne tråden å bombastisk fastslår at man ikke får det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Nei, jeg sier ikke at det er en uting. Jeg vil ha det. Jeg vil få på litt former på den ellers flate stumpen. Og har fått beskjed om at da må jeg trene utfall og knebøy.. Så kommer det en i denne tråden å bombastisk fastslår at man ikke får det!

Jeg oppfattet det mer som at det ikke vil være noe problem (om en får større rumpe og lår på dette viset) :)

Er verre om en får større rumpe og lår av tre BigMacOgColaLight til dagen!

Så ja, gjør knebøy og utfall, for det former kroppen på et heldig sett. En skal trene ekstremt hardt og bevist for som kvinne å ende opp som et muskelberg. Så det er strengt tatt siste bekymringen en kvinne skal ha, større lår og rumpe av utfall og knebøy...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... jeg som har fått beskjed om å trene dette for å få større rompe og lår :klo:

Ja tenk så farlig å få litt muskler i rumpe og lår da gitt. :)

Dersom man står på stedet hvil med tanke på fettprosent, og samtidig bygger muskler, vil man nok få litt større rumpe og lår, ja.

Men samtidig vil jo de fleste som befinner seg på et slikt stadie i treningen også gå ned i fettprosent, sånn at dette sannsynligvis ikke vil bli noe "problem". Svært forenklet kan man si at man "bytter ut" fettet med muskler. Dette fører til finere fasong og strammere rumpe og lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte med styrke ble de allerede store lårene, større og sterkere. Etterhvert for fettet, og da jevnet det seg ut med stramme store lår i stedet for slaskete store lår. Verdt å vente på. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulidelig kjedelig :gjeiper: Og så fører det med seg kondomdressjævler på veiene :kjefte:

Ikke kjedelig i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja tenk så farlig å få litt muskler i rumpe og lår da gitt. :)

Dersom man står på stedet hvil med tanke på fettprosent, og samtidig bygger muskler, vil man nok få litt større rumpe og lår, ja.

Men samtidig vil jo de fleste som befinner seg på et slikt stadie i treningen også gå ned i fettprosent, sånn at dette sannsynligvis ikke vil bli noe "problem". Svært forenklet kan man si at man "bytter ut" fettet med muskler. Dette fører til finere fasong og strammere rumpe og lår.

Les ett hakk lenger ned, så ser du at jeg VIL HA større rompe og lår, og har fått beskjed om å trene dette for å oppnå det. Men det er vel feil det da eller???

Og hva er så vanskelig med å forstå at det er det jeg vil oppnå når jeg skriver at jeg har fått beskjed om å trene dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les ett hakk lenger ned, så ser du at jeg VIL HA større rompe og lår, og har fått beskjed om å trene dette for å oppnå det. Men det er vel feil det da eller???

Og hva er så vanskelig med å forstå at det er det jeg vil oppnå når jeg skriver at jeg har fått beskjed om å trene dette???

Hvis du vil ha større rompe og lår så går jeg ut i fra at du er rimelig slank fra før right?

Når man trener tung styrke så økes muskelmassen, økt muskelmasse øker forbrenningen. Da forbrenner man overflødig fett. Tar forbehold om at du allerede har en lav fettprosent, og dermed også mindre fett å forbrenne. Det vil si at du vil få "større" rompe og lår ved å trene tung styrke, mens andre som har mye fett vil få mindre rompe og lår. For både de med lav og høy fett% vil resultatet bli en stram og trent kropp, som er mye mer attraktivt enn tjukk og slapp eller skinnyfat. Strong is the new skinny!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Synes også at styrketrening er grusomt kjedelig....dessverre. Vet utmerket godt at jeg burde trene det i tillegg til jogging, men har skikkelig problemer med å motivere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del her inne som er hellig overbevist om at tung styrketrening er den eneste formen for trening som det er verdt å holde på med, men jeg synes det blir litt unyansert. Det har vært flere sånne debatter KG's treningsforum før, der det påstås at gruppetimer ikke gir noen effekt. Jeg er uenig.

Personlig trener jeg ikke bare for å få en fin kropp, hovedmotivasjonen min er å investere i min egen framtid ved å holde kroppen min sunn og frisk. Jeg vil påstå at den beste måten å gjøre det på er å trene både cardio og styrketrening. Jeg liker å jogge ute, men store deler av året blir det spinning i stedet. Både pulsklokken og kroppen min viser at jeg har effekt av den treningen. Styrketrening synes jeg ærlig talt ikke er spesielt gøy, men jeg gjør det både for å stramme opp kroppen og ikke minst fordi jeg vat at det vil hjelpe meg til å unngå belastnings- og slitasjeskader. Jeg trener styrke på gruppetimer: Styrke 6 Core på Elixia er timer med vektstang og få repetisjoner (3 x 10-12). Sannsynligvis er trening i frivektsavdelingen enda bedre, men ikke si at disse timene ikke har effekt!

Det er synd hvis jenter som ikke trener leser denne tråden og tenker at "det er jo ingen vits i begynne med trening likevel, hvis det bare er tung styrketrening som virker" og blir på sofaen. All trening virker! Kanskje får man ikke perfekt bikinikropp, men man får styrket beinbygning, lavere blodtrykk, mindre risiko for hjerte- og karsykdommer samt bedre humør. Og ja, gruppetimer gir også den positive helseeffekten. Og på lang sikt er vel det viktigere enn bikinikroppen 2012?

Det jeg reagerer på er det evinnelige maset om SOMMERkropp. Hva med å ha en sunn kropp hele året? Mao, en permanent sunn livsstil.

De eneste fornuftige innlegg i denne tråden.

Slutt å være så selvopptatte, jenter! Tren for å beholde god helse, og fokuser på andre ting enn utseende hele tiden. Tren og forsøk å finne noe som både gir styrke og kondisjon, men først og fremst, finn en rutine du kan like og som du fortsetter med...

Dessuten, beklager å si, det men ikke alle er konstruert fysisk slik at trening gir flott kropp, god styrke og kondisjon. Vær prossessorientert, ikke resultatorientert (for resultater du kanskje aldri kan oppnå)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at styrketrening er grusomt kjedelig....dessverre. Vet utmerket godt at jeg burde trene det i tillegg til jogging, men har skikkelig problemer med å motivere meg.

Jeg syns styrke trening er det som er mest underholdende å drive med. Kondisjonstrening er gørr, men det er jo noe som må til for å få nytte av styrketreningen i div. sporter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser da ganske bra ut med Zumba i blodet. Jeg har gått ned i vekt, blitt strammere og fått musklene jeg vil ha. Så det så :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Jeg har også problemer med "sommerkroppen". Hvorfor ikke være i form hele året? Hva er poenget med sommerkroppen? Jeg takler ikke ordet :fnise:

Nei, jeg satser på jogging samt styrke. Det er den beste kombinasjonen for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noe galt i å sette seg mål når man trener da?? At til sommern skal man se slik og slik ut?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å være så selvopptatte, jenter! Tren for å beholde god helse, og fokuser på andre ting enn utseende hele tiden.

Hvorfor tror du alle er selvopptatte og bare bryr seg om utseendet? Folk som trener BARE for utseendet vil nok enten oppdage at de får mange positive bieffekter av trening som gjør at de fortsetter, eller slutte etter en stund fordi ekstrinsisk motivasjon ikke er nok til at de orker å gjøre det til en varig livsstil. Jeg begynte å trene for å bygge opp kroppen etter sykdom, og etter det har det ballet på seg. At utseendet blir bedre samtidig som kroppen blir sterkere, formen blir bedre og energien kommer tilbake er en bonus. Det betyr vel ikke at jeg ikke får lov å være fornøyd når de gamle buksene er for store?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem er der forresten som har bestemt at det KUN er styrketrening som er "lov" å trene?? Det er da ikke alles mål å få synlige muskler. Mange vil kanskje bare få mindre fett, og da må man faktisk drive med kondisjonstrening ala spinning da.

En dame på 130kg kan da forbrenne ganske mye ved å ta en zumbatime kontra å sitte i sofaen sin hjemme. Kan ikke hun da få lov til å trene zumba et par ganger i uken, fordi det er noe hun synes er gøy, og noe hun ikke synes er "tiltak" fordi det er kjedelig (ref styrektrening). Kanskje hennes definisjon på sommerkroppen er å gå ned 10kg. De kan hun fint få til ved å danse zumba noen ganger i uken og endre kosthold.

Hvorfor MÅ det være en fasit som funker for alle?? Vi har forskjellige utgangspunkt, derfor er det forskjellige ting som fungerer for foreskjellige mennesker.

Og ja, det er klart vi alle har godt av styrketrening og at man forbrenner fett ved å ha mer muskelmasse, men er det ikke bedre at noen trener zumba/spinning noen ganger i uken i stedenfor å sitte i sofaen?? Ved mestring og vektnedgang kommer kanskje treningslysten luskende etterhvert, og de vil begynne med styrke også...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Men er det noe galt i å sette seg mål når man trener da?? At til sommern skal man se slik og slik ut?

Det er flott med en mål, men om man "bare" skal ha sommerkroppen, hva skjer til høsten og vinteren da? Jeg tror at når man når det målet driter man i kost og helse etter sommeren, så har man jojo-slanking gående. Og hva om man ikke når målet til sommeren? Hva gjør du da?

Mye bedre å ha et langtids-perspektiv med en sunn kropp som har store helsegevinster, enn en kropp som skal se bra ut i bikini på sommeren. Sommerkroppen kan være et delmål på veien, men det burde ikke være hovedmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av å høre unnskyldninger og tull fra venninner og bekjente som så gjerne vil ha en skikkelig beach body men som likevel bare går på gruppetimer som Zumba osv og aldri våger å løfte skikkelige vekter. Du kan IKKE forme kroppen din ved hjelp av verken zumba, aerobic eller spinning! Du kommer IKKE til å få enorme armer eller lår av styrketrening, YOU WISH. Hadde det vært så enkelt så hadde alle som løfter vekter vært enorme, det krever så mye mer. Få rumpa deres inn i styrkesalen og tren TUNG styrke, det er det som former kroppen og gir dere flotte muskler og en kropp som ser stram og beach klar! Og slutt å innbill dere at dere har sååååå mye muskler i beina at dere ikke kan trene knebøy.... Sorry, det der er neppe muskler snuppa ;)

Get yo ass to the gym! Takk for meg :)

Hører hele tiden om hvor bra og viktig styrketrening er, så mitt nyttårsfortsett er at jeg skal trene mye mer styrke dette året. Har nå trent aerobic, zumba og spinning fast i et par år, men kroppen har ikke endret seg utseendemessig. Jeg er ikke feit, men jeg har ikke vondt av å bli litt strammere eller av å få flere muskler, så nå skal det trenes mer styrke! Kommer fortsatt til å delta på gruppetimer et par-3 ganger i uka, men det får jeg se på som litt restitusjon.

Jeg skal forresten ikke "forme" sommerkroppen, men helårskroppen! Er evig lei av all maset som har om "sommerkroppen" å gjøre, mye bedre å holde kroppen bra året rundt!

Det eneste som er deprimerende med styrketrening er at jeg ikke kan se "hvor hardt jeg har trent" på pulsklokka etterpå. Løper jeg en time med harde intervaller på mølla forbrenner jeg over 800 kcal og er godt fornøyd med meg selv. Forbrenner langt i fra det samme med kun styrke siden pulsen er mye lavere, men hvis jeg ser endringer på kroppen etterhvert, er det jo en gevinst til slutt det også, så da er det verdt det!

Endret av Banan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er deprimerende med styrketrening er at jeg ikke kan se "hvor hardt jeg har trent" på pulsklokka etterpå. Løper jeg en time med harde intervaller på mølla forbrenner jeg over 800 kcal og er godt fornøyd med meg selv. Forbrenner langt i fra det samme med kun styrke siden pulsen er mye lavere, men hvis jeg ser endringer på kroppen etterhvert, er det jo en gevinst til slutt det også, så da er det verdt det!

Når du trener styrke ser du derimot hvor man kg du kan løfte nå, kontra forrige uke. Det er hvertfall supermotiverende for meg :nigo: Glemmer ikke første gangen jeg syntes benkpress var latterlig enkelt med bare stanga, og jeg faktisk kunne legge på fler kg, løfte tyngre enn minimum. Det er motivasjon det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...