Gå til innhold

voldtatte og gravide kvinner bør nektes abort!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Atter et eksempel på hvordan religion sperrer for fornuften og evnen til å reflektere.

Man kan godt mene det samme uten at det har noe med religion å gjøre.

Men et spørsmål til damene her: Hvis du ble gravid etter en voldtekt og av en eller annen grunn ikke fikk tatt abort, ville du aldri kunnet bli glad i barnet? Uansett hvilken gleder barnet gir deg så ville det alltid være underordnet at barnet minnet deg om hatet mot voldtektsmannen? (Husker en film om kvinner som var blitt gravide etter voldtekt av sine fangevoktere i konsentrasjonsleir under krigen. Inntrykket var at de var like glad i barna sine som alle andre.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg synes dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Hvis man blir gravid når man blir voldtatt er det jo stor sannsynlighet for at barnet vil ligne litt på pappan - altså voldtektsmannen. Synes han KRF duden at en kvinne fortjener å "se" voldtektsmannen i øynene hver dag resten av sitt liv fordi hun ble nektet abort? Hun har jo ikke bedt om å få noe barn med den mannen som voldtok og var heller ikke med på samleie. Voldtektsofre trenger ikke bli "straffet" med et barn de ikke en gang har vært frivillig med på å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her er jo bare en idiot på flere vis enn jeg kan nevne, men la oss se det positive i det: Endelig en politiker som ikke bare tenker på stemmetall, men er ærlig om sine standpunkter! Enhver oppegående sjel skjønner jo at det ikke akkurat er en vinnersak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med oss nordmenn, inkl. her inne på KG, er alt dette voldsomme hatet mot mennesker som mener dette.

Jeg er 100% uenig med denne KrFU-lederen, men jeg respekterer hans meninger. Han mener det han sier. Det har han rett til. Vi lever i et land med ytringsfrihet.

Men i god norsk ånd tyter hatmeldingene ut og folk snakker om at han selv hadde blitt fortjent å blitt voldtatt etc.

Selv om jeg selvsagt er helt uenig med han, synes jeg det blir latterlig at folk i stedet for å ta debatte og argumenter saklig, spyr ut hatske holdninger, som strengt tatt ikke er noe bedre enn hans meninger? Er det f.eks. bedre at jeg ønsker ham voldtatt, torturert og drept for sine meninger enn at han ønsker å forby abort, uansett hvordan barnet ble unnfanget?

Jeg lar meg ikke engang provosere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinet

Problemet med oss nordmenn, inkl. her inne på KG, er alt dette voldsomme hatet mot mennesker som mener dette.

Jeg er 100% uenig med denne KrFU-lederen, men jeg respekterer hans meninger. Han mener det han sier. Det har han rett til. Vi lever i et land med ytringsfrihet.

Men i god norsk ånd tyter hatmeldingene ut og folk snakker om at han selv hadde blitt fortjent å blitt voldtatt etc.

Selv om jeg selvsagt er helt uenig med han, synes jeg det blir latterlig at folk i stedet for å ta debatte og argumenter saklig, spyr ut hatske holdninger, som strengt tatt ikke er noe bedre enn hans meninger? Er det f.eks. bedre at jeg ønsker ham voldtatt, torturert og drept for sine meninger enn at han ønsker å forby abort, uansett hvordan barnet ble unnfanget?

Jeg lar meg ikke engang provosere.

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vanligvis er jeg imot abort, men å nekte den er jo helt idiotisk. De som blir voldtatt, synes jeg må ikke bære på et barn, som minner om det verste tingen som har skjedd i livet deres, og det må skje så snar som det er mulig. Skal kvinner liksom føde et barn som skal minne dem hvert sekund på dustete faren til barnet. NEI :kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver politikerne i innlegget ditt og du tar ikke hensyn til at dette er en ung gutt, det er en riksavis som har tatt et sitat fra noe han visstnok har sagt og gjort det til en diger sak...

Jeg antar at saksforholdet er slik, dette er enten en misoppfattelse eller revet ut av en sammenhengende, prinsippiell debatt - ikke at han vil gå inn for noe slik.

Slike høl-i-huet uttalelser som fremkommer i et media som VG bør man ta med en DIGER klype salt

Det er vel ikke videre grunn til å tvile på sannetsgehalten i dette?

Her er BT-artikkelen, og man kan jo sjekke videre opp mot Twitter, om man ønsker.

http://www.ba.no/nyheter/article5870923.ece

Problemet med oss nordmenn, inkl. her inne på KG, er alt dette voldsomme hatet mot mennesker som mener dette.

Jeg er 100% uenig med denne KrFU-lederen, men jeg respekterer hans meninger. Han mener det han sier. Det har han rett til. Vi lever i et land med ytringsfrihet.

Men i god norsk ånd tyter hatmeldingene ut og folk snakker om at han selv hadde blitt fortjent å blitt voldtatt etc.

Selv om jeg selvsagt er helt uenig med han, synes jeg det blir latterlig at folk i stedet for å ta debatte og argumenter saklig, spyr ut hatske holdninger, som strengt tatt ikke er noe bedre enn hans meninger? Er det f.eks. bedre at jeg ønsker ham voldtatt, torturert og drept for sine meninger enn at han ønsker å forby abort, uansett hvordan barnet ble unnfanget?

Jeg lar meg ikke engang provosere.

Jeg syns faktisk det er mer enn et vanlig spørsmål om ytringsfrihet, når denne ungdomspolitikerer agiterer for å frata kvinners rett og frihet til å bestemme over egen kropp!

Ytringsfrihet for å begrense andres rett og frihet?

Nei, beklager, jeg ser helst at denne personen ikke ytrer seg. (Jeg har dog ikke planer om å stoppe han med vold!)

Og til de som kritiserer VGs oppslag om dette:

Det er vel greit å minne om at vi har denne type ekstremister også her i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken blir nok blåst veldig opp av media ja. Jeg er selv fullstendig fullstendig uenig i det han sier.

OT, men dette er jo egentlig ingenting mot det jeg hørte da jeg bodde i USA. Der var det virkelig helt ekstremt. Jeg var der som 15 åring, og temaet abort kom opp da vi var å spise hos noen. De spurte om det var lov i Norge, og jeg fortalte at jaja, det er lov. Trakk litt på skuldrene og sa jeg syns det var bra. Jeg ble faktisk kastet ut av huset. De ble rasende.

Det jeg syntes var veldig rart var alle disse mennene som hadde veldig sterke meninger om dette. De demonstrerte og ble rasende over dette. Også unge gutter i klassen min. Jeg spurte en mann en gang, om jeg blir voldtatt, blir gravid og vil ta abort... nei, det skulle jeg ikke få lov til sa han. Altså en mann som skulle bestemme dette over meg. Der og da ble jeg rimelig provosert.

Jeg vil bestemme over min kropp! Alle må få lov å bestemme over sin kropp.

Noen av disse menneskene var sykelig og da mener jeg sykelig opptatt og opphengt i dette, da gjerne menn. Det var liksom noe veldig rart med det. Det var også en stor sak da jeg bodde der, i en annen stat ble en lege som utførte abort faktisk drept pga. dette. Flere naboer, folk fra skolen og til og med en lærer sa at det var bra ????? De kjemper jo så inderlig for å REDDE "liv", men så dreper de noen? En voksen mann dreper de, det er greit fordi han gjør ting de ikke liker, mens så er de sykelig opptatte av å redde et ufødt barn som ikke er utviklet men på størrelse med en ert :klo:

Beklager avsporingen, men dette er noe jeg har tenkt mye på i ettertid og det er fint å si det til andre. Jeg skjønner det fortsatt ikke.

Jeg fortalte vennene mine om det da jeg kom hjem til Norge, og vi snakket litt om det i klassen, alle syns det var rart. De hadde aldri tenkt særlig over abortloven i Norge, vi er vokst opp med at det er sånn og før jeg dro til USA tenkte jeg ikke over det, bare at det var sånn og det var bra at man kunne velge det.

Nå er jeg veldig glad og takknemlig for at vi har det så fritt i her. Måtte det aldri forsvinne!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Sofie

Jeg vil bestemme over min kropp! Alle må få lov å bestemme over sin kropp.

Nå er jeg veldig glad og takknemlig for at vi har det så fritt i her. Måtte det aldri forsvinne!

Tenk om dette også kunne gjelde resten av vårt privatliv også? Dessverre går det stikk motsatt vei på alle andre områder enn abort. Vi overvåkes stadig mer. Hvert et skritt vi tar skal lagres og logges. DLD vil sørge for at alt vi gjør digitalt skal lagres. Internett, telefon, mail, kredittkort, bompasseringer. You name it. Det er trist at det har blitt slik her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke videre grunn til å tvile på sannetsgehalten i dette?

Her er BT-artikkelen, og man kan jo sjekke videre opp mot Twitter, om man ønsker.

http://www.ba.no/nyheter/article5870923.ece

Utsagnet er greit nok, men medias vinkling er noe tvilsom. Det fremstilles i overskrifter som om han mener at spesielt overgrepsutsatte bør nektes abort, men det han sier er at han er mot abort uansett.

Og det må han jo selvsagt få lov å mene, og jeg skjønner ikke helt at folk hisser seg opp over utsagn fra Krf, ligger ikke de å dupper rundt sperregrensa uansett da?

Også lurer jeg litt på hva Hareide i ledelse synes om sånne reaksjonere utspill, han som har som agenda å gjøre Krf mer spiselig også for de som ikke er kristne. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessie

Utsagnet er greit nok, men medias vinkling er noe tvilsom. Det fremstilles i overskrifter som om han mener at spesielt overgrepsutsatte bør nektes abort, men det han sier er at han er mot abort uansett.

Og det må han jo selvsagt få lov å mene, og jeg skjønner ikke helt at folk hisser seg opp over utsagn fra Krf, ligger ikke de å dupper rundt sperregrensa uansett da?

Også lurer jeg litt på hva Hareide i ledelse synes om sånne reaksjonere utspill, han som har som agenda å gjøre Krf mer spiselig også for de som ikke er kristne. :fnise:

Helt enig. Storm i et vannglass.

Det er likevel interessant å se at folk tar fullstendig bunntenning av slike utsagn, men når denne typen utsagn kommer fra muslimsk hold, er det adskillig mer nyansert. Da snakker man om toleranse og respekt for andres tro. Når våre "egne" (Ja, Norge er fortsatt et kristent land, takk og pris) kommer med litt kontroversielle utspill, går folk av skaftet og begynner til og med å snakke om hevn mot vedkommendes meninger. "Han burde selv voldtas" er utsagn som florerer, og fortjener egentlig ikke kommentarer....

Hva anngår hans utsagn, så er det jo adskillig mindre dramatikk i dette enn avisenes overskrifter. Jeg føleg meg rimelig sikker på at også han vil være noe mykere om han skulle komme opp i en situasjon hvor en av hans nærmeste blir voldtatt med påfølgende graviditet.

Mediene fyrer opp det de kan, men verden vil bedras vil vi ikke?

Endret av Jessie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, men man må vel kunne se nyanser, og se at ikke absolutt alle tilfeller er like?

er det viktigere for han at et barn får leve, selv om det kanskje kommer til en mor som ikke ønsker det, ikke er glad i det, og blir påminnet den grusomme hendelsen hver gang hun ser barnet? er det noe liv det da?

er det viktigere for han at barnet får leve, selv om det kommer til en rusavhengig mor, som gjør de mest utroligste ting for å skaffe penger? kanskje barnet blir solgt, så moren får penger? er det noe liv det da?

verden er ikke svart/hvitt.

Nei verden er ikke svart/hvit.

I dette inlegget går du jo bare ut fra at moren skal beholde et barn uansett hvor skadelidene barnet blir av dette....

Newsflash: Det er slikt vi har barneværnet, fosterfamilier og adopsjon til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da veit vi hvor vi har denne politikeren, og forhåpentligvis blir han ikke valgt videre til noen viktige verv.

Det er legitimt å mene som han gjør, men han må godta at han ikke har folket med seg. Han har all rett til å prøve å omvende folket. Og vi har all rett til å si at han er en religiøst skrudd tulling uten respekt for kvinnenes bestemmelsesrett over egen kropp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver politikerne i innlegget ditt og du tar ikke hensyn til at dette er en ung gutt, det er en riksavis som har tatt et sitat fra noe han visstnok har sagt og gjort det til en diger sak...

Jeg antar at saksforholdet er slik, dette er enten en misoppfattelse eller revet ut av en sammenhengende, prinsippiell debatt - ikke at han vil gå inn for noe slik.

Slike høl-i-huet uttalelser som fremkommer i et media som VG bør man ta med en DIGER klype salt

Nja - nå må du ikke glemme at alle politikere, også ungdomspolitikere har såpass med medietrening at de vet hvordan de skal bruke sosiale medier som kommunikasjonskanal.

Denne karen vet godt hva han sier - han vet godt at twitring er en godt brukt kilde av journalister, og han vet meget godt at hans standpunkt er kontroversielt, selv i sitt eget parti.

Uansett så er dette overhodet ikke partilinjen til Krf, kommer aldri til å bli det - og vil nok grunnet denne uttalelsen heller ikke få sentrale posisjoner i partiet.

Det eneste han har gjort med denne saken er å hisse på seg partiledelsen og ekskludert seg selv fra fremtidig partikarrière.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden grunnlaget for at han er imot abort i utgangspunktet er å verne om det ufødte liv, synes jeg ikke det er så sjokkerende at han mener dette. Hvorfor skal barn unnfanget under overgrep ha mindre verdi enn andre barn?

Jeg deler ikke synspunktet hans, men jeg ser logikken i det han uttaler. Det synes som om det ufødte liv er mer verdt enn det fødte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En andel av grunnfjellet i KrF er erkekonservativt kristne. De har ganske ytterliggående holdninger i forhold til abort, kvinnesyn og alkohol. Det må de få ha. De er uansett bare en liten marginal gruppe som aldri vil kunne få oppslutning om standpunktene sine. Det er bra de kommer fram med meningene sine slik at vi kan møte de med argumenter.

Syntes saken er en fin ilustrasjon for det "kristne" Norge i disse tider med islamdebatt. Dersom de mest ytteliggående kristne hadde fått gjennom sakene sine så ville vi fått en form for kristen Sharia. Vi blir likevel ikke nevneverdig bekymret, for vi vet at de er en marginal gruppe. De er faktisk like marginale som de muslimene i Norge som ønsker sharia. To sider av samme sak egentlig.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

En andel av grunnfjellet i KrF er erkekonservativt kristne. De har ganske ytterliggående holdninger i forhold til abort, kvinnesyn og alkohol. Det må de få ha. De er uansett bare en liten marginal gruppe som aldri vil kunne få oppslutning om standpunktene sine. Det er bra de kommer fram med meningene sine slik at vi kan møte de med argumenter.

Syntes saken er en fin ilustrasjon for det "kristne" Norge i disse tider med islamdebatt. Dersom de mest ytteliggående kristne hadde fått gjennom sakene sine så ville vi fått en form for kristen Sharia. Vi blir likevel ikke nevneverdig bekymret, for vi vet at de er en marginal gruppe. De er faktisk like marginale som de muslimene i Norge som ønsker sharia. To sider av samme sak egentlig.

Mh, nei. De kristne er i tilbakegang, de islamistiske i fremgang. Forøvrig vil jeg begge grupperinger sitt tankegods til livs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mh, nei. De kristne er i tilbakegang, de islamistiske i fremgang. Forøvrig vil jeg begge grupperinger sitt tankegods til livs.

Det trossamfunnet i Norge som er i sterkest vekst er den katolske kirke. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Det trossamfunnet i Norge som er i sterkest vekst er den katolske kirke. :filer:

Som skyldes innvandringen av håndtverkere... Og ja, jeg bekjemper gjerne deres tankegods også, men det er islamistene og ekstremkristne som truer demokratiet og kvinners frihet først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...