Gå til innhold

Kan man komme inn på en bra, høy utdanning med 4,5 i snitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har høye ambisjoner, men har dessverre ikke flust av 5'ere og 6'ere. Kommer jeg likevel noe sted med 4,5? Ønsker å studere i utlandet, evt. Stockholm, København, Tyskland et sted eller USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva vil du bli? Hva er det du interesserer deg for og vil jobbe med i fremtiden? Det er viktigere å ha en jobb en trives i enn å grue seg til å gå på jobb. Tittel og penger er ikke alt!

Tenk deg godt om før du starter på et studie som krever mye lesing, innleveringer og mange år som student, kanskje du egentlig ikke trives med noen av delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har høye ambisjoner, men har dessverre ikke flust av 5'ere og 6'ere. Kommer jeg likevel noe sted med 4,5? Ønsker å studere i utlandet, evt. Stockholm, København, Tyskland et sted eller USA.

Klart du gjør! Jeg var den største unnasluntreren i klassen på vidergående, noe som hadde å gjøre med at jeg trivdes dårlig på videregående. Hadde knapt nok tilstedeværelse for å få bestått i samtlige fag og endte tilslutt på et snitt på 3,7. Studerer nå på master i organisasjon og ledelse ved et universitet. Liker fagene og folkene. Godt miljø i "klassen". Er en av dem som har gjort det best dette semesteret med to A og én B. Kjempefornøyd! Du har alle muligheter. Tro på det og jobb disiplinert! 4,5 i snitt er et godt utgangspunkt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du gjør! Jeg var den største unnasluntreren i klassen på vidergående, noe som hadde å gjøre med at jeg trivdes dårlig på videregående. Hadde knapt nok tilstedeværelse for å få bestått i samtlige fag og endte tilslutt på et snitt på 3,7. Studerer nå på master i organisasjon og ledelse ved et universitet. Liker fagene og folkene. Godt miljø i "klassen". Er en av dem som har gjort det best dette semesteret med to A og én B. Kjempefornøyd! Du har alle muligheter. Tro på det og jobb disiplinert! 4,5 i snitt er et godt utgangspunkt!

Tusen takk for svar! :) Nå fikk jeg et lite håp. Du kan være STOLT over deg selv, altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må absolutt være muligheter videre! Noen linjer vil kreve forbedringer i karakterer og litt annen poengsanking, men med 4,5 er det mange steder du vil komme inn!

Og høgskole/universitet er noe helt annet enn videregående! Der er det mer spesifikt -og jo lenger du studerer desto mer spesifikt innenfor ditt interessefelt blir det. :)

Mitt snitt fra vg er 3,8. Først valgte jeg feil studie og snittet lå på D, nå har jeg hoppet til noe jeg liker bedre. Det synes karakterene som er hoppet to hakk opp.

ÅJA! DET ER HÅP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

Åjada. Finn først ut HVA du vil studere, og så finner du ut hvilken skole du bør gå utfra studieretning og karaktersnitt. I København kan du f.eks komme inn på CBS (Copenhagen Business School) som er en meget bra skole, bedre enn det Norge kan stille opp med. Det finnes nok mye å velge i ute i verden for deg, TS. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åjada. Finn først ut HVA du vil studere, og så finner du ut hvilken skole du bør gå utfra studieretning og karaktersnitt. I København kan du f.eks komme inn på CBS (Copenhagen Business School) som er en meget bra skole, bedre enn det Norge kan stille opp med. Det finnes nok mye å velge i ute i verden for deg, TS. :)

Nåja, CBS er fullstendig sprengt kapasitetsmessig, kutter undervisning fordi de ikke har penger, har elendig organisasjonsstruktur, noe som påvirker studentene, og har til dels store problemer. Så det er viktig å lese nøye om skolene man kunne tenke seg og ikke bare tro blindt på det man leser på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...