Rapitap Skrevet 25. desember 2003 #1 Del Skrevet 25. desember 2003 Sukk! Jeg for min del er glad den er over. Det endte i tårer og storming ut av dører. Man håper vært år... men nei.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. desember 2003 #2 Del Skrevet 25. desember 2003 :trøste: *gir fugis-vennen en god klem* Hos oss gikk det veldig greit. En persons psyke gjorde at jeg hadde litt "klump" i magen på forhånd, men det gikk over all forventning. Glade barn og mette, fredelige voksne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. desember 2003 #3 Del Skrevet 25. desember 2003 :trøste: Her gikk alt som forventet. Hadde ikke de helt store forhåpningene og var egentlig kjempeglad da alle gjester var ute av huset og jeg kunne ta på meg pysj og spise sjokolade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papaya Skrevet 25. desember 2003 #4 Del Skrevet 25. desember 2003 Jule i år ble ikke sånn som forventet Vi fikk lånt huset til moren til typen siden de skulle være i syden i jul og nyttår. Og vi skulle egentlig feire jul sammen typen,meg og ungen men så skjedde det,vi krangle dagen før juleaften og han ble så sint,så det hele ende opp med at jeg feirer jul alene med ungen,og han alene i huset til sin mor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 25. desember 2003 #5 Del Skrevet 25. desember 2003 Julaften var kjempekoselig, bortsett fra at minsten var i litt dårlig form . Men han glimta til innimellom, og i dag er han i storslag igjen :D . Var litt spent på hvordan eldstemann kom til å reagere på nissen, siden han var livredd den i fjor (vi hadde ikke nisse i fjor, men vi var på juletrefest..). Men det gikk over all forventing. Tok nissen i handa, ba han med opp, og da nissen måtte gå fikk han en klem . Vi spiste god mat, og ungene kosa seg ved bordet. Sjeldent at de sitter sammen med oss så og si hele måltidet. Etter at ungene var i seng, spiste vi litt kake og tok oss kaffe og konjak. I dag skal vi bort på middag. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 25. desember 2003 #6 Del Skrevet 25. desember 2003 Var spente på om bestemor orket å komme på besøk fra sykehjemmet. Men vi hentet henne, hun kom, spiste, pakket opp et par gaver og ble kjørt hjem igjen (så tok vi resten av gavene). Prøvde å drikke av tyttebærskålen og snakket om litt rare ting, men hun satt ikke å sov ihvertfall! Det gikk over all forventning, og min mor er så takknemlig for dette som bare det!!!b (Blir nok siste jul) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 25. desember 2003 #7 Del Skrevet 25. desember 2003 Sambo og jeg var alene i år. Han orket ikke dra til noen og jeg ville ikke dra fra han. Men vi koste oss vi. Jeg lagde ribbe med tilbehør i siste liten, men det smakte kjempegodt. Så pakket vi opp gaver, mens vi spiste kake. Syns det var helt ok jeg. Ikke redd for å gjøre det igjen. Stakkars dere som ikke hadde det så bra. Blir ofte sånn når man stresser for mye for at alt skal bli perfekt. Kjenner til det problemet. :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 25. desember 2003 #8 Del Skrevet 25. desember 2003 Alt var helt perfekt - kjempekoselig. Eneste er at bestefaren min er litt dårlig så han og bestemor måtte dra ganske tidlig da. Litt synd, men det var koselig at de var hos oss i noen timer ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 25. desember 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 25. desember 2003 Ja, det er søren meg godt å høre, at det faktisk er mulig å ha en god julaften! Ahh..... Gode juleklemmer! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 25. desember 2003 #10 Del Skrevet 25. desember 2003 Som forventet! Besøk av svigers og svoger som er singel! Gløggservering v ankomst. Inntak av ribbe m tilbehør og krumkaker m multekrem til dessert. Kaker, kaffe og cognac! Og SÅ gikk vi igang m julegavehaugen, som tar sin tid å komme gjennom. Alle var fornøyde og fikk masse de hadde ønsket seg pluss noen gledelige overraskelser. Kveldens store overraskelse, den fine saueskinnsjakka jeg hadde kjøpt til sambis var dessverre for liten! Så da blir det bytting i romjula av den samt en CD jeg hadde fra før! Vi hadde det kjempekos'lig som vanlig, men store problemer m å få svigers hjem igjen....Totalt kaos på taxi-sentralen! Men til slutt var vi kvitt dem, og jeg fikk meg overlevert sambis sin helt spesielle julegave til meg; nytt, sort undertøysett og strømper! Bærre lækkert!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 25. desember 2003 #11 Del Skrevet 25. desember 2003 Alt gikk greit her i huset. Vi feiret alene hjemme i år. Spiste grøt på formiddagen og svigerfar kom på besøk. Senere lagde vi julemiddag og så åpnet vi gaver. Ungene fikk mye de trengte og "ønsket" seg, mens jeg på den andre siden føler meg litt snytt. Mesteparten av gavene vi fikk i år var ting som vi overhodet ikke trenger. Som i fjor, fikk vi i år bestikk og det trenger vi ikke mer av, så det må vi bytte, men vet jo ikke hvor det er kjøpt. Ser ut som om at det er kjøpt på Coop obs eller sparkjøp e.l. Fikk også et par øser i metall som vi ikke kan bruke. Har panner som ikke tåler det. Så vi må bytte det til plastikk. Fikk en bok som vi allerede hadde fra før, et vinsett ( vinkanne+6 vinglass ) og vi drikker ikke vin.......... Vi har masse vinflasker da som sambo har vunnet på jobben, men vi drikker de ikke. Laken til sengen fikk vi. Det er forsåvidt greit nok, det trengte vi. Så fikk vi et "pelsteppe" ( hvis man kan kalle det det, et uekte ) og 1000,-fra svigermor. Og en ostehøvel som lager "rifler" i osten fra mine foreldre. De 3 var de beste gavene av alle synes jeg. Tror vi må kutte ned litt på gavene jeg. Grunnen til at jeg føler meg snytt er fordi vi kjøpte skikkelige gaver ( dyre og ) til de andre, mens vi får noe billige greier igjen og så noe som vi ikke trenger. Sånn var det ifjor og året før der og.......Føler at det liksom ikke er noe tanke bak gavene. Kanskje jeg virker smålig nå, men det får nå bare være. Er litt kjipt å få ting som man ikke trenger hvert år liksom..... Neste år får jeg sende ut en ønskeliste, så vet folk hva vi trenger. Utenom det så var julaften grei nok. Helt til slutten når ungene begynte å krangle om samme leke og alt vi gjorde og sa var gale. Da var det på tide og køye ungene gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 25. desember 2003 #12 Del Skrevet 25. desember 2003 Småtten syntes nissen hadde nesten sånn stemme som pappa... hehe... Etter leggetid for han ble kvelden urkjedelig. Jeg satte meg for å brenne noen cder til slutt. ... Ingen som sa et kløyva ord i stua anyway. Eksen som var uten småtten altså, hadde det kos til 5 på morran... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 25. desember 2003 #13 Del Skrevet 25. desember 2003 Merkelig det der, nissen våres har alltid hatt så lik stemme som onkel.. åsså har han aldri fått møtt han, for er alltid noe som er glemt eller må fikses.. hmm. Nissen kommer ikke til oss lenger da, men kvelden ble veldig koselig likevel :D Ganske lik som den pleier, bare noe senere. Var sååå trege med julemiddagen i år Men ble da ferdige med pakker og det hele til slutt, veldig fornøyd med alt jeg :D *titte på det fine kjedet mitt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 25. desember 2003 #14 Del Skrevet 25. desember 2003 Jeg er stappfull av død gris og julefred. :tilfreds: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 25. desember 2003 #15 Del Skrevet 25. desember 2003 Jo da, gårsdagen var "utradisjonell"... men kjempekoselig. Dagen begynte med en god frokost, så gikk jeg meg en skitur, måket snø (styrkeøvelser), stekte vafler mens samboer bakte brød. Det var bare vi to - så vi lagde pizza senere på kvelden, med masse hvitløk. Tok og fikk noen telefoner, gumlet sjokolade, og drakk kaffe. Jeg ryddet kontoret utover kvelden (sorterte papierer, mye mimring), og i dag fjernet vi det stygge vegg-til-veggteppet og avdekket et tregulv (som vi skal slipe og olje). I dag har jeg også gått en skitur, tatt et bad, laget middag. Ganske fredelig og rolig, avslappet er vel rette ordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 25. desember 2003 #16 Del Skrevet 25. desember 2003 Her i huset ble min kjære som forandret, for plutselig var han sur og grinete, og kjeftet og smelte. Ingenting var bra nok, men heldigvis klarte han å få det ut av systemet før gjestene kom, men jeg tok han for meg etter de var gått. Forklarte han at en slik julaften ville jeg aldri oppleve en gang til, for hender det samme en gang til får han feire jul et annet sted. Han har aldri vært slik før, og vi har feiret 4 juler sammen allerede, så derfor fikk jeg :o , men men heldigvis ordnet det seg til det beste. Men aldri mer, for jeg er for at en ikke stresser og kaver på julaften. Har en ikke klart å bli ferdig før, får det ta den tid det tar, maten kommer på bordet uansett. Men jeg nekter at barna mine skal oppleve flere slike dager og det står jeg for også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 25. desember 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 25. desember 2003 Ahh...en slik til deg Madammen! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 26. desember 2003 #18 Del Skrevet 26. desember 2003 Ahh...en slik til deg Madammen! =) Til deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellom Skrevet 26. desember 2003 #19 Del Skrevet 26. desember 2003 Vi hadde det fint. Men onkelen min og familien hans dukket opp fem paa fem, og det er greit det, selv om ritualmennesket i meg fikk proevd seg litt, da vi egentlig leser juleevangeliet naar jula ringer inn, og det fikk proevd seg enda mer da vi ikke fant bibelen da vi endelig skulle lese det; klokka 8! Men jeg kan det mer eller mindre utenat, selv om det fikk en ganske kraftig troendersk folkelig vri. Vi ble sene med alt, for paa vei til kirkegaarden mette vi en mann som hadde gaatt tom for bensin, og da vi endelig kom fram var det saa glatt og saa mye vind at vi nesten ikke fikk tent lysene for pappa og venninnen min som ligger nederst paa en stor forblaast kirkegaard. Da vi kom hjem maatte han paa fire faa aapne noen pakker, julenissen kom, vi spiste litt vel sent, aapnet pakker litt hulter til bulter mens vi drakk litt vin og forsoekte aa legge ettaaringen cirka 12 ganger, taxisentralen hadde brutt sammen, men klokken halv tre var vi hjemme, men bare med ett barn, fireaaringen ble hos bestemor, oldemor og onkler. En fin kveld synes vi, men som alltid er den pakket sammen av for mange pakker og for mye aa gjoere paa en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 26. desember 2003 #20 Del Skrevet 26. desember 2003 Min jul ble vel mindre koselig. Vi dro til mine foreldre, hvor vi skulle overnatte. Dagen gikk vel sånn passe greit, det var en del ting jeg reagerte på, men ikke sånne store ting. Ble også litt skuffa over hvor lite pakker datteren min fikk i år, og noen i den nermeste familien hadde kjøpt gave til henne fra tiern, det gikk jo istykker med en gang og ligger nå i søppla. Det er ikke lagt mye omtanke bak gavene da. Så kl 22.00 på kvelden hvor datteren min var så trøtt at hun bare satt og grein på fanget mitt, og jeg spurte hvor vi skulle sove. Fikk vi beskjed om at vi skulle sove på sofaen, og datteren min skulle sove på gulvet i stua, og ingen hadde planer om å legge seg på en god stund. Selv skulle jeg sove på en sofa som var kortere enn en meter. Da dro vi hjem, tror faktisk vi fikk pakka sammen alt på 5 min og kom oss ut i bilen. I bilen sovnet datteren min med en gang og kl 24.00 kom vi oss hjem, tror aldri jeg har vært så glad for å komme meg hjem før. Så vi fant ut det at vi skal aldri feire jul hos mine foreldre igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå